Auteur Topic: [MO18] Afl. 10 opdracht 10.1 [Catedral de sal, Zipaquira‎] 'Zoek de kluis'  (gelezen 35843 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021

Kandidaten,

Welkom in de finale. Het is tijd voor de een na laatste opdracht van dit seizoen. Hier in Zipaquira, dat op zo'n 100 kilometer van Bogota ligt, is in een oude zoutgrot een hele kathedraal uitgegraven. In dit immense complex hangen 10 cryptische opdrachtomschrijvingen en 10 foto's van locaties in Bogota.

Met elk van deze 10 opdrachten kunnen jullie geld voor de kluis verdienen. Die kluis staat echter niet hier, maar ergens in Bogota. Naast geld voor de kluis kunnen jullie met deze opdracht ook een locatie wegspelen waar de kluis zich niet bevindt. Hiervoor moeten jullie nog wel 2 dingen doen:
1. Het doel halen dat bij het spel is aangegeven
2. De Locatie vinden die op de foto staat

Jullie hebben tot donderdag 14 juni 20.00 uur om alle opdrachten te spelen en locaties te vinden. Elke niet gevonden waldo voor de deadline, kost de kluis 10 euro, elke gevonden Waldo levert de kluis juist 10 euro op. Elke niet gespeelde opdracht voor de deadline levert geen geld en ook geen weggespeelde locatie op. 

Jullie mogen pas aan een volgende opdracht beginnen als een andere opdracht is afgerond. Kies dus verstandig aan welke opdracht je begint. Opzoeken is verboden, alleen de Waldo's mogen worden opgezocht met Google Maps.

Als de opdrachtendeadline verstreken is, mogen jullie aangeven waar de kluis volgens jullie staat. We geven dan de hele lijst met 10 locaties en strepen degene die jullie hebben weggespeeld weg. Van de overgebleven locaties kunenn jullie voor 1000 euro per stuk uit de kluis een extra foute locatie afkopen.

Opdrachtomschrijvingen

1. Kennis van seizoensklanken is hier een vereiste
2. Ben jij ons meesterbrein?
3. Goed omgaan met geld is hier een must
4. 5 weken, maar wat heb je eigenlijk opgestoken?
5. Stoppen of doorgokken?
6. Dit spel laat je hersenen kraken
7. Uit de hoogte doen
8. '1 tel' 
9. Deelbaar door 26?
10. De 12 van Nederland

De 10 Waldo's

Waldo 1


Waldo 2


Waldo 3


Waldo 4


Waldo 5


Waldo 6


Waldo 7


Waldo 8


Waldo 9


Waldo 10
« Laatst bewerkt op: 10-06-2018, 18:20:59 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Dit topic is bedoeld om Waldo's te zoeken en te overleggen welke opdracht jullie willen gaan spelen. Ik maak zo nog een apart topic aan voor de losse opdrachten in te spelen :) Als je een Waldo hebt gevonden, plaats dan even een linkje naar de plek waar de foto is gemaakt in dit topic.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Nu is er niemand online, maar finalisten als jullie er zijn: kies een eerste opdracht die jullie willen spelen en bevestig dit door 2 keer dik te drukken.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
maar finalisten als jullie er zijn
Hier kan ik wel aan wennen ;D

Ik ben vanavond naar vrienden dus kan pas maandagavond echt iets doen.

Ik wil eigenlijk in ieder geval wel aanwezig zijn als we onze hersenen laten kraken.

Even verder gedachtes:

1. Kennis van seizoensklanken is hier een vereiste
2. Ben jij ons meesterbrein? --> geen idee maar er was ook een ranking met meesterbrein.
3. Goed omgaan met geld is hier een must
4. 5 weken, maar wat heb je eigenlijk opgestoken? --> Dit gaat vast over Colombia? (of anders Alaska)
5. Stoppen of doorgokken?
6. Dit spel laat je hersenen kraken
7. Uit de hoogte doen
8. '1 tel' 
9. Deelbaar door 26? --> iets met rekenen of het alfabet?
10. De 12 van Nederland --> iets met provincies?

Oh en hoeveel geld zit er in de kluis? Of kijk ik daar nu overheen?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Hier kan ik wel aan wennen ;D
Oh en hoeveel geld zit er in de kluis? Of kijk ik daar nu overheen?
Dat bepalen jullie zelf door het spelen van deze 10 spellen. 

Als het niet handig is voor iedereen dan doen we het even anders: overleg maar over een volgorde van de eerste 3 spelen, welke 3 willen jullie spelen en in welke volgorde. Dan werken we die gewoon af, en daarna zien we verder.

Offline Lan

  • Forumlid
Ik vind 3 leuk klinken. Die eerste hoeft van mij niet  :P

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Stoppen of doorgokken, zou dat een soort deal or no deal zijn?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik heb Waldo 3 gevonden:

Waldo 3 is hier

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Als jullie een opdracht willen doen, mogen jullie die opdracht hier dikgedrukt posten.
Dan zorgen wij ervoor dat het betreffende opdrachtje zo snel mogelijk gepost wordt.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lan

  • Forumlid
3. Goed omgaan met geld is hier een must

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
3. Prijsbewust
We willen van elk van de 6 items weten hoeveel jullie denken dat dit ons heeft gekost. Bij elk item hebben jullie een speling van 3 euro naar boven en 3 euro naar beneden. Bij 4 of meer items goed, spelen jullie een foute locatie weg. Elke juiste inschatting levert 125 euro op. Onthoudt dat opzoeken verboden is. Het antwoord is definitief als twee van de drie finalisten het antwoord dikgedrukt gepost hebben.

1. Officieel wedstrijdshirt van voetbalteam Colombia gekocht in de webstore van Adidas


2. Album El Dorado van Shakira, gekocht bij de Mediamarkt


3. Zak Perla Colombia koffiebonen, gekocht bij Albert Heijn


4. Reisgids The Lonely Planet Colombia, gekocht bij Bruna


5. Colombia drinkmok, gekocht bij Bol.com


6. Categorie 1 (de beste plaatsen) tickets gekocht via de website van de FIFA voor de wedstrijd Polen - Colombia in Kazan. De Prijs in Roebels hebben we omgerekend met de dagkoers van 10 juni 2018 naar euro's.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lan

  • Forumlid
Leuk!

Mijn inschattingen:
1. Ik verwacht best wel duur, rond de 50-60 euro?
2. Verkopen ze bij mediamarkt serieus nog CDs?  ::rofl:: Weet een van jullie of dit een nieuwere CD is?
3. Tussen de 5 en 10?
4. Dunno.
5. Rond de 10 euro.
6. Geen idee, zal wel duur zijn. Boven de 100?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
1. Geen idee
2. Waar blijft hidm die weet vast wel of het een oud album is.
3. Ik denk niet zo duur hoor Lan. Maar wij hebben nooit koffiebonen dus weet het niet zeker.
4. Ik zou zeggen 19,95.
5. Ik denk minder dan 10 euro.
6. Geen idee. Waar ligt kazan überhaupt?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Komt HIDM er nog? Of is ie weer spoorloos? Anders moeten we maar gewoon wat doen misschien want dan kunnen we door en kunnen we misschien nog wat andere categoriën spelen.

Misschien het volgende:

1. 55
2. 9.50
3. 4.75
4. 19.95
5. 8.99
6. 115 euro

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik heb ook de 10e waldo gevonden: dat is bij transmilenio station national museum

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
En ook waldo 5 heb ik gevonden. (hoek van carrera 9 en calle 25)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Waldo 8 (die klok is van plaza de toros la santamaria) en 9 (in het onafhankelijksheidspark) ook gevonden.

- Waldo 1:
- Waldo 2:
- Waldo 3: Poso de los deseos
- Waldo 4: Jardín Botánico José Celestino Mutis
- Waldo 5: hoek van carrera 9 en calle 25
- Waldo 6: Parque metropolitana Simon Bolivar
- Waldo 7:
- Waldo 8: Plaza de Toros La Santamaria
- Waldo 9: in Parque de la independencia
- Waldo 10: transmilenio station national museum


edit: waldo 4 ook gevonden in Jardín Botánico José Celestino Mutis
« Laatst bewerkt op: 11-06-2018, 22:05:24 door Kaaasje »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Hoi

Waldo's ga ik niet doen :)

1. 55 - wel wat duurder denk ik, rond de 70
2. 9.50 - een van de recentere albums wel volgens mij, misschien 12 euro? Zit je met 15 of 9 ook nog goed.
3. 4.75 - prima
4. 19.95 - prima
5. 8.99 - ik zou denken iets goedkoper, heel simpele mok verder. Maar veel goedkoper dan 5,99 zal hij ook niet zijn.
6. 115 euro - prima
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lan

  • Forumlid
Ik denk dat bij 5 lager gaan geen zin heeft, onder de 6 lijkt me sowieso niet. Ik vind het prima om bij 2 naar de 12 te gaan. Ik vind 70 belachelijk duur voor 1, maar wel merk en blabla dus ik kan het me best voorstellen.