Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar WieIsDeMol.Com

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Nu op de chat
RealityNet
Nu online
297 gasten en 3 vaste bezoekers (Test, Lama1997, Nieky)
Activiteitenagenda
Nu bezig
Expeditie Robinson Pool
Nu bezig
Expeditie Robinson Onderschriften spel
Binnenkort
Nieuwe Realitynet GameNight
Vanaf 1 December
De Medeforummersquiz 2017
Vanaf 5 Februari
Ranking the Forummers
Poll
Vraag: Geloof jij in God?
ja - 57 (39%)
nee - 60 (41.1%)
zo simpel ligt het niet... - 29 (19.9%)
Totaal aantal stemmen: 143

Pagina's: 1 ... 16 17 18 [19]
  Print  
Auteur Topic: Geloof jij in God?  (gelezen 68469 keer)
Stormpie

« Antwoord #360 Gepost op: 25.11.2015, 21:24:20 »

dat is eigenlijk een beetje het antwoord dat ik verwachtte.
Gelukkig kan ik voor mijzelf als niet-gelovige stellen dat mijn leven verre van leeg is en een heel duidelijk doel kent.

er was eens......
Pjotr1992

Geslacht: Man

« Antwoord #361 Gepost op: 25.11.2015, 21:26:08 »

Daar ben ik blij om. Smiley
Stormpie

« Antwoord #362 Gepost op: 25.11.2015, 22:49:33 »

anders ik wel Grin

er was eens......
Koemba

Geslacht: Vrouw

MOLLOOT!

« Antwoord #363 Gepost op: 26.11.2015, 11:10:43 »

Voor mij heeft het leven doordat ik geloof een extra dimensie. Ik geloof dat ik niet maar toevallig hier op de aarde ben terecht gekomen, en leef dus ook vanuit die gedachte. Het feit dat ik geloof troost mij als ik eraan denk dat ik nog een zus zou hebben, maar ik geloof dat ze in de hemel is, dit heeft mijn ouders ook erg getroost toen ze een kind kregen wat nooit het licht heeft gezien. Zonder geloof zeggen ze dat ze waarschijnlijk alleen maar waarom vragen hadden gehad, en heel erg boos waren geweest, nu hadden ze dat totaal niet. Als ik zou geloven dat ik hier toevallig was, zou ik ook heel anders leven.. Dan zou ik er nu maar wat van maken, want voor je het weet is het afgelopen.. Ik geloof dat ik straks ergens kom waar er nooit meer pijn,verdriet,ziekte of oorlog is. Iets wat we hier op aarde nooit zullen behalen, dus daar streef ik hier ook niet naar, maar ik kijk uit naar die toekomst.Je hoeft niet uit elke dag alles uit te halen wat erin zit,want je mag weten dat er eenmaal een betere tijd zal komen zonder alle ellende die er nu is.

Is dat een beetje een antwoord op je vraag?

Dit is hoe ik het meer of minder zelf ook zie. Als ik voor moeilijke keuzes kom te staan vraag ik ook hulp, zodat ik voor het juiste kies. En ik hoop ook dat mijn pas overleden opa ook ergens in een hemel is waar het beter is dan hier.

Maar ik weet niet of daarvoor perse in een God (zoals beschreven in de Bijbel) moet geloven. Christus daar in tegen denk ik wel dat die ooit hier op aarde is geweest. En dat het een man is geweest die goede daden heeft gedaan waardoor mensen hem hebben onthouden (soort van Nelson Mandela ofzo of Malalla). Maar ik denk niet dat hij de zoon van God is o.i.d.
good-riddance
Winnaar ER-pool 2016

« Antwoord #364 Gepost op: 27.11.2015, 08:02:49 »

Ik vind jullie theorieŽn allemaal erg interessant om te lezen, maar vraag me af: Wat heeft het voor jullie voor meerwaarde dat er "iets" is?  Ik als christen kan dat voor mezelf uitleggen, voor mij is geloof/God een grote steun. Bijvoorbeeld als er mensen overleden zijn, dat soort dingen. Kunnen jullie dat ook voor jezelf uitleggen? Of zie je het gewoon als: Er is iets, punt?

Dat laatste. Voor mij heeft het eigenlijk zelden meerwaarde, uit het besef dat er een hiernamaals is krijg ik geen hoop o.i.d. Daarom snap ik het ook nooit als atheÔsten aankomen met het argument "Dat mensen geloven in een hiernamaals omdat ze (onbewust) willen/hopen dat het zo is" en het in werkelijkheid dus 'wishful thinking' (wensdenken) is. Op mij kan die theorie althans niet van toepassing zijn want ik had veel liever gehad dat er geen hiernamaals bestond en je gewoon chronisch doodgaat bij overlijden. Dan is het lijden namelijk voorgoed over. Als je echter in het hiernamaals komt, wie zegt dat het lijden dat je ervaart dan opeens stopt? Die garantie is er niet. Wellicht blijft het lijden daar gewoon voortduren, en moet je daarnaast op den duur weer opnieuw reÔncarneren.

Want wie weet klopt het beeld van 'dat er in het hiernamaals enkel vrede word ervaart' helemaal niet en is dat door ons mensen bedacht. Er bestaan ook talloze negatieve BDE's (bijna dood ervaringen) namelijk. Het lijkt er dus op dat alles wat IN jezelf bestaat hier op aarde (dus je emoties, je gedachten etc) ook daar blijft voortbestaan, wie je bent verdwijnt namelijk niet. Dat houdt dus in dat zelfs in het hiernamaals emoties als verdriet kunnen bestaan. Je kunt immers terecht komen in een energie vol licht, vrede en liefde, maar dat houdt nog niet in dat je die vrede ook intern ervaart. Je eigen interne gemoedstoestand staat namelijk los van de externe energie waarin je terecht komt.
Stormpie

« Antwoord #365 Gepost op: 27.11.2015, 15:23:39 »

voor mij als niet-gelovige een onbekend argument. Maar moet erbij zeggen dat ik geen argumenten nodig heb, ik hoef anderen niet persť te overtuigen van mijn ideeŽn. Ik predik geen non-geloof zeg maar.

er was eens......
Hadewychisdemol

Surfing is probably my #3 passion in life!

« Antwoord #366 Gepost op: 30.10.2017, 23:41:56 »

Na het veelvuldig lezen van allerlei artikelen en boeken over religie waar ik in m'n loopbaan nooit iets mee ga doen, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet in God geloof maar wel religieus ben Roll Eyes

What if the colonists never flipped on the greatest empire in the world?
Gupp

Als je links kijkt, zie je rechts niks!

« Antwoord #367 Gepost op: 31.10.2017, 07:43:11 »

Na het veelvuldig lezen van allerlei artikelen en boeken over religie waar ik in m'n loopbaan nooit iets mee ga doen, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet in God geloof maar wel religieus ben Roll Eyes

Wat houdt het religieus zijn voor jou in? Wink

Finalist The Amazing Race 2017 // WIDM Pool - 2015 #229 - 2016 #9 -
Hadewychisdemol

Surfing is probably my #3 passion in life!

« Antwoord #368 Gepost op: 31.10.2017, 13:57:25 »

Dat ik mens ben

What if the colonists never flipped on the greatest empire in the world?
Tristan
Global Moderator

Niet mokken... of toch wel?

« Antwoord #369 Gepost op: 31.10.2017, 15:48:48 »

Dat ik mens ben
Cogito ergo sum

Je suis le magnifique!
Swifty
Actief Lid
Aanspreekpunt Expeditie Robinson, Winnaar pool ER 2009 en 2015