Auteur Topic: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.3 [Alaska State Museum- Juneau] Lekker schilderen  (gelezen 13191 keer)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
@Spelleiding, mogen wij wél afbeeldingen gebruiken (als in overeenkomsten aanwijzen met cirkels)?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Afbeelding 1:
Dit moet duidelijk B zijn, de achtergrond klopt, de gletsjer is aanwezig, de ijsschots is aanwezig en het stukje groen aan de voorkant. A & B hebben ontbrekende delen.

Afbeelding 2:
Deze is wat lastiger, maar ik denk dat de bovenste stippen aan het linkervlak de bovenste 6 stippen van plaatje A zijn, daarbij opgeteld dat je de 4 grotere rondjes, het middelste stuk en de zwarte lijn op de onderkant ziet, lijkt het me A. Wat betreft het grote aantal zwarte stippen, deze staan op de randen van plaatje A, deze zijn duidelijk zwart terwijl de anderen wit zijn.

Afbeelding 3:
Dit is de afbeelding waarbij gemold is. Wat er duidelijk te zien is: de oren, de poten en de krassen erop. Dit doet mij denken dat het plaatje B /C is, vanwege de oren die ook gebogen zijn en uiteindelijk recht teruglopen naar de kop, een soort elvenoren.
De plaatsing van de poten komt overeen met het plaatje (B)en de krassen op de afbeelding komen overeen met de krassen net boven het rechterpootje(B). Maar de rode kleur en de krassen kunnen ook doelen op plaatje C, dus deze wordt de moeilijkste.

Afbeelding 4:
Dit is sowieso plaatje C, de richting van het schip, het witte stuk in het midden van de lucht, de vogels op de exacte plekken, zelfs de zeilen staan goed getekend.

Afbeelding 5:
Beetje aparte afbeelding alweer. Het doet mij het meeste denken aan plaatje A, doordat het de enige is die wolken én de zon van links bevat. Plaatje C is het niet vanwege het ontbreken van de zon, plaatje B heeft de zon van rechts, niet zo prominent maar ook de wolken zijn wat minder.

De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Afbeelding 1:
Dit moet duidelijk B zijn, de achtergrond klopt, de gletsjer is aanwezig, de ijsschots is aanwezig en het stukje groen aan de voorkant. A & B hebben ontbrekende delen.

Afbeelding 2:
Deze is wat lastiger, maar ik denk dat de bovenste stippen aan het linkervlak de bovenste 6 stippen van plaatje A zijn, daarbij opgeteld dat je de 4 grotere rondjes, het middelste stuk en de zwarte lijn op de onderkant ziet, lijkt het me A. Wat betreft het grote aantal zwarte stippen, deze staan op de randen van plaatje A, deze zijn duidelijk zwart terwijl de anderen wit zijn.

Afbeelding 3:
Dit is de afbeelding waarbij gemold is. Wat er duidelijk te zien is: de oren, de poten en de krassen erop. Dit doet mij denken dat het plaatje B /C is, vanwege de oren die ook gebogen zijn en uiteindelijk recht teruglopen naar de kop, een soort elvenoren.
De plaatsing van de poten komt overeen met het plaatje (B)en de krassen op de afbeelding komen overeen met de krassen net boven het rechterpootje(B). Maar de rode kleur en de krassen kunnen ook doelen op plaatje C, dus deze wordt de moeilijkste.

Afbeelding 4:
Dit is sowieso plaatje C, de richting van het schip, het witte stuk in het midden van de lucht, de vogels op de exacte plekken, zelfs de zeilen staan goed getekend.

Afbeelding 5:
Beetje aparte afbeelding alweer. Het doet mij het meeste denken aan plaatje A, doordat het de enige is die wolken én de zon van links bevat. Plaatje C is het niet vanwege het ontbreken van de zon, plaatje B heeft de zon van rechts, niet zo prominent maar ook de wolken zijn wat minder.



1. Inderdaad zeker B
3. Lijkt me na je uitleg te lezen C te zijn
4. Inderdaad zeker C
5. Mijn voorkeur gaat inderdaad ook uit naar plaatje A door die zon. Wel lekker gemold dan door ons op foute pad te willen zetten met die LAN Gogh..

2 is de moeilijkste.. lijkt me omwille van de 2 rijen stippen het meest op plaatje C. B niet want dan zouden de stippen op de tekening toch wit moeten geweest zijn..

Edit: zowel bij 2,3 en 5 is toch serieus wat 'misgelopen'. Nuja of gemold natuurlijk Haha  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 11-04-2018, 17:31:13 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Plaatje C heeft ook witte stippen, plaatje A heeft duidelijk zwarte stippen, daarnaast komt het linkervlak ook volkomen overeen, dat doet deze niet bij B & C
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Plaatje C heeft ook witte stippen, plaatje A heeft duidelijk zwarte stippen, daarnaast komt het linkervlak ook volkomen overeen, dat doet deze niet bij B & C

Plaatje C heeft toch donkergrijze stippen?  ???
Maar A is goed ik weet het toch niet echt eigenlijk..
Lomperik..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
1. B
2. A
3. C
4. C
5. A

Wordt dit het dan?
Lomperik..

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ja, Bacca, zoals de voetballer.

De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Afbeelding 1: Plaatje B
Afbeelding 2: Plaatje A
Afbeelding 3: Plaatje C
Afbeelding 4: Plaatje C
Afbeelding 5: Plaatje A
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Afbeelding 1: Plaatje B
Afbeelding 2: Plaatje A
Afbeelding 3: Plaatje C
Afbeelding 4: Plaatje C
Afbeelding 5: Plaatje A

Lomperik..

Offline Convans

  • Forumlid
Hadden we toch beter een ander duo gekozen hier  ::rofl::

B
A
B
C
C

Leek me best wel duidelijk  :-X
« Laatst bewerkt op: 11-04-2018, 17:54:35 door Convans »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Als 5 voor jou C is, waar staat dan de zon op kunstwerk C?  ???
Of draai het om: waarom staat er een zon op getekend dan?
Lomperik..

Offline Convans

  • Forumlid
Als 5 voor jou C is, waar staat dan de zon op kunstwerk C?  ???
Of draai het om: waarom staat er een zon op getekend dan?

Ik zie enkel een rode kleur en ook geen zon op A en B. En als je daar je besluit op baseert: er staan 4 bloemen iets hoger. Enkel op C is dit ook het geval. Puur witte wolken zie ik ook enkel op C. Snap niet hoe jullie hier zelfs niet over kunnen twijfelen. Hoe die zon erop is geraakt, is ook niet mijn verantwoordelijkheid, maar zelfs met die zon was het meer dan duidelijk.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik zie enkel een rode kleur en ook geen zon op A en B. En als je daar je besluit op baseert: er staan 4 bloemen iets hoger. Enkel op C is dit ook het geval. Puur witte wolken zie ik ook enkel op C. Snap niet hoe jullie hier zelfs niet over kunnen twijfelen. Hoe die zon erop is geraakt, is ook niet mijn verantwoordelijkheid, maar zelfs met die zon was het meer dan duidelijk.

Jij ziet geen zon op A en B? Oei oei, toch even brilletje kopen dan  ::rofl::
Wacht nu gewoon even de uitslag af ipv meteen te klagen. En als je dat dan toch doet, maak dan ook de bemerking dat die zon inderdaad geen steek houdt en een fout is langs jullie kant..
Lomperik..

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Nu snap ik pas hoe geniaal die laatste tekening is. ::)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Toon me dan eens die zon, ben benieuwd. Ik zie enkel rood/gele kleuren.  ;)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
my guess:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 11-04-2018, 18:17:44 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Toon me dan eens die zon, ben benieuwd. Ik zie enkel rood/gele kleuren.  ;)

Ik ga niet eens moeite doen om hier verder op te reageren...
Lomperik..

Offline Convans

  • Forumlid
Je kijkt toch eerst naar alle gelijkenissen en dan pas naar alle verschillen of niet? Beschrijving moet wel heel erg dramatisch geweest zijn, moest ik verkeerde kleuren en verkeerde zonnebloemen die wat hoger stonden opgenoemd zou hebben he..

EDIT: ik zie op die foto A zelfs nauwelijks groen.

Offline Convans

  • Forumlid
Het is natuurlijk makkelijker als je weet welke het is, maar ik dacht dat het duidelijk was ondanks de zon. Sorry voor de heftige reactie  ::bravo::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik dacht ook babcc hoor Convans :)