Auteur Topic: [MO18] - Moltalk 2018  (gelezen 107736 keer)

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #220 Gepost op: 25-04-2018, 22:33:52 »
Was ::rofl:: toen je explodeerde bij de hunger games niet je letterlijke hoogtepunt? ::rofl::

Oh sorry ik hoor hier niet ::hypocriet::

 ::rofl:: ::rofl::

Wat was de reden om niet deel te nemen aan de Hunger Games?


Ik snap nooit iets van dat soort spelletjes. En ik hou er niet van. Veel te lastig voor mij.

Wel wil ik mijn complimenten geven aan Ldh voor het uitwerken van die opdracht knap gedaan.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #221 Gepost op: 26-04-2018, 07:15:50 »
Wel wil ik mijn complimenten geven aan Ldh voor het uitwerken van die opdracht knap gedaan.
::ok:: Dank je wel, het was ook leuk (en vermoeiend) om te leiden en te maken.

En dan nu weer terug naar de moltalkpresentatoren!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #222 Gepost op: 29-04-2018, 09:51:07 »
Ja absoluut. Tussen alle humor door is de onderlinge strijd goed merkbaar en dat vond ik aan ons jaar ook zo leuk. Het is gezellig en toch heerst er een soort spanning.
Het spel gaat inderdaad altijd door :) Zie je ook veel verschillen met de editie waar wij vorig jaar in speelden?

::rofl:: ::rofl::

Ik snap nooit iets van dat soort spelletjes. En ik hou er niet van. Veel te lastig voor mij.

Wel wil ik mijn complimenten geven aan Ldh voor het uitwerken van die opdracht knap gedaan.

Wel heel leuk dat je nog steeds de rol van barvrouw op je wilt nemen! Dat doe je ook goed  ::ok:: Is het iets wat je voorlopig nog wilt blijven doen? :)

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #223 Gepost op: 29-04-2018, 10:07:10 »
Wel heel leuk dat je nog steeds de rol van barvrouw op je wilt nemen! Dat doe je ook goed  ::ok:: Is het iets wat je voorlopig nog wilt blijven doen? :)

Bedankt voor het compliment lama. Ja dat wil ik heel graag blijven doen.  :)
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #224 Gepost op: 30-04-2018, 18:29:07 »
Het spel gaat inderdaad altijd door :) Zie je ook veel verschillen met de editie waar wij vorig jaar in speelden?

In groepsdynamiek niet zo veel eigenlijk, je hebt altijd de stillere, de fanatieke kandidaten, de nepmollen, de echte mol (:P) en tussen hen de fanatieke spelletjesmentaliteit. Dit jaar zie je dat extra goed door de nieuw ingevoerde onderhandelings-items. De kandidaten laten zich daardoor van hun meest zakelijke / strategische kant zien, wat ik erg interessant vind om te aanschouwen :)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #225 Gepost op: 30-04-2018, 18:36:33 »
Gasten, ontzettend bedankt voor jullie komst en jullie eerlijke antwoorden  ::bravo::

Heb ik nog een vraag voor jullie: 'Wie is op dit moment jullie mol?' Omdat we geen beïnvloeding op de kandidaten willen, wil ik jullie vragen deze te beantwoorden via pm  ::bravo::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #226 Gepost op: 30-04-2018, 21:19:24 »


Het is weer maandagavond! Dat betekent weer een nieuwe aflevering van Moltalk!  ::bravo:: ::bravo::

Ik ga vanavond alvast de eerste gast aan jullie voorstellen! Deze man deed iets onvoorstelbaars. Na intensief speurwerk kreeg hij het voor elkaar om SpacyColours te ontmaskeren als Kandidaat X. Mensen, een groot applaus voor de derde afvaller van vanavond: BigBoots ::bravo:: ::bravo::

Bigboots, allereerst fijn dat je er wilt zijn en wat balen van je rode scherm! Je gaf aan beduusd te zijn. Kun je uitleggen hoe dat komt, zonder namen van medekandidaten te noemen?  ::hug::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #227 Gepost op: 30-04-2018, 21:31:04 »


Het is weer maandagavond! Dat betekent weer een nieuwe aflevering van Moltalk!  ::bravo:: ::bravo::

Ik ga vanavond alvast de eerste gast aan jullie voorstellen! Deze man deed iets onvoorstelbaars. Na intensief speurwerk kreeg hij het voor elkaar om SpacyColours te ontmaskeren als Kandidaat X. Mensen, een groot applaus voor de derde afvaller van vanavond: BigBoots ::bravo:: ::bravo::

Bigboots, allereerst fijn dat je er wilt zijn en wat balen van je rode scherm! Je gaf aan beduusd te zijn. Kun je uitleggen hoe dat komt, zonder namen van medekandidaten te noemen?  ::hug::

Dank je wel Lama! Bedankt voor het warme welkom, alleen jammer dat ik nu al mag aanschuiven.
Beduusd, ja dat kun je wel zeggen. En dat is nogal licht uitgedrukt. Ik begrijp er nog steeds niets van.
Al vrij vroeg dacht ik een goed spoor te hebben naar de mol en ik heb me dan ook niet ingehouden bij de eerste testen. Toen ik eerst Spacy zag vertrekken en daarna ook nog Molduck, kon ik voor mijn gevoel niet mis zitten. Want zouden zij het dan nog slechter dan ik gedaan hebben?
Deze week ben ik dus all-in gegaan. Blijkbaar zat ik er compleet naast. Dus ja, beduusd, verwonderd, teleurgesteld, vertwijfeld en vol ongeloof. Alle scenario's heb ik nog een keer goed bekeken, maar ik snap het nog steeds niet.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2018, 21:33:38 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #228 Gepost op: 30-04-2018, 21:47:14 »
Erg balen Bigboots!  ::hug::

Vanuit de bar kwamen ook veel geschokte reacties op jouw rode scherm. Ook veel mensen die je een hart onder de riem wilden steken. Wat vond je van deze reacties?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #229 Gepost op: 30-04-2018, 22:27:50 »
Erg balen Bigboots!  ::hug::

Vanuit de bar kwamen ook veel geschokte reacties op jouw rode scherm. Ook veel mensen die je een hart onder de riem wilden steken. Wat vond je van deze reacties?

Het doet wel goed hoor, daar niet van, maar uiteindelijk ben ik een afvaller die voor de anderen een keer moet gebeuren. Er zijn maar 2 plekken in de finale (waarvan er op het moment 1 vergeven is). Ik denk dat het dus vooral beleefde reacties zijn en iets minder oprecht dan het lijkt. Maar, dat is nu eenmaal het spel.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #230 Gepost op: 1-05-2018, 16:56:20 »
Het is en blijft een spel, gelukkig maar  ::ok::

Wat is je hoogtepunt van het avontuur?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #231 Gepost op: 1-05-2018, 17:24:27 »
We willen graag de tweede gast van deze week aan jullie voorstellen ::bravo::

Hij haalde vorig jaar de finale, maar wist net niet de overwinning te behalen. Voor sommigen was hij vorig jaar de nepmol van de editie. Graag een groot applaus voor Wouterv ::bravo:: ::bravo::

Wouter, volg je de serie nog op de voet?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #232 Gepost op: 1-05-2018, 18:13:02 »
Het is en blijft een spel, gelukkig maar  ::ok::

Wat is je hoogtepunt van het avontuur?
Persoonlijk ben ik wel het meest trots op het ontdekken van kandidaat X. Veel speurwerk waar ik wel van hou. En, het was een mooi begin van het seizoen. Maar stiekem toch ook wel mijn 'claim' van de joker in het onderhandelingsspel. Een beetje schudden aan een boom om te zien wat eruit valt. Hoopte daarmee wat reacties los te maken om te zien hoe iedereen denkt en het spel wil spelen. Ik kwam weliswaar op een hate-list terecht, maar toen ik aanbod de joker voor niks weg te geven, kreeg ik (op een enkeling na) van iedereen een bericht. Liep precies zoals ik hoopte.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2018, 18:16:50 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #233 Gepost op: 1-05-2018, 19:34:39 »

Wouter, volg je de serie nog op de voet?

Dag allemaal,

natuurlijk volg ik hem op de voet.
Ik vind het echt een tof seizoen, met veel nieuwe en wat onbekendere spelers en al enkele bekendere namen.
klaar voor de strijd

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #234 Gepost op: 2-05-2018, 16:36:46 »
Persoonlijk ben ik wel het meest trots op het ontdekken van kandidaat X. Veel speurwerk waar ik wel van hou. En, het was een mooi begin van het seizoen. Maar stiekem toch ook wel mijn 'claim' van de joker in het onderhandelingsspel. Een beetje schudden aan een boom om te zien wat eruit valt. Hoopte daarmee wat reacties los te maken om te zien hoe iedereen denkt en het spel wil spelen. Ik kwam weliswaar op een hate-list terecht, maar toen ik aanbod de joker voor niks weg te geven, kreeg ik (op een enkeling na) van iedereen een bericht. Liep precies zoals ik hoopte.

Het ontdekken van kandidaat X was heel goed gedaan!  ::bravo:: Wij als crew stonden versteld van de speurmogelijkheden  ::ok::

Wat was, naast het rode scherm, voor jou het persoonlijk dieptepunt?

Dag allemaal,

natuurlijk volg ik hem op de voet.
Ik vind het echt een tof seizoen, met veel nieuwe en wat onbekendere spelers en al enkele bekendere namen.
Gaaf!  ::bravo::
Wat vind je tot nu toe de leukste opdracht?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #235 Gepost op: 2-05-2018, 17:10:51 »

Wat was, naast het rode scherm, voor jou het persoonlijk dieptepunt?

Een echt dieptepunt had ik niet, vond het wel jammer dat ik moest besluiten niet mee spelen met de hunger games. Maar, dat was echt geen spel voor mij. Daardoor kon ik me wel aandacht besteden aan de webcam opdracht. Heb daarmee toch redelijk wat kunnen doen voor de groep/pot
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #236 Gepost op: 2-05-2018, 17:29:43 »
Het ontdekken van kandidaat X was heel goed gedaan!  ::bravo:: Wij als crew stonden versteld van de speurmogelijkheden  ::ok::

Wat was, naast het rode scherm, voor jou het persoonlijk dieptepunt?
Gaaf!  ::bravo::
Wat vind je tot nu toe de leukste opdracht?


Ik vind opdrachten waar je de verhoudingen binnen de groep beter leert kennen
(zoals onderhandelen of ijsberen/husky's) altijd de tofste om te volgen (en om zelf te spelen).

Je leert wat van de tactieken, van de spelers en het is altijd wel spannend of je als speler de goede keuze gemaakt hebt
klaar voor de strijd

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #237 Gepost op: 3-05-2018, 18:49:34 »
Een echt dieptepunt had ik niet, vond het wel jammer dat ik moest besluiten niet mee spelen met de hunger games. Maar, dat was echt geen spel voor mij. Daardoor kon ik me wel aandacht besteden aan de webcam opdracht. Heb daarmee toch redelijk wat kunnen doen voor de groep/pot
Die heb je zeker goed gedaan ja! ::ok::

Hoe zou je deze kandidatengroep beschrijven?

Ik vind opdrachten waar je de verhoudingen binnen de groep beter leert kennen
(zoals onderhandelen of ijsberen/husky's) altijd de tofste om te volgen (en om zelf te spelen).

Je leert wat van de tactieken, van de spelers en het is altijd wel spannend of je als speler de goede keuze gemaakt hebt
Welke verschillen kun je waarnemen tussen dit seizoen en dat van vorig jaar? :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #238 Gepost op: 3-05-2018, 21:14:13 »

Welke verschillen kun je waarnemen tussen dit seizoen en dat van vorig jaar? :)

Deze groep speelt het spel harder voor elkaar als vorig jaar denk ik.
Wij hadden geen hatelist (thank god for that, ik zou hoog hebben gestaan),
wij hadden ook wel onze discussies maar die stopten meestal wel na de opdracht.

Daarnaast zijn er heel veel superfanatieke kandidaten,
en weinige laten de kans op geld slinken ook al kost dit hen voordelen.
klaar voor de strijd

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #239 Gepost op: 4-05-2018, 15:37:50 »
Deze groep speelt het spel harder voor elkaar als vorig jaar denk ik.
Wij hadden geen hatelist (thank god for that, ik zou hoog hebben gestaan),
wij hadden ook wel onze discussies maar die stopten meestal wel na de opdracht.

Daarnaast zijn er heel veel superfanatieke kandidaten,
en weinige laten de kans op geld slinken ook al kost dit hen voordelen.


Wat een luxe, ik kan lekker achterover hangen en genieten van deze gesprekken. Goed bezig Lama ::bravo::
Toch maar eens tijd dat ik wat ga doen ;D

@Wouter, je geeft aan dat jij sowieso op de Hatelist gestaan zou hebben. Wie zouden nog meer op die lijst gestaan hebben en waarom?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela