Auteur Topic: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??  (gelezen 34762 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #20 Gepost op: 22-04-2004, 21:14:47 »
Helaas Paterke, dat zou een té groot anachronisme zijn in de anale geschiedenis van dit opgezet spel. Alhoewel Baziel zich blijkbaar ook niet schuwt om roekeloos door de tijd te zoeven...

Maar soit, die met zijn frakskes heeft samen met die kladschilder een grote invloed uitgeoefend op die andere die van de honger zijn eigen oor afgebeten heeft; dus daar heb je wel een punt. Mss moeten we idd maar eens wat meer aardappelen gaan eten de volgende dagen...
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #21 Gepost op: 23-04-2004, 01:45:33 »
Awel sé, Mijnheer Knudde ( Ja, ik moet van de grote baas van 't spel, mijnheer Baziel, vanaf nu iedereen aanspreken met madam of mijnheer want hij heeft naar 't schijnt reclamaties gekregen dat ik al direct veel te familiair deed met de klanten en dat is slecht voor het lumbago van zijn spelleke zei 'em. Maar, tussen ons gezegd en gezwegen, ik ga mij daar toch lekker niks van aantrekken zenne, dan kent diene mijnheer Baziel ons Mireilleke nog niet goed ! )Soit, mijnheer Knudde, ik zie dat gij ne man van de wereld zijt,gij weet hoe ge een echte dame moet behandelen en een glaaske Blanquette de Limoux gaat er altijd in bij mij, zo een godendrank !
Ik hoop alleen maar dat ge dat bier dat zijne versheidsdatum al lang vergeten is toch niet aan mij gaat uitschenken hé. Of denkt gij soms van " Het oudste bier voor de oudste doos van 't stad ??" Awel merci als dat zo zou zijn, ge zakt serieus in mijn achting dan zenne.

Enne Mijnheer Pastoor, ik weet dat tegenwoordig de kerken meer leeg als vol zitten en dat ge daardoor niet zo goed als vroeger meer op de hoogte zijt van de nieuwste modellekes en grillekes van den auto coutuur, maar die mislukte Michelinmannekes waar dat gij het nog over hebt, da's toch al geleden van in den tijd toen mijn Tante Nonneke nog vree met de Simon, diene vervende flierefluiter uit de Kempen.En dat is toch al efkens,want mijn Tante Nonneke is van de maand 87 geworden. Het is trouwens zijn schuld dat ze in 't klooster van de Maagd Maria Magdalena is gegaan, want het was een pront maske, ze mocht zeker gezien worden.
Allez enfin, het weze U vergeven van die Michelinfrakskes en 't is goed voor ene keer maar komt daar nu niet meer mee af, want als de jeugd van tegenwoordig U er nog over bezig hoort kan 't goed zijn dat ze U van colère aan 't kruis nagelen voor een uurke of twee.
En dat zou ik nu toch echt niet op mijn geweten willen hebben...

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #22 Gepost op: 24-04-2004, 20:17:59 »
Amai zeg, diene mijnheer Baziel is ook gene gemakkelijke zeg.
Eerst moet ik tegen iedereen mijnheer en madam zeggen, en nu komt ém al weer met iets nieuws af.
Het is ook altijd iets. Als dat zo verder gaat, dan stap ik naar ons Suzanneke en dan vraag ik of ze mij geen ander jobke kan geven. Hostess in 't Koninklijk Paleis, of in 't Oud Parlement of zo, dat zou nog iets voor mij zijn. Enfin, soit, weet ge wat mijnheer Baziel mij nu weer wil laten doen ?
Raadseltjes vertellen, en de uitkomsten een beetje opstoken.En dat in schoon en Algemeen Nederlands.
Allez, ziede mij nu al bezig in 't schoon Nederlands ? Zo spreken met de zachte G ?
"Dach mijnheer, hoe chaat het met U ? Hebt U fandaach die chore klerelijer fan een mijnheer Basjiel al chesproken ? Oh, neen ? Nou, dan souw ik dat maar hardstikke snel effe chaan doen, want anders licht ie alweer foor Pampus foor je de kans chehad heb om hem iets te zeche.
Zech hem anders maar chelijk dat hij sijn raadseltjes ken houen, dat etterbakkie,  ik sal de mensen wel chewoon af en toe eens een beetje helpen met een tippie van de sluier op te lichten.
Doei maar weer,lieverd, dach honneponnie, tot siens maar weer "

Wat peinst die wel ,die mijnheer Baziel ? Dat hij nog in de 17 de eeuw leeft ? Toen kon dat nog, maar die tijd is al lang voorbij...
Allez denk ik toch, want mijn memoires beginnen het wat af te laten weten.
Ik vertelde jullie toch van dat oud lief van mijn Tante Nonneke ?
Die heette niet Simon, die heette Samuel. Niet dat dat zo belangrijk zal zijn peins ik, maar ja, bij die mijnheer Baziel weet ge maar nooit...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #23 Gepost op: 24-04-2004, 23:17:04 »
Ség...Mireille Maaske. Holt veur mij ne keer ne kaffe. Of nee, liever da wijntje da ge nog open hebt staan.

En zeg me eens wat je weet van die molen... is dat een grondzeiler of is dat een ander type ? Wie heeft daar eigenlijk mee te maken ? Staat dat in uw spoorboekske ?

Groetjes en hopelijk vind je het tussen de rommel van gevonden voorwerpen.
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #24 Gepost op: 25-04-2004, 18:15:56 »
Xandragon, lieveke, hebben ze U thuis nooit geleerd dat ge altijd met twee woorden moet spreken, zeker tegen een dame met de stijl en allure van mij...
Dus : Mireilleke, holt mij eens een kaffe, ALSTUBLIEFT !

Dank U wel , en vergeet dat nu niet meer hé.
Wat betreft Uw vraagske achter de molens, awel, ik zou niet weten over welke molen dat gij het hebt. Ik ken maar één soort molens, en dat zijn paardemolens, zo van die soort waar dat ge zat van wordt en waar ge ,als ge rap genoeg zijt, een flochke kunt trekken, en dan moogt ge nog eens gratis proberen.
Misschien moet gij ook maar eens proberen om de floche te trekken ?...

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #25 Gepost op: 25-04-2004, 18:20:55 »
pff ik denk dat ik dat ik maar eens wat extra woorden vlaams moet leren
heb geen idee wat "floche te trekken" moet betekenen
zal het me vriendin eens vragen waneer ze weer online komt
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #26 Gepost op: 25-04-2004, 18:45:53 »
Awel sé Jeroen, speciaal voor U zal ik dat nu eens uitleggen sé.
Kende gij zo niet de paardemolens van op de kermis van in den tijd toen ge nog een Jeroentje waart?
Daar was dan altijd zo een madam en die liet een bal met een floche aan langs de kinderen zwieren, en als ge die kon pakken, dan mocht ge gratis nog een ritje maken.
Die floche was zo een een stuk zwabber, in verschillende kleurtjes geverfd dat ie goed opviel.
Voila sé Jeroen, nu weet gij alles over flochkes...

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #27 Gepost op: 25-04-2004, 19:06:15 »
bedankt Mireille,

ja ken de draaimolens wel
maar dat met een zwaber op een stok heb ik hier nog nooit gezien of gehoord
ze geven hier niet snel een gratis rit weg
zijn ze tezuinig voor :P
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #28 Gepost op: 25-04-2004, 19:28:22 »
Da's graag gedaan hoor, mijnheer Jeroen.Jaja, 't is terug mijnheer, want ik kreeg daarnet weer naar mijn voeten van mijnheer Baziel om dat ik het weer vergeten was van mijnheer te zeggen,dus is het nu weer officieel hé.
Maar dat begint serieus mijn poezelige voetjes uit te hangen, maar ik moet mij aan de regels houden, want volgens mijnheer Baziel staat dat allemaal in mijn contract.
Hij heeft gezegd : leest de grote letterkes van Uw contract maar eens goed, daar staat ongeveer alles in wat dat Gij moet, niet moet en niet moogt doen.

"En als ge dat goed doet zult ge het wel snappen " waren zijn laatste woorden




Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #29 Gepost op: 25-04-2004, 19:58:32 »
hmm en als wij jou toesteming geven mevrouw Mireille
om je en jij tezeggen en geen meneer meer is het dan wel goed ???

ben juist blij dat me vriendin niet meer meneert en u't
maar ja da krijgt ge als ge met een belg neemt
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #30 Gepost op: 26-04-2004, 17:37:34 »
Ja zeg, Jeroentje, schatje, daar hebt ge nu toch wel zelf voor gekozen hé,daar kan ik nu niks aan doen hé.
Belgische meisjes en dames als ikzelf zijn beleefd grootgebracht hoor.
En dan zeker de meisjes van Ekeren en Mariaburg, da's nog een klasse apart hé, da's de elite van Antwerpen.
Naar school bij de Dames, de absolute top in België qua opleiding in etiquette,elegantie en lifestyle, en dan verder naar de beste en oudste universiteiten in binnen-en buitenland, die meisjes zijn echt de neusjes van de zalmen.

Als je er dan zo ééntje aan de haak slaat moet je daar wel wat voor over hebben, Jeroentje...

Offline Cervantes

  • Forumlid
  • Moe van het Windmolens bestrijden...
Mariaburg
« Reactie #31 Gepost op: 26-04-2004, 19:39:07 »
Beste Blonde,

Ik moet je gelijk geven... mijn vrouw is van Mariaburg en is onovertreffelijk qua stijl en klasse...

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #32 Gepost op: 26-04-2004, 19:53:35 »
Help...........
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #33 Gepost op: 26-04-2004, 22:55:10 »
Pfffff....ik kan het soms ook niet echt helemaal volgen hoor dat Belgisch ..geen flauw benul waar het allemaal over gaat.....
back again..

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #34 Gepost op: 27-04-2004, 00:59:01 »
Goed dat je het zegt, Lola, want dat mag niet he. Want hoe gaan wij, dames van de wereld, nog alle societynieuwtjes kunnen uitwisselen als we elkaar niet verstaan ?

Misschien moet ik maar eens in Grote letters gaan typen, zou dat beter gaan ?

Of misschien heeft mijnheer Baziel toch wel gelijk en daarom zal ik vanaf nu al mijn uitlatingen, speciaal voor Lola en Jeroen, van ondertitels gaan voorzien.

Want 1 ding is wel zeker : Ik heb de grote lettertjes van mijn contract eens nagelezen en ik moet doen wat mijnheer Baziel  ( de smerige tiran, maar dat terzijde ) want anders gaat hij mij afdanken ( Lola&Jeroen : bij het vuilnis zetten, ontslaan) en kan ik mijn carrière ( L&J: voorspoedig arbeidspromotietraject)wel vergeten.
En dan kan ik gaan doppen ( L&J : WW )of erger nog, dan kom ik aan de OCMW ( L&J: bijstand ) Stel je voor, dan kan ik mij geen Diorreke of Chanelleke meer permitteren, dat zou een nationale ramp zijn !
Dus ga ik in het vervolg ( L&J : de toekomst )maar op bevel raadseltjes vertellen en oplossingen van raadseltjes en verhalen verraden, juist gelijk mijnheer Baziel dat wilt...

En dan doet die mijnheer Baziel precies of allez, ik heb hier nog gene klop uitgevoerd ( L&J : geen ene moer uitgevoerd, deftig aan de baard getrokken, ferm de luierik uitgehangen )
Awel merci, dan krijgt ge ook nog stank voor dank ( L&J : onwelriekende aromatische gassen krijgen in plaats van een bedankje )
En hij moest eens weten hoeveel ik hier al heb verraden, en welke belangrijke zaken ik hier tot nu al vernoemd heb.
Hij viel gegarandeerd achterover van 't verschieten... ( L&J: schrikken beletselteken )

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #35 Gepost op: 27-04-2004, 09:12:32 »
Awel Madam,

ik ben nogal op de hoogte van contractjes en zo.

Kunde mij zo eens een kopieke bezorgen van uw contract zo dat ik mij eens kan verdiepen in de kleine letterkes ervan, want da lezen de mensen meestal ni .

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #36 Gepost op: 27-04-2004, 13:16:10 »
Ah ja, maar natuurlijk, mijnheer Pastoor Karel, maar ik versta Uw vraag eigenlijk niet zo goed.
Ge hebt die kopietjes toch al ? Nu ja, nog niet allemaal, maar binnen een paar weekskes zijn ze helemaal compleet en dan hebt ge wat ge nodig hebt.
En het zijn de grote letterkes die belangrijk zijn volgens mijnheer Baziel, niet de kleine, daar lezen ze toch allemaal over weg zonder te zien wat er staat...

Mijnheer Baziel zegt dat als hij in een verhaal ergens halverwege zou schrijven dat de schat verborgen ligt op het Schildersplein in Verversstad onder het standbeeld voor de beroemde schilder/inwoner dat ze het dan nog niet zouden weten...

Maar ja, niks aan te doen hé ?
Wat baten kaars, bril,tips,verhalen en Mireille Maaske die alles komt verraden als de goudzoeker niet zien wil ?...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #37 Gepost op: 28-04-2004, 21:30:30 »
Dag Mireille Maeske,

Sorry van mijn onbeleefdheid van mijn vorige post. Hopelijk kunt ge het mij vergeven...

Om echter met de deur in huis te vallen :
Als ik uw contractje lees, lijkt het loon wel op een uitgesteld inkomen voor juni dit jaar...voor iemand anders ;-)

Een vraagje :
Waar staat in dat contractje een tip naar het vinden van de manier van contacteren met je baas als er zich problemen voordoen op je werk ? Of staat het op een helppagina in je spoorboekje ?

En een tweede vraagje lieve blondine :
Hoewel Mijnheer Baziel het in zijn verhalen over treinen, hoogovens en zwaar industriëel materiaal heeft, is er eigenlijk niet beter te zoeken naar een oase van rust (en natuur) in al dat geweld ?

Mocht ik dit niet in de juiste topic schrijven, kan je dan alstublieft deze vragen door Mijnheer Baziel laten lezen ?

Bedankt. Je gaat het nog ver schoppen, Mireille. Keep up the good work !
« Laatst bewerkt op: 28-04-2004, 21:33:30 door Xandragon »
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #38 Gepost op: 28-04-2004, 22:41:00 »
Het is Mireille Maaske, beste Xandragon,lieveke, ik ben geen familie van dat straatjesvolk van dat brouwershuis,da 's ver beneden mijne stand hoor.

Ik heb er niks op tegen dat ge eens iets vraagt aan mij, integendeel, maar waarom moet dat altijd gaan over dat stom spelletje van Mijnheer Baziel?
Waarom vraagt er nooit eens iemand wat ik allemaal al beleefd heb in mijn voorbije leven ?
Of waarom nodigt niemand mij nooit eens uit om eens samen een stapje in de wereld te zetten ? Eerst eens lekker astronomisch eten met een Hasselts koffieke en een stukje Brabantse kriekenvlaai als toetje om daarna de beentjes eens door de dansbak te zwieren op kleurige muziek van Barry White, Pink, Deep Purple,Black Sabbath om te eindigen met een Night in White Satin aan boord van een Yellow submarine...

En aangaande die contactadvertentie die ge bij ons wilt plaatsen kan ik alleen maar zeggen hetgeen ik al tegen anderen gezegd heb : Ons contacteren is deel van het spel, los dat deel op, en dat kan perfect, en je komt linea recta bij ons terecht...

En ik heb het jullie al eens verteld hoe het moet, maar blijkbaar denken jullie dat dat domme blondje met haar onnozel getater over Chanellekes,naaldhakskes en die dictator van een Baziel jullie toch niks meer kan bijbrengen...

Awel,kom dan eens naar het feestje op 13 juni en dan gaan jullie nog efkens verschieten denk ik...



Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #39 Gepost op: 2-05-2004, 22:01:09 »
Wil de blondine van de helpdesk mij alstublieft eens op het juiste spoor zetten welk perron ik moet gebruiken om de locatie toe te zenden ? Mijn meeldoos staat wagenwijd open zodat alle wagons hier kunnen toekomen die moeten toekomen...
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.