Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven  (gelezen 26149 keer)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #100 Gepost op: 16-01-2018, 09:18:40 »
Ja maar het was zo'n chaos en onoverzichtelijk dat ik betwijfel of iemand al die sms informatie onthouden heeft. Denk dat deze opdracht bijna onmogelijk was om te voltooien. Ik had dus ook niet begrepen dat je al die smsjes als een geheel moest zien. Vind het logisch dat de kandidaten die link ook niet gelegd hebben.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #101 Gepost op: 16-01-2018, 13:38:48 »
Ja maar het was zo'n chaos en onoverzichtelijk dat ik betwijfel of iemand al die sms informatie onthouden heeft. Denk dat deze opdracht bijna onmogelijk was om te voltooien. Ik had dus ook niet begrepen dat je al die smsjes als een geheel moest zien. Vind het logisch dat de kandidaten die link ook niet gelegd hebben.

Je kan sms'jes uiteraard terug bekijken. Maar het klopt wel dat het niet helemaal onlogisch is om te denken dat je per keer moest goed zitten. Dat idee leefde blijkbaar bij meerdere kandidaten en er is toch echt maar 1 Mol.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #102 Gepost op: 16-01-2018, 13:47:09 »
Je kan sms'jes uiteraard terug bekijken. Maar het klopt wel dat het niet helemaal onlogisch is om te denken dat je per keer moest goed zitten. Dat idee leefde blijkbaar bij meerdere kandidaten en er is toch echt maar 1 Mol.

Ik had toch verwacht dat mensen als bv. Stine, Simone en Jan bij het krijgen van het tweede smsje zich zouden realiseren dat ook de regels voor de eerste sms nog zouden gelden? Al was het alleen maar om het feit dat 1 smsje an sich meerdere oplossingen heeft ?
Met name Stine blijf ik daarom verdacht vinden. Jan en Simone zijn denk ik geen Mol om diverse redenen.

Maar... ook Ruben vind ik verdacht. Hij, Bella en Loes zaten goed en ik sluit idd niet uit dat De Mol "zag dat het (niet) goed was". Bella vind ik absoluut geen Mol (veel te serieus) en bij Loes ligt het er heel erg dik bovenop naar mijn mening. Niet zo dik als bij Olcay maar toch.
Het enige dat Ruben hoefde te doen is te zorgen dat hij in een loge met 3 terecht kwam. Dan hoefde hij zich niet op individuen te concentreren maar slechts op "poppetjes"... hij wist wel dat hij dan bij Olcay moest blijven maar de 3e persoon in die box maakte niet uit...

Tja... Stine en Ruben liggen bij mij "aan kop" als verdachte... op dit moment dan  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 16-01-2018, 13:49:45 door KingLennart »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #103 Gepost op: 16-01-2018, 14:48:50 »
Je kan sms'jes uiteraard terug bekijken. Maar het klopt wel dat het niet helemaal onlogisch is om te denken dat je per keer moest goed zitten. Dat idee leefde blijkbaar bij meerdere kandidaten en er is toch echt maar 1 Mol.

Ruben zegt ook in een biecht dat het de bedoeling was om na het (elk) smsje binnen vijf minuten goed te zitten. Misschien was dat wel helemaal niet zo en is dit een molactie geweest om het gerucht te verspreiden dat dit de opdracht was. (Zo heeft de Mol wel vaker gesaboteerd. Denk aan de vijfde Mol die de krokodillenopdracht nog moeilijker maakte door de anderen ervan te overtuigen dat ook de hengelaar op de foto moest.)

Edit: O nee, iemand anders had dat bedacht en de Mol ging daar graag in mee.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2018, 15:01:33 door Heinz »

Offline eldemoledo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #104 Gepost op: 17-01-2018, 19:36:40 »
Als Ron zelf de inhoud van de sms mocht bepalen, dan heeft hij een kans gemist om terug te komen. Hij had toch heel makkelijk kunnen stellen dat hij twee vrijstellingen kan aanbieden? List en bedrog hoort bij de mol, ook om terug te komen.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #105 Gepost op: 17-01-2018, 21:41:08 »
Als Ron zelf de inhoud van de sms mocht bepalen, dan heeft hij een kans gemist om terug te komen. Hij had toch heel makkelijk kunnen stellen dat hij twee vrijstellingen kan aanbieden? List en bedrog hoort bij de mol, ook om terug te komen.

Dat zal niet gemogen hebben van de productie en dat kan de kijker wellicht in verwarring brengen. En ik denk ook dat Ron dan never nooit meer aan informatie was gekomen van andere kandidaten.

Ik denk wel dat de productie dit beter had kunnen doen om Ron invloed te laten uitoefenen op zijn kans om terug te komen. Ik weet niet of hij meerdere app'jes mocht sturen (want dat had zijn kansen wellicht kunnen vergroten). Ik denk dat hij er voor de schoonheid en de balans van de aflevering er maar ééntje mocht sturen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #106 Gepost op: 19-01-2018, 10:13:30 »
Dat zal niet gemogen hebben van de productie en dat kan de kijker wellicht in verwarring brengen. En ik denk ook dat Ron dan never nooit meer aan informatie was gekomen van andere kandidaten.

Ik denk wel dat de productie dit beter had kunnen doen om Ron invloed te laten uitoefenen op zijn kans om terug te komen. Ik weet niet of hij meerdere app'jes mocht sturen (want dat had zijn kansen wellicht kunnen vergroten). Ik denk dat hij er voor de schoonheid en de balans van de aflevering er maar ééntje mocht sturen.

Hij mocht wel kiezen wat hij stuurde (aldus extra beeldmateriaal), maar hij dacht zo de hoogste ogen te werpen. Ik denk dus dat hij het niet zo slim heeft gespeeld.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #107 Gepost op: 20-01-2018, 19:10:54 »
Dit hoort bij de categorie onmogelijke opdrachten. En op het moment dat ze niet goed zaten aan het eind kon de Mol met een gerust hart keihard weigeren. Er zou niets verdiend worden en dus kon er ook niets verspeeld worden. Naar Ron gaan zou alleen maar opvallen.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #108 Gepost op: 22-01-2018, 11:07:07 »
Geweldige foto  ;D


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #109 Gepost op: 25-01-2018, 16:08:23 »
Bij de theater opdracht is Stine tv aan het maken. Op het moment dat Julius Caesar wordt vermoord en Ron vertwijfeld staat te kijken komt Stine in beeld met de vertwijfeling en onrust, maar moest ze luisteren naar de groep (Sherlock Holmes observeert). Na afloop betogen dat ze het verkeerd hebben gedaan en dat Ron terug had moeten komen. Is dit een geregisseerde mol? Precies op HET moment van aflevering 2 is Stine in beeld?

Juist omdat er met deze opdracht niets te verdienen viel, een mooi moment om een beetje vertrouwen te winnen, door je sociale kant te laten zien? Vandaar geregisseerd moment?

N afloop zegt Olcay: Maar wie zat er fout dan? Ruben : Ja iedereen, we f@* him over. (over Ron). Deze twee kunnen we dus ook als mol afschrijven.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2018, 16:25:46 door foxhunter »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #110 Gepost op: 9-03-2018, 23:52:45 »
Ron vertelt net in Pauw dat er blijkbaar minstens 3 mensen bij hem moesten komen zitten. Dat had ik zo niet begrepen tijdens de opdracht.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #111 Gepost op: 9-03-2018, 23:56:52 »
O joh. Het lijkt me idd wel logischer want alle 9 had niet gelukt

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #112 Gepost op: 10-03-2018, 00:17:53 »
De kleur is blauw.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #113 Gepost op: 10-03-2018, 00:19:35 »
Ron vertelt net in Pauw dat er blijkbaar minstens 3 mensen bij hem moesten komen zitten. Dat had ik zo niet begrepen tijdens de opdracht.

Ik vroeg me net hetzelfde af (ik keek aflevering 2 terug), maar dit is dus niet in de uitzending gekomen. Ik vraag me af of Ron hen dat wel gesmst had dan? Misschien iets voor het vragenvuur.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #114 Gepost op: 10-03-2018, 00:24:14 »
Ik vroeg me net hetzelfde af (ik keek aflevering 2 terug), maar dit is dus niet in de uitzending gekomen. Ik vraag me af of Ron hen dat wel gesmst had dan? Misschien iets voor het vragenvuur.


Zeer merkwaardig inderdaad. Maakt het compartimentje met 3 een beetje verdachter (Ruben en Olcay zaten daar), want de Mol moest zich dan gewoon focussen op de mensen bij hem/haar. Al is Ruben dan weer onverdacht door gewoon op te staan als eerste zonder overleg.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #115 Gepost op: 10-03-2018, 00:56:28 »
Ron vertelt net in Pauw dat er blijkbaar minstens 3 mensen bij hem moesten komen zitten. Dat had ik zo niet begrepen tijdens de opdracht.
3 mensen? Dan had hij dus al helemaal geen kans gehad om terug te komen in het spel. Eerst een rood scherm krijgen terwijl hij 8 van de 9 anderen nog niet eens had ontmoet en daarna niet eens echt de kans krijgen om terug te keren.
Ron is echt keihard genaaid door de programmamakers.  ::niet-ok::
Sorry hoor, maar ik vind dit echt een smet op dit seizoen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #116 Gepost op: 10-03-2018, 01:00:27 »
Haha ik dacht stom genoeg day ze alle 9 moesten komen

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #117 Gepost op: 10-03-2018, 01:06:32 »
Ik had ook niet helemaal begrepen dat de opdracht al klaar was los van de 10 minuten tijd die ze nog kregen om naar Ron te gaan. En de groep al helemaal niet dus ::rofl::

Ik dacht ook dat zodra de kandidaten wel maar Ron zouden gaan daarmee de opdracht sowieso mislukt zou zijn nu je goed moest zitten (en naast Ron zat niet in de beschrijvingen) En dat dacht de rest ook vandaar het verwoede gebaren naar elkaar ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #118 Gepost op: 10-03-2018, 01:14:21 »
Ik had ook niet helemaal begrepen dat de opdracht al klaar was los van de 10 minuten tijd die ze nog kregen om naar Ron te gaan. En de groep al helemaal niet dus ::rofl::

De opdracht was niet klaar. Daarom wilde de groep ook niet verplaatsen, omdat ze dan sowieso 2000 euro zouden mislopen.

Ik dacht ook dat zodra de kandidaten wel maar Ron zouden gaan daarmee de opdracht sowieso mislukt zou zijn nu je goed moest zitten (en naast Ron zat niet in de beschrijvingen) En dat dacht de rest ook vandaar het verwoede gebaren naar elkaar ;D

Dat staat toch ook nog steeds overeind?

Zeer merkwaardig inderdaad. Maakt het compartimentje met 3 een beetje verdachter (Ruben en Olcay zaten daar), want de Mol moest zich dan gewoon focussen op de mensen bij hem/haar. Al is Ruben dan weer onverdacht door gewoon op te staan als eerste zonder overleg.

Ik neem aan dat je bedoelt dat het voor de mol makkelijker is om 2 anderen mee te krijgen als je daar direct naast zit. Klopt, maar ze zaten in deze opstelling niet goed, dus de opdracht was al mislukt. Voor wat jij nu aankaart zou je denk ik naar de 3 personen moeten kijken die bij een correcte opstelling in de loge van 3 horen te zitten, zodat de mol de opdracht nog kon verpesten. Daarbij zou je dan wel aannemen dat de productie de mol deze molpositie geeft.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #119 Gepost op: 10-03-2018, 01:19:07 »
Ik neem aan dat je bedoelt dat het voor de mol makkelijker is om 2 anderen mee te krijgen als je daar direct naast zit. Klopt, maar ze zaten in deze opstelling niet goed, dus de opdracht was al mislukt. Voor wat jij nu aankaart zou je denk ik naar de 3 personen moeten kijken die bij een correcte opstelling in de loge van 3 horen te zitten, zodat de mol de opdracht nog kon verpesten. Daarbij zou je dan wel aannemen dat de productie de mol deze molpositie geeft.

Dat bedoel ik inderdaad en je hebt gelijk dat het dan eerder de Mol is die daar terecht moet komen. Dan valt volgende zin me op: "Olcay moet met 3 personen in een loge."

Zou dat dan de ingebouwde failsafe zijn?

EDIT: Volgens de juiste oplossing moest Jan ook terecht komen in de loge met 3 en Ruben mocht niet naast Olcay gaan zitten (dus niet met 3 gaan zitten). ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 01:23:39 door Hulpmol »