Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 987874 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Het Grote Songfestival Topic
« Gepost op: 28-11-2003, 11:04:30 »
vanaf nu hier alles over het eurovisiesongfestival in istanbul, de weg naar het songfestival, de kandidaten, ex deelnemers, ex-winnaars, ex-verliezers, lelijke jurken e.d

wanneer beginnen de nationale voorronde's eigenlijk?


Poll toegevoegd - Han13
« Laatst bewerkt op: 22-02-2004, 12:09:27 door Han13 »

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1 Gepost op: 28-11-2003, 11:18:42 »
Weet ik niet. Vind het wel altijd leuk om naar te kijken. Ik heb ook de juniorsongfestival gezien. Was ook erg leuk :)
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #2 Gepost op: 28-11-2003, 12:36:09 »
dat heb ik dus niet gezien. maar ik vind het eurovisie songfestival altijd ontzettend lachen. ik heb de uitzending vorig jaar trouwens 'live' met een aantal van hier op de chat gekeken. vreselijk gelachen, vooral om abeltje. heerlijk alles afkraken enzo, dus ik stel voor dit jaar weer!!  ::ok::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3 Gepost op: 28-11-2003, 16:00:42 »
Ik heb ook de juniorsongfestival gezien. Was ook erg leuk :)

't Junior Songfestival vond ik echt geweldig! Nog veel leuker dan 't gewone songfestival! Die kindjes zijn ook allemaal zo schattig.  :)

Ik kijk ook ieder jaar naar 't Songfestival. Gewoon heerlijk idd om inzendingen totaal af te kraken en me vervolgens dood te ergeren dat die toch veel punten krijgen. Echt enorm verbazend soms wat de smaak van andere landen is.  :-\

Maar wat ik nog steeds erg jammer vind, is die vriendjespolitiek bij 't stemmen. 't is gewoon echt te erg voorspelbaar welk land aan welk ander land veel punten geeft. En daardoor zal de winnaar dus altijd 'n land met veel bevriende buurlanden zijn en dus niet perse 't land met 't beste nummer.  :(

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4 Gepost op: 28-11-2003, 18:33:48 »
De lelijkste jurk, om maar ergens middenin te beginnen: Barbara Dex, voor Belgie een paar jaar terug. Een stuk bruin pakpapier

Meest merkwaardige winnaar: Noorwegen (Nocturne, Secret Garden, 1995, heel veel vioolmuziek, heel erg weinig tekst)

Meest merkwaardige deelname: Pas de Deux, Belgie 1982, met Rendez vous.

Mooiste bijdrage: Joelle Ursul, Frankrijk (1990) met White and Black Blues
« Laatst bewerkt op: 2-12-2003, 16:25:37 door bodejosm43 »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5 Gepost op: 30-11-2003, 10:29:37 »
Kijk, Belgie valt 2 keer in de prijzen dankzij Jos !

12 points for the Netherlands...  ;) :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #6 Gepost op: 30-11-2003, 10:58:31 »
Correctie, Simon:

Drie keer

1986, Bergen, Noorwegen: Sandra Kim, J'aime la vie, JONGSTE winnares ooit.

Mooiste Belgische bijdrage: Pierre Rapsat: Julie, et Compagnie, Jaar 1976 Geëindigd: 8e plaats

met dank aan Simon Lebon
« Laatst bewerkt op: 2-12-2003, 16:23:53 door bodejosm43 »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #7 Gepost op: 1-12-2003, 23:21:09 »
Pierre Rapsat (idd een mooi nummer) eindigde in 1976 op een 8ste plaats, actually.

Dit jaar werd Belgie 2de met Sanomi van Urban Trad.

Ik hou jullie hier wel op de hoogte ivm de Belgische inzending voor 2004.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2003, 22:30:41 door lebon simon »

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #8 Gepost op: 2-12-2003, 14:09:39 »
halleluujaaa... hand in hand... halleluujaaa... all over the land

 :D  ;)  :P
Augurken zijn net krokodillen!!!

maapie

  • Gast
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #9 Gepost op: 2-12-2003, 15:48:50 »
Roel van het junior songfestival is mijn achter - achter neefje  :D :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #10 Gepost op: 2-12-2003, 15:51:19 »
Hee, wat leuk. Ga je jezelf nu ook opgeven, of denk je kansloos te zijn als je dat doet?

maapie

  • Gast
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #11 Gepost op: 2-12-2003, 16:01:22 »
nou ik ben niet helemaal kansloos denk ik, ik ben best wel muzikaal, ik speel piano en dwarsfluit en ik kan redelijk zingen...


maar ik ben ongelofelijk niet - creatief. dus ik ga echt geen liedje schrijven

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #12 Gepost op: 2-12-2003, 16:11:17 »
Luister jij eens even hier jongedame ( ;D ;D ;D). Sandra Kim was OOK 13, toen ze het grotemensensongfestival won, in Bergen (Noorwegen), in 1986.

En ik ken er zoveel die NIET kunnen zingen, en toch heeft Gerard Joling heel veel platen verkocht.

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #13 Gepost op: 2-12-2003, 16:11:40 »
Hee, wat leuk. Ga je jezelf nu ook opgeven, of denk je kansloos te zijn als je dat doet?

ik meen me te herinneren dat jij aangetrouwde familie was van Sander Westerveld... ga jij je dan nu ook aanmelden om naar Portugal te gaan als lid van de selectie  ???  ;D  :P  :-*
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #14 Gepost op: 2-12-2003, 16:20:42 »
Hahaha, nee, ik kon wel redelijk goed keepen in een grijs verleden (schoolelftal), maar ben nooit in clubverband gaan spelen.

Ik hoop stiekem kaarten te winnen via een van de ongetwijfeld vele wedstrijden waaraan je mee kunt gaan doen. Alleen het is zo vervelend dat dat waarschijnlijk voornamelijk SMS-wedstrijden zullen zijn, of wedstrijden waar je alleen aan mee kunt doen als je een peperduur 0900-nummer belt, waarbij je een kwartier in de wacht blijft staan, en daarna TOCH niets gewonnen blijkt te hebben.

maar we hadden het over het Songfestival.

Wie weet nog hoe vaak Giliola Ginguetti (als ik het goed schrijf) heeft meegedaan, en op welke plaats ze eindigde?

lijkt me leuk om er een kwisje van te maken, al zal er wel veel via Google terug te vinden zijn.

Vooruit: een lastige vraag dan. Zal mij verwonderen als iemand het antwoord daarop kan terugvinden:

Welke zangeres was in 1986 in het pauzefilmpje te zien, en vooral te horen? Hint: die naam is op het forum vaker gevallen. En je kunt er vanuit een berichtje in het muziektopic een prachtige clip van zien en horen.

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #15 Gepost op: 2-12-2003, 16:33:03 »
En ik ken er zoveel die NIET kunnen zingen, en toch heeft Gerard Joling heel veel platen verkocht.

Je hoeft er niet van te houden, (en dat doe ik dus ook in geen geval) maar je kunt niet zeggen dat Gerard Joling niet kan zingen, want dat kan hij dus wel, objectief gezien.
Hij heeft een goede stem en een goede techniek.
Zijn stem is alleen een beetje hoog voor een man, en daar houdt niet iedereen van.
we're back :(

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #16 Gepost op: 2-12-2003, 17:03:43 »
Objectief gezien heb je idd gelijk, idefix. Hij HEEFT tenslotte 20 jaar geleden de 3e plaats bereikt van de soundmix-show. (Crying van DonMclean, voor de statistici onder ons)

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #17 Gepost op: 4-12-2003, 01:04:41 »
antwoord op de vraag van jos:
in 1986 was de zangeres Sissel Kyrkjebo in het pauzefilmpje te zien (overigens samen met Steinar Ofsdal)
zij is toch 1 van jouw favoriete zangeressen jos?

voor de songfestivalfanaten een nieuwe vraag:
welk land debuteerde op het songfestival met de voorlaatste plaats en was daar zo ziek van dat het gelijk de laatste keer was dat dat land meedeed?


Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #18 Gepost op: 4-12-2003, 07:20:11 »
waarom denk je dat ik DIE vraag stelde, Daantje?


Volgens mij hebben de meeste landen wel een keer gewonnen, of zijn ooit hoog geëindigd. Er zijn er heus wel bij, die nog slechter presteren dan Nederland (Duitsland, België, bijvoorbeeld). Het is een kwestie van wegstrepen.

Alle skandinavische landen, vallen af, Finland heeft nog nooit gewonnen, maar deed vaker mee.

Ierland, Groot Brittannië, Frankrijk, Spanje: daar moeten we het niet zoeken. Malta en Monaco ook niet. Er staat me iets van bij van San Marino. Laat ik DAAR eens op gokken.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #19 Gepost op: 4-12-2003, 11:13:30 »
doe nog eens een gok, San Marino heeft nog nooit meegedaan
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief