Auteur Topic: [MO18] - Moltalk 2018  (gelezen 107602 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #180 Gepost op: 17-04-2018, 07:50:57 »
Een voordeel is dan ook dat jullie dan samen in een aparte pm-groep kunnen sparren over de mol.

Je gaf al aan dat je 10 dukaten op jezelf had ingezet als afvaller. Had je al een gevoel dat je kans maakte om af te vallen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #181 Gepost op: 17-04-2018, 08:07:11 »
Ik wist wel dat ik kans maakte om af te vallen, maar die 10 dukaten inzetten op mezelf deed ik vooral om er nog een positieve draai aan te kunnen geven als het zou gebeuren. Ik was eerst erg onzeker, maar toen ik de test had gemaakt had ik er wel een goed gevoel over. Dat je dan alsnog afvalt is dan wel extra zuur.

Citaat
Een voordeel is dan ook dat jullie dan samen in een aparte pm-groep kunnen sparren over de mol.

Ja, daar ben ik wel benieuwd naar. ;D
« Laatst bewerkt op: 17-04-2018, 08:09:19 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #182 Gepost op: 18-04-2018, 09:47:49 »
Ik wist wel dat ik kans maakte om af te vallen, maar die 10 dukaten inzetten op mezelf deed ik vooral om er nog een positieve draai aan te kunnen geven als het zou gebeuren. Ik was eerst erg onzeker, maar toen ik de test had gemaakt had ik er wel een goed gevoel over. Dat je dan alsnog afvalt is dan wel extra zuur.

Ja, daar ben ik wel benieuwd naar. ;D

Dat komt vast goed. Een vraag die ik al ruim een dag wil stellen, maar vanwege de ongeplande storing nog niet kon stellen.
De eerst test wordt altijd als een loterij beschouwd. Deel jij die mening?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #183 Gepost op: 18-04-2018, 13:53:56 »
Een loterij wil ik het niet noemen, maar ik vind het wel de moeilijkste test van allemaal om drie redenen: 1. je hebt nog de minste informatie voor handen, 2. je hebt nog het minste tijd met anderen doorgebracht en 3. er zijn nog de meeste kandidaten om uit te kiezen.

In een ander opzicht is het wel een loterij omdat je gewoon geen idee hebt wat de andere deelnemers invullen. Wie weet had ik alle vragen fout, maar ik sluit niet uit dat één van mijn verdachten alsnog de mol is en dat ik dus daadwerkelijk een paar vragen goed beantwoord heb, maar dat het gewoon niet genoeg was. Ik gokte er namelijk op dat er vast wel iemand van de tien andere deelnemers zou zijn die dat persoon niet zou verdenken en dus niet in de test zou meenemen, waardoor ik met slechts een paar antwoorden op dat persoon wel veilig dacht te zitten. Het is dus een kwestie van tactiek maar ook zeker geluk, soms zit er maar één foutje of één seconde verschil tussen een vroege afvaller en de uiteindelijke winnaar. Maar ja, dat geldt voor alle tests, niet alleen de eerste.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #184 Gepost op: 19-04-2018, 08:34:43 »
Absoluut, is zeker waar. En stel dat het nog eens opnieuw mocht doen, wat zou je dat concreet anders doen? :)


We gaan onze tweede gast introduceren! Een warm welkom aan de forummer die zich wel heeft ingeschreven, maar helaas niet door de selectie is gekomen: Happydutchman  ::bravo:: ::bravo::

Happydutchman, volg je de serie nog op de voet? :)
« Laatst bewerkt op: 19-04-2018, 08:36:22 door Lama1997 »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #185 Gepost op: 19-04-2018, 10:57:08 »
Absoluut, is zeker waar. En stel dat het nog eens opnieuw mocht doen, wat zou je dat concreet anders doen? :)
Op de goede mol stemmen. :P

Maar om eerlijk te zijn; ik heb voor nu mijn best gedaan en dat zou ik een (hopelijke) volgende keer weer doen. Misschien dat ik nog wat kan leren van hoe ik de test heb ingevuld, maar daarvoor moet ik afwachten tot de mol en de testresultaten van de andere deelnemers bekend worden gemaakt.

Ik zou bij een onderhandeling voor een vrijstelling wel een iets beter verhaal verzinnen. ::)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #186 Gepost op: 19-04-2018, 15:01:46 »
We gaan onze tweede gast introduceren! Een warm welkom aan de forummer die zich wel heeft ingeschreven, maar helaas niet door de selectie is gekomen: Happydutchman  ::bravo:: ::bravo::

Happydutchman, volg je de serie nog op de voet? :)

Dankjewel voor de introductie ::bravo::

Ik volg de serie zeker. Van tevoren wist ik niet precies wat ik moest verwachten en ik schreef me in met de gedachte: ik zie wel wat de opdrachten precies inhouden, maar het is sowieso leuk.

De eerste echte opdracht vond ik erg leuk. Allemaal je steentje bijdragen en uiteindelijk met zijn allen de goede staat vinden. Ook het onderhandelen had ik erg leuk gevonden, dat is echt wat voor mij.

Nu, in aflevering 2, volg ik met name de Hunger Games. Wat een werk moet dat zijn geweest! Fantastisch ldh! Hierdoor volg ik de andere 2 opdrachten wat minder.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #187 Gepost op: 19-04-2018, 19:35:09 »
Welkom HappyDutchman ::bravo::

Wat hoop jij nog te verwachten van deze serie? @spacycolours, deze vraag mag jij ook beantwoorden als je wilt.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #188 Gepost op: 19-04-2018, 21:22:14 »
En we hebben twee vragen vanuit het publiek ::bravo::
Ik heb trouwens nog een Moltalk vraag, als dat mag... ::hypocriet:: Voor HappyDutchman: van welk van de kwaliteiten die jij allemaal bezit heb je nu al het idee dat de groep die wel (extra) had kunnen gebruiken?

En Spacy, welk van de kwaliteiten die jij allemaal hebt zal de groep het meest gaan missen, naar jouw eigen bescheiden mening of verwachting?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #189 Gepost op: 19-04-2018, 22:04:25 »
Welkom HappyDutchman ::bravo::

Wat hoop jij nog te verwachten van deze serie? @spacycolours, deze vraag mag jij ook beantwoorden als je wilt.

In tegenstelling tot sommige anderen ben ik wel een voorstander van items. Dus bijvoorbeeld nog 1 opdracht als de onderhandel opdracht zou ik leuk vinden. Dat vind ik echt leuk om naar te kijken.

Daarnaast vind ik het erg leuk als je als kijker ook een soort mee kan doen. Bij the hunger games was dit leuk naar voren gebracht, helaas bepaalde random vaak dat iemand gelijk dood ging. Ik was echt van plan om iemand (maakt niet uit wie) te helpen als die gewond was. De enige keer dat dat gebeurde was ik er te laat bij.

Verder is het natuurlijk goed voor een serie als een heel verdacht persoon eruit gaat. Dan moeten veel mensen weer op zoek naar een nieuwe mol.  Als bijvoorbeeld in aflevering 7 of zo een van de hoofdverdachten van de kijkers naar huis moet zou ik dat leuk vinden.


Om daarnaast ook nog op de kijkersvraag antwoord te geven:
Ik denk dat mijn overtuigingskracht (voor zover ik die heb) nog wel had kunnen werken. Zo kan je meer mensen overtuigen van het goede antwoord, als daar bijvoorbeeld veel vanaf hangt. Op die manier kom je sneller tot een gezamenlijk besluit.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2018, 22:07:25 door HappyDutchman »
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #190 Gepost op: 19-04-2018, 22:14:07 »
Mee eens met wat HappyDutchman zegt, zo'n late twist waarin een grote verdachte het spel verlaat zou wel vet zijn. ::tandpastasmiley::

Ik hoop nog op een opdracht waarbij ik weer terug in het spel kan komen. ;D Het blijft pijnlijk, om (weer) hulpeloos toe te kijken naar de rest, wetende dat het voor mij over is. Zoals ik eerder al zei denk ik dat het misschien makkelijker wordt als er eenmaal wat meer mensen uit zijn. Maar op dit moment voelt het gewoon alsof ik die schlemiel ben die als enige niet weet wie de mol is, en dat de andere tien deelnemers lachend en fluitend een ronde verder zijn gegaan en het allemaal allang weten. Ik ging erin als een nieuweling en eruit als een nieuweling. Ik heb nooit echt deel kunnen uitmaken van de groep.

Tegelijkertijd weet ik ook dat ik heel veel geluk had dat ik mee mocht doen. En dat ik zelfs een speciale rol toebedeeld kreeg. Dat moet ik niet vergeten. Het was kort maar zeker krachtig.

HappyDutchman, voor jou moet dat dan eigenlijk nog erger zijn. Heb je dat niet, dat als je de serie volgt, je constant het gevoel hebt van "damn, ik baal ervan dat ik hier niet aan mee kan doen!"?

Citaat
En Spacy, welk van de kwaliteiten die jij allemaal hebt zal de groep het meest gaan missen, naar jouw eigen bescheiden mening of verwachting?

Goede vraag! Eigenlijk weet ik er zelf niet echt het antwoord op, daar zou eigenlijk de groep antwoord op moeten geven. Maar een tactiek van mezelf die ik tot nu toe bij de rest een beetje mis, is toevallig wat D*N zei;

Citaat
Z'n onderhandelskills ::pinokkio::, voor de kijkers z'n sensatie ::bravo::
Wat ik eigenlijk had verwacht in die opdracht was dat het gewetenloze bedrog en keiharde bluf hier keihard los zou breken. Ik denk, iedereen zet al zijn of haar principes opzij en gaat vol voor die vrijstelling. Dus ik zette de aanval in.

Mijn plan was om men te laten denken dat ik te horen had gekregen wie niet de mol was. En dat was nog maar het begin. Ik was ook bereid om met een simpele text editor wat woorden in een PB van de leiding te veranderen en er een screenshot van te nemen om het geloofwaardiger over te laten komen. Had ik binnen één minuut kunnen doen. En als men op mij zou stemmen dan zou ik, als klap op de vuurpijl, daar de naam van mijn hoofdverdachte invoeren, zodat als diegene echt de mol was, ik men daarmee ook nog op een verkeerd been had kunnen zetten.

Maar ik begon halverwege te twijfelen omdat ik merkte dat ik echt de enige was die het spel zo vuil speelde. En dan moet je oppassen. Ik zag immers wat er met BigBoots gebeurde toen hij die eerste joker voor zichzelf wilde pakken, gelijk werd hij door de complete groep uitgekotst. Dus ik besloot om mijn verlies maar te nemen en er niet verder op door te gaan, omdat ik merkte dat het in deze groep erg ging om het vertrouwen en de gun-factor. Toch is dat vaak een teken van schijnheiligheid, want vroeg of laat blijkt niemand te vertrouwen te zijn. Ik hoop in elk geval nog wel een aantal van dit soort naai-acties en meningsverschillen te zullen gaan tegenkomen. Hoort toch een beetje bij het spel. :-X

En ik ga zelf het schrijven van fantasievolle biechten wel missen.  ::hypocriet::

[youtube]nJ-bIeJ4zOY[/youtube]

EDIT: Mijn biechten hoeft de groep in elk geval niet te missen, ze hebben Kaaasje nog. ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 19-04-2018, 22:38:20 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #191 Gepost op: 19-04-2018, 22:40:51 »
We will say nothing about the future of this game ;)
Het zou bijna een quote kunnen zijn uit een film ::rofl::

Je mag trouwens gerust biechten blijven schrijven hoor. Als je ze via de PM stuurt dan publiceren we die aan het eind. Altijd leuk om te zien of wat jullie denken.

Als kijkers vragen hebben voor SpacyColours of HappyDutchman, post ze dan hier. Wellicht stellen wij dan jullie vraag. ::jaja:

Edit: Als kijkers vragen hebben voor SpacyColours of HappyDutchman, post ze dan in de Bar. Wellicht stellen wij dan jullie vraag. ::jaja:
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #192 Gepost op: 19-04-2018, 22:53:06 »
We will say nothing about the future of this game ;)
Geef me nou geen valse hoop! ::rofl::

Je mag trouwens gerust biechten blijven schrijven hoor. Als je ze via de PM stuurt dan publiceren we die aan het eind. Altijd leuk om te zien of wat jullie denken.
Goeie! Misschien doe ik dat wel. ::jaja::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #193 Gepost op: 19-04-2018, 23:01:16 »
Ik zou niet durven  ::fluit:: ::fluit::

Ik zie je biechten hopelijk snel verschijnen ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #194 Gepost op: 20-04-2018, 08:29:03 »
HappyDutchman, voor jou moet dat dan eigenlijk nog erger zijn. Heb je dat niet, dat als je de serie volgt, je constant het gevoel hebt van "damn, ik baal ervan dat ik hier niet aan mee kan doen!"?

Ja, soms heb ik wel echt bij bepaalde opdrachten dat ik denk: "Wat jammer dat ik er niet aan mee kan doen."
Maar het is wel zo dat ik me er na ongeveer anderhalve week bij neergelegd heb. Misschien krijg jij dat ook nog wel. Daardoor heb ik dus niet de hele tijd dat gevoel. Maar bijvoorbeeld bij het onderhandelen had ik erg graag meegedaan inderdaad.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #195 Gepost op: 20-04-2018, 14:51:32 »
Was er ook een opdracht waar jullie liever niet aan hadden mee willen doen?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #196 Gepost op: 20-04-2018, 19:25:41 »
Voor mij niet, ik vind alle opdrachten tot nu toe erg leuk. Nou ja, alleen het invullen van die lijstjes in opdracht 0.1 vond ik misschien iets minder. Dat was vrij veel werk en erg lastig te beoordelen op basis van bio's waarvan ik geen idee had bij wie die hoorden. Dat weet ik nu nog steeds niet, overigens. :P
Sky might be falling but remember you can fly

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #197 Gepost op: 20-04-2018, 23:17:52 »
Was er ook een opdracht waar jullie liever niet aan hadden mee willen doen?

Het spel met de live cams. Dat is niet helemaal voor mij gemaakt. Ik had dan wel mijn persoonlijke opdracht en nog een paar andere dingen gedaan, maar dan was ik er ook wel klaar mee.
De lijstjes waren misschien ook wat minder inderdaad, maar verder wel fantastische opdrachten! ::bravo::
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #198 Gepost op: 21-04-2018, 15:09:17 »
Wat vinden jullie van Alaska als decor voor Wie is de Mol? :)
« Laatst bewerkt op: 21-04-2018, 15:18:05 door Lama1997 »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #199 Gepost op: 21-04-2018, 15:17:07 »
Wat vinden jullie van IJsland als decor voor Wie is de Mol? :)

Uh, Lama, IJsland ???
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela