Auteur Topic: [MO18] Feedback-topic  (gelezen 16192 keer)

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #60 Gepost op: 24-06-2018, 21:34:18 »
Ik heb volgens mij Hidm nog gepmd dat ik het grappig zou vinden als de Mol Lucy had verteld dat ik in één zet te vangen was. Zat ik er toch niet heel ver naast  ::rofl::

Ik zie zelf het probleem niet zo. Online heeft een mol gewoon veel minder tools beschikbaar dus vind ik het prima als een mol wat minder conventionele tactieken gebruikt.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #61 Gepost op: 24-06-2018, 21:38:02 »
Kijk dat wou ik nog zeggen eigenlijk. Ik vind het bijvoorbeeld wél helemaal prima dat de duikers wisten waar plus en mingeld lag en op basis daarvan kandidaten wel/niet pakken.  ::ok::
(al vind ik het dan ook geen molactie maar niet alles wat niet lukt is een (nep)molactie en zo hoort het ook!)

Dat het een moeilijke opdracht is voor de kandidaten, tja niet alles moet makkelijk zijn hé anders is het ook niet meer leuk ;)
De molactie zat hem dus ook alleen in het leeghalen van alles dat dichtbij zat, zo zelf heel goed bezig lijken en het de rest heel lastig maken om überhaupt iets te pakken ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #62 Gepost op: 24-06-2018, 21:42:17 »
Zullen we voor het gemak weer focussen op het hele spel en niet heel gedetailleerd blijven doorgaan op 1 van de 30 opdrachten? Het is duidelijk dat er 3 dingen mogelijk zijn:

1. Of de mol wordt wél een beetje geholpen (waar ik op zich voorstander van ben als het maar tijdens 1 of 2 opdrachten is. We hebben de opdrachten ook altijd zo gemaakt, dat het initiatief bij de mol ligt om te mollen)
2. Als we zo'n opdracht in een volgende editie tegen komen, is het belangrijk dat externe personen de mol niet weten (Dennis wist het wel, Lucy is nog steeds in shock geloof ik). Dat werkte, weliswaar ander concept, bij de salsabarren heel goed me externen.
3. De mol wordt helemaal niet geholpen, met de kans dat die nog veel sneller door de mand valt.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2018, 21:43:49 door MollenvangR-Art »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #63 Gepost op: 24-06-2018, 21:49:14 »
De molactie zat hem dus ook alleen in het leeghalen van alles dat dichtbij zat, zo zelf heel goed bezig lijken en het de rest heel lastig maken om überhaupt iets te pakken ;)
ja snapte dat inmiddels ook al wel maar zoals je zei je had het wat aangedikt in je biecht (en ook kun je twijfelen over je effectiviteit van je molactie want nu kon ook niemand meer met alleen dat mingeld over de finish komen maar dat is nu zomaar een gedachte want heb er niet zo goed naar gekeken. Snap in ieder geval wel de gedachte :) )

Oh en zie nu dat mollenvanger gepost heeft. Goed dat je het zo aanhaalt. Volgens mij gaat de discussie sowieso ook niet om deze opdracht specifiek maar over hoe verschillende mensen aankijken tegen jouw opties 1, 2 en 3 (en mogelijk nog 4, 5, 6) aankijken. En daar zijn natuurlijk verschillende meningen over (en dus zul je het ook nooit voor iedereen goed doen :p )

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #64 Gepost op: 24-06-2018, 22:00:23 »
Oké dan heb ik het verkeerd begrepen. Vind gewoon niet dat de jagers horen te weten wie de mol is.

Dan nog dit:
Dus ik kom als eerste met Colombia met een briljant gevonden hint die me was ingefluisterd door mijn lieve vriendje. Weer fantastisch (onnodig) werk geleverd door kandidaat HIDM!
Met vriendje neem ik aan dat Dennis bedoeld wordt? Dan zou ik dit ook heel jammer vinden. De mol zou zelf ook wel wat moeite mogen doen om ons naar het goede antwoord te brengen, maar wordt hier dus toch geholpen. Als dat niet zo is en ik het wéér verkeerd begrijp, excuses.

Oh en MV, doe maar gewoon optie 2/3. Dan heb ik veel meer waardering voor een mol, want dan doet hij/zij het alleen. Externen zouden niks mogen weten, de mol zou het alleen moeten doen. Een mol hoort geen hulp te krijgen, behalve van nepmollen zoals mij die niks doorhebben. Ik wilde de mol niet zijn omdat het me te lastig leek, maar met hulp zou ik het ook wel doen ja. Ik vind dat het gewoon niet hoort, ookal is het online. Het is de taak van de mol te saboteren en daarbij niet op te vallen, dat horen anderen niet voor je te doen. Maargoed, ik zal stoppen want het wordt vgm toch niet meegenomen ben ik bang omdat jij voorstander bent van optie 1.
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #65 Gepost op: 24-06-2018, 22:01:08 »
(en dus zul je het ook nooit voor iedereen goed doen :p )
Nee dat laatste is me vooral na vorig seizoen al enorm duidelijk geworden :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #66 Gepost op: 24-06-2018, 22:04:14 »
Maargoed, ik zal stoppen want het wordt vgm toch niet meegenomen ben ik bang omdat jij voorstander bent van optie 1.
Goede conclusie ook  ::ok::  :-\\ Dat ik ergens voorstander van, betekent niet dat ik niks wil veranderenm, anders zou dit topic er ook niet zijn. Sowieso is het nog niet zeker dat ik weer een serie ga maken (dus eventuele andere mogelijke organisatoren kunnen zelf dit ook meenemen) en bovendien zal ik altijd de serie zo insteken dat de mol eigen initiatief heeft, daarom zei ik ook: ben er voorstander voor, maar voor max 1-2 opdrachten van de 30. Niet door de hele serie, want dan is de lol er ook vanaf.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #67 Gepost op: 24-06-2018, 22:06:56 »
Je begrijpt het weer verkeerd Frank ::hug:: Denk dat je het later misschien even rustig terug moet lezen. Ik heb het wel degelijk zelf gedaan, meer zelfs dan Mollen op tv doen. Die krijgen wél echt directe hulp af en toe.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2018, 23:18:30 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #68 Gepost op: 24-06-2018, 22:08:34 »
Ik stop sowieso, in ieder geval voor de.komende 2 jaar. Wellicht dat een kleiner spel, zoals de Zwakste Schakel nog eens nieuw leven inblaas, maar dat zien we nog wel.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #69 Gepost op: 24-06-2018, 22:10:19 »
Je begrijpt het weer verkeerd Frank ::hug:: Denk dat je het later misschien even rustig terug moet lezen. Ik heb het wel degelijk zelf gedaan, meer zelfs dan Mollen op tv doen. Die krijgen wél echt directe hulp af en toe.

MV je ging stoppen had je beloofd ::rofl::

Wat begrijp ik verkeerd dan?  ???
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #70 Gepost op: 24-06-2018, 22:40:24 »
Dan nog dit:Met vriendje neem ik aan dat Dennis bedoeld wordt? Dan zou ik dit ook heel jammer vinden. De mol zou zelf ook wel wat moeite mogen doen om ons naar het goede antwoord te brengen, maar wordt hier dus toch geholpen. Als dat niet zo is en ik het wéér verkeerd begrijp, excuses.
Je begint nu echt door te slaan. Ja de mol krijgt een draaiboek en weet dus dat de andere helft van de serie zich in Colombia gaan afspelen (en dus het antwoord van die opdracht). Is dat echt zo raar?

De hint waar hij het over had was dat Shakira de enige Colombiaanse artiest was bij de muziekopdracht tussen allemaal Amerikaanse artiesten. Hints werden sowieso gedeeld door de spelleiders, dat deze dan van mij kwam in eerste instantie lijkt me irrelevant want anders had Mollenvanger het wel gezegd...

Citaat
Externen zouden niks mogen weten, de mol zou het alleen moeten doen. Een mol hoort geen hulp te krijgen, behalve van nepmollen zoals mij die niks doorhebben. Ik wilde de mol niet zijn omdat het me te lastig leek, maar met hulp zou ik het ook wel doen ja. Ik vind dat het gewoon niet hoort, ookal is het online. Het is de taak van de mol te saboteren en daarbij niet op te vallen, dat horen anderen niet voor je te doen. Maargoed, ik zal stoppen want het wordt vgm toch niet meegenomen ben ik bang omdat jij voorstander bent van optie 1.
Prima dat je vind dat ik geen jager had moeten zijn, dat is een mening. Maar ik ben ook niet perse een externe geweest dit seizoen. Er waren geen "externen" die wisten wie de mol was...

Jij wil blijkbaar dat een mol niets weet van tevoren, dat kan maar het is nog nooit zo geweest in een enkele wie is de mol dat een mol geen voorbereiding/hulp/voorkennis heeft gehad van de productie. Dus ik wil alleen duidelijk maken aan de spelleiding dat deze feedback gewoon raar is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #71 Gepost op: 24-06-2018, 22:45:29 »
En zullen we er nu dan over ophouden en weer focussen op het hele spel? Tim en ik moeten ook nog reageren op bepaalde dingen.

Ik wil gewoon niet weer dat dingen zo uit de hand lopen als vorig jaar (sorry, dat ik er weer over begin want ik ben ik een voorstander van dit soort topics, zoals ik op p1. heb gezegd, maar na wat er vorig jaar allemaal is gebeurd heb ik daar nog steeds een beetje blijvende nasmaak aan over gehouden met de angst dat dit topic weer ontspoort).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #72 Gepost op: 24-06-2018, 22:51:24 »
Graag een beetje lief voor elkaar blijven hier.
Anders gaat het topic dicht.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #73 Gepost op: 24-06-2018, 22:53:17 »
Graag een beetje lief voor elkaar blijven hier.
Anders gaat het topic dicht.
Dat is nou ook weer niet nodig denk/hoop ik, ik hoop dat het punt nu gemaakt is zo  ::jaja::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #74 Gepost op: 24-06-2018, 22:54:01 »
Dat bericht is niet specifiek aan jou gericht.

Nu weer  ::ontopic::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #75 Gepost op: 25-06-2018, 15:03:51 »
In ieder geval bedankt al voor de opbouwende kritiek waar we wat mee kunnen! Zoals die van de items. Dat blijft echt een van de allermoeilijkste punten van het hele spel. Hoeveel doe je erin? Welke hoeveelheid items is net goed genoeg en dus niet te weinig of te veel. Vorige seizoen was inderdaad veel te veel. Maar als ik heel eerlijk ben vond ik het dit seizoen juist mooi. Slechts enkele opdrachten waar echt wat mee te verdienen was. En ook geen weekopdracht waar vorige seizoenen ook iedere keer weer het nodige mee te verdienen was.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie persoonlijk perfect zouden vinden aan aantal items?
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #76 Gepost op: 25-06-2018, 15:23:07 »
Hierbij wil ik iedereen die feedback gegeven heeft heel erg bedanken voor de feedback. Dit helpt niet alleen onszelf maar ook andere die ooit WIDMO of en ander spel hier gaan organiseren.

Ik zal kort mijn mening over een aantal elementen binnen het spel benoemen en daarna reageren op bepaalde punten die hierbij voorbij zijn gekomen.
Kandidatengroep
Ik ben van mening dat we een goede mix hadden van leuke en actieve kandidaten. Het is altijd lastig om vooraf een goede groep te selecteren, maar ik ben van mening dat we op de manier zoals we het nu gedaan hebben we het goed gedaan hebben.

De Mol
Een slechtere mol hadden we niet kunnen kiezen ::ohno:: Nee geintje, ik vind dat Jesper zich, op totaal eigen wijzen, een goede en mooie invulling gegeven heeft aan zijn molschap. Daarnaast wil ik nog eens benadrukken dat hij, ondanks dat het niet zijn taak was, de tijd nam om dingen met ons te bespreken, te controleren en feedback te geven.

Opdrachten
Ik denk dat we een goede mix hadden van opdrachten. Persoonlijk ben ik niet de grootste fan van actieopdrachten en vond 1 actieopdracht prima. Qua moeilijkheidsniveau: In het begin zaten er inderdaad wat makkelijkere opdrachten tussen, ik noem een vrachtopdracht ::sorry:: Later in het spel is die balans beter geworden naar mijn mening. Het grote probleem bij een online variant blijft de mogelijkheden die er zijn. We willen daarbij ook de kijker laten meekijken, wat soms ook voor nog meer beperkingen zorgt. Uiteindelijk hebben we ook daar in mijn optiek een goede balans kunnen vinden.

Wedkantoor
In mijn ogen was het wedkantoor een leuke vervanger van de weekopdrachten. Het vergde niet veel werk en toch kon er een kleine bonus verdiend worden. Ik vraag me alleen nog wel steeds af hoe het kon dat het betreffende topic steeds unsticky werd ???

Items
Items is altijd een heet hangijzer binnen dit spel. Of er te veel items waren weet ik niet. Te weinig in ieder geval niet. Volgens mij zal je het nooit altijd goed doen.

Moltalk
Wat zal ik hierover zeggen. Moltalk had inderdaad beter gekund. Is een combinatie van drukte en het vergeten geweest. Echter is het ook niet te vergelijken met het echte Moltalk. Daar kan je vrije praten dan hier, want het spel wordt er voor de kandidaten niet meer beïnvloed. Het is altijd lastig om de balans te vinden.

Tot zover, ik ga zo kijken of ik nog op bepaalde punten van de feedback kan reageren.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #77 Gepost op: 25-06-2018, 15:45:41 »
Dan het andere item, de finale vrijstelling.  Ik ben pertinent tegen finale vrijstellingen om dingen te voorkomen als het Freek scenario dat iemand die goed zit af moet vallen en iemand die fout zit in de finale komt. Op dat punt vind ik dat gewoon stom. Nu vind ik deze keuze dan wel okay ALS je zo'n stom ding er toch per se in wil hebben omdat er best wat risico was dat diegene af zou vallen. Maar liever zie ik het helemaal niet. Maar goed snap het wel want dit was ook wel een manier om toch een item toe te voegen (sleutelwoorden) die redelijk wat waarde hebben maar niet oppermachtig zijn. Leuk bedacht!

Een finalevrijstelling zoals we het nu gedaan hebben vind ik niet erg. De betreffende kandidaat is, indien je niet de mol bent, niet verzekerd van de finale waardoor het ook meer een langdurige prestatie is i.p.v. alleen in de halve finale toevallig een opdracht goed doen/winnen.

Oja mijn grootste puntje van kritiek is idd MolTalk. Ik vond dat er daar veel te weinig mee werd gedaan. Ik kan wel begrijpen dat een kandidaat net na zijn rode scherm niet altijd heel veel zin heeft om veel te praten of sommigen net wel, maar als je dan pas 1 vraag krijgt om de 2 dagen? Tja dan is het wel logisch dat mensen denken: ik ga er ook geen moeite in steken en dan vergeet je wel snel eens te antwoorden. Wat Gupp zegt een onafhankelijke presentator zou wel leuk zijn. Of D*N als presentator had ik wel leuk gevonden. Hij had wel wat ongewone vragen kunnen stellen. Ik was namelijk altijd heel erg benieuwd naar de bevindingen van een afvaller. Leuk concept, maar het werd niet helemaal goed uitgevoerd, er zit veel meer potentieel in.

Dat is zeker een optie voor de toekomst. Echter moet er wel gewaakt worden dat het de kandidaten niet bevoordeeld.

Dan even over de beloning
Er waren te weinig opdrachten waarin het alles of niets was, er was altijd wel wat te verdienen, het was dan niet het volledige bedrag, maar het was in ieder geval wat. Ik verbaasde me al over het feit dat we binnen 2/3 afleveringen een pot hadden die even hoog was als de uiteindelijke pot van vorig jaar. Ik had liever wat meer opdrachten gezien waarbij we dus of 2000 of niets konden verdienen.

Ik sluit mij hierbij aan. Hier hadden we beter moeten balanceren. Later in de serie hebben daarom vaker geprobeerd ook om min geld erin te stoppen.

5.2 - Merry Christmas: Voor mij was dit veel te moeilijk, ik ben niet goed met landen etc. Het ergste was nog dat de penningmeester mocht inschatten, we hadden veel meer verdiend als het op de normale manier was gegaan. Dus dat sowieso niet meer doen, gewoon geld geven op basis van opdracht zelf.

Ik denk dat dat per persoon verschilt. Wie is de mol is een psychologische spel en naar mijn mening had er bij de kandidaten een lampje kunnen gaan branden toen de penningmeester apart werd gezet. Dit is al vaker voor gekomen, niet alleen in de online variant. Ik vind dat het erbij hoort. ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #78 Gepost op: 27-06-2018, 16:44:13 »
Zoals beloofd zou ik ook nog reageren op wat vragen/dingen. Mocht ik jou vergeten zijn, sorry :) Stuur even een pm, of zet je vraag hier neer :P

Ik vind dat het hele spel super is opgezet. Je merkt echt dat het door molloten is opgezet en ook voor molloten is bedoeld. Ik vond zelf het tempo ook lekker hoog. Een ander online WIDM spel waar ik in zat deed ongeveer net zo lang over de ontknoping als dit gehele spel duurde.  :P

::rofl:: Ja, dat tempo is echt iets dat we uit seizoen 2015 hebben meegenomen en sindsdien echt strak proberen aan te houden (zondag - zondag). Al kan het moment van testen nog wel wat beter denk ik. Gewoon een duidelijk tijdstip van test/executie. Al is dat door persoonlijke omstandigheden soms gewoon niet goed te timen.

Mol:
 Wat ik wel moet zeggen, nou weet ik dat jullie zeker hebben gekozen voor de beste motivatie, maar het valt wel op dat de mollen altijd relatief bekenden zijn. Dit is natuurlijk geen punt waarop je iemand moet kiezen of juist niet kiezen als mol, maar ik benoem het als iets wat me opviel in de drie seizoenen.
Klopt wel ja, maar staat er echt los van. Kan volgende keer weer een bekende van het forum zijn  ::jaja::

Hier ben ik het echt helemaal mee eens. Zeker de finaletest vond ik echt heel makkelijk te beantwoorden.
Wat betreft de testen, ik denk dat het voor een deel ook komt doordat jullie een groep waren die vanaf het begin af aan de inschrijflijsten en alles met elkaar deelden. Een vraag als wat zei de mol, is toch iets moeilijker, omdat je niet van iedereen alles kunt opschrijven. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Het is zeker een puntje om naar te kijken, zodat je zelf als speler achter ontbrekende informatie moet komen die niet direct uit het spel duidelijk is geworden of in de inschrijflijsten stonden.

Uit nieuwsgierigheid: hebben jullie hier ook cijfers van? Dus hoeveel jokers/vrijstellingen/andere items er dit seizoen te verdienen waren en/of uitgedeeld of ingezet zijn ten opzichte van eerdere seizoenen? Is dat iets waar jullie bij de voorbereiding rekening mee houden door te kijken hoeveel items er dat seizoen in totaal te verdienen zijn?
Nee heb dat overzicht niet, zou ik eens moeten uitzoeken, ook voor een eventueel vervolg. Maar ik weet wel dat we heel bewust hebben nagedacht het aantal items zo beperkt mogelijk te houden, maar ook weer niet te veel en dat is aardig gelukt voor dit seizoen, maar kan nog beter  ::jaja::

Spellen
Wat me wel opviel, of ik heb het niet goed gezien, dat bijna alle opdrachten gedeeltelijk geld te verdienen was, ofwel, doe je dit verdien je zoveel euro en doe je dit verdien je zoveel euro. En bijna niet: dit is de opdracht, volledig slagen is geld, niet volledig slagen is niks. Ik denk dat dit wel goed is, om minder nepmolacties te krijgen, maar ik zou, als ik de mol was, meer voldoening hebben als ik een keer een hele smak geld uit de pot kan houden.

Ook dit is een kwestie van afwegen natuurlijk. Kan me herrinneren dat we in eerdere seizoenen te veel spellen hadden waarbij het alles of niets is. En een veiling leek ons een niet zo heel goed idee :P

Algemene vraag, waarom mochten we zulke dingen nooit op zoeken op het forum?

Nu ik ze nog eens bekijk, waarvoor was de praten als brugman?

Meer vanuit de gedachte van "eerlijkheid". Op tv kunnen kandidaten in een opdracht ook niet altijd bij bepaalde informatie in hun molboekje (want die zit dan in en rugtas, koffer waar dan ook). Bij de 0.1 opdracht was het een beetje onzinnig dat te posten. Ik denk dat persoonlijke dingen opzoeken misschien wel kan, maar dat dat ook door spelleiding beter doordacht moet worden. Bij quizzen is het natuurlijk logisch dat je daar niet mag opzoeken :P Maar ik snap je "frustratie" (heb even geen ander woord)/waar je vraag vandaan komt :)

Praten als brugman was bij opdracht 0.1 de enige die eigenlijk geen functie of gevolg had :P bij alle andere vragen zat er wel iets aan vast dat een gevolg had in het vervolg van het spel.

Volgend jaar nog eens?
Kom ik in een andere post op terug...

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #79 Gepost op: 27-06-2018, 18:55:47 »
Prima dat je vind dat ik geen jager had moeten zijn, dat is een mening. Maar ik ben ook niet perse een externe geweest dit seizoen. Er waren geen "externen" die wisten wie de mol was...

Jij wil blijkbaar dat een mol niets weet van tevoren, dat kan maar het is nog nooit zo geweest in een enkele wie is de mol dat een mol geen voorbereiding/hulp/voorkennis heeft gehad van de productie. Dus ik wil alleen duidelijk maken aan de spelleiding dat deze feedback gewoon raar is.

Uiteraard wil ik wel dat een mol voorkennis etc krijgt, maar dat er hints worden gegeven aan de mol zodat de mol ze in het topic kan plaatsen  ??? de mol kan zelf toch wel hints verzinnen, nu is het gewoon een hint vd spelleiding die de mol dan in het topic plaatst. En oké je was dan misschien geen externe, maar iemand die weet wie de mol is hoort in mijn ogen geen belangrijke rol te spelen in een opdracht en zeker niet als diegene contact heeft met de mol over wat te doen en wat niet.

Daarnaast wil ik even sorry zeggen tegen MV, die opmerking was nergens voor nodig. Had gewoon een slechte dag, dus sorry sorry sorry en trek het je niet persoonlijk aan want het sloeg nergens op. Hoop echt from the bottom of my heart dat je doorgaat met WIDMO (en met mij vele anderen, dat weet ik wel zeker  ::hug::)
Frankje Lapi