Auteur Topic: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld  (gelezen 21955 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #120 Gepost op: 7-06-2018, 19:49:13 »
Had ik wel Dracula getekend als ik Roemenië had he  ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #121 Gepost op: 7-06-2018, 20:00:36 »
Tekening 1:



Deze was onmogelijk. Het was inderdaad een van de Caraïbische eilanden, maar was denk ik niet echt makkelijk om duidelijk te maken welkeen dat was. Niemand zou de naam kennen, vrees ik. Het was Dominica. Piraten was dus om duidelijk te maken dat het in de Caraïben was en ik zag dat er daar veel orkanen waren, maar goed deze kon niet echt gevonden worden.

Tekening 2:



Deze moest de makkelijkste zijn. Wat is het  belangrijkste van heel die tekening, de pijlen! Het land dat moest gevonden worden is zeer klein, daarom ook veel grotere pijlen en de kleine pijl bij het omcirkelde. Dus een dwergstaat. De kleuren waren hier ook van belang (kon je wel weten als je wat verder nadacht waarom dit niet goedgekeurd werd). De kleuren van de vlag van dit land zijn blauw en wit en de dwergstaat bevindt zich letterlijk in een ander land. Dat land werd dus weergegeven door de mannetjes errond. Dat land was Italië, zie de kleuren van de Italiaanse vlag, maar dat had ik mss nog wel wat duidelijker kunnen maken. Het land dat gezocht werd, is dus San Marino. Een van de dingen waar San Marino voor bekend staat, zijn de kastelen.

Tekening 3:



Hier had ik gedacht dat HiDM het wel ging weten. Een arm land dat in Afrika ligt. Dat was wel duidelijk op de tekening. Het triest gezichtje kon op de armoede slaan, maar hiermee bedoelde ik eigenlijk ook 'nee', dit woord zit in het land. Dan de grootste tip, de Eiffeltoren die doorstreept was. Wat dus betekenen: niet meer van Frankrijk. Het was idd een Franse kolonie vroeger, maar jullie dachten echt veel te ver. Het was veel makkelijker. Lan begon nog eens met Frans Guinea, dan dacht ik wel dat HiDM zijn kwartje ging vallen, maar helaas. Het was dus gewoon Guinee. Vroeger dus Frans-Guinee. Nu is Frans dus weg, daarmee dus die Eiffeltoren die doorstreept staat. Als ik een andere Franse kolonie zou bedoelen, had ik wel wat meer getekend.


Mooi, een 0/3 bij mijn landen, maar ik had de moeilijkheidsgraad wel wat onderschat. Had de 3 moeilijkste categorieën gekozen  ::schaam::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #122 Gepost op: 7-06-2018, 20:32:37 »
Mooie uitleg Convans. Ik dacht al wel aan vlaggen bij die kleuren (volgens mij ook nog gezegd) maar had niet bedacht dat het twee vlaggen in één waren.

Mijn eerste twee tekeningen waren duidelijk goed ::bravo::
De derde heb ik eerst moeten googelen want had er nog nooit van gehoord. ::rofl:: Dus ook maar letterlijk getekend hoe het land heet. (Het verbaasde me nog dat het niet werd afgekeurd.) Wat zie je hier links?



Lan noemde het oortjes in een pot maar het is geen pot maar een ...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 7-06-2018, 20:34:39 door Kaaasje »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #123 Gepost op: 7-06-2018, 21:57:54 »
Dat van die kom en oren is mijn fout. Heb ik toen totaal over het hoofd gezien ::sorry::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #124 Gepost op: 7-06-2018, 22:05:29 »
Dat van die kom en oren is mijn fout. Heb ik toen totaal over het hoofd gezien ::sorry::
ach ze hebben het zelfs met dat erbij toch niet geraden (dus laat staan zonder...)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #125 Gepost op: 7-06-2018, 22:07:53 »
Je mag ook bekend maken hoeveel geld je verdiend heb met je andere twee tekeningen.

Net als Lan en HIDM ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #126 Gepost op: 7-06-2018, 22:35:02 »
Ja sorry hoor maar bij een voormalig Franse kolonie in Afrika met verder geen aanwijzingen is Guinee niet m'n eerste ingeving ::rofl::

:( dacht ik dat gewoon betekende dat het niet zo goed ging met het land. Maar goed was sowieso een moeilijk land. San Marino wel leuk bedacht.

Die oren ::rofl:: foutje kan gebeuren Tim maar zijn we wel een beetje door genaaid, doordat ie was goedgekeurd denk je niet aan rebusdingen en zo want dat mocht niet

Mijn eerste was inderdaad Zweden voor het spectaculaire bedrag van 100 euro ::bravo::


Dit was natuurlijk Tuvalu. Erg teleurstellend dat jullie die niet geraden hebben. 1000 euro maar liefst, en dat voor zo'n makkelijk te tekenen land.


Dit is Turkmenistan, zoals je ziet. 750 euro. Stan Marsh had ik er nog bij gezet maar mocht niet van Tim. Met die erbij hadden jullie het natuurlijk sowieso geraden.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #127 Gepost op: 7-06-2018, 23:07:18 »


Welkom bij tussen kunst en kitsch, Lan-editie. Spoiler, het is allemaal kitsch, fijne avond. ::rofl::


Jullie zaten in elk geval in de goed richting bij deze. Het gaat om een rijk olieland, maar specifiek, het ríjkste olieland, Qatar. Vandaar op één met goud en centjes. De doorgekraste palmboom was omdat ik bang was dat jullie aan Dubai zouden denken.


Deze ging niet helemaal goed  ::ohno:: De onderste drie dingen moesten slaan op Australië (een boemerang, een krododil met een hoedje en een koala), en vervolgens een pijl naar het noord-oosten, omdat het land in kwestie daar ligt ten opzichte van Australië. Het beestje moest inderdaad een Guinea Pig voorstellen, het ging om Papoea Nieuw Guinea.

En deze was op voorhand al kansloos  :P Ik kon meeliften op Kaaasje haar Barbados voor het eiland dat er direct ten westen van ligt. Schijnbaar heet de hoofdstad Kingstown, vandaar het kroontje. Het ging om Saint Vincent en de grenadines, waar ik zelf nog nooit van gehoord heb en niet verwachtte dat het bij een van jullie op het puntje van je tong zou liggen. Jullie zaten hier dus nog verrassend in de buurt.


Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #128 Gepost op: 7-06-2018, 23:14:46 »
Mijn landen waren trouwens 250, 500 en 750 maar ik weet niet welk land wat dus we hebben vast 1250 verdiend toch ;D

Oh was dat een boomerang. ;D Ik dacht nog aan Australië bij de krokodil maar kon die beer, wat dus een koala was, ook niet helemaal plaatsen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #129 Gepost op: 7-06-2018, 23:17:18 »
Samenvattend:

Er zijn:
0 tekeningen van Lan geraden,
0 tekeningen van convans geraden
1 tekening van Hadewychisdemol geraden (100 euro)
2 tekeningen van kaaasje geraden (200 en 500 maakt 750 eur)

Dat betekent €800,- van de in totaal €9000 euro verdiend
« Laatst bewerkt op: 7-06-2018, 23:46:46 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #130 Gepost op: 7-06-2018, 23:18:25 »
Ik had de koala aan een boom of iets moeten hangen ja.  :P

Ik had 1000, 750 en 500. Ik gok dat Saint Vincent 1000 was en Qatar de 500.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #131 Gepost op: 7-06-2018, 23:42:58 »
Ze werden gewoon op volgorde gegeven toch?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #132 Gepost op: 7-06-2018, 23:44:55 »
Ik vroeg om 1000, 750 en 500, maar ik kreeg Qatar/PNG/Saint Vincent in die volgorde. Dus ik ga er vanuit dat het van laag naar hoog ging.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Afl. 9 opdracht 9.2 [Plaza Bolivar, Bogota] De landen van de Wereld
« Reactie #133 Gepost op: 7-06-2018, 23:46:11 »
Ah ik andersom ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.