Auteur Topic: Alles wat je wil vragen over PoV  (gelezen 12019 keer)

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Alles wat je wil vragen over PoV
« Gepost op: 17-04-2004, 16:17:26 »
Omdat blijkbaar een aantal mensen de weg niet vinden naar ons vragenuurtje lanceren we hier een nieuwe optie.
In dit topic kan je al je vragen stellen, en die zullen dan door ons beantwoord worden tijdens het vragenuurtje.
Antwoorden zullen verschijnen in het chatlog, maar ze zullen ook hier geplaatst worden, evenwel pas nadat het vragenuurtje voor die week afgelopen is.

De vragen moeten uiteraard ook voldoen aan de vormvereisten die gelden tijdens het vragenuurtje, en ook onze reactie zullen conform die regels gegeven worden.

Allez vooruit, laat jullie maar eens flink gaan !
En niets lijkt wat het is...

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #1 Gepost op: 17-04-2004, 16:42:37 »
Heeft het iets met een museum te maken mijnen beste matroos ???

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #2 Gepost op: 18-04-2004, 15:43:34 »
Heeft het iets met een museum te maken mijnen beste matroos ???

Het vinden van de juiste musea kan een belangrijke positieve bijdrage leveren, jawel.
Maar geen doorslaggevende, daar is meer voor nodig...
« Laatst bewerkt op: 18-04-2004, 15:46:46 door Baziel »
En niets lijkt wat het is...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #3 Gepost op: 19-04-2004, 11:44:07 »
Stel: Ik heb me niet ingeschreven, maar ik vind toch de schat, wat dan?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #4 Gepost op: 19-04-2004, 11:54:39 »
Stel: Ik heb me niet ingeschreven, maar ik vind toch de schat, wat dan?

Dat gaat je niet lukken Chriz. Zoals je uit de spelregels had kunnen lezen, zal je contact met ons moeten opzoeken als je denkt de lokatie van de schat te kennen. Je kan de schat dus niet toevallig even vinden, dus zeker niet als je niet ingescherven bent.
Geniet nooit met mate...

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #5 Gepost op: 19-04-2004, 12:45:24 »
Stel: Ik heb me niet ingeschreven, maar ik vind toch de schat, wat dan?

Als je denkt dat je een goeie kans maakt om onze Goudschat te vinden kan je nog steeds inschrijven, en dit nog wel tot 1 mei...

Daarenboven heeft Test, zoals steeds  ::trots::, weer eens volledig gelijk.
Iemand die zich niet geregistreerd heeft bij ons maakt geen enkele kans om onze Goudschat te bemachtigen.
Daar zijn we heel gerust in...
En niets lijkt wat het is...

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #6 Gepost op: 26-04-2004, 23:19:44 »
Vragen die nu gesteld worden tot en met donderdag 20 uur zullen beantwoord worden tijdens het vragenuurtje van donderdag van 21 tot 22u.
En niets lijkt wat het is...

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #7 Gepost op: 26-04-2004, 23:32:20 »
Dus effe voor de duidelijkheid....donderdag 29 april tussen 2100 en 2200 vragen stellen???
Laat ik nu eindelijk eens vrij zijn.....kan ik eindelijk al mijn vragen stellen.... ::jaja::
back again..

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #8 Gepost op: 27-04-2004, 13:22:36 »
Dus effe voor de duidelijkheid....donderdag 29 april tussen 2100 en 2200 vragen stellen???
Laat ik nu eindelijk eens vrij zijn.....kan ik eindelijk al mijn vragen stellen.... ::jaja::

Ja hoor, Lola, donderdagavond kan je op de PoV-chat terecht voor ons vragenuurtje. Daar kan je alle vragen op ons afvuren die je maar wil.
En als je bang bent dat je niet gaat toekomen met 1 uurtje, kan je hier al je vragen stellen, die gaan dan zeker beantwoordt worden. Niet dat we zo strikt zijn met dat uurtje, maar als je een massa vragen hebt kan het snel afgelopen zijn...
En niets lijkt wat het is...

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #9 Gepost op: 27-04-2004, 19:35:05 »
Is het praktisch al mogelijk omm een gok te wagen ????

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #10 Gepost op: 27-04-2004, 19:48:29 »
Ik heb wel een vraag maar niet zozeer aan POV...maar aan mijn medekandidaten....kan iemand mij uit de brand helpen met de website van nr4??
Ik kom tot goudschat en niet verder.....
Alvast bedankt..enne je krijgt een biertje van me op het spetterende feest....(chantage he?..hihi).. :P
back again..

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #11 Gepost op: 27-04-2004, 20:32:37 »
Is het praktisch al mogelijk omm een gok te wagen ????
Nou, beste Paterke, zoals je wel weet is het contacteren van de PoV-crew voor een gok te wagen een onderdeel van het spel.Dus is het heel simpel, als je dat onderdeel opgelost hebt kan je ons contacteren...
Maar vergeet niet, je hebt maar 3 kansen en ons kruisverhoor is onverbiddellijk...
En niets lijkt wat het is...

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #12 Gepost op: 27-04-2004, 21:13:07 »
Ik heb wel een vraag maar niet zozeer aan POV...maar aan mijn medekandidaten....kan iemand mij uit de brand helpen met de website van nr4??
Ik kom tot goudschat en niet verder.....
Alvast bedankt..enne je krijgt een biertje van me op het spetterende feest....(chantage he?..hihi).. :P

Kom op jongens, jullie gaan Lola toch niet in de steek laten ?

Ze heeft /goudschat al gevonden, dus is het toch maar een heel klein stukje dat ze nog nodig heeft...
En niets lijkt wat het is...

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #13 Gepost op: 28-04-2004, 11:48:45 »
Er zijn toch nog erg lieve,aardige,geweldige,mensen op deze aardbol.....ze bestaan nog!!!!!! ::bravo::
Hij/zij weet zelf wel wie ik daarmee bedoel.....


back again..

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #14 Gepost op: 29-04-2004, 08:45:34 »
Die gokjes Baziel, hoe gestoffeerd moeten die zijn?

Ik bedoel: volstaat de naam van een stad en bijhorend gebouw of monument (bvb: Controletoren BASF Antwerpen) of zal het iets meer gedetailleerd moeten zijn of worden die details tijdens het sperv-uurtje uitgediept?

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #15 Gepost op: 29-04-2004, 15:59:09 »
Die gokjes Baziel, hoe gestoffeerd moeten die zijn?
Ik bedoel: volstaat de naam van een stad en bijhorend gebouw of zal het iets meer gedetailleerd moeten zijn of worden die details tijdens het sperv-uurtje uitgediept?
Reken maar van ja voor dat laatste, Knudde ( maar dat zal je ongetwijfeld niet verbazen ::tandpastasmiley:: )

Enkel mensen die het spel gespeeld hebben ( weekraadsels opgelost, weektips bekeken, verhalen gelezen ) zullen het gezellige praatje met ons overleven.
En da's ook onze bedoeling, want we willen dat we een waardige winnaar hebben voor onze Goudschat, én veel belangrijker nog, voor onze speciale verrassing.
En daarom hebben we dat vragenuurtje ingelast.
We gaan niet tot in het kleinste detail doorvragen,en het is ook niet belangrijk of je alle weektips nu wel of niet gevonden hebt, maar met enkele simpele vragen weten we al heel snel of iemand het spel echt gespeeld heeft, m.a.w. er ook echt over nagedacht heeft, of het op een andere, minder eervolle manier heeft gedaan...
Daar zijn we gerust in...
En niets lijkt wat het is...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #16 Gepost op: 4-05-2004, 17:34:55 »
HELP!
Loopt hier ergens een goede ziel die me naar de volgende haven wil slepen? Ik heb alle lettercombinaties, denk ook een stuk van de url te hebben maar dan loopt het spaak.
Iemand?
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #17 Gepost op: 4-05-2004, 21:27:10 »
Okee, laat maar, haven in zicht  ;)
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #18 Gepost op: 15-05-2004, 13:49:33 »
Knudde,
Hier zijn de antwoorden op je vragen.
Gisteravond is er geen chatuurtje geweest wegens de afwezigheid van de vragenstellers.

1) Speelt de naam van de straat bij de zwart/wit prentkaart van hint 3.1 nog een rol voor de specifieke vindplaats?
NEEN

2) De verwijzing van de Blondine naar het Oud Parlement; was dat een verwijzing naar het klooster der Promoliaten?
JA

3) De spreuk met de dood als buurman en de meermin: was de meermin hier enkel bedoeld als hint naar de grote letters?
JA

4) De fietsen: is dat een verwijzing naar een bepaalde fietsroute?
JA, je moet dat echter niet zien als een klassieke toeristische fietsroute

5) Is de inhoud van een bepaald kinderboek relevant ivm de vindplaats?
NEEN

6) Bevindt de schat zich in een gebouw?
GEEN ANTWOORD

7) Heeft de schat met eten te maken?
De schat is 24 karaats goud, geen Hollandse kaas.
En ik heb tot op heden nog niet gehoord van een gouddieet of iets in die stijl,dus NEEN

 Heeft de gouden tip met een dier te maken?
NEEN

9) Verwijst de dood (van de buurman) naar een polder?
JA

10) Verwijst het stilleven van van Hoogstraten naar Dordrecht of naar de specifieke vindplaats?
NAAR DORDRECHT


En niets lijkt wat het is...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Alles wat je wil vragen over PoV
« Reactie #19 Gepost op: 15-05-2004, 18:13:54 »
Ik dacht eerder aan een menukaart met gouden letters of pap met gouden lepeltjes meneer Baziel.  ::tandpastasmiley::

Mss nog een extra vraagje:
Die extra clausule die uw Tante Nonneke in haar testament heeft laten inlassen, bestaat die uit één of uit twee paragrafen?
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat