Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Nieuws
ER: De eerste beelden!
Ga naar

Ga naar WieIsDeMol.Com

Ga naar RealityNet.org 's toto

Nu online
98 gasten en 9 vaste bezoekers (Da Wizz, Hoosh, Jelsir, Schulz, Baldy, Lautjuh, Daedalus, Swifty, Stanley_Yelnats)
Nu op de chat
Realitynet
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: welke muziek uit de jaren 80 vond jij goed?  (gelezen 2666 keer)
After The Silence
Forum Moderator

Geslacht: Vrouw

Iedereen lijkt, maar niemand is wie je denkt....

« Gepost op: 18.03.2007, 01:40:48 »

Nou...laat ik dan maar weer eens een poging wagen en een nieuwe topic starten; In het topic over de Dots kwam de vraag al naar voren welke artiesten/gasten er tijdens het Dotsconcert in mei zouden moeten optreden. Het ligt natuurlijk het meest voor de hand dat dit idd artiesten zouden moeten zijn die populair waren in de jaren 80, zoals Spargo, Roberto Jacketti enzvoort.

Maar.....welke andere muziek uit de jaren 80 vonden jullie óók goed? Hoeft dus niet persé Nederlands te zijn.

Ik moet er zelf ook even over nadenken, maar er zijn wel een hoop bands/artiesten die me zijn bijgebleven, ookal waren sommigen misschien zelfs eendagsvliegen.

Ik vond de band VITESSE wel goed (Good Lookin' en Rosalynn).
Tja, en dan de typische jaren 80 bands/groepen/artiesten: Spandau Ballet, Duran Duran, en ja hoor...zelfs Wham!

Ik vond Mike Oldfield altijd steengoed (Shadow on the wall....Moonlight shadow, etc.). Natuurlijk U2 (mijn all time favorites!), Simple Minds. Yazoo had een hitje met "don't go!!" (Alison Moyet...waar is ze gebleven?!)
Pat Benatar is altijd 1 van mijn persoonlijke favorieten geweest.
Natuurlijk heb ik ook Madonna vanaf het begin gevolgd, haar 1e 3 lp's heb ik toen nog gekocht. Daarna niet alles meer, maar ze blijft wel boeien.

Iets dat niet iedereen kent misschien: JOURNEY!!! (ik draai het nog zeer regelmatig, wat een wereldband!)

Het nummer "Love like blood" van Killing Joke vind ik nog steeds meesterlijk!
Tears for fears "Everybody rules te world" vond ik ook zeer goed.
Ik heb altijd een behoorlijk zwak gehad voor Mr. Mister (Kyrie en Broken wings...wat een prachtnummers zijn dat nog steeds!).

INXS vond ik ook altijd goed, maar ik kan het zo gauw eventjes niet plaatsen of dat nu jaren 80 of 90 was...

The Cure vond ik destijds ook altijd goed (in het vrije begin, zeg maar...tegenwoordig vind ik ze stukken minder)

Nog een zangeres waarvan ik me afvraag wat daar in vredesnaam mee gebeurd is: "Jaki Graham". Hoewel ik toch meer rock-georiënteerd ben, vond ik haar op 1 of andere manier altijd wel goed. Je hoort er nooit meer iets van.

Nik Kershaw vond ik ook wel wat hebben (The Riddle).

De band "Talk Talk": It's my life, Such a shame (dat is toch een wereldnummer?), Life's what you make it. Zo maken ze ze niet meer tegenwoordig!

Crowded House is ook beslist 1 van mijn favorieten. Je had toen ook zo'n band "Hothouse Flowers", die hadden ook wel een zeer aangename sound.
En Del Amitri zit ook nog regelmatig nog steeds in mijn cd-speler.
En natuuuurlijk BRYAN ADAMS......want eerlijk gezegd prefereer ik toch het "vroegere" werk van Bryan. "Reckless" en "Into the fire" vind ik nog steeds zijn beste albums. Sinds dat f****ng song "I do it for you" spreekt zijn muziek me niet altijd meer zo aan. (meestal niet eigenlijk)

Ik luister ook nog steeds heel erg graag naar John Farnham.
Wat is DAT toch een meesterlijke zanger! Ik vind het altijd zo jammer dat, als er iets van hem gedraaid wordt, het dan toch meestal neerkomt op "You're the voice".
Natuurlijk is dat een prachtnummer ook, maar.....hij heeft nog zoveel meer mooie dingen gezongen, en misschien zelfs nog wel mooier! ("Burn for you", "Age of reason", de Beatles klassieker "Help"....de langzame versie van Tina Turner, maar zo prachtig gezongen! en nog vele anderen...de opening van de olympische spelen een paar jaren terug deed hij het openingslied met Olivia Newton John, echt schitterend!)

Er zullen vast nog meer artiesten zijn uit de jaren 80, maar....ik kom er nu ff niet op. Maar...hoe zit het met jullie??? Reacties zijn welkom!!!

Groetjes, Ingrid Joehoooeee Smiley Wink Cheesy Grin Cool Duimen omhoog! Tandpasta Smiley Zwaai

"Alles durven is de grond onder je voeten verliezen. Niets durven is jezelf verliezen."
likra

Geslacht: Vrouw

Ik wou dat alles anders was..........

« Antwoord #1 Gepost op: 18.03.2007, 18:10:35 »

Kijk, ik ben mischien wat jonger dan iedereen hier, dus ik moet echt ff heeeeel goed nadenken over de muziek van de jaren 80.

Mister mister met Broken Wings
Wet wet wet of is dit nu weer begin 90
Spandau Ballet
Mike Oldfield ( ben met die muziek opgegroeid)
Tina Turner met Private Dancer
Heart met all i wanna do
En nog veel meer, maar ik kan er ook zo niet op komen, als ik ze op de radio hoor kan ik ze wel mee zingen(niet dat ik zo mooi en goed kan zingen)gaat maar om het idee!
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005