Auteur Topic: [MO18] Aflevering 0 opdracht 0.1 [Rotterdam, Hotel New York] 'Ranking the mole'  (gelezen 37733 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Nu jullie allen compleet zijn, is het tijd voor de eerste groepsfoto ::bravo::


(Alle credits gaan wederom naar BigBoots)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Geweldig  ::bravo::
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Yaaaas ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Goed bezig Bigboots! ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Laat het maar echt beginnen  ::vergroot::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ja Art, duurt het nog lang? :P
Frankje Lapi

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Tijd voor de uitslag  :-X

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
We moeten wel de spanning erin houden he

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Ja Art, duurt het nog lang? :P
12 keer 10 lijstjes correct invoeren in een spreadsheet is een nauwkeurig werkje ;D (of ik doe het heel omslachtig). Maar de uitslag komt max binnen een uurtje.  ::zwaai::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Spannend!  ::tandpastasmiley::
Lomperik..

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
12 keer 10 lijstjes correct invoeren in een spreadsheet is een nauwkeurig werkje ;D (of ik doe het heel omslachtig). Maar de uitslag komt max binnen een uurtje.  ::zwaai::

Ik zou er een week over doen dus doe maar rustig aan  ::ok::
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Ik zou er een week over doen dus doe maar rustig aan  ::ok::
Haha ;D Alle lijstjes zijn ingevoerd, moet nog het geld berekenen, dat wordt natuurlijk ook nog een klus met al die lijstjes onder elkaar en kijken wie waar iets goed had en wie zichzelf etc.

Bij gelijke stand moet ik ook nog eens kijken naar wie meeste 1'tje had, wie meeste 2'tjes etc. Maar moet straks weg en ben waarschijnlijk vannacht pas thuis. Dat ik ga zo gewoon opdracht 1, aflevering 1 online knallen en dat geldbedrag komt nog dan :) ::ok::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
* Terug in mijn rol *

Kandidaten,

Jullie zijn eindelijk met 12. Nogmaals Welkom SpacyColours, hoop dat je inmiddels kennis hebt gemaakt met iedereen in de groep. Er moeten nog een aantal zaken worden verdeeld. Allereerst de penningmeester. Jullie hebben 1250 euro verdiend en die ga ik overhandigen aan...

Spoiler: Penningmeester (klik om te tonen/verbergen)
Boven op die 1250 euro komt nog een ander bedrag, maar ja iets met spreadsheets, duurt even langer ;D :P Daar kom ik op terug.



Maar er is meer... Ik heb hier een joker, de eerste joker van het seizoen een cadeautje van ons als spelleiders dat in het spel is gekomen omdat er voor het seizoen zo fanatiek werd geraden wie nou precies de conducteur, de Duitser, De Brabander, De Piloot en de Aanvoerder is. Die joker is voor...

Spoiler: Joker winnaar (klik om te tonen/verbergen)

En er is nog meer, 2 nieuwe dingen die uitleg vereisen. Allereerst de Sleutelwoorden.
Door het hele seizoen heen zijn er dit jaar meerdere sleutelwoorden te winnen. Sommige individueel, sommige in groepjes. Alle sleutelwoorden leiden samen naar een overkoepelend begrip. Als je een sleutelwoord in bezit krijgt, is het aan jou om te bepalen of je die informatie deelt met anderen, want een sleutelwoord is goud waard. Degene die de spelleiders als eerste pm't met het juiste overkoepelende begrip wint deze hoofdprijs:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Er gelden wel een aantal regels:
1. Iedere speler heeft één kans om ons het juiste begrip te sturen (is het fout, dan verlies je je recht op de hoofdprijs, is het goed en ben jij de eerste? Dan win jij de hoofdprijs).
2. Je hebt niet alle sleutelwoorden nodig om tot de juiste oplossing te komen (wij willen dus alleen het overkoepelende begrip van jou hebben).
3. De hoofdprijs is alleen geldig als aflevering 9 haalt (als jij in aflevering 6 het juiste overkoepelende begrip stuurt, moet je nog wel aflevering 9 halen).

Het eerste sleutelwoord van deze serie is voor...
Spoiler: winnaar sleutelwoord (klik om te tonen/verbergen)

En tot slot: de Executiekaarten
Dit jaar zetten jullie de twisten in de test zelf naar je hand. Jullie bepalen het spelverloop van de test en executie. Elke executiekaart bevat een twist die is te gebruiken in een specifieke afleveringsperiode (bijvoorbeeld tussen afl 1 en 3). Dit staat aangegeven op de kaart. Gebruik je hem niet voor de uiterste houdbaarheidsdatum, dan vervalt de geldigheid ervan.

Als je een executiekaart in wilt zetten, moet je dit voordat we de test online plaatsen per PM aangeven aan Mollenvanger en LDH. Als een executiekaart is ingezet, maar ook de zwarte vrijstelling, dan wordt de twist van de executiekaart ongedaan gemaakt, tenzij anders is aangegeven op de kaart.

De eigenaar van de eerste executiekaart is geworden...
Spoiler:  winnaar eerste executiekaart (klik om te tonen/verbergen)

En nu op naar Schiphol voor aflevering 1, opdracht 1  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 4-04-2018, 17:24:21 door MollenvangR-Art »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Die executiekaarten lijken me nu al iets dat enorm veel commotie gaat veroorzaken zoals de rode vrijstelling vorige editie  :-X

Proficiat HIDM, Kaaasje en Nvy!
Lomperik..

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Stom spel  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Mogen we de rangschikking weten?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Mogen we de rangschikking weten?
Helaas, dat gaan we jullie niet vertellen...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik ben dan wel purist maar stiekem wel blij met deze joker hoor. :)

Wel leuk dat diegene die de eerste aanzet had gegeven dat die joker in het spel kon komen er ook met de joker vandoor gaat. ;D Dank u ::bravo::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Jammer, mijn tactiek om mezelf in alle lijstjes onderaan te zetten werpt zijn vruchten (nog) niet af. :(
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Sorry SpacyColours, puur gebaseerd op je avatar.

Fijn dat ik dingen win zonder er iets voor te hoeven doen :) Heb ik ook nog iets aan het penningmeesterschap of gewoon leuk?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.