Auteur Topic: Helen of Troy  (gelezen 3316 keer)

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Helen of Troy
« Gepost op: 26-02-2004, 18:39:55 »
Gisteravond en vanavond op SBS6: de miniserie Helen of Troy. Hebben jullie het gezien?

Ik vind het zelf (ondanks uiteraard veel te veel geweld ::ohno::) wel leuk om te zien hoe ze het verhaal uitgewerkt hebben, en ze houden zich redelijk aan het origineel ;) ::ok::. Wat vind jij ervan Castor_en_Pollux?? (Ze waren wel de hele Castor vergeten..)

Mijn vader zei wel nog dat het een beetje moeilijk te volgen is als je niet (meer precies) weet hoe het verhaal ook alweer ging.. Dan zijn de personages mss wat verwarrend. Ik vond dat ze bij sommige personages wel een andere acteur uit hadden mogen kiezen, maar het kan er wel mee door :).

Al blijft het natuurlijk raar dat die Grieken en Trojanen Engels praten.. :p

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Helen of Troy
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2004, 19:16:54 »
Sorry, even over het hoofd gezien. Onverwachte culturele bijdrage van SBS6. En hoe oud is Helena (in de serie)?
Ik zal vanavond kijken.
Ben benieuwd hoe het afloopt met die zus?


Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: Helen of Troy
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2004, 19:18:13 »
Niet gekeken, Woensdag-avond, voetbal-avond he

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Helen of Troy
« Reactie #3 Gepost op: 26-02-2004, 20:01:17 »
Sorry, even over het hoofd gezien.
oww, jammer, had je echt leuk gevonden, maarja, jij kunt idd ook nog wel vanavond instappen ;)

En hoe oud is Helena (in de serie)?
hm, weet niet precies, gewoon, jonge vrouw..

Ben benieuwd hoe het afloopt met die zus?
Uhm, bedoel je nou Helena zelf of haar zus Klytaimnestra?

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Helen of Troy
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2004, 00:14:41 »
Uhm, bedoel je nou Helena zelf of haar zus Klytaimnestra?

Ik bedoel uiteraard mijn zus Helena en niet mijn halfzus Klytaimnestra. Hoe het de laatste vergaat na de moord op Agememnon weten we nog niet. ;) :)
Als dat maar goed gaat. :-X

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: Helen of Troy
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2004, 09:43:28 »
Een foutje ontdekt. In de film door Achilles, Hector gelijk. Terwijl Vergillius toch echt schreef dat Hector eerst Achilles doodde en dat HEctor daarna pas werd gedood door de Vriend van Achilles.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Helen of Troy
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2004, 14:22:06 »
Uhm, neehoor LC, het is juist andersom: Hector doodt eerst de vriend van Achilles, en daarna doodt Achilles Hector. Maar in de film hebben ze uiteraard enooooorm veel weggelaten om het allemaal in die paar uurtjes te proppen. Maarja van mij hadden ze wat meer wapengekletter weg mogen laten ::). Paar belangrijke figuren die ze helaas hadden weggelaten:
-Andromache, vrouw van Hector (had makkelijk erbij gekund, nu stonden alleen zn ouders op die muur te huilen toen ie doodging)
-Laocoon, Trojaanse priester die doorheeft dat het paard onheil zal brengen en dan door zeeslangen gedood wordt (maarja, dat had wel tijd gekost en moeite om die slangen er een beetje goed uit te laten zien)
-Ajax, Griekse strijder die uiteindelijk waanzinnig wordt en zelfmoord pleegt (sja, ook een tijdrovend personage..)
edit: en natuurlijk Aeneas, zou ook leuk geweest zijn.. ;)

Maar het meest jammer vond ik dat ze de goden vrijwel helemaal weggelaten hadden! Paris zou in het tweegevecht met Menelaos gered moeten worden door Aphrodite, en niet door een plotseling medelijden van Menelaos of zo ??? :-\\ vond ik echt heel vaag in de film.. En dat hij later Achilles in zn hiel schiet, ja dat klopt wel, maar hoe kan Paris weten dat dat de plek is waar hij op moet richten?! Zijn boog wordt daarop gericht door Apollo! Werd ook helemaal niet uitgelegd hoe dat zat dat Achilles doodging door een schot in zijn hiel.. ::ohno::

Naja, bij zoiets ist natulijk makkelijk om ammaal kritiekpunten te vinden.. Het was op zich wel een aardige poging ;)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2004, 00:12:39 door Annemieke »

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: Helen of Troy
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2004, 17:13:01 »
Oh, dan zal ik het wel verkeerd onthouden hebben ;D

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Helen of Troy
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2004, 17:26:18 »
 ;D ;D

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Helen of Troy
« Reactie #9 Gepost op: 1-03-2004, 17:32:32 »
Ik heb helaas alleen deel 1 gezien, wel mooi maar ik verwacht tog meer van "Troy" hoor...
Take a glorious bite out of the whole world