Auteur Topic: Ontdekking van de dag  (gelezen 1917307 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19300 Gepost op: 3-06-2017, 11:11:37 »
Mijn ontdekking vandaag: dit is mijn drieduizendste bericht op RN. ::feest::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19301 Gepost op: 3-06-2017, 11:16:22 »
Dit:

Aankondiging:

It's back ....

Save the date: 21 juli 2017 - 21.00 uur
Het verhaal ligt deels in jouw handen ....

 
::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19302 Gepost op: 3-06-2017, 11:41:07 »
(En vanaf een bepaalde leeftijd moet je hem dan toch ver weg houden om je kin goed te kunnen zien ::) )

Vanaf een bepaalde leeftijd wil je je kin helemaal niet meer in een spiegel zien (en niet allen je kin)...  ::rofl::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19303 Gepost op: 3-06-2017, 12:53:47 »
Mijn ontdekking vandaag: dit is mijn drieduizendste bericht op RN. ::feest::

 ::bravo::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19304 Gepost op: 3-06-2017, 18:15:09 »
Mijn ontdekking vandaag: dit is mijn drieduizendste bericht op RN. ::feest::
Goed bezig  ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19305 Gepost op: 3-06-2017, 20:26:59 »
Als ik rond een uur of 7 op de bank in slaap valt, kom ik tot de ontdekking dat ik de laatste dagen te weinig geslapen heb  ::slaap:: ::slaap::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19306 Gepost op: 4-06-2017, 13:31:14 »
De grijze haartjes van mijn beginnende baard groeien sneller dan de zwarte haartjes... Apart! (of is daar een wetenschappelijke verklaring voor te bedenken?)

Oh ja, en natuurlijk ook de ontdekking dat de zomersoap weer terug gaat komen! Ik kan nu al niet wachten! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 4-06-2017, 13:52:28 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19307 Gepost op: 4-06-2017, 14:12:35 »
Donderdag komen ze voor de deuren :D
Ik ben benieuwd.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19308 Gepost op: 4-06-2017, 18:21:20 »
De Amsterdam Tower is ineens heel erg in trek bij veel mensen die ik ken.

Mooi uitzicht. Maar ik hoor van veel mensen dat ze de toegangsprijs toch wel pittig vinden.

Ik was er dinsdag. En ja: 12.50 pp.....

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19309 Gepost op: 5-06-2017, 13:19:54 »
Vanaf een bepaalde leeftijd wil je je kin helemaal niet meer in een spiegel zien (en niet allen je kin)...  ::rofl::


::rofl::

Dat is ook weer zo :P


Ontdekking van vandaag: koekoe is ons nog niet vergeten :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19310 Gepost op: 5-06-2017, 13:26:39 »

::rofl::

Dat is ook weer zo :P


Ontdekking van vandaag: koekoe is ons nog niet vergeten :D
Tuurlijk niet  ::hug:: ::hug:: ::hug::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19311 Gepost op: 5-06-2017, 23:57:21 »
Ik kwam er eigenlijk per toeval via dit artikel achter, maar kijkcijfers worden gewoon gemeten d.m.v steekproeven. Dat wist ik niet.

<verder ingekort>


Ik raad je deze film aan. Gaat op satirische wijze over hoe met kijkcijfers gemanipuleerd kan worden.

http://www.imdb.com/title/tt0810868/?ref_=fn_al_tt_1
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19312 Gepost op: 6-06-2017, 18:19:30 »
In onderzoeken wordt voor zover ik weet altíjd met steekproeven gewerkt, simpelweg omdat het niet anders kan.
Maar daar is echt wel heel goed over nagedacht hoor. Je kunt met SPSS bijvoorbeeld de significantie van een onderzoeksuitkomst berekenen.
Ik weet niet precies wat het programma doet, maar aan het getal dat er uit komt kun je in ieder geval zien hoe groot de kans is dat als je dit onderzoek nog een keer uitvoert met andere mensen je dezelfde resultaten krijgt. Dan gaan we er natuurlijk wel vanuit dat de andere steekproef eenzelfde soort steekproef is. Dus als je de eerste keer alleen Nederlandse studenten onderzocht, moet je dat de tweede keer ook doen en dan kun je inderdaad alleen iets zeggen over Nederlandse studenten.

Ik neem aan dat ze bij het selecteren van die huishoudens inderdaad rekening houden met de verschillen tussen de bevolking. En nee, natuurlijk kun je nooit met 100% zekerheid zeggen dat de verdeling precies klopt, maar je kunt het toch wel heel dicht benaderen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19313 Gepost op: 11-06-2017, 01:57:55 »
Katy Perry haar nieuwe album is slecht :\'( #imout
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19314 Gepost op: 18-06-2017, 14:48:33 »
Ik ben zo blij dat ik geen kaarten heb gekocht voor Rosmalen. Was het wel van plan (hoewel eerder voor gisteren geloof ik), maar niet gedaan omdat ik mijn geld eigenlijk beter kon gebruiken. Zit nu de finale bij de mannen te kijken Muller - Karlovic. Drie games op weg. Ik geloof dat de langste rally 2 slagen is tot nu toe. Niks tegen Karlovic, ik bedoel als je zo hard kunt serveren moet je er vooral gebruik van maken. Maar al zijn wedstrijden zijn zo saai om naar te kijken. En als je dan ook nog op de tribune zit. Je ziet de bal wrs niet eens, zo hard gaat ie.  ::rofl::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19315 Gepost op: 19-06-2017, 15:56:18 »
Ik ben zo blij dat ik geen kaarten heb gekocht voor Rosmalen. Was het wel van plan (hoewel eerder voor gisteren geloof ik), maar niet gedaan omdat ik mijn geld eigenlijk beter kon gebruiken. Zit nu de finale bij de mannen te kijken Muller - Karlovic. Drie games op weg. Ik geloof dat de langste rally 2 slagen is tot nu toe. Niks tegen Karlovic, ik bedoel als je zo hard kunt serveren moet je er vooral gebruik van maken. Maar al zijn wedstrijden zijn zo saai om naar te kijken. En als je dan ook nog op de tribune zit. Je ziet de bal wrs niet eens, zo hard gaat ie.  ::rofl::

Ja en Muller is weliswaar een interessante a-typische laatbloeier - maar heeft ook niet direct de mooiste speeltechniek.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19316 Gepost op: 19-06-2017, 22:20:53 »
Nee dat hielp ook niet.

OT: Personen- en familierecht kun je echt goed onthouden aan de hand van tv-series en films. In de zin van: Ja, maar die situatie zou in Nederland dus niet kunnen.  :P

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19317 Gepost op: 29-06-2017, 17:09:42 »
Ik heb me nu toch een ontdekking gedaan! Wilde er bijna een nieuw topic voor openen: de ontdekking van de eeuw, maar heb me ingehouden...
Komt'ie; ik ben er dus zo straks achtergekomen dat paardrijders een teken met elkaar hebben om te communiceren wanneer ze in galop gaan!! Nu is dat lastig uit te beelden via een forum, maar het is dat teken wat je maakt als je naar een vrachtwagenchauffeur seint dat hij moet toeteren! Ja, echt. ::zwaai:: Ineens liep ik namelijk langs een stuk of 10 paarden waarvan de meiden die erop zaten dat teken deden. Dus ik raakte helemaal in de war, totdat ze begonnen te galopperen en toen viel het kwartje. ::)

Nou, met recht een ontdekking mag ik wel zeggen. ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19318 Gepost op: 30-06-2017, 07:44:12 »
De belastingdienst kan mensen ook onverwacht blij maken.

Ik had over de laatste jaren te hoge zorgtoeslag gekregen, en moest dus steeds op ongelegen momenten iets terugbetalen. Goed, teveel gekregen, had ik geen recht op. Maar zij baseerden zich op gegevens die in principe zouden moeten kloppen.

Eigenlijk was ik dat terugbetalen wel een beetje zat, omdat het een jaar of 5 achter elkaar gebeurde. Ik stelde voor om het maand bedrag dan maar te verlagen met 1/12 deel van wat ik moest terugbetalen, maar dat kon niet....

Goed, dan maar weer dat bedrag opzij zetten, zodat ik het had op het moment dat ze het terug wilden hebben.

Groot was mijn verbazing dus, toen ik dat net opzij had gezet, en er vervolgens een definitief besluit van de belastingdienst kwam waarin stond dat een herberekening had uitgewezen dat ik over 2016 te weinig had gekregen.

Natuurlijk dacht ik: dat klopt niet, maar toen ik op mijn bankrekening keek, zag ik dat het wel echt was.

Genoeg om 3 maanden de basisverzekering plus de aanvullende verzekering mee te betalen....
« Laatst bewerkt op: 30-06-2017, 07:46:15 door Bodejos »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #19319 Gepost op: 30-06-2017, 22:52:18 »
Dat is lekker Jos!


Mijn geluksmomentje was dat de blauwe envelop slechts over de motorrijtuigenbelasting van mijn motor ging (30 euro per kwartaal) en nog niet de vennootschapsbelastingaanslag bevatte, nog even uitstel van betaling daarvan ;D
Keep calm and eat chocolates!