Realitynet - Realitynet.org
Oudere seizoenen => Reality-series => Fort Boyard 2011 => Topic gestart door: Dolfie op 9-09-2011, 17:56:24
-
Geef hier je commentaar op alle zaken die aflevering 2 betreffen.
-
beginnen we weer met klimmen aan de buitenkant? erruggg orgineel. Ik hoop niet elke aflevering op elkaar gaat lijken
-
Misschien dat jij wat originele opdrachtjes kan insturen Rick?
-
haha...naja je vroeg om commentaar op de 2e aflevering. Zeg ik wat krijg ik zelf commentaar.
-
Mooie opdracht voor Hugo Metsers. Lijkt me niet lekker om zo in dat koude water te springen
-
goh weer de draaideur...
-
Het is Fort Boyard. De opdrachten komen altijd terug. Dat kan ook niet anders, want je kan natuurlijk maar een x aantal vaste spellen in zo'n fort kwijt. De spellen die in onze versie gespeeld worden, zijn allemaal spellen die al aanwezig zijn en in de Franse versie ook worden gespeeld. Wen er maar aan dat sommige opdrachten vaker gespeeld worden. Sommige opdrachten komen bijna elke aflevering terug in de Franse versie.
-
mmm jammer om dat te horen....er is dus niks orgineels aan als je maar 7 a 8 opdrachten hebt, jammer.
-
Ik stoor me nu eigenlijk alleen nog maar aan het hippe taalgebruik. Dat het programma wat hipper en sneller moet, begrijp ik. Maar ik vind het toch jammer dat het taalgebruik niet bij het mysterie van het fort past.
Franse versie > Nederlandse aflevering
Monsieur La Boule, le gong! > Tik 'm aan ouwe!
C'est partie > Go! (twijfel gevalletje, maar ik vind C'est partie gewoon mooi klinken xD)
Felindra, le tête de tigre! > Monique, draai de geldkraan open.
Daar hadden ze volgens mij wat mysterieuzere vertalingen voor kunnen bedenken. Bijvoorbeeld; Monique, de kop van de tijger!
-
Ik ben ook teleurgesteld. Er zaten 2 mensen van team wit opgesloten. Eerst Negativ in het riool en later Daryl bij die explosievenproef. Maar schijnbaar mocht die laatste wel, want daar werd niets over gezegd en ze kregen ook maar 1x 50 punten aftrek op het laatst.
En als ik me niet vergis is er steeds gezegd: Je hebt 6 sleutels nodig om de tijgerkooi te openen.
Team wit heeft er 5, maar mag er wel gewoon in, maar met 10 seconden aftrek.
Ik heb het idee dat de regels gewoon aangepast worden naar hoe het de produktie uitkomt. Niet leuk om te kijken en ik pas dus vanaf volgende week.
-
Dat ze maar 50 munten aftrek kregen vond ik ook heel raar. Die ander was ook gewoon te laat. En die 10 seconden vond ik ook wel erg weinig. Maar voor de rest vond ik deze aflevering wel leuker dan de vorige.
-
Wat Cynneke zegt klopt wat mij betreft. Er wordt erg gekeken naar hoe het loopt.
Maar ik blijf het leuke tv vinden. Leuke opdrachten, een beetje kort in beeld gebracht. De deelnemers waren ook deze aflevering weer leuk en fanatiek.
Ik vermaak me volgende week ook wel weer !
-
mmm jammer om dat te horen....er is dus niks orgineels aan als je maar 7 a 8 opdrachten hebt, jammer.
Het fort is enorm groot, dus je hebt natuurlijk wel meer dan 7 of 8 opdrachten. In deze 2 afleveringen hebben we er al meer dan 10 gezien en dan hebben we misschien nog niet eens de helft van het fort gehad. Er zijn nog genoeg leuke opdrachten.
-
Het concept is ook wel leuk, maar ik erger me dood aan het veranderen van regels omdat er toevallig een team is dat even niet zo goed presteert en dus "geholpen" moet worden.
Daryl was duidelijk de zwakste schakel en ze liepen al behoorlijk achter bij het andere team. Dus plotseling hoeft er bij hem dan maar geen 50 punten aftrek meer bij.
En ze hebben nu toevallig eens geen 6 sleutels, dus dan mogen ze toch maar meedoen. Want 1 team dat de tijgerkooi ingaat is niet leuk?
Als je op die manier wilt spelen, moet je geen spelregels bedenken. Als je steeds met alles de hand licht, vind ik er niets aan om naar te kijken.
-
Ik neem aan dat ze die regel van 10 seconden aftrek al hadden, want er zijn altijd wel teams die het niet halen. Dat hadden ze alleen wel eerder mogen uitleggen inderdaad. In de Franse versie moeten er geloof ik voor elke sleutel die ze tekort komen mensen achterblijven. Dus kunnen ze dan met minder mensen de kooi in. Maar dat er maar 50 punten werden afgetrokken is inderdaad wel erg raar.
-
Zou gewoon wel eens duidelijkheid willen over dingen. Niet dat je er pas achter moet komen als het al zo is....
Had het idee dat de flashbacks wat minder waren. Hopenlijk verdwijnen ze er helemaal uit :) De lollige commentaren van vooral Gerard kunnen me gestolen worden. Nee, het is geen wipe-out!!! Ik dacht dat het een programma was met enig aanzien, maar Gerard maakt het soms al even ordinair als dat programma....
-
uberhaupt uitleg mag wel...die zwaardopdracht kende ik van de franse versie maar ligt het aan mij of kregen we hier geen uitleg wat ie moest doen? uberhaupt vind ik ze erg makkelijk met de regels omgaan....tis wel leuk opgezet maar t boeit me lang niet zo erg als die ene aflevering die ik van de franse serie gezien heb. Ben bang dat ik volgende week weer gewoon terug zap naar rtl 4 en diens csi
-
En bij die koorddansact was voor het gemak ook maar geen tijdlimiet? Of hoort dat bij die opdracht? Nu was het geen kwestie meer of ze de sleutels zouden pakken, maar wanneer.
Ik had trouwens ook het idee dat het filmteam met de munten te laat uit de tijgerkooi weg ging. Met nog 5 seconden op de klok stonden ze nog te graaien en ineens stonden ze buiten.
-
En bij die koorddansact was voor het gemak ook maar geen tijdlimiet? Of hoort dat bij die opdracht? Nu was het geen kwestie meer of ze de sleutels zouden pakken, maar wanneer.
Ik had trouwens ook het idee dat het filmteam met de munten te laat uit de tijgerkooi weg ging. Met nog 5 seconden op de klok stonden ze nog te graaien en ineens stonden ze buiten.
zeker, het viel mij ook op dat ze ineens buiten stonden... raar...
-
Over het algemeen vond ik deze aflevering vermakelijker dan de vorige. Maar die 10 seconden was echt kul. Het filmteam ging bukkend naar binnen (dat gaat niet zo snel natuurlijk) en 10 seconden later is het hek helemaal open en kan het z.g. benadeelde team zo naar binnen rennen.
Het zou idd. beter zijn als het team dat sleutels tekort komt voor elke sleutel te weinig iemand moet laten staan. Dan kun je beduidend minder graaien, lijkt mij eerlijker.
En ik was ook heel verbaasd dat er geroepen werd dat het filmteam te laat uit de kooi was maar toch gewoon eruit was. Je verwacht ook daar een sanctie, maar nee.
En die flauwekulspelletjes op het eind (vorige week memory en nu balansje) mogen van mij ook wel achterwege blijven. Laat dan die oude man een raadsel opgeven en het team dat het eerste het antwoord roept wint. Kunnen wij kijkers ook nog even meedoen.
-
Ik vond deze Aflevering wel leuker dan de eerste Aflevering maar ik kan me wel in vinden wat Cynneke zegt wel raar want je mag met 6 sleutels de kooi in en de Rappers hadden er maar 5 en mogen er toch in met 10 sec straftijd beetje raar daar stoorde ik me wel aan, wat ik wel fijn van dit concept vind is dat alles lekker snel gespeeld word en niet dat langdradige gedoe zoals wat bij Expeditie Robinson vaak wel het geval is maar, ben nog niet echt een groot fan van Ford Boyard.
-
Ik vermaak me ook nog steeds prima. De entertainment factor scoort goed bij mij. Alleen het Art vs Gerard vind ik te nep. Dat hoeft wat mij betreft niet. Ik vond de aflevering van vorige week iet leuker, misschien omdat ik de teams wat leuker vond (van de rappers kende ik alleen Lange Frans, de rest zegt me niks), maar de opdrachten waren leuk en spannend.
Ik schat overigens beide teams van vorige week hoger in dan de teams van vandaag. Maar goed, volgende week de modellen, volgens mij zijn die bloedje fanatiek (Sylvia iig, dat weten we van ER), dus dat kan nog leuk worden. ;D
-
haha...naja je vroeg om commentaar op de 2e aflevering. Zeg ik wat krijg ik zelf commentaar.
::rofl:: Daar heb je wel een punt...
OT: ehm... niet gezien...
-
Wel handig dat de kandidaten telkens lekker van die afgeronde aantallen munten verdienen...'
Ik vind het spel leuk om te zien, maar de spel regels mogen wel iets strenger gevolgd worden. Voor mijn gevoel is er niet genoeg tijd voor de opnames en worden er daarom dingen afgerafeld. Zo wordt er niet de tijd genomen om de munten werkelijk te tellen, niet eens de moeite om het niet zo over duidelijk te laten zijn
-
Vond het al leuker dan vorige week, misschien ook omdat ik nu wist dat het een snel programma is. Alleen dat "terugblikken" tegen het eind is echt een wegzapmoment.
Het omgaan met de regels is inderdaad vaag. Die rapper tussen de explosies had weliswaar niet de sleutel maar hij vluchtte wel snel de kamer uit, hij zat dus niet opgesloten ? Ik vroeg me al af of hij tijdaftrek ging krijgen ... maar kennelijk niet.
En ik had inderdaad ook sterk de indruk dat niet iedereen op tijd terug was in het finalespel ::) .
-
Laten we hopen dat de aflevering met molkandidaten leuker/beter wordt. ::tandpastasmiley:: ::jaja::
De presentatie van Art en Gerard vind ik flut. Het is meer popiejopie zijn. Ze hadden beter zelf kandidaat kunnen zijn.
Sorry, aan de franse FB is niet te tippen.
-
volgende week film vs mode. >:( >:( >:(
nog langer wachten op widm
eigenlijk wonnen de rappers he, maar ja door50 aftrek...
-
Zo wordt er niet de tijd genomen om de munten werkelijk te tellen, niet eens de moeite om het niet zo over duidelijk te laten zijn
In geen enkele versie worden de munten echt geteld.
Ze worden in een weegschaal geplaatst, zodat er gewogen kan worden. Met het gewicht wordt het gewonnen bedrag berekend (dit verschijnt op het scherm in euro's). Omdat het om het prijzengeld gaat, werken ze dus met tientallen. Want dat zijn logische bedragen.
In deze versie doen ze of het 'gewonnen bedrag' wat verschijnt het aantal munten zijn. Dan ontstaat er dus verwarring ('maar dat zijn helemaal geen duizend munten', 'ze hebben elke keer precies een rond getal gepakt', etc.).
Met de hand tellen is ook niet echt handig.
-
In geen enkele versie worden de munten echt geteld.
Ze worden in een weegschaal geplaatst, zodat er gewogen kan worden. Met het gewicht wordt het gewonnen bedrag berekend (dit verschijnt op het scherm in euro's). Omdat het om het prijzengeld gaat, werken ze dus met tientallen. Want dat zijn logische bedragen.
In deze versie doen ze of het 'gewonnen bedrag' wat verschijnt het aantal munten zijn. Dan ontstaat er dus verwarring ('maar dat zijn helemaal geen duizend munten', 'ze hebben elke keer precies een rond getal gepakt', etc.).
Met de hand tellen is ook niet echt handig.
Nee, ik verwacht ook niet dat ze tellen met de hand :P. Daar hebben ze toch telmachines voor? Maar ik snap ook wel dat ze het op een weegschaal leggen, maar het is zo alsof ze het tellen terwijl dat niet het geval is.
-
Vroeger was t leuker. En helemaal de orginele Fortboyard van TV5 france
-
Ik ben ook teleurgesteld. Er zaten 2 mensen van team wit opgesloten. Eerst Negativ in het riool en later Daryl bij die explosievenproef. Maar schijnbaar mocht die laatste wel, want daar werd niets over gezegd en ze kregen ook maar 1x 50 punten aftrek op het laatst.
En als ik me niet vergis is er steeds gezegd: Je hebt 6 sleutels nodig om de tijgerkooi te openen.
Team wit heeft er 5, maar mag er wel gewoon in, maar met 10 seconden aftrek.
Ik heb het idee dat de regels gewoon aangepast worden naar hoe het de produktie uitkomt. Niet leuk om te kijken en ik pas dus vanaf volgende week.
In de explosievenkamer kan je niet opgesloten worden. Dit omdat de tijd bepaald wordt door het kruit en niet door de waterloper...