Auteur Topic: Videoclips  (gelezen 7199 keer)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Videoclips
« Gepost op: 3-12-2017, 12:54:27 »
Zelf heb ik echt een voorliefde voor videoclips, maar na even zoeken en navragen bleek dat we eigenlijk helemaal geen videoclip-topic hebben. Hadden. Want vanaf vandaag hebben we hem wél! ::hypocriet::

Gooi alle mooie videoclips die je tegenkomt of nog kent alsjeblieft hierin, want er worden heel veel mooie dingen gemaakt... ::bravo:: Vaak hoor je alleen het liedje op de radio/Spotify, maar wanneer de clip erbij komt gaan dingen nog meer leven vind ik altijd, komt de tekst en melodie vaak nóg meer tot zijn recht!

Om af te trappen één die ik pas tegenkwam en gelijk heel tof vond:


Wat mij betreft echt zo'n clip die de tekst enorm ondersteund!
Ik ben benieuwd wat we hier gaan verzamelen... ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Videoclips
« Reactie #1 Gepost op: 18-02-2018, 20:27:53 »
Haha, ik kwam deze indrukwekkende en prachtige videoclip tegen en moest toen denken aan dit topic ::rofl::

Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Videoclips
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2018, 22:16:52 »
Ja mooie videoclip ::jaja::, die heb ik gelijk de dag dat ie uitkwam gezien. De dans moet de shooting in Orlando voorstellen, erg mooi gedaan ::ok::.

Eén van mijn favoriete is natuurlijk:


Masterpiece ::love:: ::love:: ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videoclips
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2018, 16:54:53 »
Mooi! Indrukwekkend Gupp, echte mensen die zich zo durven te tonen als ze zijn


De videoclip die op mij veel indruk maakte was die van Duffy, Warwick Avenue. Het verhaal erachter (zie Wikipedia):  De video is bijna helemaal in één keer opgenomen.
Het oorspronkelijke idee voor de videoclip was dat Duffy in de video naar een plek zou rijden waar dansers en ballonnen ook een rol spelen. Maar doordat het nummer een intiem onderwerp heeft voor Duffy, raakte ze tijdens het camerashot zeer emotioneel. Dit had zijzelf niet verwacht. Ondanks de tranenstroom blijft de cameraman stug doorfilmen, dit leverde uiteindelijk zeer mooie en herkenbare beelden op.


Het zijn echte emoties, dat maakt het zo mooi en indringend.

Keep calm and eat chocolates!

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videoclips
« Reactie #4 Gepost op: 24-02-2018, 17:33:23 »
Deze cover + video van Zombie

So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Videoclips
« Reactie #5 Gepost op: 6-12-2019, 19:57:34 »
Ik kijk heel veel muziekvideo's, en ik heb vele bijzondere gezien. Twee van mijn favoriete muziekvideomakers zijn Michel Gondry, bekend van innovatieve muziekvideo's van o.a. The White Stripes:



en Anton Corbijn, die hier in zijn eigen Nederland relatief onbekend is, maar echt heel veel bekende muziekvideo's heeft geproduceerd, zoals deze:



Björk staat qua muziekvideo's by far op mijn nummer 1. Zo heeft ze een aantal interactieve muziekvideo's gemaakt die hun tijd ver vooruit waren, zoals deze (je kan in de video terwijl die speelt met je muis om je heen kijken):



Op mijn nummers 2 en 3 zou ik twee bands zetten waar ik qua muziek niet per se fan van ben, maar die wel altijd de meest boeiende (disturbing) muziekvideo's hebben.

iamamiwhoami, met die dansende dweilmonsters op het eind:



en Tool:



Maar mijn persoonlijke favoriete 'muziekvideo' aller tijden is en blijft:

Sky might be falling but remember you can fly

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videoclips
« Reactie #6 Gepost op: 7-12-2019, 03:57:04 »
Hee wat leuk dit! Die van Bjork is echt bijzonder  ::ok:: En verrassend dat Glenn Miller hier ineens opduikt ::bravo::  ::dans::
...maar soms even niet :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Videoclips
« Reactie #7 Gepost op: 7-12-2019, 14:11:44 »
Ah, leuk topic. Helaas luister ik vooral via spotify en zie ik weinig video's.
Maar een waar ik wel gelijk aan moest denken is een oude songfestival-deelnemer. De video is een combinatie van stop-motion en time-lapse. Oftewel 'Nonstop-motion'.




Zal eens kijken of ik ook nog wat mooiere ken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Videoclips
« Reactie #8 Gepost op: 7-12-2019, 19:12:36 »
Hee wat leuk dit! Die van Bjork is echt bijzonder  ::ok:: En verrassend dat Glenn Miller hier ineens opduikt ::bravo::  ::dans::
Ja he? ;D

Ik heb nog even nagedacht, en besloten dat er nog zoveel epische muziekvideo's zijn dat ik simpelweg niet weet welke ik moet noemen.

Maar deze is nog wel erg leuk. ::tandpastasmiley::

Sky might be falling but remember you can fly

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Videoclips
« Reactie #9 Gepost op: 2-04-2020, 13:01:19 »
Van acht jaar geleden alweer, maar voor mij nog altijd de meest kick ass videoclip ever! De regisseur die dit bedacht heeft verdient echt een prijs!  ::ok::

M.I.A. - "Bad Girls"




Vind deze overigens ook erg sterk en denk hier nog vaak aan. Weet de emotie en kracht erg goed weer te geven!  :-*

UNKLE - Rabbit In Your Headlights

« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 13:04:27 door chocomol »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Videoclips
« Reactie #10 Gepost op: 4-04-2020, 22:58:20 »
Van acht jaar geleden alweer, maar voor mij nog altijd de meest kick ass videoclip ever! De regisseur die dit bedacht heeft verdient echt een prijs!  ::ok::

M.I.A. - "Bad Girls"

 ::ok:: Klinkt ook lekker en mij doet het filmisch ook denken aan de Mad Max filmreeks.

Dan een superouwetje maar wel leuk nog steeds. Honderden keren moet ik die gezien hebben toen hier voor het eerst MTV en Sky Channel op de kabel kwamen.  :D


« Laatst bewerkt op: 4-04-2020, 22:59:51 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Videoclips
« Reactie #11 Gepost op: 6-04-2020, 19:57:07 »
Ja, muziek van MIA is altijd origineel.
Dat driften op twee wielen met die mensen die op de auto zitten is ook echt, geen special effects!!
Er is ook nog een making of van. Super vet wat die gasten doen.  ::ok::



doet het filmisch ook denken aan de Mad Max filmreeks.

Mad Max ken ik niet. Ga ik opzoeken.

Dan een superouwetje maar wel leuk nog steeds. Honderden keren moet ik die gezien hebben toen hier voor het eerst MTV en Sky Channel op de kabel kwamen.  :D

Ja, hoeveel werk daar vroeger in die stopmotion heeft gezeten. Lijkt erop dat Pater Gabriel ook echt al die uren heeft moeten stilstaan bij iedere wijziging in een shot. Lijkt me ook lastig om bij ieder frame te weten hoe je mond precies moet staan. Denk dat ze de zanger bij nader inzien toch los hebben opgenomen en als 'foto's' hebben gebruikt in de rest van het shot. Anders is het niet te doen.

Dat zou tegenwoordig in ieder geval wel anders gaan!

Leuk om weer eens terug te zien inderdaad!  ::ok::