Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1019217 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5100 Gepost op: 11-06-2017, 09:32:52 »
IS pleegt juist vrijwel alleen aanslagen in landen die Islamitisch zijn,  maar volgens IS op de verkeerde manier.  De meeste aanslagen vinden nog altijd plaats in het midden oosten. Daarnaast lopen hier ook nog wat gestoorde idioten rond. Hoeven niet per se IS-aanhangers te zijn.  Die gast in Nice was waarschijnlijk niet eens gelovig.  maar IS heeft nogal de irritante gewoonte om alles op te eisen.  Volgens mij schreef Aapje daar ook wat over laatst.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5101 Gepost op: 11-06-2017, 11:10:38 »
IRA heeft ook in Roermond een aanslag gepleegd hè.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5102 Gepost op: 11-06-2017, 11:44:41 »
De Ira, Eta, etc zaten niet in Nederland. Maar wij hadden destijds wel te maken met de treinkaping en schoolgijzeling van de Molukkers.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5103 Gepost op: 11-06-2017, 11:47:48 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5104 Gepost op: 11-06-2017, 11:55:01 »
Ik bedoelde te zeggen, Nederland was niet hun hoofddoel. Dat waren Verenigd Koninkrijk en Spanje. Uiteraard zullen terroristen proberen andere landen erbij te betrekken.

Enfin, ik las net dit artikel. Met een duidelijk grafiekje over wanneer hoeveel doden door aanslagen. Vergeleken met de jaren zeventig en tachtig leven we nu in een zeer rustig tijdperk.

http://nos.nl/artikel/2177655-waarom-ons-brein-meteen-aan-een-aanslag-denkt.html
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5105 Gepost op: 11-06-2017, 11:57:46 »
Van de RAF wist ik idd wel. Dat van de IRA niet. Maar ja, dat is ook allemaal een beetje van voor mijn tijd. Hoewel de IRA en zeker de ETA natuurlijk nog niet erg lang inactief zijn. Overigens zijn er ook best mensen bang in vooral Noord-Ierland dat het geweld met de Brexit weer kan oplaaien, als er een grens komt tussen Ierland en Noord-Ierland, kan dit allemaal weer tot spanning leiden. En het feit dat May nu samen gaat werken met de Unionisten, helpt ook niet echt.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5106 Gepost op: 11-06-2017, 12:13:39 »
Nooit geweten. Duidelijk voor mijn tijd
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5107 Gepost op: 14-06-2017, 07:35:31 »
In de buurt van Notting Hill staat een compleet flatgebouw inbrand ::oink:: De brandweer is met 40 wagens uitgerukt. Er zouden gewonden zijn, er zouden mensen uit de flat gesprongen zijn, maar er zouden ook nog mensen ingesloten zitten. Het gebouw van 24 etages zou ook op instorten staan.
« Laatst bewerkt op: 14-06-2017, 07:38:08 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5108 Gepost op: 14-06-2017, 08:25:43 »
En het is niet een klein brandje :o
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5109 Gepost op: 14-06-2017, 11:22:30 »
Ik ben op BBC-News aan het kijken naar een verslag van die brand. Bizar is dat het gebouw dat vannacht in lichterlaaie stond, in gebruik werd genomen in de periode waarin Towering Inferno een grote bioskoop-hit was. Die brand ontstond ook in een kleine ruimte, maar zette het gebouw binnen korte tijd ook compleet in lichterlaaie. Helaas was dat fictie, en is dit nu de trieste werkelijkheid.

Maar ik reageer tegelijk ook even op de post van Good-Riddance over ''Nando''.


Dat Fernando Ricksen ongeveer heilig verklaard wordt, overal waar hij ooit gespeeld heeft, dat wist ik. Een van mijn collega's is fan van Fortuna (Sittard), en een van de tribunes van hun stadion draagt Fernando's naam. Elke kritiek die je op hem hebt, wordt je niet in dank afgenomen.

Maar de kwestie zelf: moet je iemand die heeft geleefd zoals beschreven in de column, een standbeeld geven? Vooropgesteld: het wordt in de column beschreven zoals het was, en het verhaal klopt dus.

Ik zeg: nee, dat is iets teveel van het goede. Maar moet ik dan een oogje dichtknijpen omdat hij ALS heeft? Ook op die vraag is mijn antwoord ''nee''.

Je zou bij jezelf de vraag kunnen stellen of hij de lichamelijke ellende over zichzelf heeft afgeroepen. Op die vraag kan ik als niet-medicus geen antwoord geven, zou hij geen ALS hebben gekregen als hij zich braaf aan alle leef- en gezondheidsregeltjes had gehouden? Is niet te zeggen. Je kan het ook omdraaien: mensen van wie aangenomen mag worden dat ze zich wel ''globaal'' aan die regeltjes hebben gehouden krijgen ALS, overlijden er binnen afzienbare tijd aan, en krijgen geen standbeeld. Hooguit voor enkele weken hun afbeelding in een bushokje. Wie daarop afgebeeld staat, is inmiddels overleden, staat erbij.

Doe hoe ik nu ook tegen ''Nando'' aan kijk, niemand verdient een voortijdig overlijden: mijn antwoord op de standbeeld-vraag heb ik hierboven onderbouwd. Mensen hoeven het niet met mij eens te zijn, en hebben wellicht een argument waar ik niet aan dacht, maar dit is hoe ik er tegenaan kijk.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5110 Gepost op: 19-06-2017, 00:02:31 »
een korte beargumenteerde visie mag ook hoor.. Dat leest vaak makkelijker :) De kunst van het weglaten.
er was eens......

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5111 Gepost op: 19-06-2017, 20:26:34 »
Toch apart. Weer een aanslag geweest vanochtend. Dit keer op Moslimsim Londen en je hoort er veel minder over o.a. hier
You'll never walk alone

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5112 Gepost op: 19-06-2017, 20:54:44 »
Ik erger me al heel lang aan de media en hun berichtgeving. Alles is tegenwoordig een 'aanslag' of een 'terroristische daad' en 'moet opgeëist' worden.

De media blijven het spelletje meespelen met de 'terroristen'... ::ohno::
🜃

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5113 Gepost op: 19-06-2017, 21:39:14 »
Doel je misschien ook op de moeite die ''men'' heeft gedaan om degene die een van die meisjes vorige week om het leven heeft gebracht te omschrijven als ''een boerenzoon uit Lunteren''?

Op mijzelf kwam die omschrijving over als een krampachtige poging om duidelijk te maken dat het hier niet om een allochtoon ging.


Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5114 Gepost op: 20-06-2017, 10:16:07 »
Toch apart. Weer een aanslag geweest vanochtend. Dit keer op Moslimsim Londen en je hoort er veel minder over o.a. hier
Ik erger me al heel lang aan de media en hun berichtgeving. Alles is tegenwoordig een 'aanslag' of een 'terroristische daad' en 'moet opgeëist' worden.

De media blijven het spelletje meespelen met de 'terroristen'... ::ohno::

Was vorige week, or so, bericht dat NRC minder aandacht/headlines aan dergelijke zaken ging besteden omdat de lezers er helemaal gallisch van werden. Hoorde wel vaker recent dergelijke tonen, dus zou me niet verbazen als andere grote media ook wat aan het temperen zijn.

Vanuit journalistiek oogpunt moet het natuurlijk worden gemeld, maar dat kan ook zonder chaotische foto's, ontredderde ooggetuigenverslagen, en reconstructies waar de doden vielen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5115 Gepost op: 20-06-2017, 10:42:08 »
Twee journalisten (o.a Derk Bolt, van het programma 'Spoorloos') zijn, tijdens opnames voor het nieuwe seizoen, ontvoerd in Colombia (Bron)

hopen op een goede afloop :(


In Yulin (China) zou vandaag het jaarlijks hondenvleesfestival beginnen. Volgens berichten heeft China dit festival na wereldwijde protesten eindelijk verboden. Ik hoop het.. want al lust ik graag een lapje vlees bij het eten, dit is/was te verschrikkelijk voor woorden.. (Bron)
er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5116 Gepost op: 21-06-2017, 10:59:28 »
er was eens......

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5117 Gepost op: 21-06-2017, 11:16:18 »
 :(

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5118 Gepost op: 27-06-2017, 10:02:59 »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5119 Gepost op: 30-06-2017, 14:39:08 »
http://www.nu.nl/buitenland/4805553/duitsland-legaliseert-homohuwelijk-merkel-stemt.html

Het homohuwelijk is (eindelijk!) gelegaliseerd in Duitsland ::bravo::. Beter laat dan nooit ::feest::

edit: Ook fijn, een keer goed nieuws  ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human