Auteur Topic: Taboe  (gelezen 2883 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Taboe
« Gepost op: 19-01-2018, 11:02:27 »
Ik ben heel benieuwd naar het nieuwe programma Taboe dat vanaf zondag op één te zien is om 20:30 uur.

Klik hier voor een promo.

Van een.be/taboe:

-----

In Taboe wil Philippe Geubels lachen met mensen waar je eigenlijk niet om mag lachen. Maar dat doet hij uiteraard niet zonder uitgebreid vooronderzoek.



Onder het motto “je leert elkaar het beste kennen op vakantie”, nodigt Philippe elke week een viertal gasten uit in zijn vaste vakantiehuis in Westouter. Hij luistert naar hun verhalen en gevoeligheden, verkent samen met hen de wijde omgeving en leert hen vooral echt goed kennen.

Daar blijft het niet bij: ook humor is een belangrijk deel van Taboe. Zo daagt Philippe tijdens die week zijn gasten uit om zelf de straat op te trekken met een verborgen camera, wat ze erg graag - en goed - doen.

Dan is het aan Philippe zelf om te doen wat hij het beste kan: grappen maken. Hij brengt een comedy-set over het bewuste thema. Uiteraard zitten Philippes nieuwe vrienden prominent op de eerste rij en genieten ze samen met gelijkgestemden van de show.

Philippe wil niet bruuskeren of zien hoe ver hij precies kan gaan met zijn grappen. Hij wil vooral met humor en relativering naar de wereld van vandaag kijken, in de hoop dat we er allemaal samen eens goed om kunnen lachen. Binnen de grenzen die zijn gasten zelf al dan niet hebben aangegeven.

Al deze ingrediënten samen leveren het gedurfde Taboe op. Het allereerste programma van Philippe Geubels voor Eén is een unieke mix van human interest en comedy, dat gevoelige thema’s lucht wil inblazen en mensen wil verbinden door humor.

Het is zoals Ruben, één van de gasten uit de blindenaflevering het zegt: “Als iemand grappen maakt over ons, dan zegt die eigenlijk ‘we weten het, en het is goed’. Een soort heel luchtig schouderklopje. Ik denk dat humor op die manier een fantastische rol kan spelen om dat taboe in onszelf te doorbreken."

Philippe Geubels: "Dit programma maken was een heel intense ervaring. De mensen die ik op dit avontuur heb leren kennen, hebben mijn blik enorm verruimd. Mijn doel met dit programma is dus absoluut niet om deze fantastische mensen te kwetsen, maar net om hén te laten lachen om hun situatie. In een tijdsgeest waarin het als komiek soms op eieren lopen is, was dit programma een serieuze uitdaging. Maar net daarom is het broodnodig."
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 15:54:27 door Heinz »

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Taboe
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2018, 22:35:27 »
Ik heb gekeken. ¨Persoonlijk vond ik het een mooi respectvol programma dat de grenzen van humor aftast
maar ook een beeld geeft over het verhaal achter de mensen.

Het toont aan dat het MENSEN zijn met een beperking en niet mensen met een BEPERKING
klaar voor de strijd

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Taboe
« Reactie #2 Gepost op: 23-01-2018, 09:13:34 »
Ja, ik vond het ook een mooie eerste aflevering.