Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 75578 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #340 Gepost op: 16-02-2018, 17:26:22 »
Die van Olcay is het zeker niet.  ::tandpastasmiley::
Hm. Die van Stine lijkt erop, maar zij heeft andere onderbenen.

Andere bovenbenen ook. Ik denk dat het produktiemedewerker Karin de Groot is met pruik en de nodige padding, om haar de illusie van bredere schouders en klassieke werpheupen™ te geven.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #341 Gepost op: 16-02-2018, 20:53:53 »
Werpheupen!  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #342 Gepost op: 17-02-2018, 08:39:22 »
Werpheupen!  ::rofl::

niet dat daar iets mis mee is. ::tandpastasmiley::

Het viel erg mee, zie ik nu. Het is eerder het jasje dat raar zit. :-\\

Ik kon geen geschikte recente foto's van Karin de Groot vinden, maar hoop eigenlijk dat zij het is. Maar als dat Stine of Simone voor moest stellen, had ze beter een wijde broek of lange jurk aan kunnen trekken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #343 Gepost op: 18-02-2018, 01:50:12 »
Dus toch JaN-ee kwam vlak langs.


Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #344 Gepost op: 25-02-2018, 14:44:04 »
Typend in een ander topic realiseer ik met dat er minstens twee mensen zijn die 5000 hebben gekozen, die we niet hebben gezien. De andere 2 zijn al naar huis. Er heeft steeds de optie bestaan dat de Mol geld zou kiezen omdat 4 anderen dat al hadden gedaan. Ik vraag me nu wel af... Zou dat niet pontificaal in beeld zijn gebracht zijn? Het zou de derde lijken terwijl het de vijfde of zesde al was.
Art zegt in het begin van aflevering 5 dat als Emilio voor de vrijstelling had gekozen hij er nog in had gezeten. Dat zou betekenen dat er maar 4 voor het geld (Emilio, Loes, en twee finalisten) en 3 voor de vrijstelling zijn gegaan (Stine, Simone en waarschijnlijk de mol). Dat zal dus ook wel de reden zijn dat we van deze 3 niet zien wat ze kiezen.

Overigens wel grappig dat Stine de mol niet hoeft te zien (want ik weet toch al wie het is) maar vervolgens wel voor de groepsvrijstelling wil gaan. Dan zou je er  toch liever voor kiezen om een concurrent uit te schakelen? Of je moet denken dat iedereen al op haar mol Ruben zit en je zo nog de kans hebt om naar huis te gaan.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #345 Gepost op: 25-02-2018, 14:45:51 »
Wellicht is het met nog 3 kandidaten om op te focussen nu makkelijker om voorbijgangers als 'Mol'-vermomming aan te wijzen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #346 Gepost op: 25-02-2018, 14:53:09 »
Wellicht is het met nog 3 kandidaten om op te focussen nu makkelijker om voorbijgangers als 'Mol'-vermomming aan te wijzen?

Nee, want het principe blijft hetzelfde: Ze gaan de Mol nooit herkenbaar in beeld brengen.

Bovendien staat dit topic al vol met 14 à 15 pagina's aan gissingen en veronderstellingen en dat heeft tot nu toe ook nog niets opgeleverd.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #347 Gepost op: 25-02-2018, 15:08:24 »
Links midden Jan met wit overhemd bij Emilio. Onderaan rechts blonde pruik blauwe pet bij Olcay. En op tafel Ja Nee.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #348 Gepost op: 27-02-2018, 19:53:21 »
De eerste vraag van Art aan Emilio:



Art doet het klepje weer dicht en omdat ik geen ja/nee meer zag...



heb ik het 90 % gedraaid en zie alleen links iets wat op een J lijkt en rechts een E



Na deze vraag aan Jan...



...net zoiets



Na deze vraag aan Stine...



...zou het lijntje naar de volgende vraag naar links of naar beneden moeten gaan, maar die ontbreekt...




Er zijn nog meer merkwaardigheden.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #349 Gepost op: 1-03-2018, 23:40:52 »
Goed opgemerkt!

Ik dacht ook al dat er iets met die klepjes was, maar veronderstelde dat de hulpjes van de productie wat moeite hadden gehad met nauwkeurig figuurzagen en lijntjes trekken.
Maar dit is wel heel vreemd! Zouden de klepjes op de tweede foto's, met alleen de letters J en E ernaast, als shot ertussen zijn gemonteerd? Dit kan toch niks te maken hebben met andere belichting of een andere hoek van opnemen, of wel?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #350 Gepost op: 1-03-2018, 23:45:57 »
Goed opgemerkt!

Ik dacht ook al dat er iets met die klepjes was, maar veronderstelde dat de hulpjes van de productie wat moeite hadden gehad met nauwkeurig figuurzagen en lijntjes trekken.
Maar dit is wel heel vreemd! Zouden de klepjes op de tweede foto's, met alleen de letters J en E ernaast, als shot ertussen zijn gemonteerd? Dit kan toch niks te maken hebben met andere belichting of een andere hoek van opnemen, of wel?
@voorgaande 2 posters: en wat zou JE dan betekenen?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #351 Gepost op: 2-03-2018, 00:36:41 »
Misschien liggen de bij 'J' en 'E' ontbrekende letters onder de hand van Art, die hij steeds nogal krampachtig op één plek houdt...


Of misschien gaat het wel alleen om de letter J, aangezien alleen bij een 'Ja' de Mol vlak langs zou komen. Dus dan 'telt' alleen nog de J van Ja.
En er is nog maar één deelnemer van wie de naam met een J begint.


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #352 Gepost op: 2-03-2018, 00:49:50 »
Hoewel ik wel als Jan als Mol geloof (en zeker hoop) weet ik het niet zo met die JA/NEE hint .... máár hij is natuurlijk wel te combineren met die gekke spatiëring van de letters EE in de eerste afleveringstitel. Haal je EE weg, blijft er JA/N over. Nogmaals, ik vind het niet heel sterk (of logisch dat er tussen die twee zaken een verband is - daarnaast stond in het dagboek toch echt dat de Mol een wandeling in het gezichtsveld van de kandidaten heeft gemaakt), maar ik geloof niet dat het al genoemd was, dus bij deze. En mocht het wel al genoemd zijn, mijn excuses, dan heb ik er overh ee n gelezen.

Dit kan toch niks te maken hebben met andere belichting of een andere hoek van opnemen, of wel?

Volgens mij wel hoor, de plank is denk ik niet helemaal recht, waardoor je de 'A' en de 'NE' net vanuit de verkeerde hoek ziet en het lijkt alsof er alleen 'J' en 'E' staat, maar volgens mij is er hier niets bijzonders aan de hand. Zou ook niet weten wat 'JE' hier zou moeten betekenen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 00:56:49 door tumtum »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #353 Gepost op: 2-03-2018, 21:31:29 »
Ik vond dat Art zijn handen nogal opmerkelijk (bedacht gebruikt). Kan de naam van de mol misschien onderaan bij Art op tafel liggen? Hij gebruikt zijn handen niet bij iedereen hetzelfde. ??? Ik heb foto's maar ik krijg steeds dit bestand bestaat al in de directionary  , misschien lukt het zo nog.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 21:34:16 door Lonneke*L »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #354 Gepost op: 2-03-2018, 21:36:34 »
Lonneke*L, je moet je bestanden dan hernoemen. Je kan in die bijlages niets plaatsen dat die naam al heeft op dit forum heb ik gemerkt.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #355 Gepost op: 2-03-2018, 21:43:32 »
Lonneke*L, je moet je bestanden dan hernoemen. Je kan in die bijlages niets plaatsen dat die naam al heeft op dit forum heb ik gemerkt.

Ok bedankt ik had andere namen gegeven maar ja Jan en Emilio dat werkt dan natuurlijk ook niet...Ik ga het proberen.

Gelukt dus:

Hier kruist Art zijn armen omdat hij zijn linkerhand op dat middelste bordje lijkt te willen houden..
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 23:08:04 door Lonneke*L »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #356 Gepost op: 2-03-2018, 21:49:05 »
Foto's part two:

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #357 Gepost op: 2-03-2018, 21:52:43 »
 ???
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 21:54:21 door Lonneke*L »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #358 Gepost op: 2-03-2018, 21:55:53 »
Het lijkt alsof hij alleen dat stuk niet bedekt bij Olcay  ::jaja::
Verdacht is het inderdaad wel Lonneke wanneer je het allemaal in zo’n rijtje ziet. Dank voor het lijstje!
Meer L

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #359 Gepost op: 2-03-2018, 22:10:11 »
Het lijkt alsof hij alleen dat stuk niet bedekt bij Olcay  ::jaja::
Verdacht is het inderdaad wel Lonneke wanneer je het allemaal in zo’n rijtje ziet. Dank voor het lijstje!

 Bij Ruben heeft hij ook even zijn handen aan de zijkant, maar later ook weer zo over elkaar. Bij Olcay zien we dat niet(kan er natuurlijk uitgeknipt zijn). Ook valt op dat zij heel erg veel lol erin heeft. Kan ook beetje nervositeit zijn of adrealine omdat ze wellicht toch  vermomd is langsgelopen en Art natuurlijk een partner in crime is :). Als Art het aan de groep bekend maakt zie je ook duidelijk dat Olcay nerveus is (zie mijn foto's in het Olcaytopic)  ::vergroot::, en dat is ze niet heel vaak zo duidelijk.

Ik vroeg me alleen af of die handen nog iets kunnen betekenen.....