Auteur Topic: 'molgod, hoe verzin je het! :-)  (gelezen 11840 keer)

Offline JOX

  • Forumlid
  • whatever
'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Gepost op: 16-04-2002, 10:23:28 »
Het forum van de mol
Uitgegroeid tot een massaal over een weer van posts lijkt het forum dit jaar aan zijn eigen succes ten onder te gaan. De lol snap ik wel, je kijkt enkele seizoenen naar je favoriete programma en ineens blijken twee jongens uit Enschede jouw programma op internet te hebben gezet. Op je pc-tje zoek je hun site op. Verrek, das nog eens handig, overzichtjes, verslagjes, nieuwsbrief, chatten met medemollers? Leuk zeg!
Maar dan het forum. Je kunt eindelijk je passie delen met gelijkgestemde fanaten, een ideetje hier een gokje daar. En ’s avonds rond de klok van 8 iedere avond de chat op. Na een paar dagen worden het zowaar je vrienden. Een hecht clubje ontstaat. Bij de eerste bijeenkomst is het groepje overzichtelijk. He Comp, en daar is Malc. Goh, had ik me toch anders voorgesteld. En Ket en Wilm, Bertha531, tja die ken ik wel.
Maar toen was daar het forum 2002, en al snel de eerste molgoden.
Hoeveel post heb je daar voor nodig eigenlijk? Er wordt in de bar champagne ontkurkt als er weer eentje bijgekomen is. Bij iedere post weer een stapje hoger op de molladder. Is dat als je kunt er meepraten over de meest onzinnige onderwerpen: de natte haren van Angela? Daar kan iedereen wel god mee worden. Dat laat weinig ruimte voor de newbies, als die al een poging waagt om een nieuw berichtje te starten op het 2002 forum wordt dit genadeloos naar de huiskamer verbannen, off-topic is het modewoord geworden imho.
Ik las ergens dat iemand zich afvroeg of de klad erin was gekomen dat er in deel 3 geen reacties meer waren gekomen. Deel 3?
Volgend seizoen worden misschien de belgische en de nederlandse mol tegelijkertijd uitgezonden. Dat belooft wat! En by the way, de newbie is even verslaafd als de god. Bewijzen heb je daar niet voor nodig.

Hieronder kun je reageren.
ciao








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2002, 10:34:44 »
Ik ben het er wel mee eens. Ik ben sinds vorige week geen newbie meer maar dat wil niets zeggen. Ik heb gewoon minder tijd om achter de computer te zitten dan anderen. Maar ik volg WIDM ook vanaf de 1e X. Net zo molfreak als ieder ander dus...







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2002, 11:03:35 »
hey JOX

je moet maar eens kijken bij topic Wanneer ben je eigenlijk MOL GOD ? (pagina 2) dan zul je zien hoeveel belang de goden hechten aan het aantal posts naast hun naam!!!

ik heb in alle geval mijn best gedaan om interessante berichtjes te posten op 't hoofdforum en het heeft me nooit geinteresseerd hoeveel posten ik had, ik werd toevallig mol-god, gosh toen wist ik nog niet dat het bestond....

we maken het graag gezellig in de bar en we feesten graag, is daar iets mis mee  ???

ciao!
vlaming







« Laatst bewerkt op: 16-04-2002, 11:04:00 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #3 Gepost op: 16-04-2002, 11:34:42 »
Prima Jox. :)
Maar we nemen vooral onszelf in de maling met die posts.
En idd, het is zeker gezellig in de bar ;)
Trouwens, de meesten die veel gepost hebben zijn met hele zinnige zaken gekomen (vlaming, doris, han13, blackmollie, imka..etc...)
Ik heb ook in de topic hoe word ik molgod mijn ideeen gegeven.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #4 Gepost op: 16-04-2002, 11:58:47 »
Al ben ik zelf sinds vorige week ook 'mol-god', wil ik toch even kwijt dat w.m.b. ook de kwaliteit telt en niet de kwantiteit.

Ach, die titels zijn op zich wel grappig en ik moest ook wel lachen toen ik de titel 'mol-god' voor het eerst zag verschijnen (bij Vlaming ;) ), maar het kan ook een nadeel hebben. Namelijk dat mensen die al langer op het forum komen en veel posts achter hun naam hebben, vervelend gaan reageren op 'newbies'. Of dat mensen gaan proberen hun posting-aantal op te schroeven door constant onzinnige berichten te plaatsen. Ik kom al heel lang op een ander forum (Fok! dus, net als sommige anderen hier) en daar is om die redenen ooit besloten het aantal posts bij de naam maar niet meer te tonen bij de berichten.
Ik geloof niet dat dat hier nodig is, maar het is wel iets om in de gaten te houden.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2002, 12:08:20 »
Ik ben 't geheel eens met vlaming en Aggie. 't is mij helemaal niet te doen om 't aantal posts dat ik achter m'n naam heb staan. Ik probeer op 't hoofdforum gewoon nuttige bijdragen aan de discussies te geven en hier in de huiskamer is 't vooral gezellig. Ik vraag me af wat daar op tegen is. 't aantal posts hier in de huiskamer worden toevallig ook meegeteld bij 't totaal aantal posts, dat zou wat mij betrefd niet eens hoeven.

En ik heb 't al zo vaak gezegd en ik doe 't nog maar 'ns. 't maakt helemaal geen biet uit of je newbie, vaste bezoeker, expert, professor of god bent. Iedereen kan 'n zinnige bijdrage aan 'n discussie leveren en iedereen is welkom in de huiskamer en daarmee natuurlijk in de bar. En iemand die niet mol-god is kan wel degelijk WIDM-verslaafd zijn. Iemand die 't houdt bij de afleveringen op tv en dus nooit op 'n forum komt, kan toch ook WIDM-verslaafd zijn?









Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #6 Gepost op: 16-04-2002, 12:14:51 »
als het zoveel irritatie opwekt dan mogen voor mijn part het aantal posts/sterren hier ook verborgen worden, ik zal zeker niet minder/meer gaan posten als dat gebeurd.....zal alleen de feestjes missen in De Molshoop ;)

ciao!
vlaming







« Laatst bewerkt op: 16-04-2002, 12:15:43 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #7 Gepost op: 16-04-2002, 12:21:01 »
Ik ben het helemaal met Han eens, ik heb de meeste post in de huiskamer gedaan, gewoon omdat ik soms niet serieus genoeg ben voor het hoofdforum. En een newbie mag gerust een topic openen, maar lees eerst voordat je een topic opent .
Soms heb ik het idee dat hun eerste post gelijk een nieuw topic is  en dat vind ik storend, dit vind ik overigens bij iedereen die onzinnig een topic opent..!!
Maar wat mij betreft mogen ze de status gerust weglaten, ik hecht er geen waarde aan :)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2002, 12:22:39 »
Waarde hechten aan het aantal posts.. nee, dat doe ik ook niet.. maar het is wel leuk voor jezelf om te kijken hoeveel je al gepost hebt. Toch?








Offline Natje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2002, 12:25:00 »
Ik ben al heel erg lang een newbie. Ik heb eigenlijk vaak niks zinnigs te melden omdat het door anderen al gepost is en het lijkt me onzin om dingen twee keer te melden alleen omdat je dan wat hoger in de ladder komt te staan. Verder ben ik wel echt een fan, ik kijk WIDM met een hele club, we komen elke week samen en wisselen info uit.
Ik voel me wel soms een beetje bezwaard om wat te posten, iedereen kent hier elkaar goed en er wordt niet vaak gereageerd op een berichtje van een newbie als ik. Alsof je op een verjaardag komt en je kent niemand, misschien verandert dat wel als je professor of mol-god wordt.
Ik zit er niet mee, ik vind het leuk om alleen al die info te lezen en geniet van de mol-goden op het forum, maar natuurlijk ook van alle andere leden.

Groetjes van Natje








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #10 Gepost op: 16-04-2002, 12:34:30 »
Best natje
Ik denk niet dat het er aan ligt omdat je newbie bent...Ik was ook ooit newbie...Gewoon lekker door blijven posten en af en toe even iets onzinnigs in de bar komen melden  :D
Ik zie vaak niet eens of het een newbie is of een prof of een god....







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Natje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2002, 12:40:58 »
Yes, mijn eerste reactie  ;)

Thanx blackmollie, dat geeft de burger weer moed.








Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2002, 12:44:55 »
Ik ben het eens met JOX wat betreft haar opmerking dat het forum dreigt ten onder te gaan aan zijn eigen succes. Ik (en velen met mij) moeten alle zeilen bijzetten om alle posts te kunnen lezen. Je zal immers maar net DE hint of DE opmerking niet gelezen hebben...  :(

Maar daarna haak ik af bij haar verhaal. Ik vind de gebruikte hierarchie wel leuk: je leert elkaar bovendien inschatten op 'zinnigheid'; Het voorbeeld hiervoor is uiteraard Vlaming: meeste posts en dankzij de zinnigheid ervan heeft hij enorme autoriteit opgebouwd op mollengebied....

Tevens ben ik het niet eens met haar opmerking dat newbies niet serieus genomen zou worden: zeer regelmatig reageren de molgoden op posts van newbies. Alleen... omdat newbies newbies zijn, hebben ze vaak een heel klein gedeelte van het forum gelezen.... dus noemen ze dingen die of allang genoemd zijn of allang uitentreure behandeld zijn! Tevens wordt de 'belangrijkheid' van hun eerste posts door newbies wellicht (schromelijk) overschat.

Conclusie: ik ben er dus voor om de huidige rangen te blijven handhaven inclusief de vermelding van aantal posts!








waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

aggie

  • Gast
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2002, 12:48:08 »

Yes, mijn eerste reactie  ;)

Thanx blackmollie, dat geeft de burger weer moed.

Ik snap precies wat je bedoelt, Natje.

Als ik een post van vlaming of Han13 of zo zie kijk ik meestal meteen wat er staat. Dit heeft trouwens meer te maken met de kwaliteit van de voorgaande posts van die persoon. Er is een aantal die onder de 100 posts zit die ik altijd met interesse volg. Anderen met meer dan 300 posts vind ik weer minder interessant, omdat ze eigenlijk nooit wat nieuws vertellen (ik noem geen namen ;)).
Ergo: kwaliteit boven kwantiteit. Maar iemand als jij, met behoorlijk weinig posts, ken ik dus niet zo goed...Misschien helpt het om een post wat steviger aan te zetten en een reactie te vragen, zoals: 'wat vinden jullie ervan?'.
Of posten op een rustig moment..... :)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2002, 12:48:22 »
hey die natje
ik ben het volledig eens met wat blackmollie hier hoven schreef! gewoon doen, hoewel het mij bij ook maar langzaam gegroeid is zulle, in't begin(een paar seizoenen geleden dan wel ;)) poste ik ook maar weinig, omdat ik dacht er niet bij te horen omdat ik vlaming ben ;)
groetjes van vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2002, 13:04:00 »
Misschien offtopic (waarvoor excuses :P ), maar naar aanleiding van bovenstaande post van Vlaming wil ik toch even zeggen dat ik het hartstikke leuk vind dat Vlaanderen en Nederland elkaar gevonden hebben op dit forum!

 :-* voor alle Vlaamse mollenvangers, newbie, expert, professor of god (gelukkig toch weer ontopic  :D )!







« Laatst bewerkt op: 16-04-2002, 13:05:48 door Jayne »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2002, 14:00:27 »
Nou, dan ook maar even mijn gedacht (dan heb ik weer een extra post op weg naar mijn mol-godendom hahaha):

Maakt mij op zich niet veel uit of je nu newbie of God bent, maar heb wel ondervonden dat sommigen per se molgod willen zijn en dan zomaar veel gaan posten. voorbeeld die topic waar de chat werd verder gezet... die ging eigenlijk over niets (vandaar mijn post erbij 'Mijn moeder maakt de beste spaghettisaus ter wereld') Maar het was misschien voor sommigen wel leuk en grappig, dus maakt ook niks uit.
Ik heb dus ook wel gezien (zoals JOX zegt) dat er topics die door newbies gepost zijn, gesloten worden. Bijvoorbeeld: een newbie postte over iets wat hij/zij in aflevering 9 gezien had en dat werd onverbiddellijk gesloten wegens "daar gaan we in de topic 'Aflevering 9' over praten" terwijl dezelfde dag door een bijna-molgod ook een topic werd geopend met weer iets anders dat ie in aflevering 9 had gezien en dat mocht wel blijven bestaan. Toen kon ik me wel voorstellen dat de newbie zich redelijk 'klote' voelde. Want zo lijkt het natuurlijk wel dat de bekendere mensen van het forum worden voorgetrokken. (of is dat ook zo?, weet ik niet)

Ennieweej dat het forum ten onder gaat aan zijn eigen succes vind ik nou niet per se, maar dat komt misschien omdat ik niet alle berichten lees. De meeste wel, maar die me niet interesseren dus niet.

Zo, ik ben benieuwd hoeveel posts ik nu achter mijn naam heb  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D (grapje)








aggie

  • Gast
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2002, 14:05:33 »

Maakt mij op zich niet veel uit of je nu newbie of God bent, maar heb wel ondervonden dat sommigen per se molgod willen zijn en dan zomaar veel gaan posten. voorbeeld die topic waar de chat werd verder gezet... die ging eigenlijk over niets (vandaar mijn post erbij 'Mijn moeder maakt de beste spaghettisaus ter wereld') Maar het was misschien voor sommigen wel leuk en grappig, dus maakt ook niks uit.
Ik heb dus ook wel gezien (zoals JOX zegt) dat er topics die door newbies gepost zijn, gesloten worden.


Ben het helemaal met je eens over dat chat-topic. Dat ging echt wel ver.... :-X
En over het openen van posts door newbies: ik heb ook de indruk dat topics van newbies sneller gesloten worden en dat de reden ervoor vaak wat mistig is. Of dat een topic naar de huiskamer gaat, terwijl de grappige momenten wel op het hoofdforum blijven.
Maar ik vind het wel erg goed dat het aantal topics in de hand wordt gehouden, omdat dan het forum pas echt ten onder zou gaan het het eigen succes...








Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2002, 14:13:43 »

Ben het helemaal met je eens over dat chat-topic. Dat ging echt wel ver.... :-X
En over het openen van posts door newbies: ik heb ook de indruk dat topics van newbies sneller gesloten worden en dat de reden ervoor vaak wat mistig is. Of dat een topic naar de huiskamer gaat, terwijl de grappige momenten wel op het hoofdforum blijven.
Maar ik vind het wel erg goed dat het aantal topics in de hand wordt gehouden, omdat dan het forum pas echt ten onder zou gaan het het eigen succes...


Hmm ja,  het chattopic , waarvan iedereen beweerd dat het was om Doris en mijn posts op te krikken. iets wat dus niet het geval is. Doris en ik zaten en middag op het forum en niemand reageerde , maar al die kleine berichtjes van ons wekten nogal wat irritatie op , vandaar dat doris besloot er een apart topic voor te openen , gewoon als leuke manier van converseren , totaal niet om het aantal posts op te krikken. ( kan me herinneren dat we het allebei niet erg zouden vinden als onze posts daar niet meegeteld zouden worden)

Over de status van molgod : wat mij betreft had er daar ''bokworst'' gestaan. Newbies hebben vaak interessantere dingen te melden dan molgoden is mijn ervaring hier. De newbies maken al het gezwats van ons molgoden weer lekker afwisselend , ik roep hierbij aan alle newbies op meer te gaan posten  ;D

MvG , Kennz







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:'molgod, hoe verzin je het! :-)
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2002, 14:17:34 »
LOL "bokworst" :D
Maar het is je alweer vergeven hoor kenzz, je doet het nu best aardig ;)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos