Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1021341 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4920 Gepost op: 8-08-2016, 13:00:29 »
Sterkte Robbie.. ::hug::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4921 Gepost op: 23-08-2016, 22:40:47 »
morgen (woensdagavond) is er een mooie Iridiumflare (-5,9) te zien van de Iridium56 sateliet. Om 22.14 in het oostnoordoosten. Zo'n flare duurt maar kort. Sommigen denken dat het een heel heldere vallende ster is, maar niet dus.
HIER kun je meer lezen over Iridiumsatelieten, die zo heten omdat men in eerste instantie 77 van deze satelieten in de ruimte wilde brengen. Iridium heeft nr 77 in het periodiek systeem, vandaar de naam.
Nog een leuke site met veel informatie is Heavens above

Ook donderdagavond is er een heldere flare (-5,4) waar te nemen van de Iridium84 om 22.08 in het oostnoordoosten.
er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4922 Gepost op: 24-08-2016, 22:32:34 »
Jammer.. de flare viel een beetje tegen.. maar morgen nieuwe kansen 8)
er was eens......

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4923 Gepost op: 24-08-2016, 22:46:38 »
Ik bleek net te laat buiten te staan. Morgen de tijd wat beter in de gaten houden.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4924 Gepost op: 25-08-2016, 22:13:39 »
en ook deze gezien :) Viel samen met een landend vliegtuig, een overvliegende uil (cool) en een wensballon.. Dan is er in ene heel veel tegelijk te zien.
er was eens......

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4925 Gepost op: 25-08-2016, 22:18:00 »
Volgens mij ook gezien :). Dwars door Cassiopeia? En iets later dan voorspeld? Of was het toch een vallende ster? :P

Zonder landende vliegtuigen, overvliegende uilen (jammer) en wensballonnen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4926 Gepost op: 25-08-2016, 22:34:13 »
jeps, dwars door Cassiopeia. En hij was aan de late kant, klopt. Later zag je hem nog als gewone satelliet verder gaan..
er was eens......

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4927 Gepost op: 25-08-2016, 22:49:09 »
Tof! Dat was dan mijn eerste iridium flare. :)

Dat laatste heb ik gemist. Zal er volgende keer op letten.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4928 Gepost op: 3-09-2016, 10:33:47 »
Niet zozeer nieuws, maar meer een huishoudelijke mededeling: KPN kampt met een hardnekkige landelijke storing. Daardoor kunnen hun klanten nu even niet internetten. TV en telefoon zijn niet door de storing getroffen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4929 Gepost op: 9-09-2016, 23:58:28 »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4930 Gepost op: 10-09-2016, 10:28:16 »
niet alleen jij Niuno.. echt verschrikkelijk! Dan ben je als mens wel heel diep gezonken.
er was eens......

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4931 Gepost op: 13-09-2016, 20:40:48 »
Het boek van Paulien Cornelissen "Taal is zeg maar echt mijn ding" wordt verfilmd :D

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4932 Gepost op: 14-09-2016, 19:57:33 »
Ik ga in maart 2017 naar een concert van Lindsey Stirling in Tilburg  ::tandpastasmiley::
I will follow my inner gold

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4933 Gepost op: 14-09-2016, 20:55:01 »
Ik ga in maart 2017 naar een concert van Lindsey Stirling in Tilburg  ::tandpastasmiley::

Cool!
er was eens......

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4934 Gepost op: 14-09-2016, 21:49:53 »
Het boek van Paulien Cornelissen "Taal is zeg maar echt mijn ding" wordt verfilmd :D

Huh hoe dan? ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4935 Gepost op: 15-09-2016, 16:29:28 »
Jongeren kunnen niet meer rondkomen
Jongeren zijn vaker financieel afhankelijk van anderen. Aan het begin van deze eeuw kon nog 45 procent van de 20- tot 25-jarigen zelf zijn broek ophouden, met een eigen inkomen dat hoog genoeg was om van rond te komen. Nu is dat nog maar een kwart. De ouderen zijn daarentegen vaker dan vijftien jaar geleden economisch zelfstandig.
Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) die Trouw heeft opgevraagd. Ook bij de jongeren tussen de 25 en 30 jaar daalde de mogelijkheid om een eigen huishouden draaiend te houden. In 2001 was 75 procent in deze leeftijdsgroep financieel onafhankelijk. Dat is gedaald naar 65 procent in 2014, meldt het CBS.

Deze ontwikkeling verbaast Kristina van der Molen, vicevoorzitter van FNV Jong, niet. Ze ziet veel voorbeelden, vooral van afgestudeerden die lang aan het lijntje worden gehouden met stages en slecht betaalde werkervaringsplekken. Maar ze schrikt wel van de omvang van de daling. "Wat bizar veel."
Van der Molen: "Afgestudeerden werken soms veertig uur per week voor 250 euro per maand. En dat zo een jaar lang. Dan ontkom je er niet aan je hand op te houden bij je ouders. Terwijl er vroeger startersfuncties waren voor het minimumloon of iets erboven." FNV Jong maakt zich erg druk om deze trend.

Andere oorzaken voor het feit dat twintigers niet meer kunnen rondkomen, zijn de toename van flexibele arbeidscontracten, de toename van het aantal deeltijdbanen en de stijgende jeugdwerkloosheid. Jongeren zijn vaak al blij als ze werk hebben. Ook studeren ze nu vaker of zitten nog op school, waardoor ze niet zelfredzaam zijn.
Onder de werkende jonge twintigers heeft de helft een flexibel contract. Dat lag in 2004 nog op 29 procent. Veel van hen werken voor een uitzendbureau, of als oproep- of invalkracht. Bij de oudere twintigers neemt het aandeel flexwerkers al iets af, maar het zijn er nog altijd veel meer dan tien jaar geleden.

(...)

Het aantal 55-plussers dat financieel op eigen benen staat, steeg deze eeuw juist hard. In 2001 was 60 procent in de leeftijdscategorie 55-60 jaar financieel onafhankelijk. Dat is gestegen naar 71 procent in 2014. Een groei van elf procent. Bij de 60-plussers groeide het aandeel zelfs met 12 procent, van 52 naar 64 procent.
(...)
De cijfers van 2015 heeft het CBS nog niet. Wel weet het bureau dat het aantal jongeren dat voltijds werkt verder is afgenomen in 2015 en begin dit jaar.


http://www.trouw.nl/tr/nl/39681/nbsp/article/detail/4373262/2016/09/09/Jongeren-kunnen-niet-meer-rondkomen.dhtml





Ahja, en dan nemen ze het woningprobleem nog niet eens mee.
Kopen is onmogelijk; geen vaste contracten dus geen hypotheek.
Sociaal huren moet je zo 10 jaar zijn ingeschreven.
Vrije markt huren zit je zo boven de 800 euro per maand, laat staan voor een goede locatie.

Ah, fun times.
Ik ben zo benieuwd naar de verkiezingscampagne van de ouderenpartij.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4936 Gepost op: 20-09-2016, 23:39:15 »
het is al van een paar dagen geleden eigenlijk.. de nieuwe donorwet..
Hoe langer ik er over nadenk, hoe slechter ik het idee van zo'n wet vind. Het donor zijn staat voor mij niet ter discussie, dat is iets waar ik zelf niet zo lang over na hoef te denken. Dat ben ik gewoon. Maar automatisch donor zijn in een wet vastleggen? Daar heb ik heel veel moeite mee. In principe vind ik het een aantasting van je persoonlijke vrijheid. Ook vind ik dat hiermee een grens wordt overschreden waardoor het makkelijker wordt om te beschikken over iemand. Een ontwikkeling die ik heel zorgelijk vind en die in mijn ogen ook onomkeerbaar is. Niet zorgelijk op de korte termijn, maar juist op de lange duur. Waarbij stukje bij beetje de persoonlijke vrijheid wordt opgeofferd voor een 'groter' goed. Wat dat grotere goed ook moge zijn. Over 100 jaar worden de babies voorzien van chip met persoonsnummer bij de geboorte. Een chip waar alle informatie over een persoon met een scanner valt af te lezen.
Velen zullen zeggen 'het zal zo'n vaart niet lopen' en ongetwijfeld maak ik het niet meer mee.. Maar de deur wordt op een kiertje gezet. En het verleden heeft geleerd dat zo'n kiertje ruimte biedt aan meer. Was het in 1988 ingevoerde sofi nummer in eerste instantie bedoeld voor de belasting, tegenwoordig krijgt iedere burger bij geboorte een bsn waar alles aan opgehangen is. Van rijbewijs, tot paspoort, van belasting tot verzekering. En het gebruik van dit bsn wordt geregeld in de grondwet. En iedere keer wordt diezelfde grondwet een klein beetje aangepast, getornd aan jouw privacy.
Ik ben niet blij met deze wet. Niet vanwege het donor zijn, want dat juich ik absoluut toe, maar vanwege het knabbelen aan persoonlijke vrijheid.
er was eens......

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4937 Gepost op: 21-09-2016, 08:35:24 »
 Ik maak me om dezelfde reden veel meer zorgen om een wet die op dezelfde dag is aangenomen en waar niemand het over heeft, namelijk dat zorgverzekeraars straks jouw zorgdossier mogen inzien. Waarom? Omdat 0,01 % van de bevolking zorgfraude pleegt. Dat is genoeg reden om onze privacy op te offeren schijnbaar.
« Laatst bewerkt op: 21-09-2016, 08:37:23 door Loezel »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4938 Gepost op: 21-09-2016, 09:22:07 »
Ik maak me om dezelfde reden veel meer zorgen om een wet die op dezelfde dag is aangenomen en waar niemand het over heeft, namelijk dat zorgverzekeraars straks jouw zorgdossier mogen inzien.
En zelf heb je wel het recht om je eigen dossier in te zien, maar het blijkt dat het zeer lastig is om dat dossier in je eigen handen te krijgen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4939 Gepost op: 21-09-2016, 09:46:28 »
Ja, dat was bij kassa toch? Dat was helemaal fascinerend ja, dat jouw zorgverzekeraar straks makkelijker bij jouw dossier kan dan jijzelf ofzo.  ::)