Auteur Topic: Fantasy Tennis Tour 2018  (gelezen 54982 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #120 Gepost op: 19-01-2018, 13:15:06 »
Eerste helft van Ronde3 heeft vrijwel geen upsets, dus kunnen er lekker snel doorheen.

1/8: Nadal blaast door Dzumhur heen, en treft Schwartzmann.
2/8: Carreno-Busta is ook door; na een wildcard in ronde 1, een opgevende Simon in ronde 2, en Muller die niet in vorm is in ronde 3. Hij treft Cilic, die weinig moeite had met Harrison. Dus dat lijkt alleszins een kwartfinale Nadal-Cilic te worden.
3/8: Dimitrov speelt zwak tegen een nog zwakker spelende Rublev. Als contrast met een prima spelende Tsonga, die werd gevloerd door een iets betere Kyrgios. Kyrgios lijkt fit, en gemotiveerd: een zeldzame combinatie bij hem -- maar hij is nog niet op z'n topniveau. Desalniettemin, Dimitrov Kyrgios wordt interessant. Twee weken terug won Kyrgios nog (3-6 6-1 6-4)
4/8: Edmund wint 5-setter tegen Basilashvili; en Seppi wint een 5-setter tegen Karlovic. Niet overal is nog kwaliteit aanwezig.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #121 Gepost op: 20-01-2018, 10:38:28 »
Zoals eerder, de ronde is nog geenszins voorbij maar paar interessante ontwikkelingen:

5/8: Thiem verslaat relatief makkelijk Mannarino (pakt 50% vd returnpunten); en moet tegen Tennys Sandgren, die Marterer verslaat. Leuk voor Tennys hoor, net als vorig jaar in Washington.. maar net als toen is de reden dat hij ver komt vooral pure mazzel. Destijds gewonnen tegen een lager-gerankte Soeda, en daarna Kyrgios die geblesseerd opgeeft. Ditmaal Chardy een zwakke tegenstander, Wawrinka totaal niet fit, en Marterer een zwakke tegenstander. Sure, je moet ze alsnog winnen - maar dat hij so far 165 punten pakt, en stijgt naar plek 70.. Vrouwe Fortuna vindt 'm leuk. Net als Thiem natuurlijk; om Sandgren als Ronde4 tegenstander te hebben na Pella, Kudla, Mannarino, daar mag hij ook alleen maar tevreden over zijn.
6/8: Chung verslaat opvallend genoeg Alexander Zverev! Chung lijkt recent de knop om te hebben gezet, en vooral z'n service een stuk te hebben verbeterd, zodat hij ineens top-20 materiaal begint te lijken. Zverev nog niet echt overtuigend dit jaar, maar toch! Had niet verwacht dat Chung de 5-setter zou winnen. Tegenstander is waarschijnlijk Djokovic, die relatief weinig moeite heeft met Ramos - maar wel al een medical timeout heeft gehad.
7/8: Fognini wint van old man Benneteau, maar wel in 5 sets. Onverwacht is zijn tegenstander Berdych, die nog steeds uitstekend blijft spelen, en wint van DelPo.
8/8: Fucsovics wint van.. Kicker ::) en is ook door naar ronde 4. Daar moet hij tegen Federer of Gasquet, die nog moeten spelen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #122 Gepost op: 21-01-2018, 13:40:38 »
En dat waren dan de achtste finales van de bovenste helft, dus laatste mogelijkheid om nog achtjes te gebruiken.

1/8: Nadal wint van Schartzmann, die een setje snoept.
2/8: Cilic wint van Carreno-Busta, die een setje snoept.
3/8: Dimitrov wint van Kyrgios, die een setje snoept. Sidenote, Kyrgios, neem nu eindelijk eens een mental coach zodat je niet zo aan het tilten bent, en een coach voor je alles-of-niets shot selection. ::)
4/8: Edmund wint van Seppi, die een setje snoept. Mooi, toch nog een beetje aansprekende naam uit het 4e achtste ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #123 Gepost op: 22-01-2018, 11:26:17 »
 :o exit Thiem tegen Sandgren en Chung op 2-0 in sets tegen Djoko...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #124 Gepost op: 22-01-2018, 12:50:40 »
:o exit Thiem tegen Sandgren en Chung op 2-0 in sets tegen Djoko...

En Chung wint, via een tiebreaker in de derde set. Die laatste set heb ik multitaskend meegepakt, en het was gewoon verdiend.

Heb tijd niets van Chung gezien, en hij was altijd heel jong en talentvol maarrr tevens een speler die niet echt hopen wapens had, en waarvan je betwijfelde of hij echt een topspeler zou gaan worden.
Had afgelopen weken meegekregen dat hij echt grote stappen had gezet na afgelopen zomer, dus was wel benieuwd.
Naja, lang verhaal kort: hij speelde als een top-10 speler. Net als Djokovic, die was nog niet helemaal fit, vrij matige movement (zeker voor hem!), service die nog niet helemaal lekker liep.. maar ook gewoon op top-10 niveau. En Chung eigenlijk die zijn stijl over lijkt te hebben genomen: bizar goede defense, prima movement, heel consistente diepte, mogelijkheid om vanuit het niets van richting te veranderen.. echt heel indrukwekkend. Zij in het post-game interviewtje ook dat Djoko altijd z'n idool was geweest, en dat hij hem probeerde na te doen in z'n spel: dat was duidelijk te zien. Service moet hij nog aan werken, maar hij is jong zat, tijd genoeg. Dus goed.. zeker bij jonkies is het niveau enorm veriabel, dus misschien is dit gewoon een uitschieter. Maar als dit Chungs nieuwe niveau is, dan is hij simpelweg een top-5 speler in de dop. En dat had ik een maandje geleden, toen ik m'n team maakte, niet gedacht.





Ohja, ook interessant voor veel teams: Nishikori begint weer op te warmen, en speelt deze week een Challenger in Newport. Zitten verder nog wat bekende namen in; seed 2 is Tiafoe; #3 is Fritz; #4 is Fratangelo (okay, die heeft niemand in zn team), en #5 is Norrie. Verder spelen praktisch al die Amerikaanse subsubtoppers tussen plek 100-250 daar. Maar vooral dus interessant om te zien hoe fit Nishikori is, na zijn lange afwezigheid.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 13:02:32 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #125 Gepost op: 22-01-2018, 19:11:07 »
Pfff en toen hadden we alleen Dimitrov nog... :(
🜃

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #126 Gepost op: 22-01-2018, 23:22:29 »
Ik heb alleen nog Nadal, welkom terug laatste plaats...
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #127 Gepost op: 22-01-2018, 23:24:30 »
Cilic, Nadal (wel tegen elkaar, dus minimaal een halvefinalist) en Chung nog over. 3/8 en hopelijk straks 2/4 en misschien wel 2/2 ;D zou mooi zijn.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2018, 07:40:50 »
Pfff en toen hadden we alleen Dimitrov nog... :(
Byyyyyeeeeeeee

:(
🜃

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #129 Gepost op: 23-01-2018, 09:48:44 »
Chung verpest het voor mij :(

Nu moet ik Nadal gaan aanmoedigen om kans te houden om in de top te blijven, maar ik ben altijd tegen Nadal :)

Daarom nam ik hem hier dus ook nooit  ;D
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2018, 10:53:52 »
Ye, iedereen is op z'n laatste benen.

Van de 8 spelers, heb je
Nadal/Federer/Dimitrov - dus iedereen heeft er 1.
Cilic = 2x gekozen
Berdych 1z
Edmund 1x
Chung 3x
Sandgren 0x.

Dus het gros van de teams zal 1, of hoogstens 2 spelers over hebben. Met dus MV als uitzondering.
Ik heb nog Federer en Chung, zou een mooie halve finale zijn :) ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #131 Gepost op: 23-01-2018, 12:52:33 »
Ik heb Edmund ::bravo:: ::feest::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #132 Gepost op: 23-01-2018, 13:06:47 »
Tot zover mijn titelaspiraties voor dit jaar  ::zwaai::
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #133 Gepost op: 23-01-2018, 13:45:08 »
Ik heb Edmund ::bravo:: ::feest::

Als enige  :) ::ok::



Ja, Nadal er uit. Strompelend moeten opgeven, vermoedelijk een heup-blessure, dus dat zou weleens slecht nieuws kunnen zijn.
En zo blijken de problemen voor de toppers niet voorbij. Murray lang uit de roulatie; Wawrinka verre van fit; Djokovic na een half jaar rust toch meteen weer elleboogproblemen (en onzeker over het vervolg), nu Nadal die waarschijnlijk op z'n minst een paar toekomstige toernooien moet schrappen.

Heel invloedrijk voor de ATP-tour zelf, maar natuurlijk explodeert onze poule hier ook naar alle kanten.
Natuurlijk zat ik pouletechnisch te duimen voor Federer, en deze ronde voor Cilic - maar dit wens je niemand toe ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #134 Gepost op: 23-01-2018, 17:57:02 »
Ik moet het alleen nog hebben van Chung...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #135 Gepost op: 23-01-2018, 21:15:29 »
Zou toch wat zijn als ook Federer morgen wordt uitgeschakeld... :o
🜃

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #136 Gepost op: 23-01-2018, 21:33:28 »
Zou toch wat zijn als ook Federer morgen wordt uitgeschakeld... :o
Zie het nog wel gebeuren ook  ::jaja:: maakt de weg vrij voor een finale Cilic - Chung  ;D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #137 Gepost op: 23-01-2018, 21:34:26 »
Ik denk dat hij gewoon nummer 20 gaat pakken  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #138 Gepost op: 23-01-2018, 21:54:01 »
Go Edmund whooo  ::bravo::

Haal mij van de laatste plek af ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fantasy Tennis Tour 2018
« Reactie #139 Gepost op: 23-01-2018, 22:00:26 »
Wawrinka Federer ::love::

Heb nog overwogen om m'n team Swiss Army te noemen, maar met het blessure spook in de tenniswereld vond ik t risico te groot, stel dat er eentje voor lange tijd uitvalt en ik moet wisselen, zou m'n teamnaam nergens meer op slaan. ;D