Auteur Topic: Wat is 'de Bouw' ?  (gelezen 8589 keer)

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wat is 'de Bouw' ?
« Gepost op: 22-08-2005, 23:42:51 »
Talpa Presenteert: 'de Bouw'
De Bouw is een nieuw Realityprogramma dat vanaf 4 september word uitgezonden bij Talpa.
In de Willy Wortelstraat in Almere-Buiten strijden 10 koppels om hun droomhuis. Zij gaan een braakliggend stuk grond omtoveren tot een schitterende villa met alles erop en eraan. Aangemoedigd en gesteund door ex-hockeyster Margje Teeuwen. De koppels moeten talrijke beslissingen nemen, van de indeling van het droomhuis over de keuze van de keuken tot de aanleg van de tuin...

Tien koppels met tien meningen en tien voorkeuren: het spreekt voor zich dat de knelpunten niet altijd even vlotjes in enkele minuten opgelost worden. Van welk koppel er afscheid wordt genomen, zal zonder twijfel de moeilijkste beslissing van de week worden. De race gaat echter door tot er nog twee koppels overblijven. En dan is het aan de kijkers.

Tijdens de spannende live-finale beslissen zij inderdaad welk paar de sleutel van de fantastische villa in handen krijgt. De Bouw komt oorspronkelijk uit België waar het programma "De Werf" heet. De Bouw liep al met veel succes in Groot-Brittannië, Duitsland, Rusland, Australië, Frankrijk en natuurlijk België. De Bouw is een meeslepende realityreeks boordevol verrassingen, voor de koppels en voor de kijkers thuis.

Hoe zit het spel in elkaar?
Hoe het spel er precies uit gaat zien, is nog een verrassing. We weten wel dat 10 koppels een villa gaan bouwen, er elke week een koppel afvalt en uiteindelijk 2 koppels strijden in de finale om de Villa.

Omdat De Bouw gebaseerd is op het immens populaire programma: "de Werf", zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat het spel er zo uit zal gaan zien:

  • Het Leiderskoppel
Elke week heeft één koppel de leiding op “De Werf”. Dit duo heeft de moeilijke opdracht om de taken te organiseren, zowel op als naast de bouwgrond. Zij bepalen welke vrouwen en mannen de interne en externe werken aan de villa voor hun rekening nemen, en wie belast wordt met huishoudelijke klussen als poetsen, koken en boodschappen doen.

Het leiderskoppel moet er over waken dat de teamspirit goed zit zodat de doelstellingen van de week gehaald worden, moet de vooruitgang van de werken op de voet volgen en het eindresultaat in het oog houden.
Het leiderskoppel zal dus bevelen geven, zijn commentaar niet sparen, en de andere kandidaten indien nodig opjagen of op de vingers tikken.

  • Wekelijks afscheid van een koppel
Elke week maken de koppels in aanwezigheid van Francesca Vanthielen hun persoonlijke balans op, en duiden ze het paar aan van wie ze vinden dat die het huis het minst verdient. Het koppel met de meeste stemmen moet “De Werf” verlaten.

  • De live-finale
Op het einde van de reeks blijven er nog 2 koppels over. Eén van hen zal echt zijn intrek nemen in het droomhuis en zal in Nieuwerkerken een nieuw leven beginnen. Wie dat wordt, bepalen de kijkers tijdens de grote finale die live wordt uitgezonden.

  • Leven op de werf
Tijdens de week wonen de koppels op de werf, waar ze leren om in groep te werken én samen te leven. Samen eten is een vast gegeven, maar ze trekken er na de harde werkdag ook geregeld samen op uit. Een avondje karaoke, een fietstochtje in Nieuwerkerken en omstreken, freaken in de disco, … het behoort allemaal tot de mogelijkheden.

De eerste Foto's en Beelden van 'de Bouw'


Een vlag met het logo van de Bouw, wapperend op het terrein in Almere.


Het braakliggende terrein in Almere


Margje Teeuwen, Ex-hockeyer en de vriendin van radio deejay Rob Stenders, zal de Presentatie op zich nemen 

Filmpjes:
« Laatst bewerkt op: 26-08-2005, 17:50:49 door Compuart »
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is 'de Bouw' ?
« Reactie #1 Gepost op: 23-08-2005, 10:18:45 »
Is het de eerste reeks in Nederland?

In Vlaanderen was het vorig jaar op tv. Ik vond het wel oké (niet helemaal top geweldig), maar vond het tegelijk ook een beetje schrijnend. Het toonde echt aan hoe door roddels en misverstanden en te snel getrokken conclusies een groep kan ontploffen.
Het werd één en al ruzie en gescheld uiteindelijk.

Maar dat was op zich wel leuk.  ::schaam::

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is 'de Bouw' ?
« Reactie #2 Gepost op: 23-08-2005, 11:01:37 »
Het lijkt me een leuk programma.
Als het maar niet te veel op "het blok" gaat lijken dan wordt het wel minder.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is 'de Bouw' ?
« Reactie #3 Gepost op: 23-08-2005, 11:16:20 »
De Werf (zo heette het bij ons) leek weinig op The Block (zo heette Het Blok bij ons).
Bij het ene beginnen ze van 0 af aan samen aan hetzelfde huis te bouwen. Bij het andere heeft elk z'n eigen appartementje om te verbouwen.

En slechts één koppel kan uiteindelijk in het huis wonen, maar ze moeten wel allemaal samen beslissen welke verf/meubels/etc. in het huis komen.

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is 'de Bouw' ?
« Reactie #4 Gepost op: 23-08-2005, 13:51:10 »
De Bouw is denk ik een soort kruising tussen Het BLok en De Farm.....  ;)

Ze bouwen iets...En er is een Leiderskoppel...
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is 'de Bouw' ?
« Reactie #5 Gepost op: 26-08-2005, 15:07:07 »
Ik heb de Werf vorig jaar gekeken en ik vond het wel grappig!  ::jaja:: Was ook heel mooi geworden dat huis! ::ok::
When God created man, she was only joking!

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is 'de Bouw' ?
« Reactie #6 Gepost op: 30-08-2005, 07:31:20 »
Gister in de reclames van ER, kwam de trailer van de Bouw voorbij. Ik vond het er echt cool uitzien  ::ok::

Met ruzie's, bouw, weer end wind EN een ambulance  :o

Spannend dus, ik kan niet wachten tot 4 September  ;D ;D
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is 'de Bouw' ?
« Reactie #7 Gepost op: 3-09-2005, 08:45:09 »
Ik ben wel benieuwd naar de bouw....lijkt me ene leuk programma toe! ::jaja::

Wat ik wel grappig vind is dat je hier nog maar weinig merkt dat er een tv programma bezig is in Almere....we, de almeerders, raken er blijkbaar aan gewend, want ik weet nog wel dat in de beginjaren van Big Brother we echt dagjesmensen kregen in Almere die kwamen kijken naar het big brother huis....nu heeft er nog niet eens een artikel in de plaatselijke krant gestaan geloof ik ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline a_girl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is 'de Bouw' ?
« Reactie #8 Gepost op: 6-09-2005, 17:33:15 »
Ik heb "de werf" gezien in Belgie. Vond ik echt niets aan.
Dit word even saai.  :-\\

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Wat is 'de Bouw' ?
« Reactie #9 Gepost op: 12-09-2005, 13:33:42 »
Ik heb de Werf vorig jaar gekeken en ik vond het wel grappig! ::jaja:: Was ook heel mooi geworden dat huis! ::ok::
Ik heb "de werf" gezien in Belgie. Vond ik echt niets aan.
Dit word even saai. :-\\

::rofl::
Take a glorious bite out of the whole world

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is 'de Bouw' ?
« Reactie #10 Gepost op: 22-09-2005, 22:08:07 »
LET OP!  :)

Wegens de matige kijkcijfers is de Bouw verplaats naar maandag-en Donderdagavond, om 21.30 uur op Talpa.
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wat is 'de Bouw' ?
« Reactie #11 Gepost op: 22-09-2005, 22:25:20 »
LET OP!  :)

Wegens de matige kijkcijfers is de Bouw verplaats naar maandag-en Donderdagavond, om 21.30 uur op Talpa.

 ::rofl:: heel slim op maandag, vlak na ER misschien blijven er mensen hangen...