Auteur Topic: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.2 [Juneau - Nugget Falls] Onderhandelingstopic!  (gelezen 10300 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Ik kom hier om geld te verdienen en mogelijk kans te maken op de vrijstelling, maar het geld is belangrijker.

Ik vind een vrijstelling wel of niet in het spel nu net iets belangrijker dan 300 euro. Als we voor 1.500 euro + speelden, dan was het een ander verhaal.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ja, je hebt al gezegd dat je hier alleen bent voor de vrijstelling en dat je niet zomaar even gunt.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Convans

  • Forumlid
Ja, je hebt al gezegd dat je hier alleen bent voor de vrijstelling en dat je niet zomaar even gunt.

Jij gunt het dus zomaar iemand? Ik wil gerust een spelletje spelen en zo de vrijstelling verdienen, maar ik vind dat iemand het dan wel echt moet verdienen  :P

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
De executiekaart kan voor iedereen negatief uitpakken, ook voor mij. Dat houdt me echter niet tegen om hem in te zetten op een moment waarop ik denk dat hij de grootste kans op een positieve uitslag voor mij persoonlijk biedt ;) Bovendien is dit tot nu toe volgens mij het enige echte aanbod dat aan ons groepje is gedaan behalve dat van SpacyColours waar we niet in geloven. Ik wil zeker luisteren naar andere voorstellen, maar dan moeten ze er wel zijn. Anders denk ik dat ik het meest te bieden heb en de vrijstelling naar mij moet gaan, omdat anders het enige alternatief 300 euro minder in de pot is dan bij een overeenkomst.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Zullen we aangezien sommigen, waaronder Spacycolours en Convans, eigenlijk al dan niet indirect zeggen 'als ik hem niet krijg dan niemand' maar gewoon stoppen met de onderhandelingen ipv zoveel gepost voor niks? Met die ingesteldheid kan er toch niets bereikt worden..
Lomperik..

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Nee, laten we niet stoppen.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Convans

  • Forumlid
Ik wil best onderhandelen over iets, maar dan wil ik in de loop van het spel wat terugkrijgen of iets anders waar ik nog niet aan gedacht heb (lees: verras mij). Uit sympathie of voor een executiekaart die in ieders voor- of nadeel kan spelen, wil ik het idd niet doen.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Ik vind een vrijstelling wel of niet in het spel nu net iets belangrijker dan 300 euro. Als we voor 1.500 euro + speelden, dan was het een ander verhaal.
Als je kijkt naar de big picture, is een vrijstelling voor een ander natuurlijk ook maar 1 ronde verder voor 1 andere kandidaat.

En ik vind niet dat het gaat om een vrijstelling verdienen, ik vind dat het gaat om het belang van iedereen. En degene die dat belang het beste kan dienen verdient de vrijstelling imo ook. Maar als jij vanuit principe al niet iemand anders een vrijstelling wilt geven om daar geld mee te verdienen (en om dat eventuele belang dat diegene kan dienen), tenzij diegene een uitzonderlijke prestatie heeft geleverd, ben je dus eigenlijk gewoon al voor geen vrijstelling in het spel (in deze context althans). Ik ben in principe ook niet voor vrijstellingen in het spel, maar nu deze er eenmaal is en we geld kunnen verdienen door 1 iemand 1 rondje verder mee te laten gaan (waarvan de kans 1 op de zoveel (ligt aan het aantal kandidaten op dat moment) is dat die persoon dat sowieso al wel zou gaan) dan vind ik dat we daar zeker niet zo'n gesloten houding tegenover moeten hebben.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Ik zou voor 1.500 euro + zeker iemand eerder een vrijstelling gunnen, maar het gaat hier om 300 euro, dat is net mijn punt. Ik vind de verhouding: 1 iemand een ronde verder en 300 euro in de pot niet met elkaar opwegen.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Bovendien is dit tot nu toe volgens mij het enige echte aanbod dat aan ons groepje is gedaan behalve dat van SpacyColours waar we niet in geloven. Ik wil zeker luisteren naar andere voorstellen, maar dan moeten ze er wel zijn.
Ik vind mijn voorstel nog steeds de sterkste tot nu toe, dat is de enige die ons allemaal voordeel geeft en tegelijkertijd geld mee kunnen verdienen. Dat jij er dan voor kiest om die niet serieus te nemen is aan jou, maar dan komen we ook nergens.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik zou voor 1.500 euro + zeker iemand eerder een vrijstelling gunnen, maar het gaat hier om 300 euro, dat is net mijn punt. Ik vind de verhouding: 1 iemand een ronde verder en 300 euro in de pot niet met elkaar opwegen.

Vandaar dat ik dus zeg, deze onderhandeling heeft geen zin meer als er iemand al zo over denkt.. Beter de volgende voorwerpen afwachten.
Lomperik..

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Wij (niet ik) kiezen er niet voor dat niet serieus te nemen. Jij geeft ons geen reden om dat serieus te nemen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Vandaar dat ik dus zeg, deze onderhandeling heeft geen zin meer als er iemand al zo over denkt.. Beter de volgende voorwerpen afwachten.
We kunnen in ieder geval nog even door blijven gaan toch? Wie weet kunnen we er toch nog uit komen. Niet geschoten is altijd mis.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Vandaar dat ik dus zeg, deze onderhandeling heeft geen zin meer als er iemand al zo over denkt.. Beter de volgende voorwerpen afwachten.

Ik zeg dat ik wel opensta voor goede voorstellen, maar die zijn er voorlopig nog niet gekomen (behalve dan van SpacyColours, maar dat was ongeloofwaardig).

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wat is zo'n goed voorstel dan, Convans? Wat is voor jou goed?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Convans

  • Forumlid
Wat is zo'n goed voorstel dan, Convans? Wat is voor jou goed?

Voordelen in de rest van het spel? Items, informatie iets in die aard dan. Of gewoon een spel spelen ervoor, waarbij het dus echt iemand verdient, daar ben ik ook wel voor te vinden.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Waarom doe je eigenlijk mee aan de onderhandelingen als je zelf nooit het idee lijkt te hebben gehad de vrijstelling te kunnen krijgen of dat überhaupt niet lijkt te willen? Wat was je plan toen je mee besloot te doen met deze onderhandeling? Iemand een vrijstelling geven die je er heel veel voor zou bieden (terwijl er nog bijna geen écht waardevolle items in het spel zitten) of gewoon voorkomen dat iemand een vrijstelling krijgt?

Niemand kan items bieden die ze niet hebben (of althans niet op een geloofwaardige manier), dus wat hoopte je van iemand te krijgen als je hier niet alleen bent om een vrijstelling weg te spelen?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Waarom doe je eigenlijk mee aan de onderhandelingen als je zelf nooit het idee lijkt te hebben gehad de vrijstelling te kunnen krijgen of dat überhaupt niet lijkt te willen? Wat was je plan toen je mee besloot te doen met deze onderhandeling? Iemand een vrijstelling geven die je er heel veel voor zou bieden (terwijl er nog bijna geen écht waardevolle items in het spel zitten) of gewoon voorkomen dat iemand een vrijstelling krijgt?

Niemand kan items bieden die ze niet hebben (of althans niet op een geloofwaardige manier), dus wat hoopte je van iemand te krijgen als je hier niet alleen bent om een vrijstelling weg te spelen?


Niemand moet items bieden nu, ik zeg gewoon dat een voorstel kan zijn: in het verdere verloop van het spel dan de anderen terug vergoeden met informatie/items.

Waarom ik meedoe? Om er idd voor te zorgen dat niet iemand zomaar die vrijstelling krijgt. Ga hier niet zitten toekijken, hoe iemand direct een gigantisch voordeel krijgt in een test waarbij het in aflevering 1 nog altijd wat gokken is.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Oké, je hebt dus geen realistische voorwaarden om iemand een vrijstelling te geven en dus is je enige doel in deze onderhandeling 'ik een vrijstelling en anders niemand'.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Oké, je hebt dus geen realistische voorwaarden om iemand een vrijstelling te geven en dus is je enige doel in deze onderhandeling 'ik een vrijstelling en anders niemand'.


Wat is er niet realistisch? Ik heb ook nooit geopperd om de vrijstelling te willen hebben omdat ik er vanuit ga dat niemand zomaar een vrijstelling gunt. Maargoed, ik luister even naar de rest. Als de andere 5 eruit komen, wil ik eventueel wel water bij de wijn doen hoor. Ik wil de discussie verder volgen (ik ga er niet vanuit dat ik de enige ben die zo denkt).