Auteur Topic: [MO18] Afl.5.3 [Anchorage Ted Stevens International Airp.] Waar gaan we heen 2.0  (gelezen 48842 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Kandidaten,



Welkom op alweer het Anchorage International Airport. Kijk nog maar eens goed om je heen, want dit zijn de laatste blikken die jullie gaan krijgen van Alaska. Leuk gehad? Vast wel. Wij gaan in ieder geval verder. Verder naar...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Als eerste willen wij dat jullie jullie koffers en rugzakken op dat karretje neerzetten. Die zien jullie voorlopig namelijk niet meer terug.
Dan krijgen jullie ook allemaal een blinddoek die jullie om mogen gaan doen. En niet spieken, dat merken we snel genoeg. Hier zitten jullie ook voorlopig aan vast.
Gelukt? Mooi, dan komt hier de uitleg van het spel. Jullie worden zo dadelijk in een lijnvliegtuig gezet, die jullie rechtstreeks naar jullie volgende bestemming zal brengen. Wat die bestemming is? Aan jullie om uit te vogelen.

Jullie kennen vast allemaal wel de zogenaamde Pan American Highway. De langste min of meer ononderbroken snelweg ter wereld, die van Alaska naar Vuurland leidt, en door 17 landen en Amerikaanse staten gaat. Welnu. De Pan American Highway komt door de staat of land waarnaar jullie strakjes toevliegen.
Jullie bagage gaat nu de route langs deze Highway afleggen. Wij zijn aardig, en doen het per vliegtuigje, zodat jullie strakjes niet te lang zonder schone kleding zitten. Het vliegtuigje start strakjes hier in Anchorage, en zal langs alle staten en landen gaan en daar een tussenstop maken. Bij elke tussenstop komt er een opgave. Dit kan een simpele vraag zijn, maar ook een klein spelletje. Indien het jullie lukt om deze opgave binnen de zeer beperkte tijd te voltooien/of juist te antwoorden krijgen jullie geld voor de pot en (en dat is natuurlijk nog belangrijker) een korte aanwijzing die naar de volgende plek zal leiden. Indien een opdracht niet binnen de tijd of onjuist is volbracht krijgen jullie niks, en zal het vliegtuig, indien jullie willen verder vliegen naar de volgende tussenstop. Want ja, jullie mogen na iedere tussenstop zelf besluiten of het vliegtuigje met jullie bagage verder moet vliegen naar een volgende tussenstop. Lukt het jullie om op de juiste plek van bestemming te komen EN jullie laten het vliegtuigje daar staan is al het gewonnen geld gewonnen en komt het in de pot. Laten jullie het vliegtuigje te vroeg stoppen, dan is er wel geld gewonnen, maar hoeveel dat hangt ervan af hoe ver jullie van de uiteindelijke plaats van bestemming zijn. Jullie mogen dan wel wat gaan betalen om jullie bagage op de juiste plek te krijgen. Laten jullie het vliegtuigje te ver doorvliegen, is het helemaal jammer. Hoe verder jullie het vliegtuigje hebben laten doorvliegen, des te duurder wordt het voor jullie.

Succes...

Hier kort de regels:
- De route die het vliegtuigje kan afleggen is als volgt:
Alaska - Canada - Washington - Oregon - Californië - Mexico - Guatemala - El Salvador - Honduras - Nicaragua - Costa Rica - Panama - Colombia - Ecuador - Peru - Chili - Argentinië
- Jullie krijgen strakjes hier jullie eerste opgave.
- Voor iedere opgave staat een bepaalde tijd waarbinnen jullie hem moeten voltooien.
- Indien er een vraag wordt gesteld is het antwoord geldig indien het door 3 personen vetgedrukt is.
- Bij andere opgave zal neergezet worden hoe en wat.
- Indien het antwoord juist gegeven is of binnen de tijd goed volbracht is wordt er geld verdiend, en bovendien een steekwoord verdiend waarmee jullie jullie nieuwe bestemming kunnen raden.
- Indien de opgave fout is geantwoord, of niet binnen de tijd voltooid wordt er geen geld en ook geen steekwoord verdiend.
- Indien bij opgave binnen de tijd niet driemaal dikgedrukt is geantwoord zal worden gekeken naar het tot dan toe meest gegeven antwoord; bij gelijke aantallen geldt het laatst gegeven antwoord; indien dit wel juist is zal slechts de helft van het geld verdiend zijn, maar krijgen jullie wel een steekwoord.
- Na iedere opgave hebben jullie maximaal een half uur om te overleggen of jullie verder gaan of op die plek blijven; zodra 2 van jullie dikgedrukt hetzij doorgaan hetzij stoppen heeft geplaatst gaan jullie verder (of stoppen jullie); indien er geen 2 personen wat neer hebben gezet, zal automatisch de volgende opgave komen.
- Wat kunnen jullie winnen? Indien jullie op de juiste plek stoppen winnen jullie alles wat jullie verdiend hebben. Indien jullie te vroeg stoppen, verdienen jullie een stuk minder; indien jullie bijvoorbeeld 1 plek te vroeg stoppen verdienen jullie 1/2 geld, indien jullie bijvoorbeeld 3 plekken te vroeg stoppen verdienen jullie 1/4 geld, enz... Indien jullie echter te ver doorvliegen verdienen jullie helemaal niks; integendeel: per plek dat jullie te ver zijn doorgegaan kost het 100 Euro per koffer om de koffers weer thuis te krijgen.
- Er mag natuurlijk niks worden opgezocht, tenzij anders vermeld.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2018, 12:52:56 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Dan hier de eerste opgave. Indien jullie meteen besluiten om door te gaan dan mag dat natuurlijk, zet dat dan alleen neer volgens de regels...

1 Anchorage, Alaska: Een gokvraag: Anchorage is de grootste stad van de staat Alaska. Maar hoeveel inwoners had Anchorage in 2015? Het is verstandig om te overleggen, want het derde dikgedrukte antwoord geldt; ongeacht of het een ander antwoord is als de eerste 2. Zitten jullie er maximaal 10.000 vanaf verdienen jullie 300 Euro. Per aangebroken 10.000 inwoners er verder vanaf zal er 25 Euro van het te winnen bedrag vanaf gaan. Jullie verdienen een steekwoord indien jullie nog minimaal 200 Euro overhouden.

Jullie hebben voor deze opgave de tijd tot: 21:00 uur
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

  • Forumlid
Zal niet zoveel zijn. 60-70.000?

EDIT: of is dat te weinig? Weet niet of daar een 'grote' stad is in Alaska. Misschien is 60-70.000 wel heel erg weinig, eerder 160-170.000 of 260-270.000
« Laatst bewerkt op: 6-05-2018, 18:45:22 door Convans »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik heb geen flauw idee, wel een leuke opdracht trouwens  ::bravo::

200.000 ofzo?
Frankje Lapi

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik heb ook geen idee. Maar ik ga eerst even koken en eten en dan ga ik t allemaal nog eens goed doorlezen :)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De grootste stad van Alaska hè; ik denk zeker rond de 250k +, miss zelfs 300k
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Convans

  • Forumlid
De grootste stad van Alaska hè; ik denk zeker rond de 250k +, miss zelfs 300k

Dan zou ik voor 275.000 gaan

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ja maar wie wil er nou in Alaska wonen  ::) ik zou voor 200k gaan
Frankje Lapi

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ja maar wie wil er nou in Alaska wonen  ::) ik zou voor 200k gaan

Ik denk dat je daarin best vergist, VS is gigantisch en Alaska zal wel één van de mindere staten zijn, maar naar mijn herinnering is er ook niet heel veel stad naast Anchorage. Ik denk dat een groot deel van de totaalinwoners van Alaska gewoon daar woont. Daarom zou ik echt voor 250/300 gaan.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Nvy

  • Forumlid
Lijkt me als grootste stad van Alaska toch echt wel meer. De noordelijke Europese hoofdsteden hebben allemaal rond de miljoen inwoners.

Offline Convans

  • Forumlid
Lijkt me als grootste stad van Alaska toch echt wel meer. De noordelijke Europese hoofdsteden hebben allemaal rond de miljoen inwoners.

Ja, maar Alaska is veel minder bevolkt dan de noordelijke Europese landen he

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ja wat Convans zegt.
Frankje Lapi

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
We mogen in ieder geval 50k van het juiste antwoord af zitten om het steekwoord te verdienen.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Nvy

  • Forumlid
Ja, maar Alaska is veel minder bevolkt dan de noordelijke Europese landen he

Hoeveel inwoners heeft Alaska dan ongeveer?

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Op dit moment begrijp ik nog helemaal niks. Maar ik ga eerst even naar de snackbar en dan ga ik het allemaal nog eens goed doorlezen.  :)

Offline Convans

  • Forumlid
Hoeveel inwoners heeft Alaska dan ongeveer?

Ik denk 1 miljoen max?

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik denk toch echt een stuk minder dan een miljoen, 800.000 of zoiets.

Offline Nvy

  • Forumlid
Ik denk toch echt een stuk minder dan een miljoen, 800.000 of zoiets.

Stel dat er dan tussen een vijfde en een kwart van alle inwoners in de hoofdstad wonen komen we uit op ongeveer 200.000.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik zou dan 250 pakken; dat is tussen 200 en 300; we mogen maximaal 50k erbij zitten, dan hebben we 200/300 euro en een steekwoord.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Op dit moment begrijp ik nog helemaal niks.

 ::rofl:: ::bravo::
Frankje Lapi