Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar WieIsDeMol.Com

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Nu op de chat
Realitynet
Nu online
365 gasten en 10 vaste bezoekers (D*N, Fabiann, Lama1997, Brtdm, radjon, Syllie10, SanderFMC, AaPje16, catshee, Joost2)
Activiteitenagenda
Nu bezig
Realitynet Songfestival
Nu bezig
Expeditie Robinson Pool
Nu bezig
The Amazing Race 2
Nu bezig
Expeditie Robinson Onderschriften spel
Binnenkort
Nieuwe Realitynet GameNight
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: [TAR] Spelreglement  (gelezen 417 keer)
D*N
Actief Lid
*****
Aanspreekpunt spellenforum, Winnaar Expeditie Robinson pool 2014
Online Online

Geslacht: Man

TAR Host

« Gepost op: 6.09.2017, 17:02:50 »



Het Concept

In The Amazing Race racen teams van twee de wereld over om uiteindelijk als eerste over de finishlijn te komen. Het team dat dit doet na 9 legs, wint The Amazing Race. Onderweg bevinden zich 8 pitstops. Dit zijn punten waarbij een koppel geëlimineerd wordt en het spel verlaat, je wilt hier niet als laatste aankomen. Daarnaast zullen er onderweg opdrachten voltooid moeten worden. Alleen de sterkste teams overleven tot het einde.

1. Opdrachten


Tijdens elke leg moeten de teams verschillende opdrachten voltooien. Hierbij de verschillende soorten opdrachten die je kunt tegenkomen:
1.1 Detour
Een detour is een keuze tussen twee opdrachten. 
1.2 Roadblock
Een roadblock is een opdracht die wordt vervuld door slechts één teamlid. Diegene staat er op dat moment alleen voor. Elk persoon mag maximaal 3 roadblocks doen.
1.3 Fast Forward
Er is één Fast Forward te verkrijgen deze race. Wanneer je de clue krijgt dat er een fast forward is op de leg moet je de keuze maken of je hiervoor gaat of niet. Wanneer je een Fast Forward voltooid mag je alle andere opdrachten overslaan en direct naar de pitstop rijden. Dit is een groot voordeel. Er is maar één Fast Forward per leg dus wanneer meerdere teams ervoor kiezen om ervoor te strijden, wint alleen het team dat als eerste de opdracht heeft voltooid. Je kan ook maar eenmalig een Fast Forward gebruiken gedurende de gehele race.  Wanneer je de Fast Forward niet weet te bemachtigen omdat een ander team eerder is, zal je de race moeten vervolgen via het normale pad.
1.4 Speedbump
Wanneer een team laatste wordt in een non-elimination leg, dan komen zij de volgende leg een speedbump tegen als straf. Wanneer ze deze opdracht tegenkomen moeten ze stoppen met racen en deze opdracht voltooien voordat ze weer verder mogen racen.
1.5 Assignment
Het kan zijn dat een detour of roadblock vervangen wordt door een normale assignment die iedereen moet doorlopen. In de finale zit minimaal één assignment.

2. Tactische wapens

De race kent verschillende tactische wapens. We hebben een yield en een U-turn. Je mag maar 1 keer in de hele race één van beiden gebruiken. Vaak zal een clue zeggen, let op yield/U-turn in het vooruitzicht. Wanneer de eerste die aankomt hem niet gebruikt zal deze open liggen voor het tweede koppel. Er is maar 1 yield of U-turn per keer, dus als deze gebruikt is kan hij niet nogmaals gebruikt worden. Er zal openbaar gemaakt worden wie de yield of U-turn heeft ingezet.

2.1 Yield
Wanneer je een ander team yield, moeten zij voor 30 minuten stoppen met racen. Ze hebben dus een half uur straftijd verkregen.
2.2 U-turn
Wanneer je een ander team een U-turn geeft dan forceer je dit team om de detour die ze niet hebben gedaan, alsnog te doen. Het koppel kan pas weer verder reizen als ze beide detours hebben voltooid.

« Laatste verandering: 2.10.2017, 14:18:56 door D*N » Gelogd

I'm young and in love
D*N
Actief Lid
*****
Aanspreekpunt spellenforum, Winnaar Expeditie Robinson pool 2014
Online Online

Geslacht: Man

TAR Host

« Antwoord #1 Gepost op: 6.09.2017, 17:04:03 »

3. Reizen

3.1 Standaard reizen
Elke aflevering zal je veel gaan reizen tussen de verschillende bestemmingen. Vanaf het moment dat je de clue krijgt om ergens heen te reizen start de tijd. Wanneer het duo hun reis heeft gepland zal de tijd gestopt worden en hun reis die ze hebben doorgegeven uitgevoerd worden. Wanneer je de clue hebt kan je de tijd niet meer stop zetten tot je een reis hebt “geboekt” naar de volgende bestemming. Be prepared!
3.2 De Tijd
Aan het begin zullen wij een datum en tijd geven waarop jullie de reis starten. Vanaf daar is het doorrekenen. Door het invoegen van deze echte tijd kan het ook zijn dat je soms langer stilstaat. Wanneer je van start gaat en het is 1 uur ‘s nachts dan is de kans groot dat er misschien geen reismogelijkheden zijn. Wat dus ook anders is dan in seizoen 1 is dat je overstappen qua tijd moet meerekenen en vluchten neemt die beschikbaar zijn op dat moment en niet in het verleden of de toekomst.
3.3 Restricties
Gedurende de race zullen er af en toe restricties staan op je reismogelijkheden. Bijvoorbeeld: Reis naar Parijs zonder het gebruik van een vliegtuig. Je kan nog steeds aangeven dat je met het vliegtuig gaat, wij zullen hier niets over zeggen, maar dit resulteert in een straftijd van de gewonnen tijd + 30 minuten. Lees de instructies dus goed!
3.4 Begin straftijd
Elke aflevering opnieuw beginnen maar met een straftijd gebaseerd op binnenkomst van de vorige aflevering:
1. Geen straftijd
2. 10 minuten
3. 15 minuten
4. 20 minuten
5. 25 minuten
6. 30 minuten
7. 35 minuten
8. 40 minuten
9. 45 minuten
10. 50 minuten
3.4 Extra regels
Een privéjet is geen optie. Geld is onbeperkt.

4. Samenwerken


Het is mogelijk om samen te werken tijdens opdrachten en reizen. Maar je moet dan wel “bij elkaar” zijn. Bij opdrachten kan je elkaar helpen als je deze tegelijkertijd doet. Bij het reizen mag je ook samenwerken. Door aan te geven “Wij wachten op Team X” kan een team dat iets voor ligt op het andere team samen komen om samen de reis te bepalen. Wanneer teams samen reizen kan het ene team de reis versturen en zeggen “Ons Team en Team X doen dit”. Het andere team moet hier een bevestiging over sturen. Wanneer ze dit niet doen zullen ze achterblijven. Ook kunnen ze nog een andere reisroute sturen en dus hun samenwerking verbreken.

5. Nieuwe toevoegingen

5.1 Broadcast
Elke zondag zal er een Broadcast online komen waarin de aflevering van afgelopen week samengevat wordt en er bekend wordt in welke volgorde de teams zijn binnengekomen.

6. Onduidelijkheden

Bij onduidelijkheden zullen de spelleiders, Lucy en D*N, in overleg gaan en tot een juiste oplossing komen. Wanneer zij er niet uitkomen kunnen zij de actieve leden van Realitynet om advies vragen.
« Laatste verandering: 6.09.2017, 19:23:33 door D*N » Gelogd

I'm young and in love
D*N
Actief Lid
*****
Aanspreekpunt spellenforum, Winnaar Expeditie Robinson pool 2014
Online Online

Geslacht: Man

TAR Host

« Antwoord #2 Gepost op: 2.10.2017, 14:26:28 »

Omdat het af en toe een ingewikkeld spel is en sommige dingen nog zijn veranderd de laatste week zullen we hier alle dingen neerzetten die zijn veranderd (worden ook aangepast hierboven) en worden vragen toegelicht.

- Er stond in de regels dat ieder maximaal 5 roadblocks mag doen. Dit is nu 3 roadblock gezien we minder afleveringen hebben.

- Er stond ook dat er meerdere Fast Forwards zouden zijn. Er is er nu nog maar eentje.

- Er zijn aanzienelijk minder tactische wapens in het spel.

- Wanneer je de clue krijgt voor het reizen start de tijd. Je kan dus niet om 10.02 weggaan als je eerst 5 minuten nadenkt over de route want dan is het al 10.05 en heb je die van 10.02 gemist. Je mag wel eerst de taxi/bus nemen en dan nog nadenken over de rest van je route en die sturen.

- Het nadenken over welke detour je kiest en wie de roadblock doet gaan NIET op tijd. Doe rustig aan dus Smiley.

- Er is geen wachttijd bij de taxi's. Je kan op elk moment een taxi nemen, tenzij de clue zegt dat je geen taxi mag nemen.
« Laatste verandering: 3.10.2017, 00:33:57 door D*N » Gelogd

I'm young and in love
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005
Powered by SMF 1.1 RC3 - CVS 20060827 | SMF © 2001-2006, Lewis Media
Pagina opgebouwd in 0.259 seconden met 20 queries.