Auteur Topic: [MO18] Aflevering 0 opdracht 0.1 [Rotterdam, Hotel New York] 'Ranking the mole'  (gelezen 37636 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dat zijn er al 5!

Ik ben wel benieuwd. Als het klopt, knap gevonden hoor BigBoots  ::ok::
Ik zou het nu meer zonde vinden als het goed blijkt te zijn en we hebben niet het antwoord gegeven, dan dat we mis zitten.
Het zou een hele mooie start van het seizoen zijn! (En anders moeten we gewoon wat harder werken bij de volgende opdracht, komt wel goed)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Convans

  • Forumlid
Frank en Nys-fan willen liever niet antwoorden. Heb je nog Kaaasje, Molino, Meetzer en Nvy over. Ik acht de kans groot dat we de gok gaan wagen dus.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
 ::hyper::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nvy

  • Forumlid
Ik vind het heel knap gevonden, maar te riskant.

We hebben nu alleen posts van een ander forum van iemand met dezelfde user. Als we op dit forum iets vinden (info/hint) vind ik het overtuigender.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
kandidaat X = SpacyColours

en dat is 6.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ben benieuwd of we de hints naar kandidaat X ook te horen krijgen na deze opdracht.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Goed beste kandidaten, jullie denken dus dat SpacyColours de twaalfde kandidaat is. Als dat klopt, verdienen jullie 1250 euro voor de pot. Is het fout, gaat er 1250 euro uit de pot.

MV klapt de laptop open die verbonden is met een groot scherm. Een projectie verschijnt op de muren van Hotel New York...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
===Flashback===

Zondag 25 maart, 14.00 uur, Verlaten fabriek ergens in Nederland


Citaat
In de verlaten fabriek, ergens in Nederland, staat in het midden een bureau met drie stoelen. Twee stoelen zijn bezet. Op deze twee stoelen zitten MollenvangeR-Art & LdHmolletje. De andere stoel is nog leeg, maar niet voor lang. Er komt een derde onbekend persoon de hal binnenlopen en neemt plaats op de lege stoel, tegenover de beide presentatoren.

MollenvangeR-Art: "Een goedemorgen en welkom. Over een paar uur worden de kandidaten van het nieuwe seizoen van WIDM Online bekend gemaakt. 11 kandidaten krijgen te horen dat zij meedoen aan het spel. Wat zij nog niet weten, is dat we eigenlijk allang een twaalfde plek hebben ingeruimd voor iemand. Jij bent de twaalfde kandidaat die aan de startlijn mag verschijnen, alleen is onwetendheid troef.

Tijdens de selectieperiode ben jij, net als jouw medekandidaten op basis van jouw anonieme inschrijfformulier geselecteerd om mee te mogen doen aan dit spel. Deze kennis is afdoende. Wat je ook nog moet weten is dat loting heeft bepaald dat jij dit keer een speciale rol mag spelen. In de voorstelaflevering van dit seizoen, bij Hotel New York te Rotterdam, weten jouw medekandidaten pas af van jouw bestaan. Tot het moment dat zij weten wie jij bent, ga jij door het leven als X. Het blijft immers WIDM waarbij niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt..."

LdHmolletje: "Jij blijft tijdens de eerste opdracht ondergronds. Het is aan jouw mede-kandidaten om te raden wie jij bent aan de hand van een anonieme biografie, die tussen al hun biografieën staat in de haven. Dat kan de pot geld opleveren of juist geld kosten. Het is aan jouw om te bepalen of jij je identiteit al prijsgeeft of dat je je op de achtergrond houdt. Onthoud in in ieder geval: Wie is de mol is een spel waarbij de waarheid meerdere facetten kent en je moet blijven afvragen of iemand de waarheid nogmaals ongegeneerd zal gaan vertellen."

MollenvangeR-Art: "We wensen je heel veel succes en vooral veel plezier met het spel. We zien jou in Rotterdam..."

=== Einde Flashback ===
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
YES!!! YES!!! YES!!!
Verdorie wat ben ik opgelucht!

WELKOM SPACYCOLOURS!
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Omg BigBoots held! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Welkom SpacyColours!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Goed werk jongens  ::bravo::

Sorry maar ik wilde niet het risico lopen op -1250
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Mooi! Dus SpacyColours kon gewoon zelf gezegd hebben dat ie kandidaat X was?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Huh maar had SpacyColours het dus gewoon mogen zeggen?

En spelleiders ik neem aan dat we nu beginnen met een executie? ;D Ik heb me namelijk opgegeven voor een spel met 11 deelnemers, geen 12 :)

Wel blij dat je erbij bent hoor SpacyColours, aanwinst voor het programma denk ik ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ja ik vind Spacy leuk  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Ben benieuwd of we de hints naar kandidaat X ook te horen krijgen na deze opdracht.
Nou wat ik erover kan zeggen is dat één geen hint was ;D wel 1.

Wat waren zijn jullie nou aan het doen? Aan het ranken. Wat doe je met degene die het meest past bij het antwoord op de vraag? Wie is persoon X? Die zet je natuurlijk op 1.
1. SpacyColours

Die stond niet voor niks op nummer 1  ::zwaai::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
En hoe hadden we het dan kunnen weten voor 2500 euro? Gewoon gokken?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
En hoe hadden we het dan kunnen weten voor 2500 euro? Gewoon gokken?
Daar was de biografie jullie enige houvast. "Nadeel" voor de groep is een beetje dat Spacy via de loting eruit gekomen is om X te zijn zoals in de onthulling hierboven staan. Het kon iedereen van de 12 zijn.

O ja, 1250 euro voor de pot. Die kan ik alleen nog niet uitreiken... Ik zie jullie op Schiphol   ::zwaai::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
O ja, 1250 euro voor de pot. Die kan ik alleen nog niet uitreiken... Ik zie jullie op Schiphol   ::zwaai::

Hebben we al voorkeuren voor een penningmeester? of doen we dat ook via een ranking?  ::tandpastasmiley::
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Hebben we al voorkeuren voor een penningmeester? of doen we dat ook via een ranking?  ::tandpastasmiley::
Dat handelen we op Schiphol wel af. Fijne avond kandidaten  ::zwaai::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ben best wel benieuwd naar de rankings  ::jaja::
Frankje Lapi