Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar WieIsDeMol.Com

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Nu op de chat
Realitynet
Nu online
281 gasten en 5 vaste bezoekers (wouterv, Spiegelbeeld, peterterh, Fabiann, Rogue)
Activiteitenagenda
Nu bezig
Realitynet Songfestival
Nu bezig
Expeditie Robinson Pool
Nu bezig
The Amazing Race 2
Nu bezig
Expeditie Robinson Onderschriften spel
Binnenkort
Nieuwe Realitynet GameNight
Poll
Vraag: Moet Nederland nog meedoen aan het Songfestival?
Ja, ooit zullen we het winnende liedje insturen. - 25 (21.7%)
Ja, tuurlijk! Ondanks dat we het niet goed doen, blijft het een leuk festival. - 48 (41.7%)
Ja nog 1 keer en als het dan niks wordt, moeten we er mee stoppen. - 4 (3.5%)
Nee, want Nederland zal nooit meer echt voor de winst kunnen meedoen. - 20 (17.4%)
Nee, ik heb het Songfestival altijd al niks gevonden. - 12 (10.4%)
Ja/nee, om een andere reden namelijk.... - 6 (5.2%)
Totaal aantal stemmen: 115

Pagina's: 1 ... 160 161 162 [163] 164 165 166
  Print  
Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 239629 keer)
Fabiann
winnaar WIDM-pool 2008

Geslacht: Man

« Antwoord #3240 Gepost op: 19.05.2017, 15:00:47 »

Ik vond Duitsland zo'n ongelooflijk zeiknummer. Het verbaast me dat ze überhaupt punten heeft gekregen. Het liedje lag in hetzelfde straatje als Griekenland dit jaar. Van die nietszeggende teksten zoals...

Citaat
I’m not afraid of making mistakes
Sometimes it’s wrong before it’s right
That’s what you call a perfect life
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #3241 Gepost op: 19.05.2017, 16:57:52 »

Het was ook zeker een van de mindere Duitse bijdrages aller tijden... Maar ik vond het toch wel een plaats rond plaats 18 a 20 waard... Waar ik nog steeds niet van begrijp is dat Bulgarije tweede is geëindigd... Ik heb geen idee wat men goed vind aan het nummer...

Ich bin ein Bärliner!
grasisgroen

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #3242 Gepost op: 19.05.2017, 20:41:55 »

Trialk en ik hadden Bulgarije op 1 staan  Smiley  Mooie stem en goed gezongen met zowel de normale als de kopstem en het liedje zelf is ook mooi.

...maar soms even niet
Mollenvanger-MV
Winnaar ER-pool 2012

Koekies, koekies, koekies!

« Antwoord #3243 Gepost op: 19.05.2017, 20:51:22 »

Voormalig winnaar eert winnaar Smiley

WIDM 2017: #1Jeroen/Thomas #2Sigrid/Thomas #3 Thomas/Sigrid/Ima #4Thomas/Ima #5Thomas/Ima #6Thomas #7Thomas #8Thomas #9Thomas is de mol!
grasisgroen

« Antwoord #3244 Gepost op: 19.05.2017, 20:54:16 »

Bravo!

...maar soms even niet
Moni

« Antwoord #3245 Gepost op: 19.05.2017, 23:30:22 »

Waar ik nog steeds niet van begrijp is dat Bulgarije tweede is geëindigd... Ik heb geen idee wat men goed vind aan het nummer...

Muziek heeft nou eenmaal te maken met gevoel en dit nummer deed wel wat met mij en had van mij mogen winnen.

You are never too old to set another goal or to dream a new dream - C.S. Lewis
good-riddance
Winnaar ER-pool 2016

« Antwoord #3246 Gepost op: 20.05.2017, 10:55:48 »

Wow... wisten jullie dat België niet eens was gekwalificeerd als het aan de jury's in de halve finale had gelegen?

* Eurovision-2017-results.jpg (191.83 KB, 850x474 - bekeken 133 keer.)
Fabiann
winnaar WIDM-pool 2008

« Antwoord #3247 Gepost op: 20.05.2017, 11:42:53 »

Kan ik mij wel in vinden. In de halve finale was ze erg zwak.
Juulx1

« Antwoord #3248 Gepost op: 20.05.2017, 12:17:09 »

Voormalig winnaar eert winnaar Smiley

Love Die is geweldig he. Ik heb zo'n crush op hem. Zijn andere nummers op YouTube zijn overigens ook de moeite waard om naar te luisteren.
good-riddance
Winnaar ER-pool 2016

« Antwoord #3249 Gepost op: 20.05.2017, 12:23:14 »

Ik heb gekeken wat beter scoort, inzendingen gekozen door nationale finales of interne selecties (als het aankomt op Songfestival winnaars in de afgelopen 10 jaar):

Dus landen die de afgelopen 10 jaar gewonnen hebben, met bijbehorende selectie-methode: Portugal 2017 (nationale finale 'Festival da Canção') Oekraïne 2016 (nationale finale 'Ukraine decides') Zweden 2015 én 2012 (nationale finale 'Melodifestivalen') Oostenrijk 2014 (intern geselecteerd) Denemarken 2013 (nationale finale 'Melodi Grand Prix') Azerbeidjan 2011 (nationale finale) Duitsland 2010 (nationale finale 'Unser Song') Noorwegen 2009 (nationale finale 'Melodi Grand Prix') Rusland 2008 (nationale finale) Servië 2007 (nationale finale) 90% van de winnaars komen gewoon uit nationale finales! Alleen Conchita werd intern geselecteerd. (Bronnen) Wat dat betreft vind ik het een beetje flauw dat men als argument opdraagt 'Dat we niet moeten teruggaan naar nationale finales, omdat we sinds de interne selectie beter scoren' maar ja, vind je het gek, wij konden tussen wel erg weinig en vaak saaie liedjes kiezen. Vind je het gek dat dat nooit een succes werd. Onze nationale finales waren vaak gewoon van erg laag niveau, dus ik vind het ergens niet helemáál te vergelijken. Je moet het gewoon professioneler aanpakken en de kwaliteit gewoon beter maken. Dat 90% van de Songfestival winnaars in de afgelopen 10 jaar, afstammen uit nationale finales, bewijzen i.i.g dat het wel degelijk een goede zaak kan zijn/tot (Songfestival) succes kan leiden.

Ja vond ik ook. Ik dacht altijd: jury's kijken er vast wel doorheen als iemand live niet goed is, maar ze het liedje gewoon té leuk vinden. Maar dat blijkt misschien toch niet helemaal te kloppen dus. Ze letten echt op live performance. Tenzij ze het liedje natuurlijk niet leuk vonden en het daaraan lag, maar dat kan ik me amper voorstellen.
« Laatste verandering: 20.05.2017, 12:29:22 door good-riddance » Gelogd
Mollenmania
Winnaar WIDM online 2017

« Antwoord #3250 Gepost op: 20.05.2017, 12:41:31 »

Jurypunten werden niet op basis van de halve finale gegeven maar na een apart juryoptreden een dag voor de halve finales. Zal ze ook wel zwak gezongen / geperformed hebben.
Fabiann
winnaar WIDM-pool 2008

« Antwoord #3251 Gepost op: 20.05.2017, 13:12:31 »

Op zich zou ik een nationaal songfestival wel weer leuk vinden. Maar ik denk dat je het winnende liedje dan niet (alleen) door het Nederlandse publiek moet laten kiezen. Het gaat er immers niet om wat wij van het liedje vinden, maar wat de jury's en het publiek uit de andere deelnemende landen ervan vinden. Een internationale jury zou je kunnen samenstellen aan de hand van juryleden die het afgelopen songfestival de meest gemiddelde ranking van liedjes hadden, zoals de Deense Anders Øhrstrøm.

Jurypunten werden niet op basis van de halve finale gegeven maar na een apart juryoptreden een dag voor de halve finales. Zal ze ook wel zwak gezongen / geperformed hebben.
Heb het even teruggeluisterd, ze klonk tijdens de jury show wel beter, maar performance zal wel niet best geweest zijn.
good-riddance
Winnaar ER-pool 2016

« Antwoord #3252 Gepost op: 20.05.2017, 13:15:23 »

Inderdaad. De echte (Songfestival-)fans weten dat natuurlijk wel, maar de gemiddelde kijker niet, denk ik. En dan ontstaat er soms weleens een verkeerde conclusie. De Spaanse deelnemer is, na z'n laatste plek, door z'n nota bene eigen omroep (die het organiseert) afgemaakt las ik namelijk (artikel erover, de zender postte iets in de trant van "Manel laatste geworden, na zijn valse noot in de finale" terwijl hij de dag ervoor, bij het jury optreden ook geen punten kreeg, dus daar ligt het niet aan. Op één of andere manier zoeken mensen gewoon externe redenen (buiten henzelf om) om het 'falen' (de laag geëindigde positie) aan te wijten (slecht live optreden, vriendjespolitiek, wat dan ook) terwijl het liedje (vaak) gewoon niet goed genoeg is. Waarom zien we dat soms gewoon niet in? Sowieso aardig (en professioneel) om als omroep, een artiest neer te halen omdat hij gefaald heeft, dat zie ik de AVROTROS nog niet doen. Over Trijntje zeiden ze, geheel diplomatiek, ondanks het resultaat trots op haar te zijn. Als ze hem zo slecht vonden, zijn ze eerder zelf de schuldige, aangezien zij hem selecteerde (voor de nationale finale.)

Over de inzending van Spanje was sowieso veel te doen daar, de tele-voting (die massaal kozen voor dit liedje, saai maar beter dan Manel's nummer m.i) kwam gelijk te staan met de jury (die gingen voor Manel) toen mocht de jury definitief beslissen, voor Manel dus, waarop het volk woest werd. Gezien hij laatste werd, zal de jury volgend jaar vast weer om advies gevraagd worden schijnheiligerd
Mollenmania
Winnaar WIDM online 2017

« Antwoord #3253 Gepost op: 20.05.2017, 14:56:27 »

Op zich zou ik een nationaal songfestival wel weer leuk vinden. Maar ik denk dat je het winnende liedje dan niet (alleen) door het Nederlandse publiek moet laten kiezen. Het gaat er immers niet om wat wij van het liedje vinden, maar wat de jury's en het publiek uit de andere deelnemende landen ervan vinden. Een internationale jury zou je kunnen samenstellen aan de hand van juryleden die het afgelopen songfestival de meest gemiddelde ranking van liedjes hadden, zoals de Deense Anders Øhrstrøm.

We hebben dat al eens eerder gedaan toch? Toen Joan Franka uiteindelijk gekozen werd. Daar zaten, met alle respect, slechts B en C artiesten tussen. Ik denk dat we de goede kant op zijn gegaan sinds Anouk. Dus door gevestigde artiesten zich te laten aanmelden maken we meer kans. Ik denk dat O'G3NE ook veel hoger had kunnen eindigen met een sprekender liedje en een betere 'staging'. Aan henzelf lag het niet.

Heb het even teruggeluisterd, ze klonk tijdens de jury show wel beter, maar performance zal wel niet best geweest zijn.

Wow daar klinkt vooral het lage stuk net als in de officiële music video. Vind het dan wel raar dat ze zo laag is geranked door de jury. Zang en liedje erg goed, performance misschien minder maar dat verdient imo dan wel kwalificatie.

Over de inzending van Spanje was sowieso veel te doen daar, de tele-voting (die massaal kozen voor dit liedje, saai maar beter dan Manel's nummer m.i) kwam gelijk te staan met de jury (die gingen voor Manel) toen mocht de jury definitief beslissen, voor Manel dus, waarop het volk woest werd. Gezien hij laatste werd, zal de jury volgend jaar vast weer om advies gevraagd worden schijnheiligerd

Shocked Dit wist ik niet. Wat erg voor die mensen thuis. Ik vind dat andere liedje ook een stuk beter hoor, onbegrijpelijk dat ze Manel gekozen hebben. Corruptie?
good-riddance
Winnaar ER-pool 2016

« Antwoord #3254 Gepost op: 20.05.2017, 15:13:53 »

Op zich zou ik een nationaal songfestival wel weer leuk vinden. Maar ik denk dat je het winnende liedje dan niet (alleen) door het Nederlandse publiek moet laten kiezen. Het gaat er immers niet om wat wij van het liedje vinden, maar wat de jury's en het publiek uit de andere deelnemende landen ervan vinden. Een internationale jury zou je kunnen samenstellen aan de hand van juryleden die het afgelopen songfestival de meest gemiddelde ranking van liedjes hadden, zoals de Deense Anders Øhrstrøm

Dit vind ik een goede suggestie, helemaal mee eens. Zo doet Zweden het ook overigens (dankzij de voorsprong bij de internationale jury werd het Robin dit jaar, terwijl het publiek voor Nano ging (dit liedje, die ik persoonlijk beter vond... ben benieuwd of dat hoger had gescoord dan de 5e plek) al is Zweden, ondanks die internationale jury, ook eens niet gekwalificeerd (2010) dus het is geen garantie voor succes, maar dat is geen enkele methode. Ze scoren i.i.g beter dan welk land dan ook recentelijk. Daarom prijs ik de nationale selectie daar ook zo, want je kunt zeggen wat je wil, maar het werkt wel. Bijna elk jaar is Zweden één van de favorieten, dat zijn maar weinig landen. En dat vind ik niet gek, als duizenden liedjes worden ingezonden! Daar zal altijd wel iets tussen zitten.

Overigens is het wel handig dat de internationale jury dan ook echt invloed krijgt, want ik keek laatst het Nationaal Songfestival van 2012 terug, waarin o.a een internationale jury zat (echter was dat uitsluitend adviesgevend, en konden ze niet stemmen... een fatale fout) dat was echt absurd want 80% ofzo van de internationale jury ging, bij de laatste liedjes die over waren, voor Ivan, maar dat advies werd compléét genegeerd! Absurd eigenlijk, aangezien het, inderdaad zoals je zegt, niet erom gaat wat wij ervan vinden (alhoewel, trots zijn op je inzending is wel fijn natuurlijk) maar wat het buitenland ervan vind. De tele-voting gaf i.i.g de doorslag en ging voor Joan... toch vraag je je dan altijd af hoe hoog of laag het andere liedje was geëindigd, als dat was gekozen.

Shocked Dit wist ik niet. Wat erg voor die mensen thuis. Ik vind dat andere liedje ook een stuk beter hoor, onbegrijpelijk dat ze Manel gekozen hebben. Corruptie?

Ja, dat snap ik ook niet. Misschien belangenverstrengeling, en kennen de jury leden Manel persoonlijk o.i.d. Want hoe kan je nou niet horen dat Manel's liedje saai was? Ik versta geen Spaans, maar je hoort in het publiek ook boegeroep steeds. Ook bizar dat er maar 3 mensen in die jury zitten, die dan de definitieve doorslag geven wie een land vertegenwoordigd. Het is m.i altijd verstandiger meer mensen in de jury te hebben (deste minder mensen, deste groter de kans op 'kiezen op basis van eigen smaak' dreigt (niet dat een grotere groepsmassa geen eigen subjectieve smaak kan hebben natuurlijk, maar toch is het dan iéts gefundeerder.)
« Laatste verandering: 20.05.2017, 15:24:50 door good-riddance » Gelogd
Mollenvanger-MV
Winnaar ER-pool 2012

« Antwoord #3255 Gepost op: 20.05.2017, 22:01:31 »

Love Die is geweldig he. Ik heb zo'n crush op hem. Zijn andere nummers op YouTube zijn overigens ook de moeite waard om naar te luisteren.

Haha, nou ik heb geen crush op hem Grin maar wel goede zanger ja  Duimen omhoog! Op wie ik wel destijds een crush had, of nou ja crush, ze is gewoon cute, Anna Rossinellim, die helaas veel te laag eindigde:

Anna  Love Love
« Laatste verandering: 20.05.2017, 22:03:45 door Mollenvanger-MV » Gelogd

WIDM 2017: #1Jeroen/Thomas #2Sigrid/Thomas #3 Thomas/Sigrid/Ima #4Thomas/Ima #5Thomas/Ima #6Thomas #7Thomas #8Thomas #9Thomas is de mol!
good-riddance
Winnaar ER-pool 2016

« Antwoord #3256 Gepost op: 20.05.2017, 22:21:05 »

Persoonlijk vind ik de winnaar van 2009 één van de beste in recente jaren. Die Italiaanse zanger was een paar dagen geleden op de Duitse tv voor een interview over het Songfestival en o.a het tegenvallende resultaat, na afloop deed hij ook een akoestische versie van het nummer. Dat vind ik dus wél mooi(-er) misschien had hij hiermee, op iets ingetogenere wijze, wél kunnen winnen.

« Laatste verandering: 20.05.2017, 22:22:44 door good-riddance » Gelogd
Mollenvanger-MV
Winnaar ER-pool 2012

« Antwoord #3257 Gepost op: 20.05.2017, 22:31:38 »

Hilarisch die presentatoren aan de zijkant dat dansje doen  Hilarisch Deze versie is ook awesome, al vraag ik me af of hij er hoger mee zou scoren.

LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #3258 Gepost op: 21.05.2017, 13:57:56 »

De winnaar van 2009 is inderdaad een van de absoluut beste van deze eeuw! Grappig trouwens dat Alexander Rybak uit Wit Rusland kwam... En voor Noorwegen won! Welke winnaars ik ook heel goed vind in deze periode zijn Ruslana voor Oekraïne en Lena voor Duitsland!

Trouwens, los daarvan: ik zou niet perse alleen de aandacht richten voor een gevestigde naam. Juist onder de minder gevestigde namen zit er groot talent. Het moet alleen er goed uitkomen (en dat kan dus bij een Nationaal Songfestival) Kijk maar naar al die talentenjachten op tv. Daar zit genoeg talent in zonder een gevestigde naam te zijn.

En een internationale jury erbij zou zeker een mooie optie zijn! Dan krijg je toch een extra kijk op jouw nummer!

Ich bin ein Bärliner!
good-riddance
Winnaar ER-pool 2016

« Antwoord #3259 Gepost op: 21.05.2017, 15:33:48 »

Deze is ook leuk, een mash-up van een aantal Songfestival inzendingen dit jaar, gedaan door de Zwitserse zangeres. Altijd leuk als deelnemers elkaars nummers zingen.

Het was ook zeker een van de mindere Duitse bijdrages aller tijden... Maar ik vond het toch wel een plaats rond plaats 18 a 20 waard... Waar ik nog steeds niet van begrijp is dat Bulgarije tweede is geëindigd... Ik heb geen idee wat men goed vind aan het nummer...

Het was al, een maand voor het Songfestival, een van de grote favorieten en toen kon ik ook echt niet snappen waarom. Totdat ik het vaker hoorde... opeens klonk het beter, met name dat deuntje ertussen door. Stom, maar soms klinkt een nummer pas goed na vaker luisteren. De Zwitserse inzending en het liedje van Estland had m.i echt verdiend te kwalificeren, best leuke nummers. Estland was ook 6e geworden bij de tele-voting, puur omdat het voorlaatste werd bij de jury's (zelfs onder Litouwen en Malta...) kwalificeerde het niet. Haar microfoon deed het op het begin ook niet. Van dat nummer is zelfs een jaren 80 versie gemaakt Hilarisch
« Laatste verandering: 21.05.2017, 15:39:05 door good-riddance » Gelogd
Pagina's: 1 ... 160 161 162 [163] 164 165 166
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005