Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten  (gelezen 28819 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #20 Gepost op: 18-02-2018, 01:26:48 »
€250 en €500 tot daar aan toe. Maar wat is die €380 toch een random bedrag... Mogelijk hintje?
Of gewoon zodat ze het niet per ongeluk goed zouden hebben maar echt de opdracht goed moesten uitvoeren. Zou ik ook doen als spel-bedenker.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #21 Gepost op: 18-02-2018, 01:38:21 »
Of gewoon zodat ze het niet per ongeluk goed zouden hebben maar echt de opdracht goed moesten uitvoeren. Zou ik ook doen als spel-bedenker.

Uiteraard kan je niet 250 of 500 euro nemen, maar om een gekke reden vind ik een 25-voud logischer dan. €375 vind ik logischer dan €380 bedoel ik.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #22 Gepost op: 18-02-2018, 01:43:02 »
Uiteraard kan je niet 250 of 500 euro nemen, maar om een gekke reden vind ik een 25-voud logischer dan. €375 vind ik logischer dan €380 bedoel ik.

Er zijn geen briefjes van 5 of 25

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #23 Gepost op: 18-02-2018, 01:44:51 »
Er zijn geen briefjes van 5 of 25

Dan is €380 logischer. ::rofl:: Het wordt denk ik tijd dat ik ga rusten. ;D

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #24 Gepost op: 18-02-2018, 07:35:33 »
Ik ben wel benieuwd of er bij de opdracht waar ze de lampjes vast moesten draaien, peertjes verdwenen zijn. Het leek of ze er aan het einde van de opdracht te weinig hadden.

Dat leek mij ook een mol aktie. Als de ander de klok moet gaan verversen een paar peertjes in je zakken stoppen en zelf met een kleine omweg de klok verversen en ergens die dingen dumpen. -500,-
En voor de rest de boel vertragen natuurlijk.
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #25 Gepost op: 18-02-2018, 09:10:40 »
Simone en Jan beginnen bij de opdracht die het meeste oplevert (500)
Simone vind ik hier verdacht bezig: benadrukt dat alle lampjes erin moeten; als Jan ontdekt dat een lamp op de juiste plek gaat branden, begint ze over ‘welke lamp is de juiste’ en dat ze er geen systeem in ziet...vertraging door te doen alsof je het niet snapt.
Daarna besluit ze opeens een andere opdracht (voor 250) te gaan beginnen. En daarna zijn ze ook opeens bezig met de verlengsnoeren (of is dat niet chronologisch gemonteerd en zijn ze dat pas gaan doen toen de lampen op waren) Gevolg: 500 opdracht komt niet af.
Ok; dat is ook omdat er ergens in de tussentijd lampen zijn verdwenen en dat zou door Jan/Simone/Ruben gedaan kunnen zijn, maar daarvoor moeten dus wel eerst mensen zijn weggelokt van de ruimte ;)
Lijkt me goede tactiek: je zorgt voor geld (kandidaats) maar het grootste bedrag saboteer je (mol!)
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #26 Gepost op: 18-02-2018, 09:22:42 »
Simone en Jan beginnen bij de opdracht die het meeste oplevert (500)
Simone vind ik hier verdacht bezig: benadrukt dat alle lampjes erin moeten; als Jan ontdekt dat een lamp op de juiste plek gaat branden, begint ze over ‘welke lamp is de juiste’ en dat ze er geen systeem in ziet...vertraging door te doen alsof je het niet snapt.
Daarna besluit ze opeens een andere opdracht (voor 250) te gaan beginnen. (..)

Ja, Simone veranderde weer heel snel van verstandig, rustig en rationeel naar een chaoot die maar wat doet en de stoorzender uithangt. Die paniekerige stem die ze erbij opzet is haar molhandelsmerk geworden. ;D

Offline Latopa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #27 Gepost op: 18-02-2018, 09:42:27 »
Ja, Simone veranderde weer heel snel van verstandig, rustig en rationeel naar een chaoot die maar wat doet en de stoorzender uithangt. Die paniekerige stem die ze erbij opzet is haar molhandelsmerk geworden. ;D

Juist ja, dat viel l mij ook op. Bij de lampen met Jan deed ze heel klungelig een dom blondje na (sorry, grapje) en even later had ze in een andere ruimte meteen door dat er tegelijkertijd 3 knoppen ingedrukt moeten worden; dit is te slim. Dt is ongeloofwaardig.

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #28 Gepost op: 18-02-2018, 10:13:28 »
Ik zie hier NOS in spigelbeeld oplichten

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #29 Gepost op: 18-02-2018, 13:17:23 »
En Jan zegt: Simone is de mol?
Jammer dat we haar reactie missen...
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #30 Gepost op: 18-02-2018, 13:21:09 »
En Jan zegt: Simone is de mol?
Jammer dat we haar reactie missen...
Die missen we niet. Ze geeft geen antwoord maar trekt een gezicht  ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #31 Gepost op: 18-02-2018, 13:23:48 »
Na de groepsfoto ging iedereen naar zijn klok. En Olcay liep mee, zij is niet aan tijd gebonden. Het is gewaagd maar hier had zij de mogelijkheid om lampen van de 500 euro weg te gooien.

En door op het laatst weg te lopen uit de control room en aan de 500 euro lampjes te draaien is daar niemand om de uitslag van de buizen op te schrijven. Dat lost Ruben net op. Ook vlak daar voor zie je de tijd van Jan en Simone bijna verlopen zonder dat Olcay gewaarschuwd had.

Bij de uitslag is Olcay niet meer blij met die 750 euro die gewonnen is. Voorheen stond ze enthousiast te juichen.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 13:33:25 door foxhunter »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #32 Gepost op: 18-02-2018, 13:59:39 »
Wat mij opviel bij deze opdracht is dat je bij 15:45 Ruben ziet lopen bij de lampjes opdracht. Daarna om 16:00 nog een keer. Dat is er vast niet voor niets zo in gemonteerd, dus ik heb hier nog even naar gekeken.
15:45 : Ruben heeft zijn portofoon in zijn rechterhand
16:00 : Ruben heeft zijn portofoon in zijn linkerhand + er ligt 1 doosje MEER op de grond.

Hij moet wel iets met 1 lampje of doosje hebben gedaan, maar dat is niet in beeld gebracht tijdens de uitzending.
Geen idee wat ik hierachter moet zoeken, maar het valt wel op!

Zie de foto's met de verschillen:

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #33 Gepost op: 18-02-2018, 14:09:53 »

Hij moet wel iets met 1 lampje of doosje hebben gedaan, maar dat is niet in beeld gebracht tijdens de uitzending.
Geen idee wat ik hierachter moet zoeken, maar het valt wel op!


Heeft hij niet gewoon dat ene lampje in zijn rechterhand?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #34 Gepost op: 18-02-2018, 14:21:44 »
Na de groepsfoto ging iedereen naar zijn klok. En Olcay liep mee, zij is niet aan tijd gebonden. Het is gewaagd maar hier had zij de mogelijkheid om lampen van de 500 euro weg te gooien.


Olcay had toch ook gewoon een klok, of niet?
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #35 Gepost op: 18-02-2018, 14:26:30 »
Olcay had toch ook gewoon een klok, of niet?
Die heb ik niet gezien. Heb haar ook geen tijd zien resetten voor zichzelf.

Wat op zich wel vreemd is gezien de uitleg vd opdracht.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #36 Gepost op: 18-02-2018, 14:31:30 »
Logischerwijs had ze ook een klok (de makers konden niet weten dat Olcay daar bleef of dat niemand wou wisselen), maar ze hebben bij mijn weten of alles gedaan om haar klok niet te laten zien (je ziet maar 4 schermen met tijden in de controlroom, ze moet hem nooit resetten etc.) of ze hadden de persoon in de controlekamer er geen gegeven en ze wisselt van klok mocht er vervanging komen.
Toegegeven ik heb hem nog niet zo uitgepluist, als anderen hier vast uitgebreid zullen doen

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #37 Gepost op: 18-02-2018, 16:25:20 »
Is misschien al gezegd, maar hoe wist Simone dat de klokken in de control room zittten? Zie teambespreking.

Het viel mij op en toen moest ik weer aan die WID M18 uit de eerste aflevering denken, dis Simone ook 'opeens' zag. Zit er misschien (voorzichtige theorie) in elke aflevering een keer iets in dat Simone "meer" weet over een opdracht?

m0ll0m

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #38 Gepost op: 18-02-2018, 20:31:09 »
Ik zit nog even met dat Mogul overal (ja het is een Tsjechisch merk). Heb ik niet eerder gelezen dat dit ook in het molboekje stond? Die heb ik dot jaar niet. Mogul is namelijk ook een Engels woord. Ik heb langdurig in het buitenland gewoond en dit woord gaf vaak een rijk persoon aan die een bepaalde guru was op een vlak (bv John de mol is een echt media Mogul). Weet niet wat we er verder mee kunnen, behalve dat ik er opeens aan moest denken toen ik het weer zo prominent in beeld zag...
Meer L

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Oplichten
« Reactie #39 Gepost op: 18-02-2018, 20:38:48 »
Dat zijn je ogen die je bedriegen want er zou 500 komen te staan ;)
De oplossing is niet verteld. Hoe kom je aan dit plaatje?