Auteur Topic: Etappe 12 en de finale.....  (gelezen 7007 keer)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Etappe 12 en de finale.....
« Gepost op: 30-05-2004, 09:13:21 »
Jongens, aan jullie om het laatste stukje van de reis uit te knobbelen. Er vallen nogal wat punten te verdienen zo her en der, dus ga er voor!! Zodra iedereen de oplossing van etappe 11 heeft ingestuurd en ik ze heb na gekeken, krijgen jullie het puzzelstukje 11. Daarna gaat de finale vraag open en kunnen jullie ook die gaan oplossen.
Sluitingsdatum voor het inzenden van zowel etappe 12 als de finalevraag is maandag 7 juni. Maar hebben jullie al uitkomsten voor die tijd, graag eerder insturen, dan heb ik de uitslag ook sneller voor jullie na de 7e online.

Heel veel succes maar weer  ::ok:: ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #1 Gepost op: 31-05-2004, 23:29:31 »
De finalevraag is nu ook zichtbaar,.... veel succes!!!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline nilsma

  • Forumlid
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #2 Gepost op: 7-06-2004, 11:48:50 »
Ik heb zojuist alles verstuurd wat we nog moesten.Ik wil nog wel even zeggen namens team PE-ETW dat we weer met heel veel plezier mee hebben gedaan met dit spel.Het was hier en daar (zelfs voor ons)best wel moeilijk.
Als er mensen zijn die nog geen genoeg hebben van hp of cp zoeken,nodigen we ze ook graag uit om verder te spelen bij ons etw spel.Kijk maar eens op ons forum en site.Daar vind je alle informatie. :D

Offline francisca

  • Forumlid
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #3 Gepost op: 8-06-2004, 08:19:28 »
Ik ben het helemaal met de vorige spreker eens. Voor mij was het allenmaal nieuw en ik heb er heel veel van geleerd. Mijn topografische kennis is enorm toegenomen en mijn kennis van al die landen ook. Maar ook op het gebied van gebruik van het Internet viel voor mij nog wel wat te leren. Ik besef dat het in elkaar zetten van zo´n spel een enorme inspanning moet kosten en bedank Mapel voor al haar moeite!!!  ::ok::
Nu maar hopen dat de laatste oplossingen goed zijn binnengekomen.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #4 Gepost op: 9-06-2004, 20:59:37 »
Het is geschaft mensen,.... De winnaar is bekend!!!!! De Award is dik verdiend!!!! Gefeliciteerd ::joehoe:: ::joehoe:: ::bravo:: ::bravo::

Ik bedank jullie hartelijk voor jullie enthousiasme en jullie inspanning. Het was een klus, maar de moeite waard.

Ik ga nu even met zomerreces, maar in het nieuwe seizoen gaan we er weer vol tegenaan.

Maar,....zoals jullie al hadden begrepen,....een spel zoals de PFE is een gigantisch werk. Volgend jaar zal er zeker tijdens PE 2 een nieuwe Fanexpress worden gehouden. Misschien is er iemand onder jullie die mij volgend jaar kan helpen met de opzet van een nog leuker spel. De comsequentie is dan wel dat je niet zelf mee kan doen. Denk daar dus wel even over na.
Ik zoek dus iemand die goed overweg kan met fotobewerking en het maken van hints van hoge kwaliteit. Nieuwe ideeëm zijn heel welkom!!! Stuur maar een pee-emmetje of mail naar mapel@realitynet.nl als je denkt dat dit het helemaal is voor jou ;)


Prettige vakantie en tot volgend seizoen ::joehoe:: ::joehoe:: ::zwaai:: ::zwaai::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #5 Gepost op: 9-06-2004, 21:14:46 »
mapel zouden we mogen weten wat de juiste oplossing van de rommelzin was ???

ben daar wel benieuwd naar want er waren veel combinatie's mogenlijk met de letters die ze hadden

hier er een paar van etw

fan gaat racen in peking express voor hulde
Racen gaat voor hulde in Peking Fan Express
Racen voor hulde gaat in Peking Fan Express
« Laatst bewerkt op: 9-06-2004, 21:18:54 door jeroen234 »
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #6 Gepost op: 9-06-2004, 21:21:40 »
sorry was hem er vergeten bij te zetten,....maar het was toch simpeler dan die jullie hebt gevonden hoor....komt ie

De rommelzin

VOLG DE PEKING FAN EXPRESS ROUTE NAAR CHINA
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #7 Gepost op: 9-06-2004, 21:25:13 »
tja als je na peking fan express het woordt racen heb gevonden wijk je daar niet snel meer vanaf lijkt mij
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline essoG

  • Forumlid
  • Zo de Dag zo de Nacht.
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #8 Gepost op: 9-06-2004, 22:10:26 »
Volgende keer maar geen rommelzinnen meer!!! :o ::rofl::

maar het was een erg leuke race....
Ik zie al weer uit naar de volgende ! ::ok::

Offline francisca

  • Forumlid
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #9 Gepost op: 10-06-2004, 22:26:28 »
Natuurlijk volgende keer weer een rommelzin, want het is het enige dat ik voor 100% heb kunnen oplossen. Mapel, krijgen we ook nog een "making of"? Het heeft me bij iedere etappe geïntrigeerd hoe je nou zo'n puzzel in elkaar zet. Vooral toen die rommelzin opdook vroeg ik me af of je daar vanaf het begin vanuit bent gegaan bij het selecteren van de halteplaatsen.
Ik kijk alweer uit naar de volgende aflevering.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #10 Gepost op: 11-06-2004, 00:24:20 »
Natuurlijk volgende keer weer een rommelzin, want het is het enige dat ik voor 100% heb kunnen oplossen. Mapel, krijgen we ook nog een "making of"? Het heeft me bij iedere etappe geïntrigeerd hoe je nou zo'n puzzel in elkaar zet. Vooral toen die rommelzin opdook vroeg ik me af of je daar vanaf het begin vanuit bent gegaan bij het selecteren van de halteplaatsen.
Ik kijk alweer uit naar de volgende aflevering.

Hahhaha,.... je wilt de geheimen van mapel weten,.... ;) ;)????? grinnik!!!!
Nou een tipje van de sluier,... je maakt eerst de zin en dan zoek je de halteplaatsen erbij. Dat maakt het wel extra lastig want je pint je vast op die letters natuurlijk.
De puzzels kan je maken met een speciaal programmaatje. Jigsaw Galore. Je hebt ook nog anderen maar deze was het makkelijkste om de puzzels te maken en te versturen. Je zoekt een foto op inet. Met een fotobewerkingsprogramma knip je die in een aantal gelijke stukken. Ik heb rechthoeken genomen dat is het eenvoudigste, maar ,..... ;)...je weet maar niet waar ik jullie de volgende keer op tracteer,...of niet natuurlijk ::tandpastasmiley::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline nilsma

  • Forumlid
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #11 Gepost op: 11-06-2004, 08:21:09 »
Natuurlijk volgende keer weer een rommelzin, want het is het enige dat ik voor 100% heb kunnen oplossen. Mapel, krijgen we ook nog een "making of"? Het heeft me bij iedere etappe geïntrigeerd hoe je nou zo'n puzzel in elkaar zet. Vooral toen die rommelzin opdook vroeg ik me af of je daar vanaf het begin vanuit bent gegaan bij het selecteren van de halteplaatsen.
Ik kijk alweer uit naar de volgende aflevering.

Francisca,kom anders eens kijken bij etw.Wij maken de puzzels en cp's(MEESTAL ;D )niet zo moeilijk.En dan kan je het hele jaar ook gewoon meepuzzelen.Op mijn profiel en op andere etwers vind je de url naar ons forum en daar vind je alle informatie.

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #12 Gepost op: 11-06-2004, 20:20:57 »
Citaat
Op mijn profiel en op andere etwers vind je de url naar ons forum en daar vind je alle informatie.

heb nog nooit op mij een url gezien of op 1 van de andere etwers die ik ken
lijkt me geen pretje

maar mensen die willen oefen voor wat Mapel ons straks met pr3 of met pe2 gaat voorschotelen

zijn altijd van harte welkom
om mee tespelen of om zelf eens cp's temaken die andere moeten zoeken
in een team of alleen
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline nilsma

  • Forumlid
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #13 Gepost op: 11-06-2004, 21:49:16 »



heb nog nooit op mij een url gezien of op 1 van de andere etwers die ik ken
lijkt me geen pretje

maar mensen die willen oefen voor wat Mapel ons straks met pr3 of met pe2 gaat voorschotelen

zijn altijd van harte welkom
om mee tespelen of om zelf eens cp's temaken die andere moeten zoeken
in een team of alleen


Jeroen!!!Pestkop!!! :\'( :-\\ ;D ::bravo::

Offline francisca

  • Forumlid
Re: Etappe 12 en de finale.....
« Reactie #14 Gepost op: 12-06-2004, 15:44:42 »
Nilsma,
Ik had inmiddels al jullie site gevonden en ben er een kijkje gaan nemen. Ik vond het allemaal niet zo duidelijk en veeeel minder mooi dan deze site (als ik dat mag zeggen??). Ik begreep wel dat het vinden van de uitleg van de hints overeenkomt met PFE, maar het is me geheel niet duidelijk wanneer welke rondes wanneer gespeeld zijn of worden. Maar misschien heb ik nog niet alles ontdekt op die site. PFE heeft me geweldig veel tijd gekost dus moet ik nu weer even mijn aandacht op andere zaken richten. Maar ik kom zeker een keer meespelen.