Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar WieIsDeMol.Com

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Nu op de chat
Realitynet
Nu online
322 gasten en 6 vaste bezoekers (Loezel, Mollenmania, Daisy, D*N, Tristan, Starlight)
Activiteitenagenda
Nu bezig
Forum Zomersoap
1 augustus
Realitynet Songfestival: inschrijvingen NU open!
24 augustus 19.30
Realitynet GameNight: Pubquiz 2.0, Doe Mee!
Oktober
The Amazing Race 2
Pagina's: 1 ... 963 964 965 [966] 967 968
  Print  
Auteur Topic: Ontdekking van de dag  (gelezen 662032 keer)
putyourHANSup!

Al Aaf!

« Antwoord #19300 Gepost op: 3.06.2017, 11:11:37 »

Mijn ontdekking vandaag: dit is mijn drieduizendste bericht op RN. ~~feest~~
Mollenvanger-MV
Winnaar ER-pool 2012

Geslacht: Man

Koekies, koekies, koekies!

« Antwoord #19301 Gepost op: 3.06.2017, 11:16:22 »

Dit:

Aankondiging:

It's back ....

Save the date: 21 juli 2017 - 21.00 uur
Het verhaal ligt deels in jouw handen ....

Bravo! Bravo! Bravo! Bravo! Bravo! Bravo! Bravo! Bravo! Bravo!

WIDM 2017: #1Jeroen/Thomas #2Sigrid/Thomas #3 Thomas/Sigrid/Ima #4Thomas/Ima #5Thomas/Ima #6Thomas #7Thomas #8Thomas #9Thomas is de mol!
Moni

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #19302 Gepost op: 3.06.2017, 11:41:07 »

(En vanaf een bepaalde leeftijd moet je hem dan toch ver weg houden om je kin goed te kunnen zien Roll Eyes )

Vanaf een bepaalde leeftijd wil je je kin helemaal niet meer in een spiegel zien (en niet allen je kin)...  Hilarisch

You are never too old to set another goal or to dream a new dream - C.S. Lewis
Miek1999

« Antwoord #19303 Gepost op: 3.06.2017, 12:53:47 »

Bravo!

If you love someone, you tell them
Lama1997

« Antwoord #19304 Gepost op: 3.06.2017, 18:15:09 »

Goed bezig  Bravo!

Deelnemer Mol Online 2017
Mollenvanger-MV
Winnaar ER-pool 2012

Koekies, koekies, koekies!

« Antwoord #19305 Gepost op: 3.06.2017, 20:26:59 »

Als ik rond een uur of 7 op de bank in slaap valt, kom ik tot de ontdekking dat ik de laatste dagen te weinig geslapen heb  zzzzzzzzz zzzzzzzzz

WIDM 2017: #1Jeroen/Thomas #2Sigrid/Thomas #3 Thomas/Sigrid/Ima #4Thomas/Ima #5Thomas/Ima #6Thomas #7Thomas #8Thomas #9Thomas is de mol!
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #19306 Gepost op: 4.06.2017, 13:31:14 »

De grijze haartjes van mijn beginnende baard groeien sneller dan de zwarte haartjes... Apart! (of is daar een wetenschappelijke verklaring voor te bedenken?)

Oh ja, en natuurlijk ook de ontdekking dat de zomersoap weer terug gaat komen! Ik kan nu al niet wachten! Bravo!
« Laatste verandering: 4.06.2017, 13:52:28 door LdHmolletje » Gelogd

Ich bin ein Bärliner!
Daisy
Global Moderator
Winnaar WIDM-pool junior 2014, winnaar voetbaltoto '16/'17

21/7

« Antwoord #19307 Gepost op: 4.06.2017, 14:12:35 »

Donderdag komen ze voor de deuren Cheesy
Ik ben benieuwd.

Bodejos

Go west, where the mole lives

« Antwoord #19308 Gepost op: 4.06.2017, 18:21:20 »

De Amsterdam Tower is ineens heel erg in trek bij veel mensen die ik ken.

Mooi uitzicht. Maar ik hoor van veel mensen dat ze de toegangsprijs toch wel pittig vinden.

Ik was er dinsdag. En ja: 12.50 pp.....

Molegon, Molland
Swifty
Actief Lid
Aanspreekpunt Expeditie Robinson, Winnaar pool ER 2009 en 2015

« Antwoord #19309 Gepost op: 5.06.2017, 13:19:54 »

Vanaf een bepaalde leeftijd wil je je kin helemaal niet meer in een spiegel zien (en niet allen je kin)...  Hilarisch

Hilarisch

Dat is ook weer zo Tongue

Ontdekking van vandaag: koekoe is ons nog niet vergeten Cheesy

Keep calm and eat chocolate
koekoe
Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011

« Antwoord #19310 Gepost op: 5.06.2017, 13:26:39 »

Hilarisch

Dat is ook weer zo Tongue

Ontdekking van vandaag: koekoe is ons nog niet vergeten Cheesy
Tuurlijk niet  lekker knuffelen lekker knuffelen lekker knuffelen
good-riddance
Winnaar ER-pool 2016

« Antwoord #19311 Gepost op: 5.06.2017, 21:59:28 »

Ik kwam er eigenlijk per toeval via dit artikel achter, maar kijkcijfers worden gewoon gemeten d.m.v steekproeven. Dat wist ik niet. Maar eigenlijk zijn gepubliceerde kijkcijfers dus helemaal niet zo betrouwbaar als mensen denken! Zie hier een sublieme weergave van hoe kijkcijfers gemeten worden. Kastjes worden aangesloten bij 1235 huishoudens, die dan concreet moeten aangeven wat ze kijken. En daaruit concludeert men dan wat 17 miljoen mensen wel of niet kijken! Er word grote waarde gehecht aan de kijkcijfers die stichting kijkonderzoek publiceert, want tja, dat zijn de cijfers wat miljoenen mensen kijken (zo interpreteren mensen het i.i.g...) terwijl in werkelijkheid nog geen circa drieduizend mensen (1235 huishoudens) bepalen wat een tv-hit of een falende mislukkeling is. Dat kan toch volstrekt onbetrouwbaar zijn?

Het is immers echt maar de vraag of steekproeven wel zo representatief zijn. Wie zegt immers dat die mensen hetzelfde kijken, als de gemiddelde Nederlander? Dat weet je helemaal nooit zeker. Ergens blijft het natte vinger werk. Je kunt wel zo'n gemiddelde mogelijke burgers selecteren, van alle rangen en standen etc, maar dat garandeert nog steeds niet dat ze hetzelfde kijken als miljoenen Nederlanders. Hetzelfde geldt eveneens voor toegepaste steekproeven bij psychologische of maatschappelijke onderzoeken altijd, waar ik zo mijn twijfels over heb. 1000 ondervraagde mensen die dan zogenaamd een representatieve weerspiegeling zijn van hoe de gemiddelde man of vrouw denkt, wat dan ook. Terwijl je nooit kunt weten hoe representatief het daadwerkelijk is (en dús of de onderzoeksconclusie wel klopt überhaupt) ondertussen word er vaak grote waarde gehecht aan de uitkomst in dat soort onderzoeken. Nu is het helaas zo dat er gewoonweg geen ander alternatief is. Kabelbedrijven hebben namelijk wel de exacte kijkcijfers van miljoenen mensen, en kunnen dit dus als enige betrouwbaar meten, maar die mogen dat kennelijk niet vrijgeven door privacy overwegingen. Als het klopt dat lineaire tv verdwijnt in de toekomst (zoals velen denken) word dat probleem vanzelf opgelost, online vallen de kijkersaantallen wel makkelijk te meten.
« Laatste verandering: 5.06.2017, 22:01:59 door good-riddance » Gelogd
Niuno

Sla is zeg maar echt mijn ding

« Antwoord #19312 Gepost op: 5.06.2017, 23:57:21 »

Ik kwam er eigenlijk per toeval via dit artikel achter, maar kijkcijfers worden gewoon gemeten d.m.v steekproeven. Dat wist ik niet.

<verder ingekort>

Ik raad je deze film aan. Gaat op satirische wijze over hoe met kijkcijfers gemanipuleerd kan worden.

http://www.imdb.com/title/tt0810868/?ref_=fn_al_tt_1

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon Gilles.
Lucy

Life is like theatre <3

« Antwoord #19313 Gepost op: 6.06.2017, 18:19:30 »

In onderzoeken wordt voor zover ik weet altíjd met steekproeven gewerkt, simpelweg omdat het niet anders kan.
Maar daar is echt wel heel goed over nagedacht hoor. Je kunt met SPSS bijvoorbeeld de significantie van een onderzoeksuitkomst berekenen.
Ik weet niet precies wat het programma doet, maar aan het getal dat er uit komt kun je in ieder geval zien hoe groot de kans is dat als je dit onderzoek nog een keer uitvoert met andere mensen je dezelfde resultaten krijgt. Dan gaan we er natuurlijk wel vanuit dat de andere steekproef eenzelfde soort steekproef is. Dus als je de eerste keer alleen Nederlandse studenten onderzocht, moet je dat de tweede keer ook doen en dan kun je inderdaad alleen iets zeggen over Nederlandse studenten.

Ik neem aan dat ze bij het selecteren van die huishoudens inderdaad rekening houden met de verschillen tussen de bevolking. En nee, natuurlijk kun je nooit met 100% zekerheid zeggen dat de verdeling precies klopt, maar je kunt het toch wel heel dicht benaderen.

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan... en terug!
D*N
Actief Lid
Aanspreekpunt spellenforum, Winnaar Expeditie Robinson pool 2014

TAR Host

« Antwoord #19314 Gepost op: 11.06.2017, 01:57:55 »

Katy Perry haar nieuwe album is slecht Cry #imout

I'm young and in love
Loezel

« Antwoord #19315 Gepost op: 18.06.2017, 14:48:33 »

Ik ben zo blij dat ik geen kaarten heb gekocht voor Rosmalen. Was het wel van plan (hoewel eerder voor gisteren geloof ik), maar niet gedaan omdat ik mijn geld eigenlijk beter kon gebruiken. Zit nu de finale bij de mannen te kijken Muller - Karlovic. Drie games op weg. Ik geloof dat de langste rally 2 slagen is tot nu toe. Niks tegen Karlovic, ik bedoel als je zo hard kunt serveren moet je er vooral gebruik van maken. Maar al zijn wedstrijden zijn zo saai om naar te kijken. En als je dan ook nog op de tribune zit. Je ziet de bal wrs niet eens, zo hard gaat ie.  Hilarisch
hulpdakdekker
Actief Lid
Aanspreekpunt De Mol

Babbelt maar wat

« Antwoord #19316 Gepost op: 19.06.2017, 15:56:18 »

Ik ben zo blij dat ik geen kaarten heb gekocht voor Rosmalen. Was het wel van plan (hoewel eerder voor gisteren geloof ik), maar niet gedaan omdat ik mijn geld eigenlijk beter kon gebruiken. Zit nu de finale bij de mannen te kijken Muller - Karlovic. Drie games op weg. Ik geloof dat de langste rally 2 slagen is tot nu toe. Niks tegen Karlovic, ik bedoel als je zo hard kunt serveren moet je er vooral gebruik van maken. Maar al zijn wedstrijden zijn zo saai om naar te kijken. En als je dan ook nog op de tribune zit. Je ziet de bal wrs niet eens, zo hard gaat ie.  Hilarisch

Ja en Muller is weliswaar een interessante a-typische laatbloeier - maar heeft ook niet direct de mooiste speeltechniek.

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.
Loezel

« Antwoord #19317 Gepost op: 19.06.2017, 22:20:53 »

Nee dat hielp ook niet.

OT: Personen- en familierecht kun je echt goed onthouden aan de hand van tv-series en films. In de zin van: Ja, maar die situatie zou in Nederland dus niet kunnen.  Tongue
Gupp

Als je links kijkt, zie je rechts niks!

« Antwoord #19318 Gepost op: 29.06.2017, 17:09:42 »

Ik heb me nu toch een ontdekking gedaan! Wilde er bijna een nieuw topic voor openen: de ontdekking van de eeuw, maar heb me ingehouden...
Komt'ie; ik ben er dus zo straks achtergekomen dat paardrijders een teken met elkaar hebben om te communiceren wanneer ze in galop gaan!! Nu is dat lastig uit te beelden via een forum, maar het is dat teken wat je maakt als je naar een vrachtwagenchauffeur seint dat hij moet toeteren! Ja, echt. Zwaai Ineens liep ik namelijk langs een stuk of 10 paarden waarvan de meiden die erop zaten dat teken deden. Dus ik raakte helemaal in de war, totdat ze begonnen te galopperen en toen viel het kwartje. Roll Eyes

Nou, met recht een ontdekking mag ik wel zeggen. Bravo!

WIDM Pool - 2015 #229 - 2016 #9 -
Bodejos

Go west, where the mole lives

« Antwoord #19319 Gepost op: 30.06.2017, 07:44:12 »

De belastingdienst kan mensen ook onverwacht blij maken.

Ik had over de laatste jaren te hoge zorgtoeslag gekregen, en moest dus steeds op ongelegen momenten iets terugbetalen. Goed, teveel gekregen, had ik geen recht op. Maar zij baseerden zich op gegevens die in principe zouden moeten kloppen.

Eigenlijk was ik dat terugbetalen wel een beetje zat, omdat het een jaar of 5 achter elkaar gebeurde. Ik stelde voor om het maand bedrag dan maar te verlagen met 1/12 deel van wat ik moest terugbetalen, maar dat kon niet....

Goed, dan maar weer dat bedrag opzij zetten, zodat ik het had op het moment dat ze het terug wilden hebben.

Groot was mijn verbazing dus, toen ik dat net opzij had gezet, en er vervolgens een definitief besluit van de belastingdienst kwam waarin stond dat een herberekening had uitgewezen dat ik over 2016 te weinig had gekregen.

Natuurlijk dacht ik: dat klopt niet, maar toen ik op mijn bankrekening keek, zag ik dat het wel echt was.

Genoeg om 3 maanden de basisverzekering plus de aanvullende verzekering mee te betalen....
« Laatste verandering: 30.06.2017, 07:46:15 door Bodejos » Gelogd

Molegon, Molland
Pagina's: 1 ... 963 964 965 [966] 967 968
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005