Auteur Topic: [MO18] Afl 3.opdr 3.2 [St. Nicholas Russian Orthodox Church,Juneau] 'Het geheim'  (gelezen 43605 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Of degene met de envelop is zo vriendelijk geweest om te wachten en nu te zeggen dat hij/zij het sleutelwoord bezit. 1.500 euro in de pot en een sleutelwoord voor iedereen  ::ok::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Weet niet of er nog iemand naar mij gaat luisteren, maar ik kreeg ineens het idee dat dit misschien iets te maken kan hebben met de lijstjes in aflevering 1? Dus bijv degene die wij bovenaan hebben gezet bij 'Wie gun je een voordeel?' heeft het sleutelwoord.  
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Dat klinkt als een zinnig antwoord Frank  ::ok::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Dat was ook mijn gedachte Frank! Ik had alleen nog geen tijd gehad dit te posten.

Misschien praten als brugman? Het minst betrouwbaar?

Offline Nvy

  • Forumlid
Zou goed van een lijstje kunnen komen. Een 'objectieve' manier van selecteren lijkt me waarschijnlijker dan dat iemand is aangewezen.

Misschien praten als brugman? Het minst betrouwbaar?

Beste (of juist slechtste) leugenaar kan ook nog.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik denk dat dat voordeel al vergeven is met de items die uitgedeeld zijn (Hidm, Kaaasje, Nvy)

Persoonlijk ben ik er voor om te verdelen. Er zijn al enkele die 1 of meer sleutelwoorden hebben. Liefst wil ik geen extra risco lopen dat er nu 1 bijkomt.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2018, 18:55:08 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Als we gewoon lijstjes gaan vergelijken moeten we er snel uitkomen toch  ??? Alleen nog de juiste categorie vinden..
Frankje Lapi

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Lijstjes vergelijken vind ik een goede. Denk dat 'wie gun jij een voordeel?' over het sleutelwoord van Nvy of de joker van Kaaasje ging. Denk dat we de vraag over het meest/minst betrouwbaar of die van de beste/slechtste leugenaar moeten hebben. Maar dan moet wel iedereen vertellen welke kandidaat hij/zij was (welke letter dus) en moeten we allemaal van tevoren afspreken te gaan vergelijken. Dat dus niet een paar mensen daar ineens niet aan mee doen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Ik wil ze gerust delen hoor

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik ook  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Lan

  • Forumlid
Vind ik ook prima, dit lijkt me een goed spoor.

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik vrees dat ik de mijne niet meer vind. Maar verder een goed idee.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Lijkt me heel veel werk voor niets als je niet weet welk lijstje.
En daarnaast ben ik het met BigBoots eens. Die voordelen bij die opdracht zijn al vergeven tijdens die opdracht zelf. Denk echt dat nu de Mol gewoon iemand uitgekozen heeft.
Lomperik..

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
bijv degene die wij bovenaan hebben gezet bij 'Wie gun je een voordeel?' heeft het sleutelwoord.  

bijv = bijvoorbeeld voor de mensen die dat niet snappen ;)

Lijkt me dus niet zo veel werk, we hebben nog 2,5 dag zoals HIDM al zei. Moet lukken toch?
Frankje Lapi

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik denk weldegelijk dat die lijsten aan het begin op dit kunnen slaan. Er werd herhaaldelijk gezegd voor dit seizoen dat de kandidaten hun eigen toekomst/spel gaan maken.
Ik denk dat de beste leugenaar hiervoor zit, als dat een lijstje was.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Er zijn 4 personen die al een sleutelwoord hebben (waarvan 1 er zelfs 2 heeft) + diegene die nu het sleutelwoord heeft gekregen. Er zijn er dus max 5 echt bij gebaat dat er een meerderheid komt. De andere kandidaten zullen, als ze meegaan, er niet zoveel aan hebben. Er is een achterstand die met deze opdracht niet ingehaald kan worden. Het risico bestaat zelfs dat iemand al zover is dat een finalevrijstelling in het zicht komt. Ik wil iedereen oproepen die nog geen sleutelwoord heeft, NIET mee te helpen. Die 1500 euro uit de pot zie ik ook niet graag, maar het houdt wel beide plekken voor de finale open. Ik persoonlijk heb dat er wel voor over.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Nvy

  • Forumlid
Er zijn 4 personen die al een sleutelwoord hebben.

4? Mis ik iets? Er zijn er toch nog maar drie vergeven?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
4? Mis ik iets? Er zijn er toch nog maar drie vergeven?
Ja, maar bij de onderhandelingen zijn er sleutelwoorden gedeeld

herstel: Het zijn inderdaad 3 personen
Nvy: 1
Meezter: 1
Kaaasje: 2
+ De onbekende: 1
+ Wat er eventueel persoonlijk nog is gedeeld
« Laatst bewerkt op: 23-04-2018, 21:26:27 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ja, maar bij de onderhandelingen zijn er sleutelwoorden gedeeld
Ja, maar de vraag blijft altijd of dat eerlijk is gebeurd...

Ik heb trouwens liever dat iemand snel veel sleutelwoorden heeft en dan het begrip al raad. Als dat deze aflevering bijvoorbeeld al gebeurt dan is de kans redelijk groot dat diegene aflevering 9 nooit haalt. Ik ben dus eigenlijk wel voor veel sleutelwoorden in het spel. En dan is het gewoon een eerlijk spel in aflevering 9 wie uiteindelijk in de finale terecht kom. En daar houd ik dan weer meer van.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ja, maar de vraag blijft altijd of dat eerlijk is gebeurd...

Ik heb trouwens liever dat iemand snel veel sleutelwoorden heeft en dan het begrip al raad. Als dat deze aflevering bijvoorbeeld al gebeurt dan is de kans redelijk groot dat diegene aflevering 9 nooit haalt. Ik ben dus eigenlijk wel voor veel sleutelwoorden in het spel. En dan is het gewoon een eerlijk spel in aflevering 9 wie uiteindelijk in de finale terecht kom. En daar houd ik dan weer meer van.
Hoezo? Heeft Meezter niet met jou gedeeld dan?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit