Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 987906 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3180 Gepost op: 19-05-2017, 15:00:47 »
Ik vond Duitsland zo'n ongelooflijk zeiknummer. Het verbaast me dat ze überhaupt punten heeft gekregen. Het liedje lag in hetzelfde straatje als Griekenland dit jaar. Van die nietszeggende teksten zoals...

Citaat
I’m not afraid of making mistakes
Sometimes it’s wrong before it’s right
That’s what you call a perfect life
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3181 Gepost op: 19-05-2017, 16:57:52 »
Het was ook zeker een van de mindere Duitse bijdrages aller tijden... Maar ik vond het toch wel een plaats rond plaats 18 a 20 waard... Waar ik nog steeds niet van begrijp is dat Bulgarije tweede is geëindigd... Ik heb geen idee wat men goed vind aan het nummer...
Ich bin ein Bärliner!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3182 Gepost op: 19-05-2017, 20:41:55 »
Trialk en ik hadden Bulgarije op 1 staan  :)  Mooie stem en goed gezongen met zowel de normale als de kopstem en het liedje zelf is ook mooi.
...maar soms even niet :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3183 Gepost op: 19-05-2017, 20:51:22 »

Voormalig winnaar eert winnaar :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3184 Gepost op: 19-05-2017, 20:54:16 »
 ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3185 Gepost op: 19-05-2017, 23:30:22 »
Waar ik nog steeds niet van begrijp is dat Bulgarije tweede is geëindigd... Ik heb geen idee wat men goed vind aan het nummer...

Muziek heeft nou eenmaal te maken met gevoel en dit nummer deed wel wat met mij en had van mij mogen winnen.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3186 Gepost op: 20-05-2017, 11:42:53 »
Kan ik mij wel in vinden. In de halve finale was ze erg zwak.
🜃

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3187 Gepost op: 20-05-2017, 12:17:09 »

Voormalig winnaar eert winnaar :)

 ::love:: Die is geweldig he. Ik heb zo'n crush op hem. Zijn andere nummers op YouTube zijn overigens ook de moeite waard om naar te luisteren.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3188 Gepost op: 20-05-2017, 12:41:31 »
Kan ik mij wel in vinden. In de halve finale was ze erg zwak.

Jurypunten werden niet op basis van de halve finale gegeven maar na een apart juryoptreden een dag voor de halve finales. Zal ze ook wel zwak gezongen / geperformed hebben.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3189 Gepost op: 20-05-2017, 13:12:31 »
Op zich zou ik een nationaal songfestival wel weer leuk vinden. Maar ik denk dat je het winnende liedje dan niet (alleen) door het Nederlandse publiek moet laten kiezen. Het gaat er immers niet om wat wij van het liedje vinden, maar wat de jury's en het publiek uit de andere deelnemende landen ervan vinden. Een internationale jury zou je kunnen samenstellen aan de hand van juryleden die het afgelopen songfestival de meest gemiddelde ranking van liedjes hadden, zoals de Deense Anders Øhrstrøm.

Jurypunten werden niet op basis van de halve finale gegeven maar na een apart juryoptreden een dag voor de halve finales. Zal ze ook wel zwak gezongen / geperformed hebben.
Heb het even teruggeluisterd, ze klonk tijdens de jury show wel beter, maar performance zal wel niet best geweest zijn.
🜃

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3190 Gepost op: 20-05-2017, 14:56:27 »
Op zich zou ik een nationaal songfestival wel weer leuk vinden. Maar ik denk dat je het winnende liedje dan niet (alleen) door het Nederlandse publiek moet laten kiezen. Het gaat er immers niet om wat wij van het liedje vinden, maar wat de jury's en het publiek uit de andere deelnemende landen ervan vinden. Een internationale jury zou je kunnen samenstellen aan de hand van juryleden die het afgelopen songfestival de meest gemiddelde ranking van liedjes hadden, zoals de Deense Anders Øhrstrøm.

We hebben dat al eens eerder gedaan toch? Toen Joan Franka uiteindelijk gekozen werd. Daar zaten, met alle respect, slechts B en C artiesten tussen. Ik denk dat we de goede kant op zijn gegaan sinds Anouk. Dus door gevestigde artiesten zich te laten aanmelden maken we meer kans. Ik denk dat O'G3NE ook veel hoger had kunnen eindigen met een sprekender liedje en een betere 'staging'. Aan henzelf lag het niet.

Heb het even teruggeluisterd, ze klonk tijdens de jury show wel beter, maar performance zal wel niet best geweest zijn.

Wow daar klinkt vooral het lage stuk net als in de officiële music video. Vind het dan wel raar dat ze zo laag is geranked door de jury. Zang en liedje erg goed, performance misschien minder maar dat verdient imo dan wel kwalificatie.

Over de inzending van Spanje was sowieso veel te doen daar, de tele-voting (die massaal kozen voor dit liedje, saai maar beter dan Manel's nummer m.i) kwam gelijk te staan met de jury (die gingen voor Manel) toen mocht de jury definitief beslissen, voor Manel dus, waarop het volk woest werd. Gezien hij laatste werd, zal de jury volgend jaar vast weer om advies gevraagd worden ::hypocriet::

 :o Dit wist ik niet. Wat erg voor die mensen thuis. Ik vind dat andere liedje ook een stuk beter hoor, onbegrijpelijk dat ze Manel gekozen hebben. Corruptie?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3191 Gepost op: 20-05-2017, 22:01:31 »
::love:: Die is geweldig he. Ik heb zo'n crush op hem. Zijn andere nummers op YouTube zijn overigens ook de moeite waard om naar te luisteren.

Haha, nou ik heb geen crush op hem ;D maar wel goede zanger ja  ::ok:: Op wie ik wel destijds een crush had, of nou ja crush, ze is gewoon cute, Anna Rossinellim, die helaas veel te laag eindigde:

Anna  ::love:: ::love::
« Laatst bewerkt op: 20-05-2017, 22:03:45 door Mollenvanger-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3192 Gepost op: 20-05-2017, 22:31:38 »
 ::rofl:: die presentatoren aan de zijkant dat dansje doen  ::rofl:: Deze versie is ook awesome, al vraag ik me af of hij er hoger mee zou scoren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3193 Gepost op: 21-05-2017, 13:57:56 »
De winnaar van 2009 is inderdaad een van de absoluut beste van deze eeuw! Grappig trouwens dat Alexander Rybak uit Wit Rusland kwam... En voor Noorwegen won! Welke winnaars ik ook heel goed vind in deze periode zijn Ruslana voor Oekraïne en Lena voor Duitsland!

Trouwens, los daarvan: ik zou niet perse alleen de aandacht richten voor een gevestigde naam. Juist onder de minder gevestigde namen zit er groot talent. Het moet alleen er goed uitkomen (en dat kan dus bij een Nationaal Songfestival) Kijk maar naar al die talentenjachten op tv. Daar zit genoeg talent in zonder een gevestigde naam te zijn.

En een internationale jury erbij zou zeker een mooie optie zijn! Dan krijg je toch een extra kijk op jouw nummer!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3194 Gepost op: 22-05-2017, 08:45:18 »
Het enige land waarvan ik zelf echt niet begrijp dat het niet gekwalificeerd was voor de finale, was Finland. Zo'n verschrikkelijk mooi nummer!
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3195 Gepost op: 22-05-2017, 17:25:26 »
BLOF moet niet zo kinderachtig doen ::niet-ok::. Muziek is ook voor een groot deel smaak, wie zegt dat hun liedje zoveel beter was? Dat de boodschap en het van hun vader kwam invloed heeft gehad is logisch. Het is ook hun optreden en hun keuze. Ze hebben dit lied gekozen omdat ze zich daar het beste bij voelen en dat hebben ze te respecteren ::jaja::.

tja, je hebt toch echt zelf dat flut nummer geselecteerd.
Ho ho ho, nu zijn we weer bezig met feiten en meningen te verdraaien ::hypocriet::. Wat ze hebben gekozen was verre van een flutnummer. Het heeft zelfs een 11de plaats in de finale gehaald wat de laatste jaren alleen Anouk en Waylon&Ilse beter hebben gedaan.

Citaat
Wel vind ik: als ze vinden dat die liedjes beter waren, publiceer die dan! Als het een hit word, kan je niet groter in je gelijk gesteld worden dat dat "beter" was. Maar ja, dat willen ze wellicht bewaren voor een album of als (in de hoop dat) ze zelf naar het Songfestival worden gestuurd...
Ja en het is behoorlijk kinderachtig om alleen een nummer uit te brengen om je gelijk te krijgen :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3196 Gepost op: 22-05-2017, 17:33:18 »
Wat ze hebben gekozen was verre van een flutnummer.
Het was inderdaad zeker geen flutnummer. Misschien niet direct mijn stijl, maar kwalitatief zeker een van de beste nummers van het Songfestival. Alleen lag het misschien te moeilijk in het gehoor voor de 'gewone' kijker...

En BLØF naar het Songfestival? Dan hoop ik dat ze andere muziek gaan insturen dan die (in mijn ogen) saaie muziek die ze nu hebben...
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3197 Gepost op: 22-05-2017, 18:18:44 »
Ik denk inderdaad dat BLØF het niet kan verkroppen dat hun liedje niet gekozen is en de gemaakte sneren voortkomen uit rancune, maar ik snap wel degelijk dat ze zich afvragen wat de motieven waren om voor dat liedje te kiezen. Ik denk namelijk ook dat het, wellicht, een rol heeft gespeeld dat het door de vriend en vader is geschreven en er een inhoudelijke boodschap aan vastzat. Daniel Dekker, Jan Smit en Cornald Maas (waarvan een paar in de selectiecommissie zitten...) bleven ook alsmaar zeggen 'hoe belangrijk het was dat er een inhoudelijke boodschap in het nummer zat' dus ik denk zeker dat ze daar bewust op gelet hebben.
Maar wat maakt dat hele motief uit? Ze hebben het goed gedaan, het was hun optreden, hun keuze, daar heeft niemand iets over te zeggen. Als ik een liedje zou moeten zingen waar ik niet achter sta/niet het juiste gevoel bij heb, dan zou ik uberhaupt niet mee doen ::ohno::.

Citaat
En muziek is inderdaad een kwestie van (subjectieve) smaak. En dat geldt voor zowel jou als mijn mening over het liedje. Het Europese publiek vond er i.i.g geen bal aan. Want je vergeet erbij te vermelden dat ze die 11e plek enkel en alleen door de jury's hebben behaald (en vergeet niet: jury's vragen ze specifiek om óók live zang, professionaliteit, staging etc beoordelen hé, niet enkel het liedje, die punten hoeven dus niet per se enkel op het liedje gebaseerd te zijn) bij de tele-voting scoorde ze i.i.g helemaal in de onderste regionen.
Want als de jury het een goed liedje vindt dan zegt dit helemaal niets over de kwaliteit maar het Europese publiek wel?  ??? Misschien vind jij de televoters en populariteit het belangrijkste maar dat maakt dit nog niet een feit ;).

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3198 Gepost op: 22-05-2017, 18:25:38 »
Ik snap het punt van Paskal wel. Waarom zou je allerlei artiesten/componisten vragen om een liedje te schrijven om vervolgens voor een liedje te kiezen dat is geschreven door je vader en vriend? Dat riekt wel behoorlijk naar vriendjespolitiek... Hadden ze dus anders kunnen aanpakken, maar ja ouwe koeien.
🜃

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3199 Gepost op: 22-05-2017, 19:33:59 »
Wat ben jij principieel ingesteld dan zeg... als (in wezen onzuivere) motieven totaal niet uitmaken voor jou.
Ik heb gewoon iets meer empathisch vermogen denk ik...

Citaat
Zoals Fabian zegt, als je iets kiest vanwege het feit dat het je eigen familie is, dan is dat pure vriendjespolitiek. Dan kies je het niet 'omdat het een kwalitatief goed liedje is' maar in wezen puur op basis van voortrekken. En dat deugt niet, klaar.
Blijft speculatie. Niet dat ik niet denk dat het geen invloed heeft gehad. Maar omdat het geschreven is door familie betekend niet gelijk dat het niet het beste liedje was. Zo kan je dus nooit iets aannemen van een familielid of vriend zonder dat jij je schuldig maakt aan vriendjespolitiek? In mijn ogen niet.

Citaat
Als jij dat goed praat, heb je geen enkel recht van spreken om ooit nog schande te spreken over (bijv) vriendjespolitiek tussen Oostblok stemmende landen. Want in wezen is dit exact hetzelfde hoor (de vorm is weliswaar anders, maar in de kern is het exact hetzelfde, namelijk iets voortrekken omdat het verwant is aan jou) maar dit praat je wél goed... dan meet je eigenlijk met twee maten.
Als je zulke drogredenen gaat gebruiken ken ik er nog wel eentje. Als je het zelf niet beter kan, dan kan je niet zeggen dat het een flutnummer is ::).

Citaat
Verder ben ik het helemaal met je eens dat je, met een liedje moet gaan waar je 100% achter staat. Anders ben je, sterker nog, niet geloofwaardig. Maar puur daarom, is vriendjespolitiek opeens wél getolereerd?
Als je 100% achter het liedje staat dan is er geen sprake van vriendjespolitiek want je staat er 100% achter ???

Citaat
Je leest niet goed. Mijn punt was niet zozeer dat het (dan wel de jury's, dan wel de televoters) wel of niet een graadmeter is van kwaliteit, het gaat erom dat jury's méér dan enkel het liedje moeten beoordelen maar óók professionaliteit, live-zang, staging, kleding etc (en hoge punten van jury's dús niet per se een reflectie ervan hoeft te zijn dat ze het liedje goed vinden) de gegeven punten zijn immers niet per se enkel op het liedje gebaseerd. Dát bedoelde ik. Je weet dus helemaal niet zeker of de jury's het liedje zo geweldig vonden. Wie weet scoorde ze op die andere vlakken mega hoog, en ontving het vakje 'Wat vind je van het liedje?' zelf minder punten. Dat weet je helemaal niet.
Jij zegt zelf dat "Europa er geen bal aanvond". Maar dat kan je ook niet zomaar zeggen ::). Ach whatever.

Citaat
Je bent, daarnaast, bepaald niet consequent. Als ik het een flutnummer noem 'is smaak subjectief' en 'maakt het het nog geen feit' maar als jij het een goed nummer noemt, formuleer je het wél als de waarheid ::rofl:: #hypocriet (hun fittie was trouwens net op tv)
Ik ben wel een beetje klaar met deze discussie, het wordt heel erg persoonlijk gemaakt. Ik stel voor eerst eens goed in de spiegel te kijken  ::joehoe::.

« Laatst bewerkt op: 22-05-2017, 20:37:51 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human