Auteur Topic: Alles wat je wil weten over internet en PC's...  (gelezen 7786 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #40 Gepost op: 4-01-2004, 13:29:22 »
Dankje Annuh, nu weet iedereen tenminste hoe dat probleem kan worden opgelost, ik heb die taalbalk nu bovenin mijn scherm staan, weet dus direkt wat ik moet doen als het opnieuw gebeurt.

Blijft echter toch de vraag open staan: is het op de een of andere manier te voorkomen, dat de toestenbord-instellingen hun eigen leven gaan leiden?

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #41 Gepost op: 4-01-2004, 13:31:27 »
Niet op die knoppencombinatie drukken...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #42 Gepost op: 4-01-2004, 13:36:53 »
Als je  die combinatie kent, zou je dan zo aardig willen zijn die hier neer te zetten? Heeft iedereen er iets aan :D


Edit: laat maar, Annuh had hem al genoemd. Alt-shift is ook bij mij dus de boosdoener.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2004, 13:41:02 door bodejos »

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #43 Gepost op: 4-01-2004, 17:23:16 »
Jos,Dorine,Robin en anderen, jullie probleem is snel op te lossen.
Ga even naar je configuratiescherm en kies daar 'Landinstellingen'Controleer eerst of je daar je toetsenbord op Nederlands hebt staan ( zelfs als je een Engelstalige XP hebt ). Kies dan daar het tabblad 'Talen'en klik op 'Details' in het vak 'Tekstservices en invoertalen'
Kies onderaan in het nieuwe venster dat verschijnt voor 'Toetsinstellingen'
In het nieuwe venster krijg je een lijstje met schakelmogelijkheden, met daarachter de sneltoetscombinatie die daar bij hoort.
Je selecteert elk onderdeel waar een toetsencombinatie achter staat,klikt op 'toetsencombinatie wijzigen' en schakelt daar het vinkje uit. In de lijst verschijnt dan 'geen' achter het betreffende item.
Bij het item 'schakelen tussen invoertalen' moet je allebei de vinkjes uitzetten.
Dan enkele keren OK doen en klaar is Kees, geen lastige schakelingen tussen talen meer
En niets lijkt wat het is...

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #44 Gepost op: 4-01-2004, 17:34:42 »
dank je wel!!!
Mijn prinsje is chriz!!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #45 Gepost op: 4-01-2004, 17:47:16 »
Maar wat nou als je WILT schakelen ??? :P
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #46 Gepost op: 4-01-2004, 17:55:18 »
Leuk, Daan, dan is het eenvoudig. Zonder gekheid: doe de handelingen zoals Baziel ze opnoemt precies zoals hij ze beschrijft, maar zet een vinkje waar je dat wil hebben.

Voor mijzelf weet ik overigens niet veel toepassingen te bedenken waar ik die gewijzigde toetsendefinities voor nodig heb. Ik kan me indenken dat de functie handig kan zijn, maar voor mijzelf dus niet.

Ik heb het even gedaan, het is maar een werkje van 5 seconden. Je moet dus alleen even weten WAT je moet doen. Met de beschrijving van Baziel was dit zeer eenvoudig, namens mijzelf: bedankt.


Voor beginnende internetters heb ik nog een tip om virussen buiten de deur te houden:
« Laatst bewerkt op: 17-01-2004, 09:41:13 door bodejos »

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #47 Gepost op: 15-02-2004, 17:05:38 »
Ik had gisteren een vrij ernstige storing op mijn PC met de melding " geen quotum om deze opdracht uit te voeren" Alles blokkeerde volledig en zelfs de Ctrl+Alt+Delete functie werkte niet meer. De stekker uittrekken bleek de enige mogelijkheid.Na heropstart werkte alles weer normaal.
Ik heb die melding nog nooit gehad en ik vraag me af van waar die voortkomt.
Ik was nu wel vrij uitgebreid aan het multitasken, zou dat de reden kunnen geweest zijn ?
En niets lijkt wat het is...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #48 Gepost op: 16-02-2004, 17:41:12 »
Uitgebreid en vooral zwaar multitasken zou best eens de oorzaak kunnen zijn. Bij mij helpt zo'n Ctrl-Alt-Del meestal wel, het afsluiten van 1 toepassing is meestal afdoende om de zaak weer aan het lopen te krijgen.

Maar als die mogelijkheid het bij jou ook liet afweten, heb ik er ook geen pasklare oplossing voor.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #49 Gepost op: 16-02-2004, 17:47:07 »
Ik had gisteren een vrij ernstige storing op mijn PC met de melding " geen quotum om deze opdracht uit te voeren" Alles blokkeerde volledig en zelfs de Ctrl+Alt+Delete functie werkte niet meer. De stekker uittrekken bleek de enige mogelijkheid.Na heropstart werkte alles weer normaal.
Ik heb die melding nog nooit gehad en ik vraag me af van waar die voortkomt.
Ik was nu wel vrij uitgebreid aan het multitasken, zou dat de reden kunnen geweest zijn ?
Zou kunnen, heb ik ook wel eens. Maar de boodschap zelf komt mij vreemd voor... Is er een verschil tussen de NL Windows en de Be Windows? ???
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #50 Gepost op: 16-02-2004, 23:02:49 »

 Is er een verschil tussen de NL Windows en de Be Windows? ???
In het plat Belgisch: ROITEN!!!! ::oink::

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #51 Gepost op: 17-02-2004, 17:10:30 »
Ik heb een vraagje. Ik heb vandaag foto's gemaakt met een digitale camera, en ik heb ze op de computer gezet. Nu wil ik ze graag op internet zetten, en ik weet wel hoe dat moet, maar de foto's zijn zo groot, (zo rond de 450 kb per foto) en het zijn bijna 50 foto's. Kan dat niet wat kleiner?
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #52 Gepost op: 18-02-2004, 11:34:49 »
Ik heb een vraagje. Ik heb vandaag foto's gemaakt met een digitale camera, en ik heb ze op de computer gezet. Nu wil ik ze graag op internet zetten, en ik weet wel hoe dat moet, maar de foto's zijn zo groot, (zo rond de 450 kb per foto) en het zijn bijna 50 foto's. Kan dat niet wat kleiner?

Dat kan uiteraard kleiner, Elise.
Een eerste optie is dat je, in de toekomst dan, foto's neemt op een lagere resolutie.Als je digitale foto's schiet, en je weet dat ze kwalitatief enkel moeten voldoen om op Internet te verschijnen kan je makkelijk werken op 640x480 pixels.
Da's zo min of meer de gemiddelde standaard voor Internetfoto's. Je krijgt dan bestanden van zo'n 100 à 200 Kb groot, dus dan ben je al halfweg.

Om je bestaande foto's te verkleinen heb je een fotobewerkingsprogramma nodig zoals Photoshop of U Lead of iets dergelijks.
Als je dat zelf niet hebt, is dat geen ramp. Er zijn hier ongetwijfeld wel goede zielen te vinden die de foto's voor jou willen verkleinen. Mocht je onverhoopt niemand vinden, dan wil ik het wel even voor je doen.
Stuur dan even een pm en het komt in orde.
En niets lijkt wat het is...

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #53 Gepost op: 27-08-2004, 13:26:07 »
Let bij foto's altijd op de extensie BMP is groter als jpg. Vaak win je al veel als je de bmp-tjes overzert in jpg-tjes
Gek zijn is gezond

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #54 Gepost op: 27-08-2004, 13:28:44 »
Maar verlies je al (veel) kwaliteit
Take a glorious bite out of the whole world

Offline EmptyVillage

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Alles wat je wil weten over internet en PC's...
« Reactie #55 Gepost op: 27-08-2004, 15:43:51 »
Vind ik wel meevallen, maar goed.
Gek zijn is gezond