Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark  (gelezen 5497 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #20 Gepost op: 22-04-2018, 23:53:39 »
Steve was inderdaad de perfecte partner in crime. (Al kon hij niet weten dat ie ziek ging worden)

Maar het blijft niet slim om als mol zo snel het woord aan te bieden en dat terwijl Steve verkeerd zat.

Zou Steve niet ziek geworden zijn, hadden ze die letter probleemloos allemaal kunnen vormen. En dan zat je daar, met je vroeg aangeboden goodwill als mol.

Maar het woord vormen is nog niet het woord raden. Bedoel Baha/Pascale keken wel op de tvbeelden maar hadden al snel zoiets: wasda nu? Misschien deels uit tijdsnood, maar dan nog. Stel ze hadden rustig de tijd kunnen nemen met 5 minuten oid. Dan nog zouden ze er geen chocola van hebben gemaakt. Ergo: het is risicoloos voor de mol om toch het woord wel uit te beelden bij een niet-kotsende Steve nu letter voor letter sowieso gedoemd is te mislukken om te herkennen.

Het cijfer acht met twee handen uitbeelden is de enige herkenbare manier. En die had Pieter zo zorgvuldig naar de achtergrond gedirigeerd.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2018, 23:58:41 »
Misschien deels uit tijdsnood, maar dan nog.
Daar zeg je het eigenlijk allemaal. Wat de reden ook mag zijn dat de proef niet slaagt, het kan niet van een ander zijn, want het is Pieter die gesaboteerd moet hebben.

Je zit met een serieus tunnel probleem 😉
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #22 Gepost op: 23-04-2018, 00:00:14 »
Daar zeg je het eigenlijk allemaal. Wat de reden ook mag zijn dat de proef niet slaagt, het kan niet van een ander zijn, want het is Pieter die gesaboteerd moet hebben.

Je zit met een serieus tunnel probleem 😉

Ik volg jou trouwens wel. Pieter had later kunnen komen met de oplossing van de droedel. Maar zo meteen zeggen: "De Mol zou later met het antwoord komen, dus die schrappen we" dat is toch een beetje overhaast.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #23 Gepost op: 23-04-2018, 00:03:05 »
Ik volg jou trouwens wel. Pieter had later kunnen komen met de oplossing van de droedel. Maar zo meteen zeggen: "De Mol zou later met het antwoord komen, dus die schrappen we" dat is toch een beetje overhaast.
Feit, al schrap ik hem enkel voor deze proef.
(Ik oordeel en elimineer proef per proef - wie het meest uitkomt als verdacht, die is voor mij finaal de hoofdverdachte)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #24 Gepost op: 23-04-2018, 00:03:44 »
Leuk om dat pretpark weer eens terug te zien, La Feria, dat moet hetzelfde park zijn als dat uit seizoen 8 (NL), aflevering vijf  :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #25 Gepost op: 23-04-2018, 00:04:26 »
Daar zeg je het eigenlijk allemaal. Wat de reden ook mag zijn dat de proef niet slaagt, het kan niet van een ander zijn, want het is Pieter die gesaboteerd moet hebben.

Je zit met een serieus tunnel probleem 😉

En anderen hier die andere kandidaten als hun mol zien niet? :D
Das nu net de charme van het spel vind ik. Zorgvuldig en netjes tot aan de finale aan toe blijven spreiden is niks aan. Je moet op den duur een keuze durven maken.
Natuurlijk kunnen Baha/Pascale net zo goed de opdracht om zeep hebben geholpen, maar dan zou ik de nummers hebben verwisseld tussen Joke/Lloyd en van hunzelf. Toch halen zij nu ze de boodschap goed overbrengen 2000 euro op. Waarom zou je dat als mol doen als het je doel is om opdrachten te saboteren? Kijk naar Joke en Lloyd. Zien een som eerst over het hoofd want de wildwaterbaan ging te snel, Joke die 8x2 doet ipv 8x8, allemaal pogingen om het te doen mislukken de deelopdracht. Wat doen Baha/Pascalle? Checken dubbel of die spiegeltent goed is, komen als nog op tijd aan bij Gilles de Coster. Terwijl als je motief: tijdrekken was geweest (een valide keuze) je gemakkelijk een minuut langer bij die tv-beelden zou staan blijven kijken naar wat Steve en Pieter allemaal wel niet uitbeelden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #26 Gepost op: 23-04-2018, 00:09:24 »
Joost2, probeer eens te denken zoals mij, omgekeerd.
Stel niet de vraag: wie is verdacht?
Wie deed wat fout?

Wel: Wie is niet verdacht? Door bv geld binnen te brengen, goede insteken te doen...

Het kan helpen om verder dan je tunnelvisie te kijken.
 
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #27 Gepost op: 23-04-2018, 00:16:36 »
Wel: Wie is niet verdacht? Door bv geld binnen te brengen, goede insteken te doen...

Het kan helpen om verder dan je tunnelvisie te kijken.

Potato potato voor mij. Of ik nu mensen wegstreep omwille van geld binnen brengen, opdrachten doen slagen of mensen wegstreep omwille van geld niet in de pot brengen: het is van tweeën een. Ben dan wel benieuwd wie jouw verdachten zijn want ik kijk wel verder dan mijn tunnel: ik hield Baha ook in de gaten. Maar goed, de standpunten over en weer zijn bekend. Hier komen we niet uit, ik ga je niet overtuigen (heb ik geen zin in) en ik heb wat beters te doen dan blijven plakken hier: slapen. Wie weet of ik na een nachtje slapen (niet in een auto :P) en de aflevering nogmaals bekijken tot een andere conclusie kom.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #28 Gepost op: 23-04-2018, 00:23:22 »
Potato potato voor mij. Of ik nu mensen wegstreep omwille van geld binnen brengen, opdrachten doen slagen of mensen wegstreep omwille van geld niet in de pot brengen: het is van tweeën een. Ben dan wel benieuwd wie jouw verdachten zijn want ik kijk wel verder dan mijn tunnel: ik hield Baha ook in de gaten. Maar goed, de standpunten over en weer zijn bekend. Hier komen we niet uit, ik ga je niet overtuigen (heb ik geen zin in) en ik heb wat beters te doen dan blijven plakken hier: slapen. Wie weet of ik na een nachtje slapen (niet in een auto :P) en de aflevering nogmaals bekijken tot een andere conclusie kom.
Volledig gelijk.
Elk z'n argumenten.
Maar ik zou blij zijn met een bakje bier als uitkomt dat Pieter de mol niet is. 😉
Slaapwel. Gelukkig ik ook niet in de auto 😂
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #29 Gepost op: 23-04-2018, 00:36:07 »
Ontzettend flauw trouwens dat die eerste 6 termen uit die som samen 0 vormen en dat enkel de laatste term van belang was. ;D



Opvallend is wel dat in die tunnel niet 2 tot de 6e macht staat, maar 2 maal x tot de 6e macht:



Bij de Supersonicos waren er dan blijkbaar maar 4 getallen in die 6 helikoptertjes. Dus uiteindelijk niet helemaal verwonderlijk dat dat gelukt is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #30 Gepost op: 23-04-2018, 00:41:44 »
Wat mij heel hard opvalt bij deze proef is dat Gilles ons heel duidelijk maakt wat de juiste kluis was voor t woord achterstand. Alsof we iets moesten met de drie juiste kluis nummers. 107, 132 en 142.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #31 Gepost op: 23-04-2018, 00:42:12 »
Inderdaad Hulpmol, zeer vreemde notatie.
Als ik het zou krijgen, zit de kans er dik in dat ik zou twijfelen.

En inderdaad zeer mottig van die eerste reeks die in 0 resulteerde.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #32 Gepost op: 23-04-2018, 00:45:37 »
Wat mij heel hard opvalt bij deze proef is dat Gilles ons heel duidelijk maakt wat de juiste kluis was voor t woord achterstand. Alsof we iets moesten met de drie juiste kluis nummers. 107, 132 en 142.
1+0+7 = 8
1+3+2 = 6
1+4+2 = 7

Opeenvolgende cijfers, maar wat er daarmee dan weer zou moeten gebeuren...
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #33 Gepost op: 23-04-2018, 00:50:41 »
Wat mij heel hard opvalt bij deze proef is dat Gilles ons heel duidelijk maakt wat de juiste kluis was voor t woord achterstand. Alsof we iets moesten met de drie juiste kluis nummers. 107, 132 en 142.

Heb ik ook al gemeld in het 'verborgen hints' topic.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #34 Gepost op: 23-04-2018, 01:08:33 »
Volledig gelijk.
Elk z'n argumenten.
Maar ik zou blij zijn met een bakje bier als uitkomt dat Pieter de mol niet is. 😉
Slaapwel. Gelukkig ik ook niet in de auto 😂


Ik doe mee! Hoop van harte op een verrassende tunnelineenstorting (Pieter) zoals bij de Mol van vorig seizoen en bij WIMD18

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #35 Gepost op: 23-04-2018, 01:13:48 »
Ik doe mee! Hoop van harte op een verrassende tunnelineenstorting (Pieter) zoals bij de Mol van vorig seizoen en bij WIMD18

Vorig seizoen zat een groot deel hier toch juist hoor. ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #36 Gepost op: 23-04-2018, 02:50:13 »
Ik dacht gelijk al omg een uur lang in een achtbaan zitten ::rofl::. Ze konden wel wat pauze nemen dat wel, maar whooop. Boomstammen een uur lang zou ik wel erg leuk vinden, los van dat ik niet kan hoofdrekenen ::hypocriet::. Erg leuke opdracht in zijn geheel.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #37 Gepost op: 23-04-2018, 02:54:35 »
Vorig seizoen zat een groot deel hier toch juist hoor. ;)

Nou ik herinner me nog een prominentenstrijd hoor, en veel
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
verdenkers (ikzelf
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
).

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #38 Gepost op: 23-04-2018, 07:35:28 »
Nou ik herinner me nog een prominentenstrijd hoor, en veel
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
verdenkers (ikzelf
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
).
Inderdaad, volgens mij zaten er heel veel op Annelies. Dit forum kan leiden, maar ook misleiden
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: pretpark
« Reactie #39 Gepost op: 23-04-2018, 07:45:06 »
Maar het was niet Pieter die Steve koos. Baha neemt de leiding en vraagt of iemand een voorkeur heeft met wie hij wil gaan. Hij zegt dan zelf meteen dat hij met Pasquale wil en Joke zegt dat ze dan met Lloyd gaat, waarna Pieter met Steve overblijft. Dus het was een heleboel chance, geluk (of pech) daar voor Pieter dat hij met Steve in een team kwam. Zeker geen mol Pieter die bewust de beste medekandidaat selecteerde voor zichzelf

Hm, dat is nou weer jammer. (Ik heb alleen nog de aflevering in hypere tunnelvisiemodus gekeken, straks maar eens rustig terugkijken. ;))