Auteur Topic: [MO18] Aflevering 2 opdracht 2.1 [De bossen rond Anchorage] The Hunger Games  (gelezen 36045 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
ATTENTIE, ATTENTIE


Wij zijn eens gul. Ieder van jullie krijgt een parachute toegestuurd met 100 Euro. Jullie kunnen dit gewoon afgeven bij de cornucopia. Maar, indien jullie het geld bij jullie houden, en er is aan het einde 1 winnaar, dan zullen wij het geld dat nog niet is weggebracht verdubbelen! (dus 200 Euro per persoon) Let wel: jullie hebben tot vanavond 23:00 uur de tijd om het geld bij de cornucopia af te geven. Daarna vervalt deze zekerheid.

_________
Ik moet er nu helaas vandoor, richting mijn werk. Ik ben vanavond rond een uur of 10 weer online, aangezien ik direct na mijn werk een concert heb in een bejaardentehuis.
Hier werd alleen het geld van de winnaar mee bedoeld dus? Ik dacht heel naïef van alle vijf ::rofl:: (behalve dan van Nvy want die had het wel weggebracht)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Proficiat Kaaasje  ::bravo::
Lomperik..

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Je hebt als het goed is mail, kaaasje!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nvy

  • Forumlid
Gefeliciteerd Kaaasje!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Jaaaa Kaaasje  ::bravo:: super goed gespeeld!
Frankje Lapi

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Gefeliciteerd, wat een een waardige winnares  ::bravo::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Achter de schermen geniet ik ook met jullie mee!
Na afloop zullen er nog wel wat leuke feitjes komen...

Wanneer komen deze "leuke feitjes"?  :)
Frankje Lapi

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Dankje! Ik snapte er in het begin niks van. Ik had iets te weinig tijd om de regels te lezen voor we begonnen en dacht dat ik snel moest zijn in het begin. Ik maakte daardoor een beetje een domme keuze en had achteraf gezien makkelijk wat langer na kunnen denken. Maar gelukkig kon ik dat nog goed maken :D  Maar toen ik eenmaal in het spel zat, vond ik het fantastisch. Ik was er soms ook iets te veel mee bezig, maar ja, wat als ineens iemand je aanvalt, dan moet je wel terug aan kunnen vallen. Wonderbaarlijk dat ik er trouwens ongeschonden vanaf ben gekomen.


Dank ook LDHmolletje! Hoe krijg je het bedacht  ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Leuk spel, puntje van kritiek: landmijnen. Waarom zaten die erin? Zonder was het toch even leuk geweest?

EDIT: Oja, gefeliciteerd Kaaasje  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 19-04-2018, 21:51:33 door Convans »

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Gefeliciteerd Kaaasje  ::bravo::
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Proficiat Kaaasje, heel mooi gespeeld! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Leuk spel, puntje van kritiek: landmijnen. Waarom zaten die erin? Zonder was het toch even leuk geweest?
Ja en al helemaal landmijnen op geld. Maak je het spel imo redelijk onspeelbaar mee want dan riskeer je als speler door richting geld te gaan dus je leven zonder dat je het weet. En bij al het geld dat Nvy bijvoorbeeld pakte lagen dan weer geen landmijnen. Hoe is dit bepaald?

Mooi bedacht verder hoor LdH! ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Gefeliciteerd Kaaasje  ::bravo:: ::bravo::
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Hier een paar feitjes. Mochten jullie nog wat willen weten, vraag raak.

1.
Leuk spel, puntje van kritiek: landmijnen. Waarom zaten die erin? Zonder was het toch even leuk geweest?
Die zaten in een van de rugzakken en zijn door FrankLapidus gelegd.

2. Hadewychisdemol had elektrodraad die hij al bij een meertje had gelegd. Helaas voor hem stapte hij op een landmijn voor hij het af kon laten gaan.

3. Er zijn 2 kijkers geweest die jullie wat gunden: Lucy gunde HIDM een appel en een banaan, en D*N gaf Kaaasje een spray waardoor ze tweemaal binnen 24 uur onzichtbaar haar zet kon doen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Hier ook nog even de inhoud van de verschillende rugzakken:

rugzak 1:
- de rugzak zelf: handig om eventueel extra dingen in op te bergen. Anders moet je het maar in je zakken proppen.
- een stukje touw: als je in een boom geklommen bent kan je dankzij dit stuk touw nog een stuk hoger klimmen, aangezien je je mooi vast kan binden. Hoewel je zoals de regels zeggen maar eenmaal per dag 1 uur in een boom mag zitten, heb je toch een heel mooi voordeel. Geen enkele aanval vanaf de grond kan jou treffen. Ook jouw voordeel: dit weet de aanvaller niet. Mocht iemand toch in de boom klimmen en een aanval doen, moet hij van goede huize komen om jouw te treffen. De random 'dood'-score van de aanvaller zal 1 lager worden, en de random 'mis'-score eentje hoger. Verder gelden de gewone boom-regels (zie spelregels)
- een appel: deze appel kan levensreddend zijn. Aangezien je iedere moet eten en moet drinken is dit super. Deze appel bevat namelijk zowel voedingswaarden voor de komende 24 uur als ook vocht voor 24 uur. Als je je appel eet krijg je 24 uur extra zoektijd naar voedsel. Een dingetje: deze appel blijft slechts 72 uur goed. Oh ja, indien je je appel wilt opeten stuur je ons een mailtje met dat bericht, en vanaf dat moment gaan de 24 uur in. Je kunt ook een halve appel eten; dan krijg je 12 uur extra zoektijd, en heb je je andere helft nog voor later.

rugzak 2:
- de rugzak zelf: handig om eventueel extra dingen in op te bergen. Anders moet je het maar in je zakken proppen.
- 2 lucifers: hiermee kan je natuurlijk een vuurtje maken om voedsel te verwarmen. Maar je kunt er ook een vuurtje in de bossen of op de vlakte mee stoken. Een vuurtje waarmee je misschien wel anderen om het leven kunt brengen. Als jij daarvoor een lucifer wilt inzetten stuur je ons een mailtje met het vakje waar jij je brand wil aansteken. Iedereen die op dat moment binnen een straal van 5 vakken staat van de brandhaard zal op zijn minst gewond raken. Het vlak dat afbrand is 5 diagonaal alle kanten op en dan horizontaal en verticaal met elkaar verbonden. Aangezien jijzelf het vuurtje hebt gestookt kom jij natuurlijk nog wel op tijd weg. Hoe dichter men bij de brandhaard staat, des te groter de kans dat men het niet overleeft. (ook dit gaat weer random: 1 vakje van de brandhaard: 0% overlevingskans; 5 vakjes er vanaf: 80% overlevingskans.
- een kleine gummiknuppel: handig bij man-tot-man-gevechten en bij aanvallen op 1 vakje van jou vandaan. Als je op tijd verdedigt, zal je tegenstander altijd lichtgewond raken. Als je zelf een vuistgevecht aangaat zal jouw 'zwaargewond'-score met 1 toenemen, en jouw 'lichtgewond'-score met 1 afnemen. Het mooie is: de tegenstanders weten niet dat jij dit wapentje hebt. Je hoeft niks extra's te doen, wij rekenen je knuppel iedere keer mee. Aangezien een knuppel snel te pakken is, kan dit gewoon in samenwerking met je eventuele eigen wapen.

rugzak 3:
- de rugzak zelf: handig om eventueel extra dingen in op te bergen. Anders moet je het maar in je zakken proppen.
- een pijltjepistool met 3 pijltjes: heel handig om jezelf te verdedigen. Weliswaar kan je er weinig mee bij een man-tot-man-gevecht, maar bij een aanval van 1 of 2 vakjes weg is het handig. Als je op tijd verdedigt kan je een pijltje gebruiken. Stuur hiervoor een mailtje naar ons. De aanvaller raakt dan ten minste lichtgewond, maar kan ook zwaargewond raken of zelfs overlijden. Dit beslist random. Let op: indien je ook nog een ander wapen bezit kan je bij je verdediging slechts van 1 wapen gebruik maken.
- een grote bidon met vers water: je hebt hier een voorraad voor 48 uur water. Je kunt dus tweemaal hiervan drinken. Als je er gebruik van wilt maken stuur je ons een mailtje. Op dat moment gaan de 24 uur in. Wat ook handig is: als je in de rivier of een van de meertjes drinkt, kan je je bidon gewoon aanvullen, en heb je dus ook elders de beschikking over water zonder ernaar op zoek te moeten gaan. Je kunt ook besluiten een kwart van het water te drinken. Dan heb je nog 12 uur de tijd om verder water te vinden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
rugzak 4:
- de rugzak zelf: handig om eventueel extra dingen in op te bergen. Anders moet je het maar in je zakken proppen.
- 2 landmijnen: een geplaatste landmijn zal tot ontploffing komen indien een andere tribuut binnen een straal van 3 vakjes eromheen stapt. De tribuut die erop stapt zal het waarschijnlijk niet overleven. (random bepaalt of de tribuut dood is dan wel zwaargewond) Als je op de perfecte plek bent waar je een landmijn wilt plaatsen, stuur je ons een mailtje met de coördinaten van het vakje. Vanaf dat moment is de landmijn actief. 2 Kleine dingetjes: binnen een straal van 8 vakjes rond de cornucopia mag geen landmijn geplaatst worden, en een eenmaal geplaatste landmijn kan niet meer verplaatst worden.
- een zakje met 2 worsten: handig als je geen vlees kunt vinden. 1 Worst levert voldoende voedsel op voor 24 uur. Als je een worst wilt eten stuur je ons een mailtje, en vanaf dat moment gaat de 24 uur in. Je zou eventueel ook een halve worst kunnen nuttigen. Dan heb je 12 uur extra.


rugzak 5:
- de rugzak zelf: handig om eventueel extra dingen in op te bergen. Anders moet je het maar in je zakken proppen.
- elektrisch geleidende staaldraad: hiermee kan je eenmaal in het spel andere tributen elektrocuteren. Dit doe je door de draad op een vakje naast een meertje of de rivier te doen. Iedereen die zich op dat moment in het water bevind zal geëlectrocuteerd worden en overlijden. Dat geldt ook voor iedereen die zich bij een meertje op 1 vakje van het meer bevindt, en bij de rivier voor iedereen die zich binnen 5 vakjes links en 5 vakjes rechts van de draad bevinden. Jij kan jezelf makkelijk in veiligheid brengen aangezien de draad tot 10 vakjes lang is. Als je gebruik wilt maken van je draad stuur je ons eerst een mailtje als je hem hebt geplaatst. Vervolgens stuur je ook een bericht als je hem 'aan wilt zetten'.; dit kan overigens alleen als jij je op maximaal 10 vakjes van het begin van de draad bevindt.
- een genezend zalfje: de kans is natuurlijk groot dat als je wordt aangevallen dat je gewond raakt. Dit zalfje biedt uitkomst. Je kunt ervoor kiezen de helft te gebruiken. Dan ga je in 6 uur van zwaargewond naar lichtgewond, terwijl een lichte wond in 6 uur genezen zal zijn. Als je zwaargewond bent kan je er ook voor kiezen om het hele zalfje in een keer te gebruiken. Dan zal jouw wond na 12 uur genezen zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Oh leuk om te weten LdHmolletje ::bravo::

Edit: meteen een vraag. Waar konden de kijkers uit kiezen? Ben wel benieuwd!
« Laatst bewerkt op: 20-04-2018, 08:59:50 door Kaaasje »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Edit: meteen een vraag. Waar konden de kijkers uit kiezen? Ben wel benieuwd!
- water: hiermee kan een tribuut 24 uur lang vooruit zonder op zoek te moeten gaan naar water.
- soep: zeer handig, zit voor 12 uur vocht en 12 uur voedsel in.
- fruit: 2 stuks fruit, die elk goed zijn voor 6 uur water en 6 uur voedsel; voordeel is dat men ze los van elkaar kan gebruiken.
- een brood met wat kaas/vlees: goed voor 24 uur voedsel.
- wondzalf: indien een tribuut gewond is kan hij met deze wondzalf deels tot geheel genezen afhankelijk van de verwonding.
- bedenk zelf wat: wat en waarvoor mag je zelf bedenken, zolang het geen voedsel of water is. Wij zullen als je voor deze optie kiest kijken of we hem goedkeuren.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Gefeliciteerd nog Kaaasje  ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Er heeft hier iemand dit spel echt als een klein kind gespeeld hoor  ::ohno::