Auteur Topic: [kandidaat] Pieter  (gelezen 20700 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #100 Gepost op: 23-04-2018, 07:38:10 »
En een 8 uitbeelden is toch niet zo moeilijk te bedenken. Dan ga je toch niet de letters een voor een uitbeelden? Een mollenstreek van heb ik jou daar.

Je priesterhint snap ik niet maar hier heb je een goed punt. Ze hadden eigenlijk maar vier foto's nodig: 8RS[wijzenoptand].

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #101 Gepost op: 23-04-2018, 09:09:09 »
En dat Pieter de rest zo aanviel met de pasvragen, ook niet echt kandidaats. En dan ook nog de goeie Steve beschuldigen, de huisarts zou niet aan weeskindjes doneren? Je mag het denken, maar om hem zo openlijk hard aan te vallen, nog wel nadat verschrikkelijke achtbaanavontuur, ik vind het cru. Ik wil nog niet zeggen: Pieter is een rat, maar hij is wel op weg.  :-X

De rat wordt slechts eenmaal genoemd in de Nieuwe Vertaling, in Jesaja 2:20: „Te dien dage zal de mens zijn zilveren en gouden afgoden, die hij zich gemaakt had om zich daarvoor neer te buigen, voor de ratten en de vleermuizen werpen, bij zijn vlucht in de rotsholten en in de bergspleten...". In de Statenvertaling staat mollen in plaats van ratten.
https://www.digibron.nl/search/detail/012df3889595b190697e1e25/dieren-uit-de-bijbel
Dus in de Bijbel is de rat eigenlijk de mol, oftewel het woord Rat in afl. 1 slaat op het bijbelse synoniem voor mol?

Je zou denken, na die aanval en verdachtmakingen richting Steve, gaat hij op Steve schieten. Maar nee, hij schiet op Bahador, een andere die geen pasvragen koos. Voor een mol een goeie tactiek: iemand zonder pasvragen verdacht maken in de hoop dat anderen op hem gaan schieten, en dan zelf op een ander die geen pasvragen heeft schieten, namelijk Bahador.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2018, 09:40:51 door Run »

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #102 Gepost op: 23-04-2018, 10:48:38 »
Ah ja, het zal deze kerel wel zijn zeker? Lijkt me nogal nep.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #103 Gepost op: 23-04-2018, 11:12:29 »
Ik begin toch steeds meer te geloven dat hij zomaar werkelijk de mol zou kunnen zijn. Hij haalt werkelijk geen cent binnen, en doet daarnaast ook zeer weinig goed.
Ich bin ein Bärliner!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #104 Gepost op: 23-04-2018, 11:22:34 »
Ik begin echt meer en meer te twijfelen aan Joke als mol, en Pieter lijkt me een hele goede optie als nummer 2
klaar voor de strijd

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #105 Gepost op: 23-04-2018, 18:33:14 »
0 euro in de achtbaan, 0 euro in de bioscoop, 0 euro door Steve Baha af te schieten. Maar wel de held omdat ie in de auto bleef slapen. Het wordt een beetje te duidelijk niet? ;D

Ja.
 
Tot nu toe hebben de makers van De Mol me aardig bij de pootjes gehad...

Ik heb in het begin gedacht dat juist de graven, de 'mis' in 'Heb je me gemist'*, uitzendingen op Pasen en Pinksteren en nog zo het een en ander aan religieuze verwijzingen - zoals het 'breken van het brood' als de Messias aan het avondmaal- te duidelijk waren en wilde (of kon?) Pieter onder meer daarom niet als Mol zien, liet me op het verkeerde been zetten en verdacht zelfs iemand die het meeste geld binnenbracht (::schaam::), maar hier - 0 euro, 0- euro , 0 euro - kan ik niet omheen.


* Heb je me gemist? Die laatste twee letters zouden ook nog op zijn bijnaam bij het worstelen kunnen slaan en op zijn bij sommigen kennelijk verworven reputatie van (schijn-) heilig boontje... (St. = Sint = Holy).

Zelfs zijn eigen broer heeft hem nog nooit op een leugen kunnen betrappen, zegt hij. Maar gezien de goede band die beide broers hebben, zou dat ook wel eens een leugentje kunnen zijn.

Sint Pieter. Heilige Petrus. (Onder meer) mijn veronderstelling dat de euthanasist de kandidaten één voor één naar het einde begeleidde, bleek niet te kloppen. Nu moet de kans behoorlijk groot worden geacht dat het Petrus zal zijn die hen verwelkomt aan de hemelpoort, maar uiteraard pas nadat ze allemaal door hem zijn verraden en allemaal op één na door zijn toedoen zijn gesneuveld.  ;D
« Laatst bewerkt op: 23-04-2018, 18:35:08 door Marisa »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #106 Gepost op: 23-04-2018, 20:09:26 »
Als hij de mol is, is het wel een heel gewaagde zet geweest van de productie. Als priester meedoen dan krijg je veel aandacht voor het programma begint en word je eigenlijk meteen als hoofdverdachte gezien en het meest in de gaten gehouden door het publiek. Daarom geloofde ik ook niet in zijn molschap.

Maar, .... ik denk dat hij het toch wel eens zou kunnen zijn nu

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #107 Gepost op: 23-04-2018, 20:17:34 »
Ik ben blij dat mijn Pieter-is-zeker-niet-de-mol-visie gesteund wordt. 🙂

https://www.demorgen.be/tvmedia/als-pieter-de-mol-is-dan-weten-wij-niet-meer-wat-mollen-betekent-b846e379/
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #108 Gepost op: 23-04-2018, 20:53:50 »
Ik zit in dezelfde sfeer WillemMolleeder.

Bij de autoproef was de te verdienen bedrag veel groter dan het te winnen. 275 t.o.v. 1200.
Als in de auto slapen dan geen issue is, dan is dit een meer dan een verantwoorde keuze (en zeker als fanatieke kandidaat die Pieter is)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #109 Gepost op: 23-04-2018, 21:02:14 »
Bij de derde opdracht zal de mol er altijd voor kiezen om voor de winkelkar te gaan en niet voor de jokers. Zodat als hij/zij wordt neergeschoten de opdracht altijd mislukt is. En de mol zal zelf schieten op iemand die ook voor de winkelkar is gegaan. Zeer wel mogelijk dat Pieter dan dus de mol is.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #110 Gepost op: 23-04-2018, 21:07:42 »
Bij de derde opdracht zal de mol er altijd voor kiezen om voor de winkelkar te gaan en niet voor de jokers. Zodat als hij/zij wordt neergeschoten de opdracht altijd mislukt is. En de mol zal zelf schieten op iemand die ook voor de winkelkar is gegaan. Zeer wel mogelijk dat Pieter dan dus de mol is.
Hij hoeft de winkelkar in principe niet te nemen. Iemand afknallen die geen pasvragen heeft, is al voldoende om geen geld binnen te brengen in de groepspot.
En dan kan hij het nog grover spelen en iemand die een persoonlijke prijs koos neerknallen.

Ook lijkt het mij sterk dat niemand ervoor zou kiezen om zijn mol af te knallen. En Pieter blijft buiten schot.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #111 Gepost op: 23-04-2018, 21:44:45 »
Pieter neemt in aflevering 5 vaak de leiding. Hij verdeelt de kermisopdrachten, in de achtbaan wil hij achterstand per letter uitbeelden. Daarvoor is de tijd te kort.
Ook in de mexican standoff zet hij het gesprek naar zijn hand.
De laatste twee vragen in de bioscoop zjjn moeilijk, alsof Pieter dat van te voren wist. Zogenaamd uitsloven maar nul euro. Is het toeval dat zijn broer en niet zijn ouders zijn in ingevlogen? Broertje kan wel in de auto slapen.
Andere kandidaten maken wel foutjes maar te weinig om nog de mol te kunnen zijn.
Het enige spannende is wie van de kandidaten heeft mol Pieter op de korrel?
« Laatst bewerkt op: 23-04-2018, 21:46:22 door foxhunter »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #112 Gepost op: 23-04-2018, 21:58:04 »
Vergeet niet dat er een Heinz-factor altijd is op het forum  ;D
You'll never walk alone

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #113 Gepost op: 23-04-2018, 22:15:24 »
Het enige spannende is wie van de kandidaten heeft mol Pieter op de korrel?

Ik vermoed in ieder geval Baha en Pascale. Het zou ook verklaren waarom ze nauwelijks aandacht besteden aan de fotoreeks, natuurlijk was er weinig tijd meer, maar als je daar je mol verwacht, verwacht je ook een kleinere kans dat de opdracht goed is uitgevoerd. Ook verklaart het waarom ze geen pasvragen kopen, en in Pascale's geval ook geen pasvragen bij het kofferspel. Ze lijken me vrij zeker van hun zaak.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #114 Gepost op: 23-04-2018, 22:21:30 »
Pieter neemt in aflevering 5 vaak de leiding. Hij verdeelt de kermisopdrachten, in de achtbaan wil hij achterstand per letter uitbeelden. Daarvoor is de tijd te kort.
Ook in de mexican standoff zet hij het gesprek naar zijn hand.
De laatste twee vragen in de bioscoop zjjn moeilijk, alsof Pieter dat van te voren wist. Zogenaamd uitsloven maar nul euro. Is het toeval dat zijn broer en niet zijn ouders zijn in ingevlogen? Broertje kan wel in de auto slapen.
Andere kandidaten maken wel foutjes maar te weinig om nog de mol te kunnen zijn.
Het enige spannende is wie van de kandidaten heeft mol Pieter op de korrel?

ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar t is duidelijk baha die als eerste zegt dat hij bij Pascale wil voor de pretpark opdrachten. Pieter is hier vrij laat met zijn keuze.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #115 Gepost op: 23-04-2018, 22:31:22 »
Ik ben blij dat mijn Pieter-is-zeker-niet-de-mol-visie gesteund wordt. 🙂

https://www.demorgen.be/tvmedia/als-pieter-de-mol-is-dan-weten-wij-niet-meer-wat-mollen-betekent-b846e379/

Hoe De Morgen het ziet: Pieter vindt snel de droedel en maakt die letters bijna perfect. Dat streept hem dan blijkbaar onmiddellijk weg.

Hoe ik het zie: Waarom kies je voor zo'n langdradige tactiek met minstens 12 ritjes? De droedel geeft eigenlijk al een grote hint dat je met een beetje creativiteit in slechts een handvol ritjes alles al uitgebeeld zult krijgen.

Soit, niet dat jij verkeerd bent in je Pieter-is-de-Mol-niet-visie, maar De Morgen gaat toch wat kort door de bocht. ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #116 Gepost op: 23-04-2018, 22:45:06 »
ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar t is duidelijk baha die als eerste zegt dat hij bij Pascale wil voor de pretpark opdrachten. Pieter is hier vrij laat met zijn keuze.
En daaarmee declasseert Baha zich. Niet mols om een kandidaat te gaan bestuderen.

Hoe De Morgen het ziet: Pieter vindt snel de droedel en maakt die letters bijna perfect. Dat streept hem dan blijkbaar onmiddellijk weg.

Hoe ik het zie: Waarom kies je voor zo'n langdradige tactiek met minstens 12 ritjes? De droedel geeft eigenlijk al een grote hint dat je met een beetje creativiteit in slechts een handvol ritjes alles al uitgebeeld zult krijgen.

Soit, niet dat jij verkeerd bent in je Pieter-is-de-Mol-niet-visie, maar De Morgen gaat toch wat kort door de bocht. ;)
Geven en nemen. Verdeel en heers tactiek. Het woord heel snel vinden vertrouwen winnen van Steve en dan met een heeeeel slecht oplossing komen om uit te beelden wat het woord is.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2018, 19:37:06 door Lukie4, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #117 Gepost op: 23-04-2018, 22:49:22 »
Foxhunter je zit wel heel diep in die tunnel  ::rofl::.

Als Pieter verdeelt is t Mols en als iemand anders de keuze maakt dan vindt je dat een reden om iemand te declasseren als mol verdachte . Lol meten met twee maten, klassiek geval tunnelvisie

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #118 Gepost op: 23-04-2018, 23:29:46 »
Broer Jasper zegt in de nieuwste HUMO (zie media-topic) dat hij zelfs verbaasd was hoe geconcentreerd en hard Pieter het speelde bij de Mexican standoff. Dit zou natuurlijk met zijn eventuele molrol te maken kunnen hebben.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Pieter
« Reactie #119 Gepost op: 24-04-2018, 06:05:04 »
Hoe De Morgen het ziet: Pieter vindt snel de droedel en maakt die letters bijna perfect. Dat streept hem dan blijkbaar onmiddellijk weg.

Hoe ik het zie: Waarom kies je voor zo'n langdradige tactiek met minstens 12 ritjes?
Omdat Pieter duidelijk gek is op de achtbaan, hoe meer rondjes hoe beter. Een kinderwens die in vervulling gaat? Terwijl een 'normaal' mens na drie rondjes er wel genoeg van heeft cq strontmisselijk begint te worden.

Broer Jasper zegt in de nieuwste HUMO (zie media-topic) dat hij zelfs verbaasd was hoe geconcentreerd en hard Pieter het speelde bij de Mexican standoff. Dit zou natuurlijk met zijn eventuele molrol te maken kunnen hebben.
Toen ze in de auto constateerden dat ze nul euro hadden verdiend, had ik het idee dat de broer meer wist.
Dat zal ook zo zijn want de mol kan het risico niet lopen dat het familielid vragen goed beantwoord en er toch nog geld verdiend wordt. 
« Laatst bewerkt op: 24-04-2018, 14:56:06 door Run »