Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 987928 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3680 Gepost op: 15-05-2018, 20:43:15 »
#teamFabiann!!

Hoe vinden jullie het dat Australië het minste aantal televoting-punten kreeg? Ik vond haar halve-finale optreden erg sterk, ik heb haar finale-optreden niet gezien maar het verbaasde me dus heel erg dat zij onderaan stond voor de kijkers.

Heb je daar ook een verklaring voor Fabiann? ;D

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3681 Gepost op: 15-05-2018, 21:14:11 »
Ahhh never mind, er is dit jaar een aanpassing gedaan in het stemsysteem van de jury's:

https://eurovision.tv/story/subtle-significant-ebu-changes-weight-individual-jury-rankings

Wel grappig om te zien wat het effect van deze verandering is. Heb daarom nog een paar landen bekeken. Wat vooral opviel waren de 7 punten van de Australische vakjury aan Spanje. Met het stemsysteem van vorig jaar zou de Australische vakjury helemaal geen punten aan Spanje hebben gegeven. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 15-05-2018, 21:15:55 door Fabiann »
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3682 Gepost op: 16-05-2018, 08:12:44 »
#teamFabiann!!

Hoe vinden jullie het dat Australië het minste aantal televoting-punten kreeg? Ik vond haar halve-finale optreden erg sterk, ik heb haar finale-optreden niet gezien maar het verbaasde me dus heel erg dat zij onderaan stond voor de kijkers.

Heb je daar ook een verklaring voor Fabiann? ;D
Persoonlijk vond ik haar in de halve finale juist niet al te sterk. Maar haar finale-optreden was voor mijn gevoel zelfs minder sterk. Het klonk af en toe wat onzuiver (al was ze daar zeker niet de enige in), het was niet meer dan een gemiddeld nummer, en wat bij een deel van het publiek misschien kan meetellen is dat men Australië niet echt een Eurovisieland vindt?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3683 Gepost op: 16-05-2018, 08:45:28 »
Ik vond Australië niet perse opvallend; goed of slecht. Ik denk dat het te weinig opviel voor mensen om er daadwerkelijk op te stemmen. Het was ook wel héél cliché, trouwens...
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3684 Gepost op: 17-05-2018, 13:11:25 »
Leuk voor de statistiekgekkies: op deze pagina zijn de punten van elk land gesplitst naar de individuele juryleden en de televote. :D

Mijn inzending voor het laatste RN Songfestival, Khrystyna Soloviy, zat in de jury van Oekraïne.

In de halve finale zette ze Nederland op 2 (en de gehele Oekraïense jury samen gaf Nederland zelfs 12 punten). In de finale zette ze Nederland op 5, Frankrijk op 1 (jury als geheel Nederland op 3, Frankrijk ook op 1).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3685 Gepost op: 17-05-2018, 18:09:39 »
Mijn inzending voor het laatste RN Songfestival, Khrystyna Soloviy, zat in de jury van Oekraïne.

In de halve finale zette ze Nederland op 2 (en de gehele Oekraïense jury samen gaf Nederland zelfs 12 punten). In de finale zette ze Nederland op 5, Frankrijk op 1 (jury als geheel Nederland op 3, Frankrijk ook op 1).
Ah zou ze het dan zo leuk gevonden hebben dat ze op een Nederlands forum wereldberoemd is? ;D
🜃

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3686 Gepost op: 22-05-2018, 17:43:16 »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3687 Gepost op: 22-05-2018, 18:32:06 »
ik vond het lied meesterlijk.
Satire blijft iets moeilijks
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3688 Gepost op: 22-05-2018, 18:39:10 »
ik vond het lied meesterlijk.
Satire blijft iets moeilijks

Hoe strakker de dictatuur, hoe langer de tenen. Kijk maar bijvoorbeeld naar Erdogan. Israel is geen haar beter naar mijn bescheiden mening.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3689 Gepost op: 22-05-2018, 19:42:42 »
wat een goeie parodie, en de kritiek op israel in dit liedje is gewoon terecht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3690 Gepost op: 22-05-2018, 22:25:00 »
Ik vond het lied eigenlijk ook behoorlijk misplaatst. Kritiek op het beleid van Israël is zeker terecht, maar hou het dan inderdaad bij actuele gebeurtenissen ipv deze misplaatste implicaties :-X Net alsof ze niet weten dat zulke passages over geld antisemitisch opgevat gaan worden ::) Kritiek op Israël gaat echt zo vaak gepaard met antisemitisme dat het logisch is dat zoiets heel gevoelig ligt. Of je dan een klacht moet indienen, tja, dat is mss wat overdreven bij satire. Maar als ze historisch en feitelijk juiste kritiek hadden willen leveren hadden ze dat lied toch even iets anders aan moeten pakken.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3691 Gepost op: 22-05-2018, 23:05:23 »
tja geld dingetjes als antisemitisme opvatten, dan ben je iets te licht geraakt denk ik.
Er zaten meer fouten in het lied, maar het gaat om de boodschap en die is duidelijk denk ik :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3692 Gepost op: 22-05-2018, 23:08:20 »
Ongeacht of het misplaatst is of niet, ik kon er niet eens om glimlachen om deze parodie, was gewoon slecht.  ::ohno::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3693 Gepost op: 23-05-2018, 00:08:19 »
tja geld dingetjes als antisemitisme opvatten, dan ben je iets te licht geraakt denk ik.
Op zich is het best wel logisch dat een antisemitisch vooroordeel wat heel vaak werd en wordt gebruikt door antisemieten en mensen met een nazi-gedachtegoed als antisemitisch wordt opgevat.

Citaat
Er zaten meer fouten in het lied, maar het gaat om de boodschap en die is duidelijk denk ik :)
Als de boodschap was dat alles de schuld is van Israël en dat de schrijvers van het lied totaal geen historisch besef of begrip van de complexiteit van het conflict hebben, dan was die duidelijk inderdaad ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3694 Gepost op: 23-05-2018, 09:34:26 »
Ongeacht of het misplaatst is of niet, ik kon er niet eens om glimlachen om deze parodie, was gewoon slecht.  ::ohno::
+1
En hoewel ik het verre van eens ben met het regime in Israël, en de kritiek is an sich terecht, maar ik begrijp volledig waarom men daar zo reageert. Als je kritiek wilt hebben, doe het dan op een andere, nettere manier. Maar goed, dit soort dingen zijn te verwachten van de hedendaagse BNNVARA...
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3695 Gepost op: 8-07-2018, 22:22:16 »
Ik heb een opdracht bij m'n musical om liedjes te zoeken van het eurovisie songfestival die passen bij rapunzel, iemand tips? Ik had al Loin d'ici van Zoë als optie (als voorbeeld). Liedjes met een disney princess gehalte zeg maar ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3696 Gepost op: 8-07-2018, 22:26:28 »
Dat ene nummer van Denemarken wat een paar jaar geleden gewonnen had, Only Teardrops heette dat dacht ik. En er was een paar jaar geleden ook zo'n nummer van IJsland met een hoog Disneyprinsesgehalte maar ik weet niet meer hoe die heet :P

Edit: dit dus
[youtube]sov_pE1cdFY[/youtube]
« Laatst bewerkt op: 8-07-2018, 22:33:20 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3697 Gepost op: 9-07-2018, 03:52:13 »
Wellicht heb je hier wat aan?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3698 Gepost op: 9-07-2018, 10:52:06 »
Ik ken Rapunzel niet (sorry, echt sorry), maar de inzending van Litouwen van dit jaar vind ik echt iets magisch hebben. En eventueel die van Ierland ook.



Oh, en Alexander Rybak was natuurlijk in love with a fairytale. Maar dat ligt er vermoedelijk iets te dik bovenop ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 9-07-2018, 10:53:57 door Gupp »
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3699 Gepost op: 9-07-2018, 11:43:15 »


Misschien is dit ook iets? Weet niet of de taal uitmaakt?