Auteur Topic: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'  (gelezen 23172 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #40 Gepost op: 11-05-2018, 12:46:40 »
Ik stel voor:

Convans: executiekaart of halve joker
Kaasje: halve joker
HIDM: vrijstelling
Frank: vrijstelling
Lan: vrijstelling
Nvy: vrijstelling
Molino: executiekaart
Meezter: halve joker

Zo weinig mogelijk items in het spel om het eerlijker te houden  ::ok::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #41 Gepost op: 11-05-2018, 12:47:31 »
Ja iedere kandidaat met een vraagteken één item inderdaad! ::jaja::

En inderdaad, had ik even overheen gekeken. Sorry!  ::schaam::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #42 Gepost op: 11-05-2018, 12:52:54 »
Oh, dan is het makkelijk he.

HIDM: vrijstelling
Frank: vrijstelling
Lan: vrijstelling
Nvy: vrijstelling

3 van deze 4 moeten hun vrijstelling kwijtgeraken dus  ::schaam::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #43 Gepost op: 11-05-2018, 12:55:22 »
Wat bedoel je met dat voorstel Convans? edit: oh wacht je hebt iets nieuws gepost.

Mij lijkt inderdaad dat we de vrijstellingen weg gaan spelen. Molino en ik hebben er geen en wij mogen beslissen dus lijkt me wel dat we dat gaan doen :P Lan heeft er zelf nog wel een dus die denkt daar misschien anders over, maar elke vrijstelling is er naar mijn idee een te veel.

Even het geld (en vraagteken) buiten beschouwing, is dit wat er tot nu toe is.

Convans: halve joker, executiekaart
Kaaasje:  halve joker
HIDM: vrijstelling,
Franklapidus: executiekaart vrijstelling, 1 joker
Lan:  halve joker, vrijstelling
Nvy:  vrijstelling, 1 joker
Molino: executiekaart
Meezter:  halve joker,

Executiekaart wordt geloot, dus valt nog bij 2 v.d. 3 weg als we die niet wegspelen. Die wegspelen zou naar mijn idee ook niet heel handig zijn, want hij komt toch wel in het spel en het is belangrijker andere weg te spelen.

Ik zou sowieso 3 v.d. 4 vrijstellingen wegspelen. Frank heeft daarnaast nog een joker en mogelijk executiekaart. Nvy heeft daarnaast nog een joker, Lan nog een halve joker. HIDM niks maar die heeft al een finalevrijstelling. Ze hebben dus allemaal naar mijn idee nog wel iets naast een vrijstelling. Lan het minst nuttige (tenzij hij al een halve joker in bezit heeft, anders staat het gelijk aan die van Nvy.)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #44 Gepost op: 11-05-2018, 12:56:56 »
Ik ben een beetje in de war. Mogen er nu 3 items weggespeeld worden? Dan lijkt het me logisch dat de vrijstellingen worden weggespeeld.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #45 Gepost op: 11-05-2018, 12:57:56 »
Ja drie items ja. Dus de vrijstellingen. Maar vraag is dan van wie niet?

Misschien is er wel een van de kandidaten met een vrijstelling die mij wel iets moois wil aanbieden om niet de vrijstelling van die persoon af te pakken? ;D
« Laatst bewerkt op: 11-05-2018, 13:00:04 door Kaaasje »

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #46 Gepost op: 11-05-2018, 13:16:44 »
Ik vind het in principe prima om de andere vrijstellingen weg te spelen. Wat Kaaasje zegt, ik ben behalve mijn vrijstelling redelijk sneu aan prijzen, en daarnaast kan het zijn dat als iemand aan mijn spullen zit ik aan andermans spullen ga zitten  ::rofl::

Offline Nvy

  • Forumlid
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #47 Gepost op: 11-05-2018, 14:18:13 »
Het is gewoon een naar spelletje wat in een lieve groep de verhoudingen eindelijk eens op scherp had kunnen zetten. Maar ja, wij zijn geen lieve groep meer, dus wij zullen vooral naar ons eigen belang kijken.

Ik wil graag mijn vrijstelling houden, maar ik snap ook wel dat de rest dat juist niet wil :P. Ik weet nog niet wat ik nog in het topic toe te voegen heb anders dan 'doe wat jullie het best lijkt'. Ik kan wel zeggen dat ik meer recht op een vrijstelling heb dan een ander om reden x of y, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ik kan ook wel proberen jullie om te kopen met jokers, maar ja, daar heb ik er ook geen drie van. Mocht ik de vrijstelling houden ben ik wel bereid de joker weg te geven om het geen dubbel voordeel te laten zijn.

Volg dus vooral jullie gevoel en laten we, na het goede samenwerken in de vlaggenopdracht, proberen een beetje lief voor elkaar te zijn ;).

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #48 Gepost op: 11-05-2018, 14:21:24 »
Wacht alsjeblieft even met beslissen. Ik kan iets leuks doen. Maar eerst een vraag aan de spelleiding: mag de vrijstelling ook in andere afleveringen ingezet worden of alleen in deze?

Convans, Kaas, Lan. Ik kom zo terug met een voorstel. Geloof me, het is interessanfm Wzcht even met beslissen.
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #49 Gepost op: 11-05-2018, 14:33:34 »
We zijn nog met 8; 7 kandidaten en 1 mol. Als er 4 personen een vrijstelling hebben, dan gaat het nog maar tussen 4 personen. Als de mol bij die 4 personen zit, heb je dus 1/3 kans dat je eruit ligt. Ik vind dit in dit stadium van het spel toch echt oneerlijk en dan mag je nog met alle mogelijke voorstellen komen..

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #50 Gepost op: 11-05-2018, 14:37:41 »
Wacht alsjeblieft even met beslissen. Ik kan iets leuks doen. Maar eerst een vraag aan de spelleiding: mag de vrijstelling ook in andere afleveringen ingezet worden of alleen in deze?

Convans, Kaas, Lan. Ik kom zo terug met een voorstel. Geloof me, het is interessanfm Wzcht even met beslissen.
Hoeft niet per se in deze aflevering!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #51 Gepost op: 11-05-2018, 14:44:31 »
Ik kom met mijn voorstel als mijn vraag beantwoord is, het is nu wachten op de spelleiding.

edit: Lama heeft gereageerd. Dank voor je antwoord  ::ok::

Goed. Ik ben niet eerlijk geweest over mijn Executiekaart (dankzij mijn domme woordkeuzes was dat al wel te verwachten  ::rofl:: ::schaam::). Deze aflevering mag ik hem echter wel inzetten. Hier de inhoud: (zie de afbeelding)

Als jullie mijn vrijstelling behouden en die van de andere 3 wegspelen (Lan, ik weet dat je dit waarschijnlijk niet wil, maar anders pakt 1 vd 2 hem misschien toch van je af), dan zal ik mijn executiekaart gebruiken en STOP DE EXECUTIE roepen, direct aan het begin van de executie.

Als jullie niet geloven dat ik dat doe wil ik best een PM naar de spelleiding sturen dat ik hem inzet en hier een screenshot plaatsen want dan moet ik wel.

Denk er aub over na, dan kunnen jullie allemaal door naar de volgende aflevering. Als jullie dit niet doen zou het zonde zijn.

Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #52 Gepost op: 11-05-2018, 14:46:35 »
Dus dan ga jij zowiezo naar aflevering 7?  ::rofl::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #53 Gepost op: 11-05-2018, 14:48:08 »
Anders gaat iemand anders misschien naar aflevering 7? Dat maakt toch niks uit?
Frankje Lapi

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #54 Gepost op: 11-05-2018, 14:49:39 »
Goh verrassend dat je gelogen hebt.  ::)

Dus je mag ook de executie afbreken voordat iemand zijn scherm heeft gezien?

En ja dan ben jij dus door naar aflevering 7 terwijl wij (diegene zonder vrijstelling...) nog een grotere kans hebben in aflevering 6 af te vallen want dan is het 2 v.d 7 (6, 5, 4, 3?)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #55 Gepost op: 11-05-2018, 14:51:44 »
Ja ik mag op elk moment de executie afbreken.

En ja dan ben ik door, maar dan zou net zo goed Lan of Nvy of HIDM door kunnen zijn als die hem deze week niet inzet. Dat maakt verder niks uit toch?
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #56 Gepost op: 11-05-2018, 14:52:37 »
Ja, volgende aflevering wordt het dan nog moeilijker.

Ik ga niet akkoord met je voorstel. Als jij de vrijstelling krijgt, zet je hem dus zeker in. Als je hem niet krijgt, is het denk ik slimmer dat je die executiekaart niet inzet, anders maak je je het jezelf ook moeilijker de volgende aflevering. Dus is het best dat jij geen vrijstelling krijgt. Ik zie echt geen voordelen  ;)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #57 Gepost op: 11-05-2018, 14:53:32 »
Als dat zo is dan betekent het dat je dus sowieso je executiekaart inzet?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #58 Gepost op: 11-05-2018, 14:54:30 »
Opbiechten dat dit:

Ja, ik heb dit verzonnen zodat ik nóg meer gehaat ga worden in dit spel en helemaal niks meer krijg en kan. Het is nu al vrij irritant dat ik ongeveer overal genegeerd word en gehaat word. Sorry maar het is echt niet leuk dat ik niet gehoord word.

even ge-edit want had even een uitbarsting a la Kaaasje  ::schaam::

een leugen was om aan te tonen hoe betrouwbaar je wel niet bent. Briljant Frank. Ik heb je in het hele spel maar op 2 waarheden kunnen betrappen: je had het sleutelwoord niet en was geen ijsbeer. Verder blijf je maar doorgaan met je leugens keer op keer op keer. Zelfs op zo'n manier dat je boos wordt als men je leugens niet gelooft (zie citaat).
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] afl. 5, opdracht 5.1 [Fairbanks Ice Museum] 'Gunnen'
« Reactie #59 Gepost op: 11-05-2018, 14:59:52 »
Als dat zo is dan betekent het dat je dus sowieso je executiekaart inzet?
Ja, als ik mijn vrijstelling behoud zet ik hem in en zal ik een screenshot sturen als bewijs.


Ja, volgende aflevering wordt het dan nog moeilijker.

Ik ga niet akkoord met je voorstel. Als jij de vrijstelling krijgt, zet je hem dus zeker in. Als je hem niet krijgt, is het denk ik slimmer dat je die executiekaart niet inzet, anders maak je je het jezelf ook moeilijker de volgende aflevering. Dus is het best dat jij geen vrijstelling krijgt. Ik zie echt geen voordelen  ;)
Lol? Het voordeel is dat jullie een week verder kunnen dankzij mij. Als ik mijn executiekaart niet inzet gaat de executie door, zetten mensen hun jokers etc in en waarschijnlijk ook iemand een vrijstelling, dus je hebt iets meer kans om nu door te gaan dan volgende week. Je hebt echter wel een week langer om de mol te ontdekken. Volgens mij heb ik met jullie alle 3 een gesprek gehad over het spel en kunnen jullie het alle 3 wel gebruiken, toch?  ;)

Maar het is aan jullie, dan zet ik hem niet in. Vind ik ook prima. Ligt 1 van jullie er misschien wel uit na deze executie.  ::joehoe::


Oh en HIDM, dit spel gaat over liegen en bedriegen. Daar kun je me niet voor blamen.
Frankje Lapi