Auteur Topic: De Geheime Mangrove-Afleveringen  (gelezen 5455 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
De Geheime Mangrove-Afleveringen
« Gepost op: 18-02-2005, 15:14:37 »
Zoals jullie inmiddels al wel weten is er een geheim verbod tussen de Mangrovers en mij gaande geweest, het begon allemaal vlak voordat de samensmelting plaats zou vinden. Lola, Nelis, Cora Bora, Stormpie, Tijgertje, Dorine, Xmoix, Eck, Nostradamus, Giorio, Heinz, Lebon Simon en Ville:

Beste Mangrovers,

Gefeliciteerd, het is jullie geslaagd om bij de laatste 13 Mangrovers te komen. Zeven van jullie hebben het weten te redden om 11 weken lang het vol te houden in de Mangrove. 6 Mangrovers wisten het niet te redden, maar kregen in de Mangrove een tweede kans. Klaar om wraak te nemen. Maar uiteindelijk kan er maar 1 Mangrover bij de laatste 10 komen. Een wat karige beloning voor al die weken inspanning, is het niet? Daarom bied ik jullie een kans. Hierbij sluit ik met jullie ‘Het Geheime Mangrove-Verbond’. Dit jaar zullen er niet 3 maar 4 Finalisten zijn. De vierde finalist wordt ‘De Ultieme Mangrove-Overwinnaar.’. 

Uitleg:
De Mangrovers krijgen een kans om door te spelen, elke week zal er 1 Mangrover afvallen totdat er nog 3 over zijn. Degene die dan de meeste punten heeft vergaard wint een plaats in de CSC-finale. De nummers 2 en 3 mogen deelnemen aan de ‘CSC-Raad’. Om iedereen een eerlijke kans te geven beginnen de Mangrovers weer met 0 punten.

Voor alle duidelijkheid: Het is de bedoeling dat deze overeenkomst geheim blijft. Hoe verbaasd zullen de andere kandidaten zijn, als er opeens een 4de finalist is en dat de Mangrove helemaal nog niet uitgespeeld is. Het is dan ook niet de bedoeling dat hier melding van wordt gemaakt op het forum. De Mangrove wordt in het geheim via PM verder gespeelt.

Ik kan me voorstellen dat deze nieuwe kans op een finale-plaats interessant is en ik bied jullie aan het volgende dilemma aan. Ik wil graag horen wat jullie doen:

-   Ik geef mijn kans op de 10de plek op, want ik wil in de Mangrove blijven en zo in de finale komen (500bonuspunten)
-   Ik ga mijn kans op de 10de plek niet opgeven. (geen 500 bonuspunten).
-   Ik stap uit het spel 

Mocht je er dus voor kiezen om de 10de plek op te geven, dan krijg je maar liefst 500 bonuspunten als startkapitaal mee, maar ja, je kans op de 10de plek verspil je. Bedenk goed wat de voordelen zijn van de 10de plek: Het levert je 3 kansen om in de finale te komen. (3/10de) terwijl de Mangrove maar 1 kans biedt. (1/13de).

Ik wens een ieder veel succes met het beantwoorden en wil graag een antwoord horen, bij het inleveren van de lijstjes.


Lola was de enige die ervoor koos om door te gaan als 10de kandidaat (overigens heel terecht, want zij had uiteindelijk ook de meeste punten.), Cora Bora en Nelisje gaven geen reacties, maar de andere 10 kandidaten stemden allemaal in.


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De Geheime Mangrove-Afleveringen
« Reactie #1 Gepost op: 18-02-2005, 15:17:34 »
Goed, dan zal ik nu alle geheime aflevering publiceren. Na elke aflevering staat een korte weergave over de punten (die voor de Mangrovers geheim waren om het extra spannend te maken.

Citaat
Ik heb van 10 mensen een reactie teruggekregen en van 2 mensen niet, deze 2 mensen zullen dus ook niet verder gaan in de Mangrove, de andere 10 wel. Deze 10 hebben allemaal gekozen voor de bonuspunten. Dus ook al had Lola niet gewonnen en was ze laatste geworden, dan zou ze nog in de Mangrove zijn gekomen, sterker nog, mocht Lola niet gekozen hebben om verder te gaan als 10de kandidaat, dan was dit Cora Bora geworden, omdat die niet gereageerd had!!!! Maar omdat jullie 10-en wel gekozen hebben voor de bonuspunten, is het toekennen van deze bonuspunten een beetje nutteloos geworden. Dus niemand krijgt ze! We gaan weer gewoon verder net als anders. Ook deze week verwacht ik weer een lijstje van jullie met de 10 overgebleven Mangrovers. De Mangrover met het minst aantal punten valt volgende week af. De puntentelling is deze week(van 1 t/m 10: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1). Veel succes en dan zal ik jullie nog verblijden met het laatste geheime stukje aflevering 12.

Mangrove:
Het is middernacht en één voor één druppelen de ex-Mangrovers binnen op de open plek waar normaal gesproken de eilandraden zijn. Ze weten van niks. Ze hebben alleen een bericht gekregen: ‘Meld je vannacht om 12 uur op de eilandraad op Eilandraadeiland.’ Zenuwachtig om zich heen kijkend, niet weten wat ze kunnen verwachten hebben de 12 ex-mangrovers zich verzameld. Hun tassen zijn gepakt, klaar voor vertrek naar Nederland (en in een enkel geval naar België). Dan verschijnt Chriz op het toneel.

Chriz: ‘Welkom beste Mangrovers. Het spel is gespeeld. Lola heeft gewonnen en heeft de 10de plek gehaald. Hier is waar het avontuur eindigt.’ Het blijft stil. Iedereen kijkt Chriz aan: ‘Wat is dit het? Moesten ze hiervoor helemaal middernacht hierna toekomen?’ Chriz: ‘Tenzij…..ik bied jullie een laatste kans aan, een allerlaatste kans….jullie hebben nog steeds kans op een finaleplaats. Jullie worden teruggezet in de Mangrove en daar vechten jullie tegen elkaar. Jullie krijgen geen eten en moeten echt jezelf zien te redden. Wie het langst overblijft wint en komt in de finale. Aan jullie de keus, wie durft het aan om naar 10 weken Mangrove terug te keren?’ Chriz kijkt naar de gezichten. Je ziet ze kijken….weer naar die hel…..weer hutje-mutje met z’n allen……het warme Nederland was zo dichtbij……dan opeens is het Giorgio die als eerste reageert: ‘Ik doe het. Ik ga voor die finaleplek en ga terug de Mangrove in.’ Iedereen kijkt vol bewondering naar Giorgio. Dan opeens zegt Dorine: ‘Ik ook. Ik zal en moet wraak nemen.’ Tijgertje: ‘Als zij gaan, dan ga ik ook.’ Xmoix: ‘Ik was er zo dichtbij. Ik zal en ik moet!’ Ville: ‘Zolang er een kans is, gaan we door!’ Eck: ‘Ik doe ook mee!’ Nostradamus: ‘Back to hell! Hell yeah!’ Heinz: ‘Ik heb nu alweer zin in die modderboel.’ Stormpie: ‘Ach ja, wie heeft er nou zonlicht nodig. Als we met z’n allen gaan wordt het nog gezellig ook!’ Lebon Simon: ‘Vanaf nu gaan we pas echt survivalen. We zullen die 10 andere mietjes laten zien wat we waard zijn.’ Chriz: ‘De anderen zullen het niet te weten komen. Dit is een geheim verbond. Het zal een verrassing worden voor de 3 finalisten om uiteindelijk een vierde finalist tegen te komen.’ Xmoix: ‘Dus iedereen gaat mee?’ Nelis: ‘Nee, ik ga niet mee. Ik heb nog steeds last van mijn been en zal dit moeten laten verzorgen.’ Cora Bora: ‘En ik ga ook niet mee. De Mangrove, het was een mooie tijd, maar voor mij zit het er definitief op. Ik heb me erop verheugd om weer naar huis te gaan. Het spijt me.’ Chriz: ‘Nelis en Cora, weten jullie het zeker?’ Nelis en Cora knikken en geven elkaar een knuffel. Dan is het tijd voor afscheid, terwijl Cora en Nelis afscheid nemen maken de 10 andere ex-Mangrovers zich klaar. 5 mannen en 5 vrouwen, voor die allerlaatste kans. Terug naar de Mangrove voor een alternatieve expeditie.’


Nelisje had in de allerlaatste sowieso al de minst aantal punten en was sowieso al afgevallen, ook al had ze wel gereageerd op het aanbod. Ook Cora viel af, ze had al enkele weken niet meer meegedaan aan het spel en omdat ze geen antwoord gaf op het aanbod moest ze ook het spel verlaten.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De Geheime Mangrove-Afleveringen
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2005, 15:20:22 »
Citaat
Beste Mangrovers,

Het lot is weer bezegeld. Er is een nieuwe afvaller en daarbij hebben we ook nog iemand die met de CSC stopt. Maar dat kunnen jullie allemaal lezen in het geheime deel van de 13de CSC-aflevering:

Mangrove:
De 10 Mangrovers komen aan in de Mangrove. Stormpie zucht: ‘Ik was net zo blij dat ik hier weg was.’ Heinz: ‘Blrrgh! Je moet er maar wat voor over hebben. Nog weer een paar weken hier.’ Xmoix: ‘En zo zonder Nelis, Cora en Lola is het een stuk rustiger. Lebon Simon gaat op de houten verranda liggen: ‘En een stuk ruimer.’ Eck: ‘Ik vind het een prachtkans. Samen kunnen we dit uitspelen.’ Giorgio: ‘We mogen eerst weleens op zoek naar voedsel. Er is niks-nakkes-nada hiero.’ Iedereen is stil….Tijgertje: ‘Verdraaid, onze leider die alle beslissingen nam is natuurlijk nu weg. Nou….eeuh…wie gaat er mee op zoek?’ Geëmancipeerd als ze zijn besluiten de 5 vrouwen op zoek gaan naar voedsel.’

De 5 vrouwen zijn onderweg als ze opeens een kudde bavianen tegenkomen. Dorine: ‘Kut, wat nou…’ Tijgertje: ‘Jeez, wat zijn ze groot. Ik wist helemaal niet dat ze hier zaten.’ Xmoix: ‘Laten we er stiekum langs heen sluipen….’ Xmoix gaat als eerste en sluipt langs de kudde bavianen heen. Dan volgen Ville en Tijgertje. De 4de die gaat is Stormpie, maar Stormpie trapt per ongeluk op een takje. Eén van de bavianen draait zich om en Stormpie wil wegrennen, maar de grote baviaan pakt haar vast. Trots toont de baviaan zijn vondst aan de anderen. De andere 4 vrouwen staan te rillen als een rietje. Met luid geschreeuw ontvoeren de bavianen Stormpie. Ville: ‘Wat nu?’ Dorine: ‘We moeten haar gaan redden…’ Xmoix: ‘Dit is meer iets voor het productieteam.’ Tijgertje: ‘Die zijn er nu niet. Wij moeten het oplossen. Rennen…’ en zo rennen de 4 dames achter de bavianen aan, maar dan gebeurt het….een loszittende wortel zorgt ervoor dat Ville valt en lelijk ook. Haar enkel klapt dubbel en Ville schreeuwt het uit. De anderen houden stil. Tijgertje: ‘Oi, dat ziet er niet zo best uit. We moeten je terugbrengen naar het kamp.’

Ville wordt teruggebracht naar het kamp. Lebon Simon: ‘Daar moet een dokter naar kijken.’ Opeens komt Stormpie ook weer het kamp binnenlopen. Stormpie is bont en blauw. Stormpie: ‘Aaaww, ze dachten zeker dat ik een boksbal was of zou.’ Iedereen heeft medelijden met Stormpie.

De volgende dag komt er een dokter langs en ook Chriz is in het kamp. Dokter: ‘Haar enkel is gebroken. Ze moet naar het ziekenhuis.’ Iedereen schrikt. Dat betekent het einde van Ville in het kamp. Iedereen neemt afscheid van Ville. Voor haar zit het CSC-avontuur er nu op. Dan opeens zegt Stormpie: ‘Ik zou ook graag meewillen. Ik zit onder de blauwe plekken en wil dit graag laten onderzoeken.’ Chriz: ‘Dat zou het einde van jouw CSC-avontuur betekenen.’ Stormpie: ‘Dat weet ik. Ik heb het met plezier gedaan en zie hier 8 kanjers staan. 1 van hen mag het gaan doen. Ik houd ermee op.’ Chriz: ‘Goed, als dat jouw keuze is….’ Met tranen geroerd wordt er afscheid genomen van Ville en Stormpie, die richting ziekenhuis vertrekken. Chriz: ‘Dan zijn er nog 8 helden over, 3 vrouwen en 5 mannen: Dorine, Xmoix, Tijgertje, Heinz, Nostradamus, Eck, Lebon Simon en Giorgio.’

Goed, deze week dus 2 afvallers. Ville kreeg de minst aantal punten en Stormpie heeft opgegeven. Om het spannend te houden zeg ik niet hoeveel punten iedereen heeft, maar dit is de eerste tussenstand:

1.   Heinz
2.   Nostradamus
3.   Giorgio
4.   Eck
5.   Dorine
6.   Xmoix
7.   Tijgertje
8.   Lebon Simon

Er is deze week een nieuwe puntentelling: (10,8,6,5,4,2,1,0). De 8 overgebleven Mangrovers zijn dus: Dorine, Xmoix, Tijgertje, Heinz, Nostradamus, Eck, Lebon Simon en Giorgio

Stormpie en Ville; Bedankt voor jullie inzet!

Helaas was Ville te laat met inleveren en kreeg daardoor maar een totaal van 40 punten. Stormpie gaf op, omdat ze niet genoeg tijd meer had voor het spel. Zij stond één-na-laatste met 48 punt.

Dit was de eerste tussenstand mét punten:

Heinz 76
Nostradamus 72
giorgio 72
Eck 69
Dorine 69
Xmoix 66
Tijgertje 58
Lebon Simon 50
Stormpie 48
Ville 40

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De Geheime Mangrove-Afleveringen
« Reactie #3 Gepost op: 18-02-2005, 15:22:36 »
Citaat
Beste Mangrovers,

Het was weer spannend. 2 mensen hebben deze week niet gestemd en dat bracht de spanning helemaal terug. Het lijstje schommelde en schommelde maar en het leuke is, dat het bovenin superspannend blijft. Hier komt het geheime deel van aflevering 14, daar kunnen jullie lezen wie deze week afviel:

Mangrove:
Nu Stormpie en Ville weg zijn is het wel erg rustig geworden in de Mangrove. De 8 Mangrovers vervelen zich kapot. Nostradamus: ‘Wat zullen we vandaag eens gaan doen?’ Tijgertje: ‘Pffft! Luieren en slapen.’ Heinz: ‘Kom op, niet zo saai. Laten we een potje gaan voetballen.’ Niet iedereen is even enthousiast, maar Heinz, Nostradamus, Eck en Giorgio gaan samen voetballen. Hiervoor moeten ze wel een risicovolle onderneming maken, want ze willen op het strand spelen. Straks ziet iemand ze nog! Net als ze willen vertrekken komt Chriz opeens het Mangrove-kamp in. Chriz: ‘Ik heb een dilemma voor jullie. 1 km noordwaarts het oerwoud in, staat voor elk van jullie een familielid te wachten. Ze hebben 2000 km gevlogen naar het CSC-eiland om jullie te zien. Lebon Simon: ‘Ow, fantastisch. Ik heb echt de behoefte om iemand te zien.’ Chriz: ‘Dat is mogelijk…….voor 1 iemand. Jullie gaan bepalen wie dat wordt. Hij of zij mag niet terugkeren in het Mangrovekamp en ligt per direct uit het spel.’

De 8 Mangrovers gaan direct bij elkaar zitten. Dorine: ‘Jeetje, ik denk dat mijn vriend daar staat, ik wil hem graag zien.’ Tijgertje: ‘Ow, mijn vriend zal daar ook staan. Zo dichtbij en toch zo ver weg.’ Xmoix: ‘Maar we moeten de Mangrove er voor opgeven…’ Lebon Simon: ‘Ik mis haar zo, mijn vrouw…..maar goed, wie wil er zeker weten in de Mangrove blijven?’ Xmoix, Eck en Nostradamus zijn 100% overtuigd. Dorine: ‘Ik wil hem graag zien, maar ik wil ook graag blijven. Ik moet wraak nemen.’ En ook Giorgio haakt af: ‘Nog een paar weekjes wachten kan ik ook wel.’ Heinz: ‘Ik denk dat een goede vriend op me wacht, ik denk dat voor Tijgertje en Lebon het gemis groter zal zijn.’ Tijgertje: ‘Ik wil heel graag.’ Simon: ‘Ik ook. Jongens, ik heb een toptijd gehad, maar ik wil hier heel graag stoppen.’ Tijgertje: ‘Maar…..maar….’ Dorine: ‘Tijgertje, weet je zeker dat je wilt gaan. Je kunt de CSC nog steeds winnen, je hebt zoveel moeite gedaan.’ Tijgertje twijfelt lang: ‘Je hebt gelijk. We moeten door, voor de Killer Queens!’ Lebon Simon: ‘Hier stopt het spel voor mij. Ik zal jullie gaan missen.’ Er wordt uitgebreid afscheid genomen van de Belg die al zolang de Mangrove bewoonde. Altijd gevochten, altijd inzet, maar helaas is dit het punt waar het eindigt. Het is over voor Lebon Simon. Chriz: ‘Met het vertrek van Lebon Simon blijven er nog 7 Mangrovers over 3 vrouwen en 4 mannen: Dorine, Tijgertje, Xmoix, Giorgio, Eck, Heinz en Nostradamus. Veel succes!’

Deze week is dus Lebon Simon afgevallen. Deze week is de ranglijst helemaal omgegooid.

1. Eck
2. Xmoix
3. Nostradamus
4. Dorine
5. Giorgio
6. Heinz
7. Tijgertje

De puntentelling voor deze week is (10,8,6,4,2,1,0). Allemaal veel succes en Lebon Simon bedankt voor je inzet!

Heinz en Tijgertje stemden in en dus kelderde Heinz hard naar beneden. Voor Tijgertje was het niet stemmen zelfs fataal. Bovenin lag het dicht bij elkaar. Het leek te gaan tussen Xmoix, Nostramus en Eck, het verschil was miniem en ook Dorine zat er nog vlak achter.

Weekresultaat
xmoix 59
Eck 57
Nostradamus 52
Dorine 51
Giorgio 43
Heinz 35
Lebon simon 33
Tijgertje 26

Totaalresultaat
Eck 126
Xmoix 125
Nostradamus 124
Dorine 120
giorgio 115
Heinz 111
Tijgertje 84
Lebon Simon 83


« Laatst bewerkt op: 18-02-2005, 15:24:17 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De Geheime Mangrove-Afleveringen
« Reactie #4 Gepost op: 18-02-2005, 15:25:55 »
Citaat
Beste Mangrovers,

Zo te zien gaan jullie er allemaal weer voor en gelukkig heeft iedereen een lijstje ingeleverd. Nog steeds is het superspannend. (Het verschil tussen nr.1 en nr.6 is maar 16 punt). Toch is helaas er weer iemand afgevallen (De nr. 7). Hoe dat gebeurde lezen jullie weer in het geheime deel van CSC-aflevering 15:

Mangrove:
Na het vertek van Lebon Simon vorige week is iedereen een beetje bedroefd. Het mogelijk weerzien met vrienden heeft er flink ingehakt. Vooral Tijgertje is van de kaart, ze weet niet of ze de juiste beslissing heeft genomen. Daarnaast is het vertek van de symphatieke Belg duidelijk voelbaar. De groepsoudste is niet meer en de anderen lijken aan elkaar overgeleverd. Daarnaast is er zoals altijd dag knagende gevoel van ‘honger’. Op een goede dag wordt het Tijgertje allemaal te veel en ze bitcht Dorine af: ‘Als jij er nou niet was geweest, dan was ik gewoon lekker thuis met mijn vriendje. Vuile bitch!’ Dorine: ‘He, waar slaat dat nou weer op? Je hebt er zelf voor gekozen.’ Tijgertje: ‘Nee, jij hebt me erin gepraat, doos!’ Dorine: ‘Zeg, muts. We gaan niet katten he?’ Nostradamus komt tussen beide: ‘Rustig dames, rustig.’ Tijgertje en Dorine koelen af, maar er blijft een gespannen sfeer hangen in het kamp.

2 dagen later komt Giorgio moedeloos aanlopen: ‘Aaargh! Geven jullie dan nooit op? Ik sterf van de honger, als jullie nu gewoon opgeven en ik in de finale kom. C’est ca!’ Xmoix: ‘Nooit, never. Ik ga door. Ik wil sowieso bij de laatste 3 zitten, dan kan ik Lola mijn stem geven, mits ze in de finale komt.’

Chriz komt ook nog even langs in de Mangrove. Chriz: ‘Niemand geeft nog op? Ik wou even zeggen dat ik voorlopig niet terugkom. Jullie zullen me pas weer zien als ik iemand als winnaar hieruit kom halen. Voorlopig moeten jullie het doen met mijn assistente Tiffani.’ De Mangrovers nemen afscheid van Chriz. Nu hij ook weg is, lijken ze volledig aan hun lot overgeleverd.

Een dag nadat Chriz vertrokken is, komt Tijgertje met een mededeling. Tijgertje: ‘Ik ben de laatste dagen mezelf niet meer en de ruzie met Dorine heeft gezorgd voor een gespannen sfeer. Ik heb de puf niet meer om door te gaan. Ik wens jullie veel succes, maar ik geef op.’ Xmoix: ‘Ach nee, arme Tijgertje.’ Niet veel later komt Tiff aan in de Mangrove: ‘Oh, men. Chriz didn’t tell me there would be mud in here. My gucci-pursue is al dirty. Oh, hi, I’m Tiffani and I’m here to get Tijgertje out of this hell.’ Tijgertje: ‘Dat ben ik.’ Tiffani: ‘You can say goodbye to your friends now.’ Tijgertje neemt uitgebreid afscheid van iedereen en als laatste van Dorine: ‘Ik bedoelde het niet zo hoor, KillerQueenmaatjes forever?’ Dorine: ‘Forever.’ Dan gaat Tijgertje met Tiffani mee. Het avontuur zit erop voor haar.’

Deze week is Tijgertje afgevallen. Er zijn nog 6 Mangrovers over. Eck blijft aan kop staan. De nieuwe stand:

1. Eck
2. Nostradamus
3. Xmoix
4. Dorine
5. Heinz
6. Giorgio

De puntentelling voor deze week is (10,8,6,4,2,0). Ik wil iedereen veel succes wensen en Tijgertje bedanken voor haar inbreng in het spel!

Op 1 punt na had ze de week ervoor van Lebon Simon gewonnen, maar nu lag ze er toch echt uit. Het verschil met de anderen was te groot. Heinz klom langzaam maar zeker weer omhoog en nu waren er weer 5 kanshebbers.

Weekresultaat
Heinz 40
Dorine 35
Eck 34
Nostradamus 33
xmoix 30 
Giorgio 29
Tijgertje 16

Totaalresultaat
Eck 160
Nostradamus 157
Xmoix 155
Dorine 155
Heinz 151
giorgio 144
Tijgertje 100

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De Geheime Mangrove-Afleveringen
« Reactie #5 Gepost op: 18-02-2005, 15:27:49 »
Citaat
Beste Mangrovers,

Ook voor jullie Mangrovers beginnen de dagen te tellen. Over 2 weken weten we wie van jullie in de finale zit. Er wordt vreselijk tactisch gestemd waardoor de ranglijst na elk pmtje weer op de kop wordt gezet. Helaas heeft dat ook deze week weer een afvaller geleverd. Wie dat is en hoe dat gebeurde kun je nu lezen:

Mangrove:
Nu Tijgertje ook verdwenen is, is het akelig stil geworden in de Mangrove. Ze zijn nu nog maar met z’n 6-en en er is eindelijk weer wat ruimte om te ademen. Giorgio: ‘Daar zijn we dan, de die-hards.’ Dorine: ‘Ik ben benieuwd wie er nog over zijn in het andere kamp.’ Giorgio: ‘Greesje natuurlijk. Grace is echt top.’ Dorine: ‘Ja, maar de sterken worden altijd zo weggestemd.’ Heinz: ‘Ik ken die gasten helemaal niet. Het zou leuk zijn als ze mij voor het eerst zien in de finale.’ Xmoix: ‘Ik denk dat Lola er nog steeds inzit en dat ze gaat winnen ook.’ Eck: ‘Ze zal nu wel zo langzamerhand haar plekje hebben gevonden in de groep.’ Dorine: ‘Wees daar maar niet zo zeker van. Grote kans dat die genieps haar eruit hebben gestemd.’

Als de dagen vorderen wordt het heter en heter in de Mangrove. De temperatuur wordt ondragelijk en de 6 Mangrovers drinken als de ziekte, bij wijze van spreken dan….maar door het gebrek aan voedsel worden de Mangrovers met de dag zwakker en zwakker. Op een gegeven moment staat Nostradamus op en loopt langs de rand van de Mangrovehut en valt flauw. Hij valt in het water en schrikt gelijk weer wakker. Geschrokken komen Xmoix en Giorgio aangelopen. Giorgio: ‘Alles goed?’ Nostradamus: ‘Ja, het is….de warmte…’ Na het flauwvallen van Nostradamus wordt de situatie er nog niet beter op. Nostradamus wordt ziek en ligt te rillen in z’n bed. Hij steekt ook Giorgio, Xmoix en Dorine aan. Heinz en Eck hebben er een dagtaak aan om iedereen te verzorgen. Heinz: ‘Pfft! Dit gaat zo niet langer.’ Eck: ‘Ik ben op.’ Maar dan komt er eindelijk een tropische regenbui die de hitte verdrijft.

Xmoix, Dorine en Nostradamus knappen weer op, maar met Giorgio lijkt het steeds slechter te gaan. Op een gegeven moment roept Giorgio de anderen bij zijn bed. Giorgio: ‘Het gaat niet langer zo. Ik ben te ziek om door te gaan.’ Xmoix: ‘Och, arme…’ en omhelst de zieke Giorgio. Dat had ze beter niet kunnen doen, want Giorgio kotst Xmoix onder.

Tiff wordt erbij gehaald. Tiff: ‘Oh my gosh. Your poor little thing. It’s time to take you out and we will bring you to a hospital.’ Giorgio: ‘Helaas....’ Giorgio neemt afscheid van de laatste Mangrovers en gaat dan met Tiff mee. Zijn avontuur zit erop.

Deze week is dus Giorgio afgevallen. Met nog 5 Mangrovers over hebben we 2 koplopers. De nieuwe stand:

1. Heinz
1. Xmoix
3. Nostradamus
4. Eck
5. Dorine

Giorgio deed het helemaal zo slecht nog niet, maar genadeloos als ze waren werd Giorgio eruit gestemd. Dorine bleek de eerste kanshebber te zijn, die afviel. Heinz was na lang zwoegen weer helemaal terug.

Weekresultaat:
Heinz 42
Xmoix 38
Nostradamus 34
Eck 28
Dorine 22
Giorgio 16

Totaalresultaat
Heinz 193
Xmoix 193
Nostradamus 191
Eck 188
Dorine 177
Giorgio 160

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De Geheime Mangrove-Afleveringen
« Reactie #6 Gepost op: 18-02-2005, 15:29:37 »
Citaat
Beste Mangrovers,

Nog maar 5 Mangrovers zijn er over: 2 afvallers, 2 Raadsleden en 1 winnaar. Volgende week zullen de meeste rollen verdeelt worden, maar vandaag zal de eerste afvaller bekend gemaakt worden, zoals altijd in het geheime gedeelte van de aflevering:

Mangrove:
De 5 overgebleven Mangrovers zijn nog steeds ziek, zwak en misselijk. Het gebrek aan voedsel breekt ze op. Nostradamus: ‘Vorige keer ging Giorgio, maar ik ben bang dat we zo één voor één gaan.’ Heinz: ‘Survival op en top.’ Maar het is voormalig leider Xmoix die de touwtjes in handen neemt: ‘We moeten eten gaan zoeken. Verderop staan bananenbomen, laten we die gaan plukken.’ Nostradamus: ‘nee, ziek.’ Eck: ‘nee, zwak.’ Heinz: ‘nee, misselijk.’ Xmoix: ‘Dan ga ik wel alleen.’ Dorine: ‘Ho wacht eens eventjes, ik ben er ook nog. Ik kan wel een banaantje gebruiken. Ik ga mee.’

En zo gaan Xmoix en Dorine samen op stap, terwijl de 3 heren achterblijven in het kamp. Dorine en Xmoix bereiken na een tijdje lopen de bananenbomen. Dorine: ‘Ho, wacht rustig aan. Alles draait en tolt.’ Xmoix houdt even rust. Dorine: ‘Goed, ik ben er klaar voor.’ Xmoix: ‘Dan kunnen we gaan klimmen.’ Als een behendig aapje klimt Xmoix vliegensvlug de boom in en klimt naar een tros banenen. Gretig trekt ze een banaan uit de tros en in 2 happen werkt ze hem naar binnen. Dorine klimt ook de boom in. Op zoek naar de sappige vruchten. Daar ziet ze al een lekker rijp trosje hangen, over de tak kruipt Dorine voorzichtig dichtbij, maar dan….krrrr…krrrrr…….KRAK! Dorine lazert met tak en al naar beneden en blijft versuft op de grond liggen. Xmoix schreeuwt verschrikt: ‘DORINE!’ Snel klimt ze naar beneden, maar Dorine lijkt wel bewusteloos. Na een tijdje komt ze toch bij. Dorine: ‘Auww….’ Dorine is hard op haar gezicht gevallen en ‘Extreme Makeover’ was nog nooit zo goedkoop. Xmoix: ‘Kun je lopen?’ Dorine: ‘Ik zal het proberen.’ Dorine probeert op te staan, maar dat lukt niet. Xmoix sleept haar mee naar het kamp. 

Een nacht gaat voorbij, maar Dorine heeft zoveel pijn van haar klap dat ze moet opgeven. Heinz: ‘Arme schat!’ Dorine: ‘Ik zal jullie missen.’ Niet veel later is Tiff in het kamp aangekomen om Dorine op te halen. Tiff: ‘Oh my dear, your face looks awfull.’ Dorine: ‘It really hurts too.’ Tiffani: ‘Well, it’s to bad, but you didn’t make it to the end. It’s time to say goodbye to your friends.’ Dorine knuffelt eventjes met de laatste 4 Mangrovers en pakt dan haar spullen. Op weg naar huis, het avontuur is over.

In de voorlaatste week viel Dorine af. Volgende week zal het Mangrove-verhaal dan definitief worden beëindigd. Xmoix, Heinz, Eck of Nostradamus. Wie wordt de CSC-finalist? Mis het niet, volgende week!

Oh ja, vorige week heb ik de puntentelling vergeten door te geven. Dit was (10,8,5,2,0). Deze week is het (10,6,4,0)
Nieuwe stand:
1. Xmoix
2. Heinz
3. Eck
4. Nostradamus

en dus was het Dorine die afviel. De verschillen qua punten werden groter en nu bleek het echt te gaan tussen Xmoix en Heinz.

Weekresultaat:
Xmoix 31
Heinz 30
Dorine 25
Eck 23
Nostradamus 16

Totaalresultaat:
Xmoix 224
Heinz 223
Eck 211
Nostradamus 205
Dorine 202

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De Geheime Mangrove-Afleveringen
« Reactie #7 Gepost op: 18-02-2005, 15:41:07 »
En dat was vorige week. Voor de 4 overgebleven Mangrovers (die niet wisten hoe ver qua punten ze uit elkaar lagen brak de laatste week aan. 1 puntje verschil tussen Xmoix en Heinz, dat werd spannend. Het eerste pmtje dat ik binnenkreeg was van Xmoix:

Citaat
Lieve Chriz....

Hier is dan mijn laatste lijstje, we zullen zien hoe alles af gaat lopen 

1 : Xmoix
2 : Eck
3 : Heinz
4 : Nostradamus

Een inschattingsfout die later cruciaal bleek te zijn, had ze Heinz maar op 4 gezet, dan zat zij nu in de finale. Maar goed, een tussenstand werd opgemaakt:

1. Xmoix 234
2. Heinz 227
3. Eck 217
4. Nostradamus 205

Nostradamus was praktisch gezien al wel uitgeschakeld, maar zijn stem kon nog van betekenis zijn. Bovendien mochten de nummers 2 en 3 naar de eilandraad. De tweede die met een lijstje kwam was Eck. Geen lieve Chriz, nee kort en zakelijk:

Citaat
1:Eck
2:xmoix
3:heinz
4:nostradamus

Dit veranderde de stand niet, maar het puntenverschil veranderde wel.
1. Xmoix 240
2. Heinz 231
3. Eck 227
4. Nostradamus 205

Xmoix leek af te steven op de winst, maar dan 3 uur later kwam Nostra met z'n lijstje:

Citaat
hier is mijn lijstje:

1. Nostradamus
2. Heinz
3. Xmoix
4. Eck

grtz. Nostra

Bam! Eck was nu ook definitief uitgeschakeld en Nostra bracht Heinz terug in de race.

1. Xmoix 244
2. Heinz 237
3. Eck 227
4. Nostradamus 215

Het werd opnieuw spannend. Heinz 'vergat' wel vaker zijn lijstje in te leveren en daarbij had Heinz maar 1 kans, kwam hij wel met een tactisch lijstje. Woensdag 22.16 kwam het lijstje binnen.

Citaat
Hoi Chriz:

Hier is mijn willekeurige (op 1 na dan) lijstje:

1. Heinz
2. Eck
3. Nostradamus
4. Xmoix

Gr.
Heinz


Ach Heinz, willekeur of niet, dit lijstje heeft je in de finale gebracht. Uiteindelijk leverde het dit op:

Weekresultaat:
Heinz 24
Eck 22
Xmoix 20
Nostradamus 14

Totaalresultaat:
Heinz 247
Xmoix 244
Eck 233
Nostradamus 219

Het was enorm close, 3 punten verschil, maar zo is het spel. Heinz mocht naar de finale en Xmoix en Eck mochten plaats nemen in de Raad der CSC.



Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De Geheime Mangrove-Afleveringen
« Reactie #8 Gepost op: 18-02-2005, 15:42:29 »
En dat was vorige week. Voor de 4 overgebleven Mangrovers (die niet wisten hoe ver qua punten ze uit elkaar lagen brak de laatste week aan. 1 puntje verschil tussen Xmoix en Heinz, dat werd spannend. Het eerste pmtje dat ik binnenkreeg was van Xmoix:

Citaat
Lieve Chriz....

Hier is dan mijn laatste lijstje, we zullen zien hoe alles af gaat lopen 

1 : Xmoix
2 : Eck
3 : Heinz
4 : Nostradamus

Een inschattingsfout die later cruciaal bleek te zijn, had ze Heinz maar op 4 gezet, dan zat zij nu in de finale. Maar goed, een tussenstand werd opgemaakt:

1. Xmoix 234
2. Heinz 227
3. Eck 217
4. Nostradamus 205

Nostradamus was praktisch gezien al wel uitgeschakeld, maar zijn stem kon nog van betekenis zijn. Bovendien mochten de nummers 2 en 3 naar de eilandraad. De tweede die met een lijstje kwam was Eck. Geen lieve Chriz, nee kort en zakelijk:

Citaat
1:Eck
2:xmoix
3:heinz
4:nostradamus

Dit veranderde de stand niet, maar het puntenverschil veranderde wel.
1. Xmoix 240
2. Heinz 231
3. Eck 227
4. Nostradamus 205

Xmoix leek af te steven op de winst, maar dan 3 uur later kwam Nostra met z'n lijstje:

Citaat
hier is mijn lijstje:

1. Nostradamus
2. Heinz
3. Xmoix
4. Eck

grtz. Nostra

Bam! Eck was nu ook definitief uitgeschakeld en Nostra bracht Heinz terug in de race.

1. Xmoix 244
2. Heinz 237
3. Eck 227
4. Nostradamus 215

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De Geheime Mangrove-Afleveringen
« Reactie #9 Gepost op: 18-02-2005, 15:43:01 »
Het werd opnieuw spannend. Heinz 'vergat' wel vaker zijn lijstje in te leveren en daarbij had Heinz maar 1 kans, kwam hij wel met een tactisch lijstje. Woensdag 22.16 kwam het lijstje binnen.

Citaat
Hoi Chriz:

Hier is mijn willekeurige (op 1 na dan) lijstje:

1. Heinz
2. Eck
3. Nostradamus
4. Xmoix

Gr.
Heinz


Ach Heinz, willekeur of niet, dit lijstje heeft je in de finale gebracht. Uiteindelijk leverde het dit op:

Weekresultaat:
Heinz 24
Eck 22
Xmoix 20
Nostradamus 14

Totaalresultaat:
Heinz 247
Xmoix 244
Eck 233
Nostradamus 219

Het was enorm close, 3 punten verschil, maar zo is het spel. Heinz mocht naar de finale en Xmoix en Eck mochten plaats nemen in de Raad der CSC.