Auteur Topic: Forum  (gelezen 6629 keer)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Forum
« Gepost op: 20-04-2002, 10:36:10 »
Wat vond je van het forum?

kwaliteit van de berichten
  • waren er te weinig/voldoende of te veel topics?
  • Was de informatie makkelijk vindbaar?
  • Hoe kan de kwaliteit van de berichten verder omhoog?
moderators
  • Wat vond je van de moderators (in hun optreden tenminste  ;D)
  • Waren de moderators streng genoeg (of juist te streng)?
  • Wat moeten de moderators nog beter doen?
kleurgebruik
  • Gaven de kleuren problemen met de leesbaarheid?
  • Passen de kleuren bij de huisstijl van de site?
  • Zijn de kleuren mooi? (kom maar, kom maar  ;))
functies
  • zijn er op het forum nog functies die je gemist hebt?
  • zijn er op het forum functies die er van jou niet op hadden hoeven zitten?
gebruiksgemak
  • Kostte het veel moeite om het forum onder de knie te krijgen?
  • Ging registreren e.d. makkelijk/moeilijk?
  • Is het een makkelijk of een lastig forum (of er tussenin)?
overige
  • Zijn er nog andere opmerkingen die je wilt maken over het forum?
« Laatst bewerkt op: 27-04-2002, 13:47:18 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Forum
« Reactie #1 Gepost op: 27-04-2002, 18:14:48 »
Laat ik het eens per punt aflopen :P

1. Teveel / te weinig topics Ik had nergens problemen mee, maarhet waren er zeker niet te weinig :D

2. Makkelijk vindbaar Ik heb de search function nooit gebruikt...

3. kwaliteit berichten Geen idee, is ook geen primaire noodzaak volgensmij op het moment.

4. Optreden moderatorsErg goed, dubbele topic: meteen slotje :).

5. Streng genoeg? Ja hoor ;D

6. Wat nog beter doen? Als het te veel is, een gesloten topic met nutteloze reply's deleten :).

7. Leesbaarheid kleuren Niks mis mee, duidelijk leesbaar.

8. passen ze? Ja

9. Mooi? Op zich zijn het niet m'n favoriete kleuren, maar ze zien er goed uit in verband met elkaar :).

10. Functies Voor een YaBB forum is het prachtig :+ :P ;D

11. Overbodige functies Ik ben ze nog niet tegen gekomen, wat mij betreft worden er zoveel mogelijk hacks geinstalleerd :).

12. Forum onder de knie Voor mij niet hoor :)

13. Registratie Het kan niet simpeler :P

14. makkelijk/tussenin/moeilijk Dit gehackte YaBB is één van de simpelste fora, dus iedereen kan er gebruik van maken :).

15. Opmerkingen Mwoah, je weet wat ik vind :P







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Forum
« Reactie #2 Gepost op: 27-04-2002, 18:16:26 »
Kort reageren op aantal dingen:

Kwaliteit berichten: soms stonden er te veel onnodige berichten (niet enkel van newbies hoor!), maar voor mij persoonlijk best overzichtelijk.

Moderators: voor hulp bieden krijgen ze behoorlijk cijfer, hoewel mijn probleem niet werd verholpen nadat forum vernieuwd was!
Ze zijn zeker (ik spreek voor mijn geval) te streng geweest.
Dan dacht ik bij mezelf: jezus mina, jullie moeten dringend eens leren wanneer mensen serieus zijn of wanneer ze om iets lachen!!!
Btw, ik denk dat er voor ergere dingen vaak geen ban/blaam werd gegeven, bewijzen kan ik het echter niet...

Functies: wat mij wel leuk lijkt: dat je gifs, jpegs enz kan toevoegen op forum zonder dat het een link van internet moet zijn... als het al wel kon, dan verneem ik natuurlijk graag hoe het dan moet...

Gemiddeld cijfer voor dit forum (alles erop en eraan): 8/10
Met dit cijfer mag je je ouders dus zonder probleem onder ogen komen...  ;D

Greetz

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Forum
« Reactie #3 Gepost op: 27-04-2002, 18:41:02 »



Functies: wat mij wel leuk lijkt: dat je gifs, jpegs enz kan toevoegen op forum zonder dat het een link van internet moet zijn... als het al wel kon, dan verneem ik natuurlijk graag hoe het dan moet..


Het grote nadeel hiervan is, is dat de server van de site veel te snel vol gaat zitten waarschijnlijk... en dat willen we niet :P. Nu heb ik geen probleem met die plaatjes (m'n eigen server), maar ik begrijp dat het best irritant kan zijn om steeds naar endoria te moeten gaan, daar je plaatje moet uploaden etc. :).







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Han_Nuss

  • Gast
Re:Forum
« Reactie #4 Gepost op: 27-04-2002, 20:36:38 »
forum was topie..
alleen een beetje veel mensen.. en (voor mij) dus heel onoverzichtelijk..
weet nie of dat kan..
maar kan je niet een "map" maken waar topic instaan die alleen voor jouw belangrijk zijn? (dat ze dus ook nie steets naar beneden schijven en je ze steets kwijt bent)

kwa zoeken: het ging wel.. heb het een aantal keer gedaan.. maar dat ging niet altijd even goed.. (maar dat zou wel weer aan mij liggen)

voorde rest.. deze site.. TOPPIE!!

greetz
       Han_Nuss








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Forum
« Reactie #5 Gepost op: 27-04-2002, 21:31:45 »
Forum was heel goed, alleen door de grote hoevelheeid helaas wat onoverzichtelijk op het laatst. Voortsel: gesloten topics na 3 dagen verplaatsen naar een apart forum.

Zo ook met topics als george is de Mol deel 2 als er al een deel 3 is,, dat dan wel ff vermelden in begin deel 3








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Forum
« Reactie #6 Gepost op: 27-04-2002, 22:05:38 »
Ik ben zeer tevreden over het hele forum (maar dat wisten jullie al)
waar ik me soms aan erger is het openen van topics, de ene topic na de andere werd geopend vooral de laatste weken...







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Forum
« Reactie #7 Gepost op: 27-04-2002, 22:38:38 »
Ik heb vooral positieve dingetjes over 't forum te melden. De moderators hebben zeer correct opgetreden naar mijn weten en hebben voortreffelijke hulp geboden als dat nodig was, 't kleurgebruik is prima zo (lekker rustig voor de oogjes!), 't forum is erg overzichtelijk en ook 't gebruikersgemak is prima (en als ik iets niet wist dan was er altijd wel 'n forummer online die me kon zeggen hoe 't moest, ik heb veel bijgeleerd de laatste 3 maandjes!). Ik moet ook zeggen dat ik de sfeer op 't forum bijna altijd voortreffelijk vond. Iedereen wil elkaar helpen en iedereen kreeg wel de kans om zijn of haar bijdrage te leveren aan 'n discussie.  :)

Eigenlijk 't enige waar ik me aan geergerd heb, is dat er 'n aantal keren 'n soor chatsessies ontstonden in bestaande topics. Veel topics werden helemaal vol gepost met berichtjes van maar 1 of 'n paar woorden. Er werd dan pagina's lang afgeweken van 't onderwerp van 't topic. De conversatie was vaak maar tussen 2 personen, en 't begon verdacht veel op 'n chat te lijken. Gelukkig hebben ook de mods hier weer goed ingegrepen en is 't toen iets minder geworden.

Ik vind 't forum dus eigenlijk prima zoals 't is.








Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Forum
« Reactie #8 Gepost op: 27-04-2002, 23:43:26 »
ik ga helemaal met han mee, dat chatte in t forum moet echt verboden worden ofzo, t draagt niets bij aan de discussie op dat moment en is eigenlijk alleen maar ververlend (je scrollt je t leplazeres om er door te komen) verder voor mij geen klachten.
nou een dan ik begin t enge gevoel te krijgen dat ik die lelijke groene kleur mooi begin te vinden ;) maar daar groei ik nog wel overheen denk ik
joki







Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline imka

  • Forumlid
Re:Forum
« Reactie #9 Gepost op: 28-04-2002, 00:56:16 »
Spijtig dat er sinds het vernieuwde forum een paar smilies zijn die niet meer werken (tenzij je ze als beeldje gaat plakken).

Misschien moeilijk te beoordelen of jullie streng genoeg waren - je weet immers niet wanneer/hoe vaak iedereen een "verwittiging" kreeg voor bep. uitspraken, ...
Maar ik vind wel dat jullie ons over 't algemeen goed in de hand konden houden.

"Streng, maar rechtvaardig !"

en tof dat het Testforum al snel omgedoopt werd tot Huiskamer !








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Forum
« Reactie #10 Gepost op: 28-04-2002, 13:16:13 »

Eigenlijk 't enige waar ik me aan geergerd heb, is dat er 'n aantal keren 'n soor chatsessies ontstonden in bestaande topics. Veel topics werden helemaal vol gepost met berichtjes van maar 1 of 'n paar woorden.

Goed gesproken, Han! Dat je een à twee keer reageert op off topic bericht kan ik nog door de vingers zien, maar wordt knap vervelend als 2 personen online nog ff bekendmaken dat ze eigenlijk posten omdat ze niet in de chatbox kunnen geraken...
Als iedereen zo zou beginnen raakt het einde zoek!

grtz

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Forum
« Reactie #11 Gepost op: 29-04-2002, 20:46:53 »
ja aha, dat zocht ik, het topic waar je kon zeggen wat je van de mods vond, ze zijn nl wel al gehuldigd op de mfb maar toch nog maar een keer hier, want ik vind het werkelijk wonderbaarlijk hoe jullie alles altijd weer weten te regelen, problemen weten op te lossen etc... Ongelofelijk dat jullie er tijd voor hebben om dat allemaal te doen. Dus complimenten aan Compuart en Malcolm, ga zo door! :)








Offline nienkie

  • Forumlid
Re:Forum
« Reactie #12 Gepost op: 30-04-2002, 19:36:01 »
Ik ben het grotendeels met al het bovenstaande eens! Goede vormgeving, goede sfeer, enz. Maar er is toch een ding waarover ik het met vele niet eens ben. Ik vind namelijk dat die "alles in een topics' het juist onduidelijker maken. Als er steeds voor een nieuwe aanwijzing een nieuw topic wordt geopend dan kan ik meteen zien dat het daar over gaat en beslissen of ik dat interessant vind. Het topic van bijv. George is de mol is wel heel leuk maar omdat ik niet elke dag op het internet zit voor mij heel onduidelijk. Er wordt over dingen gesproken die drie delen eerder al zijn vermeld, moet ik helemaal terug gaan zoeken om te begrijpen waar het over gaat. Daar heb ik vaak geen zin in dus de conclusie is dat ik dat topic gewoon niet open. Dus voor mij zouden de onderwerpen niet allemaal samengepakt hoeven worden, ik weet dat velen hier anders over denken maar dit is MIJN mening.
Verder ga door ga door, ik moet er altijd heel erg om lachen al die theorieen en gedachtes, het geeft voor mij een extra dimensie aan het hele molgebeuren!

Groetjes Nienke








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Forum
« Reactie #13 Gepost op: 1-05-2002, 10:00:10 »
Ik vond het forum best wel overzichtelijk. Niet 100%, maar toch. Niet altijd handig die sticky topics, het zou iid handiger zijn als je zelf kan bepalen wat voor jou interessant is en dat vast kan zetten. De huiskamer heb ik op het laatst pas bezocht, dat kwam meer omdat er altijd dezelfde mensen op waren en als je reageerde had ik het idee dat ze me negeerden. Dat was later gelukkig niet meer zo. Dat kwam volgens mij toch een beetje dat ik eerst  lang newbee ben geweest.
Verder vind ik het helemaal geweldig dat er een poll inkwam. LEUK!







« Laatst bewerkt op: 1-05-2002, 13:25:17 door Tijgertje »
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Forum
« Reactie #14 Gepost op: 5-05-2002, 19:46:25 »
Ik weet niet zeker of dit bij dit topic hoort en of het niet al duizend keer gezegd is, maar er is toch echt iets mis met het scrollen. En dan niet alleen naar boven en beneden maar ook van links naar rechts. De gele en groene vlakjes met teksten van mensen zijn onzettend lang gerekt naar rechts toe, te lang om je venster groot genoeg te maken, maar vaak werkt de scrolbalk naar beneden ook niet goed en moet je dus eerst helemaal naar rechts scrollen voor de scrolbalk naar beneden, maar als je dan een stukje naar beneden scrolt moet je weer de hele tijd naar links en rechts scrollen om te lezen wie iets heeft geschreven en wat. Ik gebruik altijd al de alternatieve site dus daar ligt het niet aan. Naja, misschien is er iets aan te doen. Het is trouwens niet altijd, ook niet per se bij een bepaald topic, ik weet niet waar het aan ligt.








Offline japjer

  • Forumlid
Re:Forum
« Reactie #15 Gepost op: 23-06-2002, 04:12:36 »
Goed forum hoor, ook veel activiteit... ik kan het soms alleen niet zo goed volgen...als mensen meer uitgebreide posts zouden plaatsen in plaats van korte antwoorden zou het een stuk helpen, ik wil graag eerdere topics lezen over pietje is de mol,  maar omdat er zoveel 'onzin staat' is het moeilijk erdoor te navigeren...dit is dus meer een opmerking naar de kijkers dan naar de maker van de site... meer concrete argumenten en minder posts met alleen ja of nee








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Forum
« Reactie #16 Gepost op: 24-06-2002, 20:48:24 »
beodel je dat dr steeds gequote moet worden?







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Forum
« Reactie #17 Gepost op: 24-06-2002, 22:14:09 »
Blijkt maar weer dat jij er niet was tijdens het seizoen, toen wer d er zoveel gepost, je kon niet uitgebreid posten (tenminste, niet relaxed), want tegen de tijd dat je klaar was, was je bericht al achterhaald :).







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud