nu ben je me voor de 2 keer te vlug af ::rofl::
Heb je gevraagd om TEST-coureur te worden?
Sinds Verstappen niet meer meedoet kijk ik eigenlijk niet meer... ::ohno::Sinds Verstappen niet meer meedoet, ben ik juist weer gaan kijken. Heb hem namelijk een paar keer in het echt meegemaakt, vandaar. ::niet-ok::
Ik moet wel even wennen aan al die nieuwe auto's. De nieuwe BMW ziet er meer uit als een speelgoed auto, zo op die foto. ;D De enige auto die ik echt mooi vind is die van Williams, al kan de McLaren er ook mee door. De RedBull auto ziet, als je m van voren ziet, niet uit. ::niet-ok::
Vermoedelijk indirect weergeven uitgeschakeld daar, dus even de link:
Autosport.com (http://www.autosport.com/images/upload/1235741751.jpg)
Qualificatie Highlights:Zou je in geval van een herhaling (zoals dit weekend) niet de uitslagen willen posten voordat de herhaling is geweest?
- Brawn GP heerst!
- Vettel & Kubica bewijzen zich.
- Ferarri met moeite bij laatste 10.
- Deceptie voor McLaren met o.a. een Versnellingsbak-probleem voor Hamilton.
Zou je in geval van een herhaling (zoals dit weekend) niet de uitslagen willen posten voordat de herhaling is geweest?
Qualificatie Highlights:
- Brawn GP heerst!
- Vettel & Kubica bewijzen zich.
- Ferarri met moeite bij laatste 10.
- Deceptie voor McLaren met o.a. een Versnellingsbak-probleem voor Hamilton.
Nou, het was een...interessante race. Ben er om kwart voor 7 voor opgestaan, maar het was het waard ;D
De FIA ICA heeft besloten de aantijgingen tegen de nummers 16 tot en met 24 (De bolide's met diffuser, red.), zoals ontvangen door het Panel of the Stewards, de dato 26 maart 2009, bij de Grand Prix van Australie, vooruitzind op het gehele 2009 FIA Formula One World Championship, te verwerpen.
Op basis van de aangevoerde argumenten en bewijzen, heeft de ICA geconcludeerd dat het correct was van de Stewards om te concluderen dat de bolide's in kwestie voldeden aan de regels.
Uitgebreidere beredenering over deze beslissing zal te zijner tijd worden gepubliceerd.
Eerst nog even Bahrain volgende week!
Dat is Singapore ook geloof ik, die is best mooi. Werd vorig jaar in't donker gereden. Dit jaar gewoon 'overdag' zie ik.
24 mei is Monaco zie ik net, die is gaaf! ::love::
maar dat spul waar ze nu mee spuiten is wel plakkerige troep!
hoe zag je dat? ::)Dat is voorkennis :P
Zowel Ferrari en Renault zijn van plan zich terug te trekken uit de Formule 1 als er een Budgetplafond komt. Ze zijn van plan dit plafond in te voeren in het seizoen 2010. Het 60e jaar dat Ferrari mee zou doen aan de Formule 1. Dus ik vermoed ook het 60e jaar dat de Formule 1 bestaat.
Stelling: De Formule 1 zonder Ferrari is geen Formule 1!
Officieel: Mercedes neemt Brawn GP over
16 november 2009
Mercedes heeft maandagmiddag tijdens een persconferentie in Berlijn bekendgemaakt een meerderheidsbelang in Brawn GP te hebben genomen. Het team zal worden omgedoopt tot een fabrieksteam van Mercedes. De Duitse autofabrikant zal echter nog wel tot en met 2015 motoren blijven leveren aan McLaren.
Al enkele maanden gonsde het van de geruchten dat Mercedes een meerderheidsbelang in Brawn GP zou willen, ondanks een exclusiveitscontract met McLaren, dat pas eind 2011 afloopt. Dat is echter opgelost door een langere motorendeal en het terugverkopen van de aandelen aan de McLaren Group.
Daimler zelf zal officieel 45,1% van de aandelen in Brawn in handen krijgen, terwijl Aabar Investments 30% van de aandelen overneemt. Aabar heeft echter ook weer een belang van 9,1% in Mercedes en zodoende heeft de Duitse fabrikant nu wel een meerderheidsbelang binnen het team.
"Mercedes zal volgend jaar met een eigen fabrieksteam in het wereldkampioenschap Formule 1 deelnemen", vertelde Mercedes-baas Dieter Zetsche. "Dat is mogelijk door een overname van 75,1% van de aandelen van Brawn GP, waarvan 45,1 procent voor Daimler zal zijn. De rest zal in handen blijven van Ross Brawn, Nick Fry en andere aandeelhouders. Ross Brawn zal aanblijven als teambaas."
Wie de coureurs zullen worden, wilde Mercedes niet bevestigen. Dat Nico Rosberg al een contract heeft bij het team, is een publiek geheim. Er bestaan alleen nog vraagtekens over de tweede coureur. Jenson Button lijkt te vertrekken naar McLaren, waardoor Nick Heidfeld bij Mercedes kan komen te rijden. "Het kost nog wat tijd om alles af te ronden. We moeten er voorzichtig mee omgaan", vertelde directeur motorsport Norbert Haug.
De laatste keer dat er een fabrieksteam van Mercedes op de Formule 1-grid stond, was in 1955.
Moet je er eerst in gaan rijden. Is toch niets mis met een Smart? ::rofl::Zou Smart niet perfect geschikt zijn voor Formule Baby? ::bravo::, dan kan Toyota met z'n IQ meteen ook meedoen! ::trots::
Zou het dan eindelijk zo ver zijn ... Daisy die Mercedes gaat aanmoedigen?
Vettel was inderdaad wel erg overheersend... Maar verder was het wel een redelijk leuke race...
Maar de domste actie van de race vond ik die 'inhaalactie' van Button...
Als Kubica weer terug is (en bewijst dat hij het nog kan), moet Ferrari hem direct in dienst nemen. Massa heeft zondag weer bewezen dat hij gewoon sinds Hongarije 2009 niet meer op niveau is geweest.
Zondag Maleisië :D En er staat regen op het menu. Hopelijk niet zoveel als 2 jaar geleden, toen race gestaakt moest worden. ::ohno::
moet ik vroeg opstaan ?
Ferrari was wel heel erg slecht... Jammer...
Op de laatste paar ronden na was het weer een behoorlijk saaie race... Wat was Alonso trouwens 'slim' (ahum) bezig...
Maar bovenal veel saaie circuits...
En Korea was vorig jaar natuurlijk ook geweldig, maar dat kwam misschien meer door het weer.
Echt jammer dat de oude banen allemaal alleen maar veiliger moeten worden. Wat is er mis met een grindbak met bandenstapels aan het eind waar men gewoon niet meer uitkomt? Waar zijn de tijden gebleven met circuits als (het oude) Hockenheim, Silverstone, Zandvoort enz...je bedoelt de circuits van Harry schell en Roger Willemson ?
Maar het is nog niet klaarik zou het iets duidelijker
I'm bored ...
ik ook, gelukkig is 1 tegen 100 ook wel leuk
Ben al wezen douchen, heb nu maar de laptop op schoot genomen en ik denk dat ik zo maar een spelletje opstart.
droog maar nog nat circuit :P
Het was een aardige race, maar om één of andere reden kom het me toch niet 100% boeien. Ik werd de hele tijd gebeld door m'n moeder dat ik de Tour de France moest kijken (VdB2 en Vino waren net gevallen) en het einde heb ik daarom maar half gezien (liep de hele tijd te zappen). Heb de exit van Button nog wel gezien, wat zonde. ::ohno::
REGEN ::bravo::
Overigens moest ik vandaag tijdens de race ineens denken aan de pitstop brand van Jos Verstappen ... en prompt 10 seconden later vliegt de Lotus Renault van Nick Heidfeld in de fik. :oEn ook toevallig kan je voor de volgende GP op RTL gaan stemmen over het meest memorabele fragment met Jos Verstappen in de hoofdrol. Daar zal zijn brand vast ook heel hoog gaan scoren...
En net kijk ik op NU.nl, blijkt die pitbrand van Verstappen vandaag precies 17 jaar geleden te zijn! ::oink::
Wat een toeval. ;D
een race waarin veel gebeurd ::jaja:: interesseert mij het nou waar het gehouden wordt.
Ik wil graag een flinke crash bij de start en veel inhaalmanouvres. En niet iemand die bij de start wegrijdt en dan het hele wk overheerst. Knap hoor van Vettel maar erg saai.
mee eens, de baan maakt mij niet uit... Van mij mag elke wedstrijd in Canada gehouden worden als ie was zoals dit jaar... Was gewoon de leukste race ooit vond ik ::bravo::Op zich maakt het mij ook niet uit waar ze gehouden worden, maar je noemt nu Canada. Wel, Canada staat ook nog steeds op de tocht... Ik zie ook niet graag dat een rijder bij de start wegrijdt en pas aan de finish weer teruggezien wordt. Maar dat is nu net wat je op bijna al die moderne circuits die er de laatste jaren (met name in Azië) bijgekomen zijn. De meeste Europese GP's staan meestal garant voor spektakel... (denk maar aan Monaco, Spa, Monza enz...)
Het publiek moet ook wel komen. Ze kunnen wel naar elk Aziatisch land gaan wat een zak geld neer kwakt, maar als er niemand komt kijken, zijn ze snel weer weg (lees: Zuid Korea staat op de tocht).
Dat is een lang lijstje! En wat die safetycarsituatie aangaat: in Amerika hebben ze bij de Indycar ook zoiets, en daar werkt het goed. Ik ben alleen benieuwd tot waar ze die auto's weg gaan halen achter de safety car. Doen ze dat alleen bij de top, of wordt iedereen die een ronde achterstand heeft doorgestuurd?
Als het zo gaat als in Amerika, dan moeten ze eerst weer achter aansluiten... In Amerika is dat meestal niet zo erg, aangezien de rondjes meestal niet zo lang zijn, maar hoe wil men dat gaan doen op Spa... Zeker aangezien daar regelmatig klappers zijn.
Als het zo gaat als in Amerika, dan moeten ze eerst weer achter aansluiten... In Amerika is dat meestal niet zo erg, aangezien de rondjes meestal niet zo lang zijn, maar hoe wil men dat gaan doen op Spa... Zeker aangezien daar regelmatig klappers zijn.
ze rijden niet hard ;D
PEREZ :D
Dan kan je wel een leuk F-duct systeem hebben, ...
Paul Richard is echt veel erger, dat is een test circuit, geen race circuit. ::ohno::Toch zijn er in een ver verleden al F1-races geweest... Nog ruim voor Magny Court dus. Overigens wel jammer dat dat gedeeltelijk ten koste van Spa zou kunnen gaan. Maar ja, Ecclestone gaat enkel en alleen voor het geld. Ik had ooit een interview met hem gelezen, en toen zei hij al dat het hem niet zou uitmaken als er geen enkele race meer in Europa zou zijn, aangezien er in Azië veel meer geld te verdienen valt...
Overigens is het nog niet 100% rond, maar het gaat er wel komen. Gaan ze doubleren met Spa. Dat maakt het nog eens extra jammer. :(
Jij denkt volgens mij al 2 jaar aan Canada, Daisy ;)
Volgende week Bahrein. Ben benieuwd. Het schijnt er echt niet veel beter te zijn dan vorig jaar. ::ohno::Tja, Ecclestone gaat enkel en alleen maar voor het geld, dus deze race moet dit jaar wel doorgaan...
Het plotseling accelereren valt te verklaren door het anti-stall system. Wanneer een Formule 1 auto onder een bepaald toerental komt en de motor dreigt stil te vallen grijpt de ECU in en geeft een prop gas bij zodat de motor blijft draaien.
Coureurs moeten hier rekening mee houden door naar neutraal te schakelen zodra ze de auto rustig uit willen laten rollen. Het is een veel voorkomende rookiefout om het uitrollen in de eerste versnelling te laten gebeuren, en de auto schiet dan zodra de ECU ingrijpt plots vooruit.
De Villota knalde dinsdag tijdens een test met haar auto tegen een geparkeerde vrachtwagen aan, toen haar wagen plotseling accelereerde.Héél raar incident. Ze was al in de pits bijhaar box toen de auto weer snelheid maakte en tegen een openstaande laadklep van een vrachtauto reed. Helm klem tussen laadklep en luchtinlaat van F1-auto. Ze moet nu haar rechteroog missen, mar kan het waarschijnlijk nog wel navertellen. Stel dat ze 20 cm langer was geweest, was ze onthoofd geweest. Heel bizar.
De voorkant van de racewagen was volledig verwoest.
of de Belg zendt het ook uit .
ze zenden in ieder geval de races uit. Trainingen dacht ik niet.
Maar als RTL het niet meer kan betalen, vrees ik dat het niet lang duurt dat het ook van het Belgische openbare net verdwijnt.En dan vrees ik ook dat de BBC het wel eens zou kunnen kwijt raken, aangezien zij al meerdere sporten kwijt zijn geraakt, doordat ze ze niet meer konden betalen. (o.a. een aantal grote paardensportevenementen)
::niet-ok::+1
Dan nog maar extra gaan genieten zondag :)
ik zie dat er om 18.00 uur een samenvatting op Veronica komt.
Misschien kijk ik dan wel evne.
echt ???
volgens tvgids.nl gewoon van Maleisië hoor
Ik heb net op de BBC gekeken
Wat een eikeltje is die Vettel toch ::ohno::
waar is het te zien ?
"Maria heeft ons in haar slaap verlaten", deelt zus Isabel de Villota in een verklaring mee. "Ze is overleden aan de gevolgen van de neurologische schade die zij juli vorig jaar heeft opgelopen, zo heeft de forensisch arts ons laten weten."
wat kan Formule 1 doodsaai zijn...
Ik heb niet gekeken. :-X
[...]
Is hij zonder kleerscheuren gestopt met een gevaarlijke sport als F1, gebeurt m dit... :\'(
Gelukkig zendt de BBC als het goed is morgenmiddag vanaf 3 uur de race integraal uit. Dus wachten met teletekst kijken tot dan.
Grosjean is er ook uit, dus er blijft echt niemand over XDEn toch had men minder finishers verwacht!
Hij is nog maar 17, moet er niet een bijrijder mee? :PVolgens mij mag het omdat ie niet op de openbare weg rijdt. En anders is het gewoon een aanleiding voor papa Verstappen om een comeback te maken ;D
Volgens mij mag het omdat ie niet op de openbare weg rijdt. En anders is het gewoon een aanleiding voor papa Verstappen om een comeback te maken ;D
de aandelen van grindproducenten gaan sky high
Volgens mij mag het omdat ie niet op de openbare weg rijdt.Mag hij dan wel in Spa en Singapore rijden? :P ::rofl::
Nu samenvatting op de Belg
En Jules Bianchi heeft bij zijn crash in Japan , zwaar hersenletsel opgelopen. Ligt in ziekenhuis... Toestand is kritiek :(Helemaal uitsluiten kan je het helaas niet. Het is en blijft een hogesnelheidsport. Hoe veilig de auto's ook zijn, er kan altijd iets goed mis gaan.
En ik maar denken dat dit in de huidige formule 1 niet meer zo zwaar ging gebeuren...
zijn geen beelden van. enige is een wat onduidelijke foto waar je een auto moet zien onder een kraanwagen.
Nou wens hem veel sterkte.
Het worden er steeds minder... nog maar 18 auto's zo te zien...Klinkt bekend. Ik kan me zelfs nog herinneren dat er een prekwalificatie was omdat er meer dan 30 auto's meededen...
Toen ik voor het eerst keek moesten de kneusjes zich elke week enorm bewijzen om bij de beste 26 te komen....
Verstappen weer uitgevallen. Dit keer door een botsing. Ik ben benieuwd of het zijn schuld wasDe jury vond het blijkbaar van wel. Hij mag de volgende race in Canada 5 plaatsen terug op de grid, en hij heeft 2 strafpunten gekregen op zijn racelicentie...
Hij kan nu net zo goed niet meedoen aan de kwalificatie, hij moet toch als laatste beginnen. Kan ie morgen bepalen welke banden die gebruikt, en als 't weer omslaat, zelfs zijn afstelling nog wijzigen (dan moet ie wel vanuit de pits starten).
10 seconden straftijd bij een pitstop.Misschien als 19de? Het schijnt dat ook Vettel 5 plaatsen naar achter moet gaan. Volgens de ARD zou hij dan op de laatste plaats moeten starten. Geen idee wat daar de regels zijn.
en als 20e weg. Gaan geen punten worden.
Maar mag de straf nou tijdens de race ? Ik had begrepen erna ?
Leuk dat er om de minuut iemand afvalt, maar de huidige banden zijn niet gemaakt om rondenlang mee te gaan. Dus het wordt vooral gemaakte spanning vrees ik. Maar ik laat me verrassen.
Nou ik had gelijk, wat een farce. ::niet-ok::En die farce hebben ze waarschijnlijk in Bahrein ook weer...
heet die echt Stoffel ???Een schildpad is hij in ieder geval niet getuige zijn plaats op de grid!
Ik ben benieuwd naar wat Max kan bij Red Bull Racing, alhoewel ik hem niet het allerbeste gun, want zijn loyaliteit naar Torro Rosso is weer hartstikke laag.
Ik ben benieuwd naar wat Max kan bij Red Bull Racing, alhoewel ik hem niet het allerbeste gun, want zijn loyaliteit naar Torro Rosso is weer hartstikke laag.Hoe bedoel je, een lage loyaliteit? De kans heeft er altijd in gezeten dat Max tijdens het seizoen naar het grotere broertje van Torro Rosso zou gaan indien gevraagd. Ze zijn toch al min of meer aan elkaar verbonden, beide teams...
Hoe bedoel je, een lage loyaliteit? De kans heeft er altijd in gezeten dat Max tijdens het seizoen naar het grotere broertje van Torro Rosso zou gaan indien gevraagd. Ze zijn toch al min of meer aan elkaar verbonden, beide teams...
Nieuw verhaal; een andere reden om Verstappen vervroegd te promoveren; onrust binnen Toro Rosso, het team zou bestaan uit 2 kampen, een kamp Sainz en een Kamp Verstappen. Is begonnen sinds de race in Singapore (waarin Max Sainz niet voorbij wilde laten).
De oud-race engineer van Verstappen is vanmiddag ook ontslagen en Kvyat krijg een een nieuwe engineer.
Ben benieuwd hoe het daar gaat vanaf Spanje. Sainz schat ik ook hoog in (niet zo hoog als Max), dus als ie Kvyat de rest v/h seizoen de oren was, is het einde Kvyat in de F1.
Als Max in zijn auto in Singarpore nee naar het team kan schreeuwen, kan hij ook nee naar Red Bull schreeuwen in de wetenschap dat er vast wel een ander formule 1 team is dat hem na dit seizoen wilt hebben.Met de kans dat hij per direct op straat staat? Zo makkelijk ligt het in ieder geval niet in de F1...
Verstappen start morgen 4de in Barcelona ::bravo::Een evenaring van de beste kwalificatie ooit voor een Nederlander! Jan Lammers heeft het ook ooit gepresteerd om 4de te kwalificeren!
Zandvoort is geen F1-waardig circuit.Zandvoort denkt in de (nabije) toekomst zeker weer in aanmerking te komen voor een Formule 1-race. Waarom zou het niet geschikt zijn? 30 jaar geleden was het een van de leukste circuits, en ook nu nog is het gewoon een heel leuk circuit...
Van de huidige kalender kunnen deze circuits wel weg naar mijn mening
- Sotjsi
- Bahrein
- Baku
Verder vind ik ook Oostenrijk en Hongarije niet zo'n leuke circuits. Maar ook geen ramp als ze daar naar toe gaan ofzo.
Veel mensen zullen Abu Dabi er ook niet op vinden horen, maar dat is gewoon een mooie baan ::jaja::
Gelukkig zijn Turkije en Zuid-Korea al verdwenen de laatste jaren. Ik hoop op een terugkeer van Magny-Cours (Frankrijk) en een jaarlijkse race op de Nurburgring (in plaats van dat afwisselen met hockenheim).
Dat geboe op het podium sloeg nergens op.
Oostenrijk ligt natuurlijk wel erg dichtbij Duitsland ::hypocriet::
Rosberg 7. Een matige start, daarna een prima wedstrijd waarin hij in mijn ogen een discutabele vijf seconden tijdstraf aan de broek kreeg.Discutabel? Hij duwde Verstappen compleet van de baan af. Had die uitloopstrook er niet geweest was het voor Verstappen in tranen geeindig. Het was in mijn ogen niet meer dan terecht (ik vond een 5-secondenstraf zelfs behioorlijk mild...)...
Even gepusht, maar net niet gelukt....
Jammer van bocht 1, en dat ie vlak voor t uitvallen van Hamilton Ricciardo niet voorbij kwam
Geen last van met Ziggo ;Dechte feyenoorders gebruiken geen ziggo ;)
Wehrlein denk ikZijn naam werd in Duitsland inderdaad het meest genoemd.
Tot zover Maxmania van dit weekend ::ohno::Of het is juist Maxmania ::oink::
Ik schaar het onder het kopje race ongeval.
Feit blijft dat Max met zijn gefrustreerde gedrag de schijn tegen heeft.
Hoe vaker ik de beelden zie, hoe vaker ik vind dat Vettel toch best wel wat meer had kunnen opletten met naar links gaan. Maar goed met de regen spray is moeilijk vast te stellen hoeveel hij links kon zien. Dus dat niemand verder straf krijgt kan ik me goed in vinden.
En ik vind het echt bizar hoeveel mensen Kimi op twitter de schuld geven, puur omdat Olav dat zei. Kimi kon er echter niks aan doen, die is net zoveel slachtoffer als Max. ::rofl::
Ja dat klopt dat het mijn mening is :p
Ik ben ontzettend lang fan geweest, maar er zijn dingetjes die me tegen zijn gaan staan. Kan de vinger niet op de zere plek leggen.
Denk dat het nu komt omdat ie op Monza kansloos bezig was met inhalen (vond ik). Veel te veel risico
En ik vind het echt bizar hoeveel mensen Kimi op twitter de schuld geven, puur omdat Olav dat zei. Kimi kon er echter niks aan doen, die is net zoveel slachtoffer als Max. ::rofl::
Pure willekeur. Deze actie van Sainz is niet bestraft
officieel mag geen enkele auto dat (behalve als hij niet anders kan). Er zijn in het verleden al meer straffen voor uitgedeeld.
Niki Lauda en Nico Rosberg nemen het voor Max op.....
Hij kan er binnen een maand 2 winnen, dat heeft ie net laten zien, dus waarom geen 4 in een heel seizoen?
4 races winnen is normaalgesproken niet genoeg voor de titel, tenzij de andere coureurs zeer wisselvallig presteren, en Max podiumplaatsen blijft pakken
Ik snap wel dat ze in Nederland F1 willen. Maar Zandvoort zou echt een lachtertje zijn. Als er één circuit is, waar je niet kunt inhalen, is het wel Zandvoort. Daarnaast is de infrastructuur totaal niet geschikt. Bij een klein race-evenement ben je al 2 uur bezig om weg te komen.Qua historie zou Zandvoort er zeker bij moeten horen, maar als de infrastructuur nog steeds zo slecht is, moet je het niet eens willen. Ik ben in 1984 en 1985 (dat was tot heden de laatste) naar de Formule 1 geweest, en ook toen stond je nog tijden in de file om van Zandvoort weer weg te geraken.
Ik heb wel interesse.
Ik heb wel interesse. Persoonlijk vul ik mijn voorspellingen in op gppredictor.com
je vult dan toch gewoon hamilton in en dan win je ???
Ah, klinkt leuk! Nu nog een tactiek bedenken!
je vult dan toch gewoon hamilton in en dan win je ???
het ligt stil tot 15 april
Misschien wordt het nog interessant dan en niet zo'n optocht zoals in Australië . Het middenveld zit wel dicht bij elkaar, maar als je niet kunt inhalen....
Wat is de toegevoegde waarde van die fel gekleurde strepen?
Val je minder snel in slaap
Als ik een lidmaatschap had van de Ocon fanclub, had ik 'm nu spontaan opgezegd. ::zwaai::Jenson Button uit de gratie? Oh nee, dat was een eeuw geleden.
Max had deze verdiend te winnen.
Ocon blijft volhouden dat het niet zijn fout was........
Is nog steeds een onzalig plan.Nou ja niet alleen dat, maar ik maak me meer zorgen om de bereikbaarheid vooral en hoeveel (belasting?) geld daarin gestoken gaat worden. Op een warme zomerdag hoor je altijd over enorme files op de slechts twee toegangswegen (eenbaans?) richting Zandvoort. Het treinstation schijnt meer treinen niet aan te kunnen vanwege de stroomvoorziening. Met name die hele mensenstroom faciliteren, hoe gaan ze dat doen en ook nog op korte termijn van 1 jaar? Denk dat Assen dan een beter alternatief zou zijn geweest.
Als ze echt plannen om te claimen dat de kosten maar 40 miljoen per jaar zijn, dan is dat onrealistisch laag. Elk circuit draait verlies. Daar komen nog de opstartkosten bij. Of Heineken wil heel diep in de buidel tasten als hoofdsponsor, of er gaat een onaangename verrassing komen voor de financieel belanghebbenden.
Maar wel fijn voor de mensen van Zandvoort natuurlijk.
Eindelijk eens wat bezoekers naar het dorpje.
Rip
Leuke race wel tot nu toe dat Monaco. Begon een beetje saai, meer mede door Leclerc kwam er een beetje actie in. En Max van 2 naar 3 nu.
Bedoel je niet van 3 naar 2?uh ja ;D haha :P maar dat moment wordt dus nu nog nader bekeken voor mogelijk gevaarlijke release.
Nog even onder voorbehoud......Max wint Oostenrijk.
Ik heb ook eens een deel van een F1-race gekeken! :)Heb je een goede race uitgekozen ::ok:: Was inderdaad een keer niet saai.
Het was niet eens heel saai. :)
::hug::Heb je een goede race uitgekozen ::ok:: Was inderdaad een keer niet saai.
(De USA 2005 race waar 6 auto's de finish haalden, omdat er maar 6 meededen was ook een gedenkwaardige in deze eeuw. Niet de beste, wel één die me is bijgebleven).
Niet saai jongens. ::ohno::
Ja dat is drie kwart vh seizoen tegenwoordig wel, maar dit was een echte klassieker, iets meer respect voor de F1 mag wel. ;)
Die Netflix-docu-serie over F1.. Wow, die is uitmuntend ::bravo::Hij staat op mijn to watch list. En krijgt bovendien een tweede seizoen ::ok::
Niet saai jongens. ::ohno::
Canada 2011 opzoeken en terugkijken. En Brazilië 2008, met de meest bizarre titel ontknoping ooit.
Max morgen op Pole position ::oink:: Dus als hij goed start, is de kans groot dat hij deze GP wint.
Behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Anders gezegd: als je op pole position vertrekt, betekent dat nog niet zonder meer dat je de race ook wint......
Geloof dat eerder ook al werd geroepen vanuit F1 zelf dat GP's alleen door zouden gaan indien alle teams meededen.
Niet als het gerucht klopt dat de FIA overweegt alle race weekenden tot eind mei te schrappen (en dan heb ik het ook allerlei soorten race klasses, GT, DTM, Formule 2,3 etc.).
De FIA heeft ook de zomerstop naar nu geschoven.
Eigenlijk wel logisch.Zullen de zeehonden van genieten ::zon::
Afgelopen dagen was er best een lekker zonnetje ::ok::
Gelukkig kunnen we intussen nog ruimschoots Drive to Survive Seizoen 2 op Netflix kijken ::ok::
Ben wel benieuwd waar Vettel dan naartoe gaat. Een topteam zit er niet meer in zo lijkt het.Er gaan ook steeds meer stemmen op dat hij wel eens zou kunnen gaan stoppen.
Fijn om weer live F1 te zien ::bravo::
Zou een van de Red Bull monteurs een mondkapje in de motor hebben laten vallen? :-X
Waarom zit Max niet gewoon bij Mercedes? Messi voetbalt toch ook niet bij Volendam... ???
Sorry hoor maar Waar slaat het gemiep over de Red Bull op. Auto was vorig seizoen betrouwbaar.
Helaas kan uitvallen bij gemotoriseerde sport gebeuren. En erg jammer dat het vandaag max overkwam.
Zou een van de Red Bull monteurs een mondkapje in de motor hebben laten vallen? :-X
Waarom zit Max niet gewoon bij Mercedes? Messi voetbalt toch ook niet bij Volendam... ???
Onterechte straf, domme actie van Albon. Die had de race kunnen winnen.
Laatste rondje van Noreis was fenomenaal. Die wil ik onboard zien ::jaja::
Ik was nog een optie bij Renault vergeten bedenk ik me nu. Verloren zoon Fernando Alonso. Ben een beetje Alonso moe eerlijk gezegd. En laat ze in Frankrijk eerst een fatsoenlijke auto bouwen.
Nou de verloren zoon schijnt een tweejarig contract te hebben getekend en dat wordt vermoedelijk morgen officieel bekend gemaakt.... :-\\
Ricciardo naar McLaren bevestigd voor 2021 ::jaja::
Dan is het nu wachten op de bevestiging van Sainz naar Ferrari ...
Terwijl VT1 van de GP van Stiermannen is begonnen, hebben we twee nieuwe races voor de kalender:
13 September: GP van Mugello
27 September: GP van Rusland
Doe de nootjes en de chips maar weer terug in de verpakking. Zet de drankjes maar weer terug in de kelder, voor de volgende race.....
Doe de nootjes en de chips maar weer terug in de verpakking. Zet de drankjes maar weer terug in de kelder, voor de volgende race.....
Voorlopig Max op 1.... :D
Wat was er aan de hand. Zou ie eerst niet starten? Ik hoorde de Duisters zoiets zeggen. ???
Magnussen en Grosjean, wat een briljante call ::ok::
En ook weer knap van Max dit hoor. ::jaja::
Hopelijk valt er ergens nog een bui!
Denk het wel, Alfa zal ook een aantal keer Kubica laten rijden ipv Raikkonen/Giovinazzi.
Ja officieel heten ze nu C1, C2, C3, C4 en C5.
Vandaag en volgende week rijden ze met C2, C3 en C4.
C1 is te vergelijken met wat ze eerst hard noemden
C5 is te vergelijken met wat ze hypersoft noemden
Gisteren bloedheet op Silverstone en weg dominantie Mercedes. Vandaag is het een stuk koeler, dus eens kijken of Bottas en Hamilton weer boven komen drijven.
volgende week zachtere banden... kan een leuk pitstopspel worden
Wat houdt die party modus in?Ik dacht zoiets:
Wat houdt die party modus in?
Misschien Istanbul een idee? Dat is de beste Herman Tilke baan die hij heeft ontworpen, helaas kwamen er amper toeschouwers dus is de GP vrij snel weer van de kalender verdwenen
Nou, in de verste verte geen regen te zien ???
Nou, in de verste verte geen regen te zien ???In Maastricht heeft het geregend hoor.
Weer die auto...
Ik vond de safety car een rare keuze.
Wel een interessante race om te zien :DZeker ::jaja::
Had ik nou maar die 5 euro ingezet op dit podium.....
5 sec penalty voor Lewis hoor ik...Zelfs 10 seconden. En 2 punten voor zijn puntenrijbewijs. Waarmee hij op 10 punten komt en dus moet oppassen!
Wat een stelletje zeurkousen bij Mercedes achter het stuur. Eerst Hamilton, jongen, dat zijn de regels, take your loss, je hebt de beste auto. Dat ie het gat naar Verstappen niet dicht reed, dat zit dan gewoon in zijn hoofd, zijn auto is goed genoeg (niks ten nadele van Max, die reed een hele goede race).
En dan Bottas over die criticasters ... jongen, dat is terecht. Vandaag reed je een goede race, maar de races ervoor heb je gewoon fouten gemaakt. Dus logisch dat er wat van gezegd wordt.
Argh, daar kan ik me aan irriteren.
Fijn dat de regie veel aandacht deze race voor gevechten in het middenveld, vooral Albon, Norris en Russell. Albon weer ernstg teleurstellend. Ze zouden misschien bij Red Bull toch Perez eens moeten overwegen, weer een solide race gereden naar P4.
Honda stapt eind 2021 uit de F1:
https://www.ad.nl/formule-1/verstappen-moet-op-zoek-naar-nieuwe-motorleverancier-honda-stapt-uit-formule-1~a5579051/
Dat is snel, zijn hun ambities nu al verdwenen. ???
De Hulk doet weer eens mee... Hij heeft morgen wel heel wat auto's in te halen ::hypocriet::
Rode vlag. En Max staat op een fractie van knockout nu in Q1.
bij het ijskarten hebben ze meer grip;D ja inderdaad. Mario Kart dan? :P
Leuke race! Niet de meest spectaculaire regen race ooit, maar gebeurde wel genoeg.
Grosjean, maar lijkt ongedeerd.
Edit: Zo gaat de race wel erg lang duren nu Stroll op zijn dak ligt...
Weer een heftige crash, maar gelukkig minder erg dan Grosjean. Dit wordt een latertje...
gaat Mazepin dan ook de komende grand prix rijden?
1e vrije training: P1 - George Russell ::jaja::
Ik ben Team Russell dit weekend ::bravo::
Nyck de Vries komt vandaag met nieuws. Ik zeg dat hij de Young Driver test mag gaan rijden voor Mercedes. ::jaja::
Max op pole! ::ok::
Ik heb de laatste races (sinds ik digitaal ben) gekeken via Ziggo Sport. Geen idee of jij bij Ziggo zit, en ook geen idee of dat bij ons ook gratis blijft...
Portimao zou top zijn, Imola vind ik mwa. Kun je niet inhalen
Het groene bij Ferrari schijnt tijdens de races er niet op te zitten (iets met regelgeving over tabaksreclames in de F1).
Schijnt dus vooral nu extra reclame te zijn.
Mooie race . En ik weer niet of Hamilton andersom de positie ook terug zou hebben gegeven .
Wedstrijdleiding was ook duidelijk over track limits. Lewis claimt on board van niks te weten.
Dat is dus niet waar. De tracklimit was er alleen in de trainingen, niet in de race. Zolang je het maar niet de vaak doet, want dan kan je alsnog een straf krijgen onder het kopje 'leaving the track and gaining an advantage' (andere regel).. Dit zijn dus echt van die arbitraire regels, hoe vaak is te vaak . Een regel moet smart zijn en dat is een afkorting waarvan de m voor meetbaar staat. Dus plak er een nummer op hoe vaak je buiten de baan mag en vanaf wanneer je dus een penalty riskeert.
Mazespin lijkt in het eerste weekend bewezen te hebben niet in de F1 thuis te horen...
Of gaat dat nog veranderen? ::hypocriet::
Mazespin lijkt in het eerste weekend bewezen te hebben niet in de F1 thuis te horen...Al kon hij aan zijn crash in de wedstrijd weinig doen...
Al kon hij aan zijn crash in de wedstrijd weinig doen...
Huh? Welke race heb jij gekeken?Voor mijn gevoel werd hij getoucheerd. (dat zei Olav Mol toch ook?)
Dit was echt volledig zijn eigen fout ::rofl::
Voor mijn gevoel werd hij getoucheerd. (dat zei Olav Mol toch ook?)
dat is wel mogelijk, maar is meen ik 13 of 15 euro per maand.
De enige manier om nu gratis legaal F1 te kijken is een Ziggo abbonement, daar zit Ziggo Sport in het basis pakket.
...
De rechten in Duitsland liggen nu bij Sky Wel gaat Sky 4 van die races via RTL Duitsland uitzenden, dus je kunt nog 4 races via RTL Duitsland kijken: volgens google zijn dat de Grands Prix van Emilia Romagna (18 april), Spanje (9 mei), Italië (12 september) en Brazilië (7 november).
Volgens mij heeft het Engelse Sky ook ooit zo'n deal gehad met de BBC.
...
dat is wel mogelijk, maar is meen ik 13 of 15 euro per maand.
Ik heb alles via KPN nu. En daar zat ie dus bij RTL.
Dan heb jij toch een deel vd uitzending gemist want zowel aan Jack Plooy als achteraf gaf Mazepin gewoon aan dat het zijn eigen fout was. ::jaja::Dat interview heb ik inderdaad niet gehoord. Ik was net even in de keuken bezig...
Het was zeker een spannende kwalificatie! Ook Norris was snel, maar ging duidelijk buiten de baan. Ik ben benieuwd of er morgen ook streng wordt gekeken bij dat stuk of dat we weer Bahrain achtige taferelen krijgen
Nee, want toen waren er voor de race andere regels dan in de kwali. Nu blijven daar gewoon tracklimits. Uit mijn hoofd zeg ik bij de 3e keer 5 seconde straf.
Nog even een vraagje, want ik merk dat je hier heel veel vanaf weet. Worden die 5 seconden na afloop verrekend of kan een coureur er ook voor kiezen of tijdens zijn pitstop 5 seconden te wachten?
Bottas gaat iets naar rechts... waardoor Russel ook naar rechts gaat en op het gras terecht komt.
Geen idee of door de actie van Bottas Russel op het gras gedwongen werd of dat er nog plek was, maar Russel te veel schrok en op het gras kwam.
Racing incident?
Perez vind ik toch wel kwalijk vandaag met die spin. Fair enough; hij was niet de enige. Maar hij was in die DRS trein achter Norris degene die Hamilton zou moeten ophouden. De overspeed met een Red Bull is er niet of nauwelijks. Dan was Hamilton wellicht 5e geworden ofzo.
Red Bull heeft tactisch gefaald...
Hamilton was op geel inderdaad sneller dan Verstappen op geel.
Het pas naar rood gaan als je al bent ingehaald lijkt me niet de beste keuze...
Toen Hamilton voor zijn tweede stop naar binnen kwam waren er nog ongeveer evenveel ronden te rijden als ze op de eerste set rode banden hadden gereden. Dat had dus misschien gekund.
Of misschien een rondje of 8 later waarna je met je nieuwe rode banden een achterstand van 5 tot 10 seconden kunt dichtrijden?
Nu zat ik eens te denken: er zijn takken van sport, waarbij je tussentijds punten kunt verdienen. In dat geval zou Max, op basis van de race gisteren, een vette overwinning hebben geboekt. Ik denk dat het een gigantisch rekenwerk wordt als je die punten per voltooide ronde zou toekennen. Maar bijvoorbeeld bij baanwielrennen, de massastart bij het schaatsen, etc. is er al een dergelijk systeem.
Maar moeten ''we'' dat willen? Is de F1 een sport waarbij dat voor extra spanning ''overall'' kan zorgen? Ik verlies daarbij niet uit het oog, dat een dergelijk systeem ook in het voordeel van Lewis kan werken.
Schiet het idee niet zonder meer af, maar geef daarbij dan wel aan waarom dit volgens jou niet werkbaar is.
Ik denk niet dat dat in de F1 werkt. Als je bijv halverwege de race extra punten kan scoren, dan zorg je dat je bijv net daarna je pitstop gaat maken en niet ervoor.
Vroeg Max teveel van zijn banden in de jacht om extra punt? Gewoon jammer. Zat goed op schema voor een behoorlijk stapje richting de wk titelWeet ik niet, maar volgens Pirelli (is toch van de banden) had de band gewoon 40 ronden race mee moeten kunnen gaan...
(eigenlijk ben ik het wel eens met deze straf maar niet met die van Silverstone)
Trouwens ook echt genoten van Norris. Gegokt en verloren, maar wel lef hoor. Gewoon keihard: NO roepen tegen je ploeg.
Deze titelstrijd gaat volgende week precies 1 bocht duren denk en vrees ik ;DZou wel in stijl zijn van dit seizoen ;D
Ik weet nog steeds niet wat er zojuist gebeurd is ....Ik ook niet ::rofl::
Ik weet nog steeds niet wat er zojuist gebeurd is ....ik heb zo'n saturatiemetertje, en dat gaf zojuist 130 heartbeats pm aan. Terwijl ik gewoon op de bank zat......
- Nooit een race finishen onder een SC. Altijd nog minimaal 1 volle rondeDat is het beste idee. In Amerika (sowieso bij Nascar) kan je ook niet onder sc finishen. En dat werkt perfect! Überhaupt mag men wel meer naar Amerikaanse regelgeving gaan kijken... Voor mijn gevoel zit het daar veelal beter in elkaar.
Dat is het beste idee. In Amerika (sowieso bij Nascar) kan je ook niet onder sc finishen. En dat werkt perfect!
Ik zou hem dus wel hebben laten pitten. Zolang hij maar voor Verstappen eindigde (in de top 10) was hij gewoon wereldkampioen.
Met het risico dat de race achter de SC zou eindigen? No way ::ohno::Ze hadden die race nooit achter de sc laten finishen... Of de auto's er nu tussen weg waren of niet, daarvan ben ik overtuigd.
Na ja, we zullen nooit weten wat er zou gebeurd zijn mocht Hamilton wel de pit in zijn gegaan.
Deze baan is wel gruwelijk vet hoor.
Zonde dat hij in dat land ligt.....
En misschien qua veiligheid ook wel over het randje.
Ik wist niet dat Aston Villa nu ook al een raceteam heeft ::rofl::::schaam:: En Aston Martin speelt nu in de Premier League ;D
Substitution for Aston Martin, Number 27 Nico Hulkenberg leaves the pitch for number 5 Sebastian Vettel.::rofl:: ::rofl::
En qua veiligheid moet er zeker iets veranderen.Daar ben ik het niet mee eens... Het zijn veelal juist de coureurs die zelf voor de gevaarlijke situaties zorgen (of auto's waar spontaan wat van lijkt af te breken)... En dan maakt het circuit niks uit. Zelf ben ik juist fan van dit soort circuits, waar bijna ieder foutje gewoon wordt afgestraft! (daarom kijk ik ook zo graag naar de Indycar en Nascar in Amerika: vele malen spectaculairder dan de hedendaagse Formule 1, wat mij betreft)
Het duel Leclerq-Perez-Hamilton na de SC was ook zeer gaaf om te zien!
Het duel Leclerq-Perez-Hamilton na de SC was ook zeer gaaf om te zien!O ja uiteraard, die was ik nog even vergeten. Wat ik zei: ik wist echt op een gegeven moment niet meer waar ik moet kijken joh.
Ja echt tof! ::bravo:: Ik keek net 1 seconde weg en ineens verschuift de top 4 continu ::hyper::::rofl:: Het had zelfs zo kunnen gaan, dat Latifi of all rijders daar nog bij wijze van tussen had kunnen komen :P
Geen formule 1, maar minstens zo interessant (zo niet interessanter!): In de Indycar heeft Rinus Veekay na een paar slechte resultaten (o.a. een grote crash tijdens de Indy 500) zomaar weer een mooie 4de plaats gehaald op het circuit van Mid-Ohio!
Was live ook heel leuk ;DZo zeg dat. Binotto durfde niet meer te kijken na de brand in de auto van Sainz en het probleem met het gaspedaal bij Leclerc. (en dat snap ik wel ja). Arme Sainz trouwens, echt een triest gezicht hoe hij daar zat te kijken naar zijn brandende auto (waar hij eerst niet eens uit kon komen :o ). Daar heeft Max wel echt een gelukje gehad, want bandenmanagement was deze week niet best bij RedBull. Wat ik zelf nog erg leuk vind is dat de Haasen weer in de punten hebben gereden ::bravo:: (na zoveel pech al dit seizoen en in voorgaande jaren een beetje het lelijke eendje geweest te zijn).
Fijn dat Leclerc en Ferrari weer wisten te winnen. Maar wat was 't nagelbijten (en ik had geen beeld, kom het alleen via sociale media volgen)
Leuk idee.::ok:: goeie Daisy. Ik zie in ieder geval genoeg animo. ::bravo::
Een team van 10 rijders op een veld van 20 is echt veel te veel. Ik zou 4, eventueel 5 doen (echt niet meer). Laat onze hersens maar kraken wat de juiste verdeling is (en dan kan je bijvoorbeeld ook makkelijk instellingen dat je niet 2 coureurs van hetzelfde team mag kiezen)
Klinkt goed. Ik wil als er animo is je eventueel helpen erbij.Ik ga graag op dit aanbod in Tim, dus dan kunnen we het komende tijd (of in het najaar) doorontwikkelen ::ok:: 2 weten meer dan 1 tenslotte. (en sowieso wil ik ook potentiële spelers blijven betrekken bij eventuele ideeën die we hebben).
Daarnaast wellicht ook leuk om nog een Drietal seizoensvoorspellingen (open voorspellingen) a la ‘Gedurende het seizoen winnen 5 van de 10 teams minimaal 1 race’?
Ik doe mee.::bravo:: zijn prima keuzes hoor
Overigens zijn F1, wielrennen en WIDM (Bel/NL) de drie dingen op TV waar ik mij momenteel door het jaar heen het meest op verheug, dus het is niet zo dat ik overal direct enthousiast “ik doe mee” op roep. Er zijn hier gewoon een paar goede topics :)
Eens met Daisy dat 10 coureurs erg veel is.Goede suggestie, zal ik ook even aan Tim voorleggen. Proefdraaien is zo'n slecht idee nog niet, temeer omdat we dan kunnen zien wat wel en niet werkt.
Misschien is het een leuk idee om na de zomerstop proef te draaien. Vanaf België eind augustus telt het seizoen nog een race of 10.
Zijn er trouwens nog mensen die feedback hebben? :)
Een nadeel van jullie opzet is dat je voor elke race met input moet komen. Dat maakt het erg druk en je vergeet het zo maar een keer. Is toch 23 keer per jaar.Ja dat is het inderdaad ook ::jaja:: daarom dat we de standaardvoorspelling vragen, als iemand het een keer vergeet, dan maak je op die manier nog kans op (halve) punten. En we sturen een reminder voor elke race. Daarmee hopen we dat het een beetje afgedekt is.
Ik zou overigens wel voor optie 3 kiezen, ook al staat daar nu bij geen voorkeur. Dat zorgt voor net wat meer variatie in teams denk ik.Ah ja, wij hebben het net opgehoogd naar 1-2-1 (dus 4 rijders), dus 3 rijders (1 per categorie) wordt het sowieso niet. Komen we ook nog op terug.