Auteur Topic: [MO18] Aflevering 2 opdracht 2.3 [Anchorage int. Airport] 'De vracht bezorgen'  (gelezen 13678 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021


Kandidaten,

Welkom op Anchorage International Airport. De op een na grootste luchthaven van Amerika op het gebied van vracht en de vierde van de wereld. Een locatie die je wellicht had kunnen verwachten met een productie waar luchtvaartfanaten in zitten (he Tim en Ldh ;D). De luchthaven is het toneel van jullie volgende opdracht.

Vorig jaar werd er op deze luchthaven ruim 280.000.000.000 stuks vracht verwerkt. Naar verwachting zal het aantal stuks vracht dit jaar nog hoger zijn. Een aantal van deze pakketjes staan voor jullie en maken onderdeel uit van deze opdracht. Achter mij zien jullie in totaal 10 vrachtvliegtuigen staan. Elk vrachttoestel heeft een andere bestemming. Het is de bedoeling dat jullie aan het eind van deze opdracht die 10 pakketten in het goede vliegtuig krijgen. Het kan zijn dat er in bepaalde toestellen geen of juist meerdere pakketten meegaan.

De volgende vliegtuigen staan voor jullie klaar:
1. FedEx


2. Korean Air Cargo


3. KLM Cargo


4. Air Bridge Cargo


5. EVA Air Cargo


6. Lufthansa Cargo


7. Atlas Air


8. Air China Cargo


9. Turkish Airlines Cargo


10. Qatar Airways Cargo


Speluitleg
Maar hoe gaat deze opdracht in zijn werk? Zoals ik al vertelde, staan hier 10 pakketten voor jullie klaar. Door middel van drie kleine opdrachtjes kunnen jullie achterhalen in welke toestel welk pakket moet zitten en waar deze naartoe zal vliegen. Per goede combinatie verdienen jullie €100,- voor de pot. Hebben jullie alles goed, dan ontvangen jullie een bonus van 500 euro. Echter, per combinatie dat jullie fout hebben, gaat er €50,- uit de pot.

5000 tekens zijn zo irritant...
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 14:12:33 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
De opdrachten zijn als volgt:

1. De bestemmingen (Waldo's)
In dit onderdeel moeten jullie raden naar welke bestemmingen er gevlogen worden. Een goede vriend van het forum gaat jullie daarbij helpen: Waldo. Waldo is voor ons naar tien bestemmingen gevlogen en heeft daar een foto gemaakt. Jullie moeten de locaties van Waldo gaan zoeken, zodra jullie deze hebben gevonden, hebben jullie de tien bestemmingen.

2. Welk toestel gaat naar welke bestemming (afbeeldingen)
Wanneer jullie de bestemmingen van de diverse vliegtuigen hebben gevonden, is het de vraag welk toestel naar welke bestemming vliegt? Met dit onderdeel moeten jullie daarachter proberen te komen. Jullie krijgen van mij tien afbeeldingen te zien. Afbeelding 1 hoort bij Waldo 1 etc. Elke afbeelding heeft een link met een bepaalde maatschappij. Vindt de link en je ontdekt de bestemming. Een tip: zoek de logo's van de maatschappijen eens op :)

3. Welk pakketje hoort bij welk toestel? (10 vragen)
Om de opdracht te kunnen laten slagen, is het van belang dat jullie het goede pakketje bij het goede toestel krijgen. We gaan jullie tien vragen stellen die waar of niet waar zijn. Jullie moeten het goede antwoord geven, want elk antwoord refereert naar één van de tien eerder genoemde vliegtuigen. Wanneer jullie de goede antwoorden geven, krijgen jullie de goede pakketten bij de goede vliegtuigen.

Hoe verdienen jullie geld?
Jullie verdienen uiteindelijk geld als de meerderheid van de groep (6 of meer mensen) voor de deadline het complete lijstje in dit topic dikgedrukt post. Een lijstje bestaat de tien toestellen plus de bestemming van het toestel plus de betreffende pakket(ten).

Voorbeeld:
Maatschappij A - Bestemming D - Pakket 1
Maatschappij B - Bestemming A - Pakket 2 & 5
Maatschappij C - Bestemming C - Geen pakketten


Opzoeken
Bij deze opdracht mag gebruik gemaakt worden van een tweetal zoekmethodes, namelijk Wikipedia & Google Maps. Gebruik maken van andere zoekmachines/methodes is niet toegestaan.

Deadline lijstje
Vrijdag 20 april 2018 - 10.30 uur


Voor het gemak plaats ik nu eerst deelopdracht 1, de waldo's zzodat jullie rustig kunnen nadenken over de bestemmingen (want het is al druk zat qua opdrachten deze week ;D) morgen en woensdag volgen de vervolgdelen.

Onderdeel 1: de bestemmingen

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Jullie mogen gewoon in het topic overleggen over waar jullie denken dat deze foto's zijn gemaakt.

Offline Lan

  • Forumlid
1. Bejing
2.
3. Havana
4. Oostblok ergens  ::rofl::
5.
6. Kaapstad
7. Tokyo?
8. Dubai?
9.
10.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Google Image search mag dus niet? ::hypocriet::

Mooie foto's Tim!

4 is Sofia
6 is Kaapstad
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Oké al 2 mensen zeker over Kaapstad dus ::ok::

9 lijkt op Luxemburg

7 is iig Japan, kan Tokio zijn maar kan ook goed iets anders zijn.

Beijing en Havana kloppen wel denk ik.

8 lijkt indd een grote stad in het Midden-Oosten. Zou ook Abu Dhabi of Doha kunnen zijn.

Mensen ideeën voor de rest? Ik kan vanavond verder zoeken.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 14:39:54 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Google Image search mag dus niet? ::hypocriet::

Mooie foto's Tim!

4 is Sofia
6 is Kaapstad

Dank je wel

En  ::rofl::, nee dat is niet toegestaan ;)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
2 New Orleans
3 is inderdaad Havana.
4 zeker Sofia
5 Perth??
6 Kaapstad lijkt me ook te kloppen.
9 Lijkt me een typisch Duits stadje
10 ergens in Zuid-Amerika
Lomperik..

Offline Lan

  • Forumlid
Mogen we wel steden googelen om de plaatjes te vinden? Ik denk namelijk dat New Orleans niet klopt  :P

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Mogen we wel steden googelen om de plaatjes te vinden? Ik denk namelijk dat New Orleans niet klopt  :P

Alleen Wikipedia & Google Maps zijn toegestaan. Overige sites, zoals google zelf / google afbeeldingen zijn NIET toegestaan.
Succes met zoeken :)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Mogen we wel steden googelen om de plaatjes te vinden? Ik denk namelijk dat New Orleans niet klopt  :P

Het is in ieder geval zeker in USA, want ik heb die brug zien voorbij komen als ik naar sportwedstrijden kijk (basketbal bvb). Ben vrij zeker, maar kan ook een andere Amerikaanse stad zijn misschien..
Lomperik..

Offline Convans

  • Forumlid
8 is Abu Dhabi denk ik

Offline Lan

  • Forumlid
Ik denk inderdaad sowieso USA, maar ik ben in o.a. New Orleans op vakantie geweest en deze brug zegt me niks  :P

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik denk inderdaad sowieso USA, maar ik ben in o.a. New Orleans op vakantie geweest en deze brug zegt me niks  :P

Dan zal het een andere bekende sportstad zijn  :-X :P
Lomperik..

Offline Convans

  • Forumlid
9 Iets in Duitsland denk ik ook: Trier/Monshau?

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Even het lijstje aangevuld

1. Bejing
2.
3. Havana
4. Sofia
5. Perth?
6. Kaapstad
7. Tokyo?
8. Dubai
9. Luxemburg
10.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Lan

  • Forumlid
Ik geloof meteen dat 9 Duitsland/Luxemburg/iets op die fiets is, maar de meeste foto's zijn redelijk herkenbaar en voor mijn gevoel kan deze foto 100 verschillende pittoreske dorpjes zijn, dit zal toch ergens bekend van zijn?

Offline Nvy

  • Forumlid
8 is Abu Dhabi denk ik

Dit zijn volgend mij inderdaad de etihad towers in Abu Dhabi


Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Dit zijn volgend mij inderdaad de etihad towers in Abu Dhabi

Klopt gecheckt in Google Maps

Etihad Towers
Abu Dhabi - Verenigde Arabische Emiraten
https://goo.gl/maps/vyGAYizjVmQ2
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Convans

  • Forumlid
Even Perth gecheckt in Google Maps, lijkt me niet te kloppen