Auteur Topic: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'  (gelezen 8064 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021


*MV-Art verschijnt op een scherm*

Dag SpacyColours, Hadewychisdemol en Convans,

Hier op de Neeltje Jans krijgen jullie straks een aantal vragen/opgaves over het land waar we naartoe gaan: Amerika. Bij elke vraag is het de bedoeling om de antwoorden op de juiste volgorde te zetten. Elke juiste opgeloste opgave levert 150 euro op voor de pot en daarmee spelen jullie ook een foute staat weg.  

Bij 5 of meer juist opgeloste opgaven verdienen jullie de hint die jullie mogelijk nodig hebben om aan het einde de juiste staat te raden.

Deadline
Overleggen over de opdracht kan in dit topic. Wij willen voor zaterdagavond 7 april 2018 - 21.00 uur een lijst met jullie dikgedrukte antwoorden (2 maal omdat jullie met 3 mensen zijn) in dit topic zien. Opzoeken is verboden!

Categorie 1: Amerikaanse politiek 
Zet deze Amerikaanse presidenten op volgorde van periode waarin ze president waren: Theodore Roosevelt, George Washington, Ronald Reagan, John F Kennedy, Abraham Lincolon.

Categorie 2: Amerikaanse feestdagen
Zet deze Amerikaanse feestdagen op chronologische volgorde: Thanksgiving Day, Presidents Day, Labour Day, Martin Luther King Day, Independence Day.

Categorie 3: Amerikaanse hoogbouw
Zet deze bouwwerken in New York op volgorde van laag naar hoog: Vrijheidsbeeld, 40 Wall Street Trump Building, New York Times Building, Empire State Building New York, One World Trade Center.

Categorie 4: Amerikaanse geschiedenis 1900 - 1999
Zet deze gebeurtenissen in de Amerikaanse geschiedenis op chronologische volgorde: Zwarte Donderdag, Neil Armstrong eerste man op de maan, Aanval op Pearl Harbour, Watergate Schandaal, Moord op Martin Luther King. 

Categorie 5: Amerikaanse Staten 
Zet deze Amerikaanse staten op volgorde van grootste naar kleinste qua oppervlakte: Florida, Californië, Mississipi, Oregon, Alaska

Categorie 6: Route 66
Zet deze plaatsen die op de legendarische Route 66 liggen van West naar Oost: Chicago, Springfield, Los Angelas, Amarillo, Oklahoma City.

Categorie 7: Amerikaanse films
Zet deze Amerikaanse films op chronologische volgorde van jaartal waarin ze uitkwamen: Titanic, The Godfather I, Jurrasic Park I, Jaws I, West Side Story.

Categorie 8: Overleden Amerikaanse muziekiconen
Zet deze helaas veel te vroeg overleden iconen van de Amerikaanse muziek op volgorde van jong naar oud als het gaat om de leeftijd waarop ze overleden: Prince, Whitney Houston, Michael Jackson, Kurt Cobain, Elvis Presley.

Categorie 9: Amerikaanse sporters
Zet deze succesvolle Amerikaanse medaillewinnaars op de olympische spelen op volgorde van meeste naar minste aantal medailles (goud, zilver en brons opgeteld): Carl Lewis (atletiek), Shaun White (snowboarden), Michael Phelps (zwemmer), Erik Haiden (schaatsen), Ryan Lochte (zwemmer)

Categorie 10: Bezienswaardigheden
Zet de volgende bekende iconische bezienswaardigheden op chronologische volgorde van openingsdatum: Vrijheidsbeeld New York, Mount Rushmore South-Dakota, Mirage Hotel Las Vegas, Letters van Hollywood Los Angeles, Golden Gate Bridge San Francisco.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #1 Gepost op: 5-04-2018, 10:24:25 »
Wat ik in ieder geval 100% zeker weet:

George Washington - Abraham Lincoln - Teddy Roosevelt - JFK - Ronald Reagan

Zwarte Donderdag - Pearl Harbour - Moord op MLK - Man op de maan - Watergate

Kurt Cobain was 27 en de rest ouder.

Empire State Building is hoger dan het Vrijheidsbeeld.

Californië en Alaska zijn groter dan de andere 3.

Titanic is een stuk recenter dan The Godfather en West Side Story.

Michael Phelps heeft echt 100 medailles.

Oklahoma en Chicago liggen oostelijker dan LA.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #2 Gepost op: 5-04-2018, 10:27:16 »
Meh, wordt niet makkelijk. Washington - Lincoln - Roosevelt - Kennedy - Reagan zowiezo!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #3 Gepost op: 5-04-2018, 10:30:54 »
Thanksgiving is ergens in het najaar en Independence Day is 4 juli toch?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #4 Gepost op: 5-04-2018, 10:38:09 »
Thanksgiving is ergens in het najaar en Independence Day is 4 juli toch?

Op de 3de donderdag van november valt thanksgiving dacht ik. En ja 4 juli is nationale feestdag

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #5 Gepost op: 5-04-2018, 10:41:38 »
Ik geloof je meteen haha

3, 9 en 10 kan ik heel weinig mee.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #6 Gepost op: 5-04-2018, 11:04:58 »
1. George Washington, Abraham Lincoln, Theodore Roosevelt, John F Kennedy, Ronald Reagan

2. Thanksgiving: ergens eind november; Independence Day 4 juli, MLK day: ik dacht dat het een van deze dagen exact X aantal jaar geleden was dat ie gestorven was, dus ergens begin april? ; andere 2 heb ik totaal geen idee

3.  Vrijheidsbeeld - New York Times building daarna weet ik het niet. Trump Tower zal wel lager zijn dan Empire State Building, maar of OWTC hoger of lager is, hmmm.

4. Zwarte donderdag - Pearl Harbour - MLK - Landing op de maan - Watergate. HIDM jij weet dit zeker? Zwarte donderdag weet ik even niet de rest lijkt zeker te kloppen.

5. Hier durf ik me niet over uit te spreken

6. Moet ik ook nog even beter over nadenken

7. Titanic is 1997 ofzo, Jurisac Park en Jaws jaren '80? Godfather jaren '70?

8. Cobainn 27 idd, Michael Jackson 50? , Elvis 36-37? , Whitney Houston en Prince weet ik niet echt.

9. Phelps zeker het meest. White heeft wel wat medailles gewonnen (zeker 3 gouden dacht ik?). Haiden ken ik niet  ::schaam:: , Llochte is een zwemmer en daar zijn veel medailles te winnen, dus die heeft er zeker ook wel wat. Lewis wss ook wel. Kortom ik weet enkel dat Phelps er het meest heeft  :P

10. Mount Rushmore het langst dan vrijheidsbeeld dan golden gate bridge? Andere 2 weet ik niet.

Laten we even wachten op SpacyColours, we weten er eigenlijk maar 2 zeker  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-04-2018, 11:06:53 door Convans »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #7 Gepost op: 5-04-2018, 11:30:52 »
Ja Zwarte Donderdag was aan het einde van de Roaring Twenties dus zeker eerder dan Pearl Harbour
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #8 Gepost op: 5-04-2018, 11:37:38 »
Elvis was wel wat ouder toch?

Whitney ook rond de 50. Prince weet ik ook niet maar zit er ook in de buurt denk ik. Sowieso een stuk ouder dan 27, denk ook ergens rond de 50 maar daar hebben we weinig aan.

Jurassic Park en Jaws weet ik niet precies maar Titanic is wel de meest recente ja. Godfather is indd jaren 70. West Side Story is sowieso voor de jaren 90.

Edit: nee Prince was ouder want die is nog niet lang overleden en is van dezelfde tijd als Michael Jackson (zou nu rond de 60 zijn geweest) en Madonna (die is ook al vet oud)
« Laatst bewerkt op: 5-04-2018, 11:40:44 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #9 Gepost op: 5-04-2018, 12:04:44 »
One World Trade Center is dat dat gebouw dat in de plaats kwam van de WTC torens?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #10 Gepost op: 5-04-2018, 12:06:03 »
Zou kunnen. Zal wel hoog zijn dan.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #11 Gepost op: 5-04-2018, 12:07:11 »
Zou kunnen. Zal wel hoog zijn dan.

Ja, hoog zeker, maar of het hoger is dan Empire State Building en Trump Tower?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #12 Gepost op: 5-04-2018, 12:10:08 »
Ik kan je er echt niet mee helpen sorry ::rofl::

Weet alleen dat ESB heel hoog is en Vrijheidsbeeld niet zo. De WTC torens waren hoger dan het Empire State Building toch?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #13 Gepost op: 5-04-2018, 12:46:45 »
Ik kan je er echt niet mee helpen sorry ::rofl::

Weet alleen dat ESB heel hoog is en Vrijheidsbeeld niet zo. De WTC torens waren hoger dan het Empire State Building toch?

Toen ik in New-York was, was Empire State Building het hoogste gebouw, maar toen stond het One World Trade Center er nog niet

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #14 Gepost op: 5-04-2018, 12:52:45 »
Oh je bent er geweest :D

Weet je ongeveer hoe hoog Empire State Building was?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #15 Gepost op: 5-04-2018, 12:55:46 »
Oh je bent er geweest :D

Weet je ongeveer hoe hoog Empire State Building was?

300-400m ofzo?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #16 Gepost op: 5-04-2018, 15:13:24 »
Goed heb zelf maar eens wat geprobeerd, aanvullingen zijn altijd welkom  ;)

Citaat
Categorie 1: Washington - Lincoln - Roosevelt - Kennedy - Reagan

Deze is zeker, moet niet meer naar gekeken worden.

Categorie 2: Presidents Day - Martin Luther King Day - Labour Day  - Independence Day - Thanksgiving Day

Mijn redenering: Independence Day is 4 juli, dat weet ik zeker. Thanksgiving ergens in november. Labour Day is denk ik hetzelfde als Dag van de Arbeid hier bij ons, dus dat zou dan 1 mei moeten zijn. Martin Luther King Day is ergens begin april, zag onlangs op het nieuws een reportage erover dat het zoveel jaar geleden was. Dan heb ik nog Presidents Day over. Is een beetje een gok. Ik twijfelde tussen voor MLK Day of tussen Independence Day en Thanksgiving omdat dat de 2 grootste periodes zijn.

Categorie 3: Vrijheidsbeeld - New York Times Building - 40 Wall Street Trump Building  - Empire State Building - One World Trade Center

Er vanuitgaande dat het vrijheidsbeeld het laagst is en de Empire State Building het hoogst was na 11/09. Ik denk dat ze OWTC weer hoog gebouwd hebben, aangezien ik ooit eens een artikel gelezen heb dat ze als teken van 'wij zijn niet bang, wij gaan gewoon een hogere toren bouwen', hun moed wilden tonen. Trump Building is ook een hoge toren dus die komt dan net onder de Empire State Building.

Categorie 4: Zwarte donderdag - Pearl Harbour - dood Martin Luther King - Neil Armstrong op de maan - Watergate schandaal

Deze zijn we ook zeker (Hadewychisdemol dan toch helemaal).

Categorie 5: Alaska - Californië - Mississipi - Oregon - Florida

Alaska en Californië lijken me het grootst en dan is Alaska toch wel bijna zeker het allergrootst. Florida lijkt me niet zo groot. Oregon leek me toch groter dan Florida als ik me het kaartje tijdens WIDM '17 herinnerde. Mississipi is ook een aardige staat, maar of het groter is dan Oregon, weet ik wel niet zo zeker.

Categorie 6: Los Angeles - ... - ... - ... - Chicago

LA ligt meest in het Oosten en Chicago meest in Westen denk ik, voor de rest durf ik geen uitspraken doen.

Categorie 7: The Godfather - Jaws - Jurrassic Park - West Side Story - Titanic

Titanic zeker het meest recent. Als West Side Story jaren 90' is, zoals HIDM zegt zal dat wel daar horen. Godfather lijkt me enige uit de jaren '70. Jurrassic Park en Jaws kunnen andersom zijn, weet ik niet echt.

Categorie 8: Cobain - Elvis Presley - Michael Jackson - Whitney Houston - Prince

Cobain en Elvis zijn zeker de jongsten. Dan heb je denk ik Michael Jackson , Whitney Housten en Prince die alledrie rond de 50 waren? Michael Jackson was 50 dat weet ik zeker en is het eerst gestorven. Dus denk dat die andere 2 net een tikkeltje ouder waren.

Categorie 9: Phelps - Lewis - Lochte - White - Haiden

Phelps is de grootste olympiër aller tijden, dus zeker het meeste medailles. Lewis beetje voor mijn tijd, maar ik dacht dat hij er ook wel aardig wat had? Lochte is een zwemmer en net onder Phelps van niveau, dus zal ook heel wat medailles gehaald hebben. White is natuurlijk de bekendste snowboarder ter wereld, maar kan je in die sport veel medailles verdienen? En Haiden ken ik niet, dus zet ik hem maar achteraan.

Categorie 10: Mount Rushmore - Vrijheidsbeeld - Golden Gate Bridge - Hollywoodletters - Mirage Hotel Las Vegas

Mount Rushmore lijkt me iets van in de vroege 19de eeuw? Een ode aan de eerste presidenten van de VS?. Vrijheidsbeeld was late 19de eeuw dacht ik. Golden Gate bridge schat ik ergens begin 20ste eeuw. Hollywoodletters midden 20ste eeuw en Mirage Hotel Las Vegas eind 20ste eeuw.

Dit is wat ik denk na er even goed over nagedacht te hebben, je ziet dat ik eigenlijk van niets zeker ben, maar hopelijk kunnen we hier al wat verder mee

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #17 Gepost op: 5-04-2018, 17:09:34 »
1. Presidenten - Kloppen inderdaad. ::ok::

2. Feestdagen - Weet ik ook niet allemaal precies maar ik denk dat dit een goede gok is.

3. Hoogbouw - Ik zou denk ik ook voor deze volgorde gaan, maar weet je die eerste twee zeker? Het New York Times-gebouw ken ik namelijk niet en het Vrijheidsbeeld schijnt altijd hoger te zijn dan men in eerste instantie verwacht. Maar ik ben zelf heel slecht met hoogtes inschatten en zo, dus ik ga hier op jullie af.

4. Geschiedenis - Zwarte donderdag, Pearl Harbour en Watergate staan goed denk ik (Watergate, dat was toch in de jaren 80 met Nixon of zo?). Maar ik twijfel nog over de maanlanding en de moord op MLK. Naar mijn idee was dat allebei begin jaren 60, weten jullie de precieze jaartallen daarvan?

5. Staten - Ik zou hier zeggen: Alaska - Californië - Florida - Oregon - Mississippi. Die eerste twee staan sowieso goed, en dat Mississippi het kleinste is van het rijtje durf ik eigenlijk ook wel met zekerheid te zeggen. Alleen tussen Florida en Oregon twijfel ik nog, maar mijn gevoel zegt dat Florida het grootste is.

6. Route 66 - Dit wordt enigszins een gok, want ik weet niet precies hoe Route 66 loopt, maar ik zou zeggen: Los Angeles - Amarillo - Oklahoma City - Springfield - Chicago.

7. Films - Ik zou West Side Story aan het begin van het lijstje zetten, ik denk dat die film uit de jaren 60 komt. Dan ben ik er wel vrij zeker van dat het lijstje klopt.

8. Muziekiconen - Lastig. Toevallig wilde ik laatst nog opzoeken hoe oud Whitney Houston was toen ze overleed, maar ben er toen niet meer aan toegekomen. :-\\ Ik denk eigenlijk dat ze misschien nog wel jonger was dan 50, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

9. Sport - Hier weet ik echt totaal niets van af, sorry. :P

10. Openingsdata - Ook weer moeilijk. Persoonlijk denk ik dat Mt Rushmore van later was, misschien na de Golden Gate Bridge zelfs. Was Roosevelt niet één van de presidenten wiens gezicht was uitgehakt? En of dat dan voor of na de "openingsdatum" was... misschien zeg ik wel iets heel doms, dat kan, maar ik zou Mt Rushmore als derde in het rijtje doen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #18 Gepost op: 5-04-2018, 17:22:01 »
Citaat
3. Hoogbouw - Ik zou denk ik ook voor deze volgorde gaan, maar weet je die eerste twee zeker? Het New York Times-gebouw ken ik namelijk niet en het Vrijheidsbeeld schijnt altijd hoger te zijn dan men in eerste instantie verwacht. Maar ik ben zelf heel slecht met hoogtes inschatten en zo, dus ik ga hier op jullie af.

Ik schat het vrijheidsbeeld op 50-60m? Denk dat die andere gebouwen wel hoger zijn (Empire State building, Trump Building en OWTC eigenlijk zeker). New York Times-gebouw ken ik ook niet, dus ik verwacht niet dat dat zo'n hoog gebouw is dan.

Citaat
4. Geschiedenis - Zwarte donderdag, Pearl Harbour en Watergate staan goed denk ik (Watergate, dat was toch in de jaren 80 met Nixon of zo?). Maar ik twijfel nog over de maanlanding en de moord op MLK. Naar mijn idee was dat allebei begin jaren 60, weten jullie de precieze jaartallen daarvan?

Landing op de maan is 21 juli 1969. Martin Luther King was deze week in het nieuws dat het X aantal jaar geleden was, ik denk dus 50 jaar geleden. Kom je op 1968  ;)

Citaat
5. Staten - Ik zou hier zeggen: Alaska - Californië - Florida - Oregon - Mississippi. Die eerste twee staan sowieso goed, en dat Mississippi het kleinste is van het rijtje durf ik eigenlijk ook wel met zekerheid te zeggen. Alleen tussen Florida en Oregon twijfel ik nog, maar mijn gevoel zegt dat Florida het grootste is.

Ja? misschien miskijk ik mij op de vorm van Florida dan. Ik weet het eigenlijk niet, dacht dat Mississipi ook niet klein was.

Citaat
7. Films - Ik zou West Side Story aan het begin van het lijstje zetten, ik denk dat die film uit de jaren 60 komt. Dan ben ik er wel vrij zeker van dat het lijstje klopt.

Jaws voor Jurrassic Park? En West Side Story jaren 60'? Ik ken de film niet, maar HIDM zegt jaren 90', aardig verschil  :P


Citaat
10. Openingsdata - Ook weer moeilijk. Persoonlijk denk ik dat Mt Rushmore van later was, misschien na de Golden Gate Bridge zelfs. Was Roosevelt niet één van de presidenten wiens gezicht was uitgehakt? En of dat dan voor of na de "openingsdatum" was... misschien zeg ik wel iets heel doms, dat kan, maar ik zou Mt Rushmore als derde in het rijtje doen.

Washington en Lincoln zeker. Dus vrijheidsbeeld - Golden Gate Bridge - Mount Rushmore - Hollywoodletters - Mirage Hotel Las Vegas?


Edit:
Citaat
6. Route 66 - Dit wordt enigszins een gok, want ik weet niet precies hoe Route 66 loopt, maar ik zou zeggen: Los Angeles - Amarillo - Oklahoma City - Springfield - Chicago.


Weet je waar Springfield ligt? Doet me alleen denken aan The Simpsons  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-04-2018, 17:28:29 door Convans »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.1.4 [Neeltje Jans] 'Kennis is afdoende'
« Reactie #19 Gepost op: 5-04-2018, 18:05:11 »
Convans je zegt nu al 2x dat ik zei WSS jaren 90 maar ik zei sowieso voor jaren 90 want is oud

Rest reageer ik later op
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.