Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2343342 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19520 Gepost op: 20-01-2024, 19:57:31 »
Ik kan niet anders dan je daar gelijk in geven. Ik was vorige week een weekendje in Oldenzaal, maar echt bussen die een keer per uur rijden en dan net niet aansluiten op treinen die ook maar een keer per uur rijden.  :o

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #19521 Gepost op: 21-01-2024, 14:58:13 »
Niet alleen in Twente is het slecht(er) geworden. Ook in de Randstad is het de laatste tijd steeds slechter geworden. Echter, nog niet zó slecht als in Twente). Tot een paar jaar geleden had ik vanuit mijn werk drie opties om met de tram en bus naar huis te gaan en bij alle drie had ik een goede aansluiting (te weten: maximaal vijf minuten overstaptijd bij een rustig looptempo van uitstaphalte naar overstapplaats). Vorig jaar was daar nog maar één mogelijkheid van over en sinds de huidige dienstregeling helemaal geen enkele meer. Hoe ik ook reis, ik reis sowieso via IJsselstein Binnenstad. Dat is een OV-knooppunt waar trams en bussen samenkomen. Je zou verwachten dat de vevoerders hun dienstregeling op elkaar aanpassen, zodat je vrijwel altijd een goede overstap hebt, maar sinds de aanbestedingen in het OV is dat alleen maar slechter en slechter geworden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #19522 Gepost op: 1-02-2024, 11:23:47 »
Het OV hier blijft irritant. Op maandag ga ik altijd naar mijn moeder, en de afgelopen weken ging ik vanwege het weer met het OV... Met de bus naar het station, dan de trein naar Oldenzaal en vervolgens de bus naar mijn moeder. Naast bussen die 4 tot 8 minuten te vroeg bij de halte kwamen en verschrikkelijk slecht zittende bussen is de 'opbrengst': 4 bussen die nooit zijn komen opdagen en 4 treinen die zijn uitgevallen. Ik dacht dat het met de vorige uitbater van het OV hier in Twente niet slechter kon, maar het is nog veel slechter geworden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19523 Gepost op: 1-02-2024, 19:29:42 »
Het schoot in mijn rug vanmiddag .... tijdens een calll ..... waar ik niet uitkon ....
(Ja het gaat weer goed gelukkig)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #19524 Gepost op: 25-02-2024, 09:39:57 »
Tijdens mijn dagelijkse ochtendwandeling loopt mijn route altijd via een straat die zeer slecht verlicht is. Om in het donker toch op te vallen, draag ik daarom een lichtgevende klaparmband om mijn linkerarm.
Afgelopen week liep ik in die straat en kwam ik een tegenligger tegen in een donkere jas, een donkere broek aan en die een donkerharige hond uitliet, deze tegenligger zag ik pas toen hij vlak voor mijn neus stond. Wat hier irritant aan is, is dat hij op mij boos werd dat ik niet aan de kant ging, terwijl hij zelf dus totaal niet opviel omdat hij niets van een lichtbron droeg en daardoor dus ook totaal onzichtbaar was. ::niet-ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Irritant
« Reactie #19525 Gepost op: 17-03-2024, 15:40:54 »
Pakketbezorgers die jouw pakketje gewoon voor de deur flikkeren als je niet open doet...

(terwijl je weet dat je voorlopig nog niet thuis bent en je in een niet heel lekkere buurt woont...)