Auteur Topic: Algemeen filmnieuws  (gelezen 81461 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Algemeen filmnieuws
« Reactie #300 Gepost op: 11-12-2005, 14:10:34 »
Spielberg draait film over Spelen
geplaatst: 9/12/2005 
Regisseur Steven Spielberg noemt zijn nieuwste film Munich een gebed voor de vrede in het Midden-Oosten. De film waaraan de regisseur momenteel werkt, vertelt het verhaal van de Israëlische jacht op de daders van een terroristische aanslag tijdens de Olympische Spelen van 1972 in München. "Ik denk niet dat een boek, een film of een ander kunstwerk de huidige impasse in het Midden-Oosten kan oplossen", aldus Spielberg in een gesprek met Time Magazine. "Maar ergens in al deze onbuigzaamheid moet een gebed voor vrede zitten. De grootste vijand zijn niet de Israëli's of de Palestijnen, maar wel de onverdraagzaamheid".

Tomb Raider 3?
geplaatst: 9/12/2005 
Het zou best wel eens kunnen dat Angelina Jolie voor de derde keer in de huid kruipt van het sexy karakter Lara Croft.

Filmbazen praten momenteel over het eventueel maken van een derde Tomb Raider-film. Filmstudio Paramount Pictures moet daarvoor eerst de toestemming hebben van SCI, het gamebedrijf dat de rechten op het karakter van Lara Croft bezit. Tomb Raider is één van de weinige filmreeksen die gebaseerd werd op een computerspel. Meestal is het immers andersom en wordt van een populaire filmreeks een afgeleide game gemaakt (zoals van Lord Of The Rings en Harry Potter).

De eerste twee Tomb Raider-films - Lara Croft: Tomb Raider uit 2001 en Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life uit 2003 - brachten in totaal bijna 350 miljoen euro op.

Hoofdrolspeelster Angelina Jolie, die momenteel met 'vriend' Brad Pitt in Japan is voor de promotie van Mr. and Mrs. Smith, heeft in ieder geval al gezegd wel oren te hebben naar een derde Tomb Raider. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
 
Go Ahead Make My Day
geplaatst: 9/12/2005 
Acteur en regisseur Clint Eastwood (75) krijgt in januari de carrièreprijs van de Directors Guild of America, de vereniging van Amerikaanse regisseurs. "Er is geen enkel genre dat Eastwood niet de baas kan in de meer dan 25 films die hij over de afgelopen 35 jaar maakte", vindt de vereniging.

Eastwood speelde in talloze Italiaanse spaghettiwesterns, maar werd in de jaren 70 pas goed bekend met zijn rol van de ruige politiedetective Dirty Harry. Begin dit jaar werd Eastwoods film "Million Dollar Baby" nog bekroond met vier Oscars.

Hollywood vroeg laatst Eastwood nogmaals in de rol van de Dirty Harry te kruipen. Eastwood weigerde met de mededeling dat hij zichzelf te oud vond voor de rol!
 
Madonna gaat film maken!
geplaatst: 9/12/2005 
Madonna wil in de voetsporen van haar man Guy Ritchie treden. De zangeres wil namelijk zelf een film gaan produceren. Deze week was de documentaire 'I'm going to tell you a secret' van Madonna te zien op de Britse televisie en de zangeres heeft de smaal nu te pakken. Bij het maken van de documentaire heeft ze, volgens eigen zeggen, veel geleerd en nu wil ze de volgende stap zetten door zelf een film te gaan ma ken. "Ik vond het super om deze korte film te maken. Ik heb enorm veel inspiratie opgedaan en veel geleerd. Ik weet nu hoe je een film moet maken en ik wil die kennis graag in praktijk brengen. Ik ga daarom zelf een film maken. Wat voor film het gaat worden en wie het script gaat schrijven weet ik nog niet, maar er komt zeker een film van mijn hand. Ik ben er druk mee bezig," aldus Madonna.
 
movie-alert.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Algemeen filmnieuws
« Reactie #301 Gepost op: 13-12-2005, 12:51:07 »
 ::tandpastasmiley:: meer: SPECIFIEK filmnieuws  :P

Superman beetje te super voor filmbonzen
13 december 2005, 09:56:15

LONDEN (ANP) - De nieuwe Superman, acteur Brandon Routh (26), is naar de smaak van Hollywoodbonzen te zwaar geschapen voor zijn nauwsluitende Supermanpak. Dat zou maar afleiden van het verhaal, vinden ze.

De producers van Superman Returns moeten daarom 'het zaakje' beter verstoppen en ook nog digitaal zien weg te moffelen. Dat heeft het Britse boulevardblad The Sun gemeld.

De kostuumontwerper heeft een soort kapje in het strakke pak aangebracht. Rouths tegenspeler Parker Posey, die Kitty speelt, zegt dat de hele set zich ermee bemoeit. ,,Hij wordt constant aangeraakt, door iedereen. Vijf mensen helpen hem het pak aan te trekken en 'de boel' op orde te brengen.''

I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...