Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 989920 keer)

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #40 Gepost op: 19-01-2004, 12:55:59 »
Belgie heeft gisteravond de eerste voorronde gehad en de winnares werd Xandee met het dance-nummer '1 life', waarmee ze dus haar kansen kan verdedigen in de finale. Het liedje roept de sfeer op van de vorige winnares uit Turkije, Sertab, gekruid met die typische Belgische dance-ingredienten van de voorbije jaren. Ze is leuk om te zien, heeft 'n aardige stem en de act zit ook goed. M.a.w. een ernstige kandidate op de eindzege. Geen wonder dat Xandee gisteren dus het maximum van de punten kreeg toebedeeld.

De retro-act van Nicole & Hugo (30 jaar geleden onze vertegenwoordigers op het Songfestival) viel ook in de smaak bij vakjury en publiek. Zij eindigden tweede en hebben dus ook nog een kansje op een plaats in de finale.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2004, 21:41:49 »
Om een of andere reden besloot ik voor de verandering maar eens te gaan kijken naar de 1e voorronde, nou, dat 3e nr, dat was gewoonweg briljant, van mij mag dat wel naar Istanbul! ::ok::

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2004, 22:02:15 »
'k Heb net ook gekeken... Dat derde nummer (van Reunion) gaat volgens mij ook wel recht naar de finale. Beetje afgekeken van More than words van Extreme, maar goed. De rest vond ik eigenlijk geen concurrentie vanavond. Maar toch maar wachten wat de andere voorrondes te bieden hebben voor jullie beslissen over Istanbul, want eerlijk... ik vind de eerste Belgische finaliste (Xandee) wel een stuk overtuigender dan wat ik net gezien heb.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2004, 10:22:48 »
Spannende 2de voorronde gisteren met als laureate de 17-jarige Elsie Moraïs en haar catchy pop/reggae-deuntje 'Amoré loco'. De jongste deelneemster haalde het met 1 puntje verschil van routinier Raf Van Brussel en 'Chemistry'.

Opmerkelijkste uitsprak van de vakjury... 'Als we al 'ns een wereldhit in huis hebben, moeten we er misschien ook maar aan denken ze eens naar het Songfestival te sturen...'  :)


« Laatst bewerkt op: 26-01-2004, 22:48:10 door lebon simon »

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #44 Gepost op: 29-01-2004, 21:48:36 »
Het laatste nr van vandaag vond ik erg leuk, maar Bas & Joel en Judith waren ok wel goed, die Kaysee was bedroevend ::ohno::. Ik ken de belgische nrs niet, dus ik kan er niet over oordelen, 1 ding weet ik wel zeker, de belgen vonden de nederlanders al slecht en na vandaag zullen de belgen nog woedender zijn van onze jury voorzitter maakte vandaag een enorme blunder (Kornald heet ie toch?).

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #45 Gepost op: 29-01-2004, 22:09:31 »
Het laatste nr van vandaag vond ik erg leuk, maar Bas & Joel en Judith waren ok wel goed, die Kaysee was bedroevend ::ohno::.

Ik vond dat laatste nummer ook kei goed, maar totaal geen songfestivalnummer. Dus of dat wat zou kunnen maken in Europa....nou dat weet ik nog zo net niet.  :-\\

Verder klonken Bas & Joel wel aardig ja en Judith ook, maar beiden ook niet echt Songfestivalnummers. Ik ben dan ook nog niet zo onder de indruk van de kwaliteit van de inzendingen dit jaar.  :-[

Ik begreep trouwens niet wat de jury in dat nummer van die Mandy zag. Vond ik echt niks. Ja oke ze heeft wel 'n aardige stem, maar nummer was echt afgezaagd en eentonig.  :-\\

Citaat
Ik ken de belgische nrs niet, dus ik kan er niet over oordelen, 1 ding weet ik wel zeker, de belgen vonden de nederlanders al slecht en na vandaag zullen de belgen nog woedender zijn van onze jury voorzitter maakte vandaag een enorme blunder (Kornald heet ie toch?).

Ja echt 'n megagrote blunder. Die is gelijk niet meer geloofwaardig als juryvoorzitter. Als juryvoorzitter van 't Nationaal Songfestival behoor je toch 'n beetje Songfestival-kennis (of gewoon 'n gezond geheugen  ;) ) te hebben en daar blijkt deze man totaal niet over te beschikken.  :(
« Laatst bewerkt op: 29-01-2004, 22:11:17 door Han13 »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #46 Gepost op: 30-01-2004, 00:22:07 »
... de belgen vonden de nederlanders al slecht en na vandaag zullen de belgen nog woedender zijn ...

Valt wel mee, hoor, we zijn gewoon te lief.  ;)

Overigens 2 sterke nummers in de voorronde gezien. Judith was m'n favoriete en blijkbaar ook die van het publiek.  ::ok::

Yellow Pearl (met 'n lekker arrogante zanger) vond ik ook aardig, alleen weet ik het niet zo voor een Songfestival.


Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #47 Gepost op: 2-02-2004, 12:07:02 »
Voorronde 3 zit erop en - eerlijk gezegd - ik denk niet dat we gisteren ons lied voor Istanbul gezien hebben.

De 'grote namen' ontgoochelden: Spring is duidelijk voer voor uitsluitend de Vlaamse jeugd, het lied van Italo-Belg Raffaele had even weinig om het lijf dan z'n danseressen.

Verrassende winnares werd tenslotte Roxane met Television game, wat het Songfestival ook wel is of course. Mij deed ze denken aan Shania Twain, met haar sexy optreden (dat gelukkig nooit vulgair werd). Het nummer was oke, net als de vocals, maar ook niet meer dan dat.

Runner up werd Astrid, die we nog kennen van Idols. Haar jaren 70 disco-dreun werd gecomponeerd door dezelfde liedjesschrijvers die Xandee in voorronde 1 al naar de finale hielpen.

Volgende week volgt nog de 4de en laatste voorronde, met daarin nog 2 grote kanshebbers: Natalia (ook van Idols) en het duo Barbara Dex & Alides Hidding (Time Bandits). Wordt vervolgd...

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #48 Gepost op: 5-02-2004, 21:53:45 »
Het was weer zover, en kan zeggen ... ik kon af en toe wel huilen :\'(, echt sommige nrs waren drama, nr 3,4 en 6, vreselijk! Ik hoop dat dat Italiaanse nr wint, dat is weer eens wat anders ::ok::. De rest vond ik niet zo, de vorige 2 uitzendingen waren hoger qua niveau. Die 5e zong wel aardig maar ik vond het nr niet zo.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #49 Gepost op: 5-02-2004, 22:22:41 »
Ik heb echt met plaatsvervangende schaamte zitten kijken naar de voorronde van vanavond. Wat vreselijk slecht allemaal. Ik vond 't echt allemaal helemaal niks. En daar moeten dan toch nog 2 nummers van door!  :o

Ik ben heel benieuwd wat de keuze van de jury en van 't publiek zal zijn, want ik kan totaal niet voorspellen wat 't zal gaan worden.  :-\\

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #50 Gepost op: 5-02-2004, 22:24:00 »
Gelijk heb je, Daisy, 'k vond het ook allemaal van 'n zeer bedenkelijk niveau. Vooral nr. 6 (die van het conservatorium) met de imitatie van Cotton Eye Joe was beschamend.

Moet hier echt iemand winnen vanavond ?  :-X

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #51 Gepost op: 5-02-2004, 23:13:51 »
Het Nederlandse publiek gaf met ruim 35% van de stemmen de voorkeur aan de country-dance act Suzy 'n' the Hi-rollers.

Dat was dus act nr. 6...  :-\\

Tjonge, tjonge, ik dacht dat kinderen na 10 uur in hun bed lagen...  :-X

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #52 Gepost op: 6-02-2004, 16:13:49 »
Ja echt niet te geloven die 35%.  :o

Ik begin er zo langzamerhand toch wel in te geloven dat er vanalles niet helemaal klopt met die stemming. Volgens mij spelen die beruchte sms-bommen toch 'n grote rol.  :(

Offline eve17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #53 Gepost op: 7-02-2004, 00:46:46 »
Ik vond het juist wel leuk! ook die mississippi miss. ik denk niet dat je bij het songfestival zo'n operanummer moet doen.
 Maar Andre Kuik met change was echt m'n favoriet. En hij kwam uit Groningen!! ::ok::
ik hoop dat ie nog doorgaat naar die herkansingsronde.
Ik heb trouwens echt gelachen omdat heimwee lied. Echt slecht! t was ook gewoon een beetje op zo'n kamp geschreven. Ik dacht al wel weer dat de jury t geweldig zou vinden. Ze hebben echt een rare smaak.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #54 Gepost op: 8-02-2004, 21:07:26 »
Om een of andere reden besloot ik voor de verandering maar eens te gaan kijken naar de 1e voorronde, nou, dat 3e nr, dat was gewoonweg briljant, van mij mag dat wel naar Istanbul! ::ok::

Behalve als er in de 4e ronde een briljant nr blijkt te zitten, anders gaan onze halve Italiaanse vrienden denk ik toch naar Istanbul. Dit is het enige nr dat zowel de jury als het nederlandse publiek hoog heeft zitten.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #55 Gepost op: 9-02-2004, 10:44:42 »
België heeft gisteravond z'n vierde, laatste én beste voorronde voor het Songfestival gehad. Zoals ik vorige week al meldde zaten in deze preselectie nog 2 kleppers, met name Natalia (zilveren Idol) en het duo Barbara Dex / Alides.

De vakjury ging voor het duo, dat met One life een mix bracht van Eurovisie-traditie en Afrikaanse klanken. Maar het publiek ging meer voor de enige Vlaamse souldiva, Natalia, die eens te meer bewees over 'n gouden stemgeluid te beschikken. Met een dynamisch disco-nummer wist ze Vlaanderen 3 minuten lang te betoveren. Terechte winnares dus !


« Laatst bewerkt op: 9-02-2004, 10:54:39 door lebon simon »

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #56 Gepost op: 9-02-2004, 17:09:27 »
zo dan....ik ben net thuis uit denemarken, en wat denk je??? pcies het weekend van het nationaal songfestival, dus ik viel met de neus in de boter  ::tandpastasmiley::

oke de liedjes doen hun in eige land altijd in het deens, en dan word (of is het al) vertaald naar engels voor het euro visie. maar goed de winnaar is de deen Tomas Thordarson, hij doet ehhhh zeg maarehhhh Marc Anthony ;), hij ziet er anders uit, maar heeft goed naar Marc gekeken en geluisterd geloof ik. het is dus een latin song (wel lekker hoor) en hij kleed zich ook hetzelfde.
ik denk dat het wel een goede kanshebber is voor de beker  ::jaja::

ow ik zie net dat je de hele uitzending online kunt kijken :)
ga naar http://www.dr.dk/grandprix/ en kies dan <Gense hele Dansk Melodi Grand Prix 2004>
veel plezier hoor!
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #57 Gepost op: 9-02-2004, 19:28:25 »
Ik zat gisteravond TV te kijken en vlak voordat ik naar bed ging zapte ik bij toeval langs het belgische songfestival, waar net het winnende nr ten gehore werd gebracht. Stuk beter als Missisippi Miss, maar daar is dan ook alles mee gezegd, als dit wordt ingezonden maken de belgen geen schijn van kans. Ik weet niet of de rest wat was, wanneer is de finale in België?

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #58 Gepost op: 9-02-2004, 23:17:34 »
Ik zat gisteravond TV te kijken en vlak voordat ik naar bed ging zapte ik bij toeval langs het belgische songfestival, waar net het winnende nr ten gehore werd gebracht. Stuk beter als Missisippi Miss, maar daar is dan ook alles mee gezegd, als dit wordt ingezonden maken de belgen geen schijn van kans. Ik weet niet of de rest wat was, wanneer is de finale in België?

Finale is nu zondag al en weet je, Daisy, Vlaanderen kiest een lied waarmee men hoopt niet af te gaan in Turkije. WIJ hebben het nooit over winnen...  ;) :P

Maar goed, de 7 finalisten zijn nu bekend en ik ben zo vrij me aan een pronostiekje te wagen.

Ik schrap meteen 3 namen van het lijstje... Astrid, Raf Van Brussel en Roxane, in mijn ogen kansloos.

Blijven er 4 kandidaten over... Natalia (ws diegene die Daisy gisteravond zag); Barbara Dex / Alides; Elsie Morais en Xandee.
Veel vrouwenvolk dus !  ;)

- Barbara Dex / Alides... eurovisie-traditie met Afrikaanse klanken... Goede vocalen, prima backings. Ligt goed bij 'n ietsje ouder publiek, zou kunnen scoren in Turkije.

- Elsie Morais... Exotisch pophitje in de lijn van de Lambada en de Macarena. Vocalen waren het zwakke aspect in de voorronde, dus dat wordt beslissend.

- Xandee & Natalia... 2 straffe zangeressen met opzwepende dansnummers. Natalia heeft het surplus van populariteit van vandaag (Idols, top 40...).

Dus wat deze 4 betreft kan het gewoon nog alle kanten op. De performance van zondagavond wordt beslissend, vermoed ik. Hiermee rekening houdend denk ik dat Natalia goede kaarten heeft. Maar mss krijgen we zondag wel een complete verrassing, en laat het nu net dat zijn wat ik leuk vind aan het Songfestival.

Want jullie dachten toch echt niet dat het me om de muziek ging, ofwel ?  :D :P

Offline eve17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #59 Gepost op: 9-02-2004, 23:30:32 »
yes! andre kuik is door naar de herkansing