Auteur Topic: Het voorgeinstaleerd script voor Mirc.  (gelezen 3619 keer)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Het voorgeinstaleerd script voor Mirc.
« Gepost op: 10-11-2003, 17:02:08 »
Ik ben ben een tegenstander van de Mirc zoals die nu op op deze site te downloaden, dwz: het voorgeinstaleerde script.

Hiermee log je nl. automatisch in op alledrie de chatrooms nl: #PR #ER #Huiskamer

Op zich lijkt dit heel handig, maar in praktijk is het zo dat mensen alleen toch maar voor 1 chat komen, bv #PR en de andere 2 chatrooms links laten liggen...

Dit heeft tot gevolg dat er soms veel mensen ingelogd staan in bv. de huiskamer die helemaal niets zeggen.
Dat werkt uitermate sfeerverlagend.
Je weet nu bv ook niet wanneer iemand de chat binnenkomt of die persoon daar echt wil zijn, dus moet je die persoon nu groeten of niet?

Een echte huiskamer waar zombies in en uit lopen zonder iets te zeggen is toch ook niet echt gezellig?  :-\

Vriendelijk verzoek hierbij dus om te overwegen om dat voorgeinstalleerde script van de site af te halen en de chatters zélf laten kiezen in welke chatroom ze willen zitten...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het voorgeinstaleerd script voor Mirc.
« Reactie #1 Gepost op: 10-11-2003, 17:14:12 »
Is dat dus een gevolg van die Mirc-versie? Het was mij ook al opgevallen, ik dacht dat het een gevolg was van een BUG. Ik heb het om die reden ook in dat topic aangegeven.

Het is me een paar keer overkomen, dat ik de melding kreeg dat de chat vol zat, en dat ik het later nog maar eens moest proberen. Toen ik later in de #huiskamer zat, waren er inderdaad wat mensen die ook in de #PR-chat zaten, en waar je dus geen boe of bah uit kreeg. Maar of ze nu iets zeggen of niet: kennelijk loopt het kanaal wel vol.

Dit is eind april/begin mei een paar keer gebeurd in de combinatie voodoo/mol_online/nl_demol. Toen kreeg ik ook een paar keer de melding dat de chat vol zat. Ik meen dat je het maximum aantal chatters kunt instellen, en ik heb ergens gezien dat dat aantal op 50 zou liggen. Of dat aantal hier ook geldt? Ik weet het niet, maar als het zo is, dat je door overal in te loggen, ook dubbel (driedubbel) mmetelt, vind ik dat erg lastig. Uiteindelijk zijn er nu opnieuw meerdere chatrooms, daarbij maakt de naam van die room uiteraard niets uit, de situatie is mijn inziens hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2003, 17:15:54 door bodejosm43 »

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het voorgeinstaleerd script voor Mirc.
« Reactie #2 Gepost op: 11-11-2003, 11:30:04 »
Het 'probleem' wat ik aankaart heeft niets te maken met dat de chat vol zou zitten, dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
Het gaat mij alleen om dat script dat bij de Mirc zit die je van deze site kunt downloaden, dat ervoor zorgt dat je tegelijk op 3 chatrooms inlogt, met alle eerder genoemde nadelen tot gevolg.