Auteur Topic: Tv Uitzending vrijdagavond 15 februari 2002  (gelezen 7601 keer)

Offline Knikker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je moet toch wat
Tv Uitzending vrijdagavond 15 februari 2002
« Gepost op: 15-02-2002, 19:58:29 »
Het vervolg op deel I.

Nog 1,5 uur te gaan en het gaat weer beginnen.

Laatste nieuws, wie de mol is, wie zeker niet, wel of niet op vakantie, kan hieronder vermeld worden.

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Geen boodschap hebben is ook een boodschap............

Offline Parrot007

• Forumlid
Re: Tv Uitzending vrijdagavond 15 februari 2002
« Reactie #1 Gepost op: 15-02-2002, 20:01:44 »
niet op vakantie  ;D

Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Knikker

• Forumlid
  • Je moet toch wat
« Reactie #2 Gepost op: 15-02-2002, 20:12:21 »
niet naar portugal dan, ik zou er zeker wel heen willen gaan.

mooi land, mooie natuur, lekkere port, vanalles te beleven dacht ik zo.

en na vanavond heb ik denk ik er alleen maar meer zin in.

Geen boodschap hebben is ook een boodschap............

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 15-02-2002, 22:45:01 »
Op 't moment dat Kerstin de naam Karen aanklikte als mol, werden de hokjes bij alle namen van de kandidaten zwart. Alleen 't hokje bij Dick bleef grijs.

Ik geloof dat dit ook al voorgekomen is in eerdere series van WIDM, maar kan me niet meer herinneren of 't toen iets te betekenen had.

Dus zal 't betekenen dat Dick de mol is? Of eerder dat hij er volgende week uitvliegt?  ???

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #4 Gepost op: 15-02-2002, 22:47:52 »
Ik vroeg me precies hetzelfde af toen ik dat zag. Ik zat zelfs nog te denken aan een programmeerfoutje...

Wel stom van  'De Denkers' om de naam van de maker van het gedicht niet achter http://go.to te zetten  ::).

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline dmdecalonne

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 15-02-2002, 23:43:33 »
Great thinking! Maar vergeet Dick z'n naam niet tijdens het aanklikken van Karen, geloof ik, bleef wit! Maar goed, we gaan rustig verder, en vroeg of laat (misschien de laatste aflevering) komen we erachter!

Non enim coitus matrimonium facit, sed maritalis affectio...(Digesten 24, 1, 32, 13 - Ulpianus)

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #6 Gepost op: 15-02-2002, 23:50:26 »

Citaat

en vroeg of laat (misschien de laatste aflevering) komen we erachter!

Zou wel zo spannend zijn natuurlijk  :D. Maar je kan er moeilijk zeker van zijn voor de laatste aflevering niet waar (tenzij je een insider bent, natuurlijk)?

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline kaketoe

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 16-02-2002, 00:07:11 »

Citaat

De dromers hoefden niets te doen en noemden alle items die verzameld moesten worden op, als mol zou je volgens mij je mond houden als er na twee antwoorden niets meer kwam (Ellen was de laatste die zei dat ze een fiets gezien had, dus geen mol  ???).

Je zou over dit voorval een punt hebben als de voorwerpen die de dromers in het filmpje te zien kregen ook iets bijdroegen aan de opdracht. Was deze opdracht dan niet geslaagd als de doeners de goede dingen bijhadden maar de dromers de 3 dingen niet hadden genoemd? Er wordt zo nonchalant door Angela gedaan over dit en niks nader uitgelegd. Daarom vraag ik me af of dat dit deel wel iets bijdroeg aan de opdracht. De opdracht was toch al niet geslaagd, dat wisten de kandidaten wel niet maar Angela wel.

at your service

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 16-02-2002, 00:10:17 »
Als het waarschijnlijk is dat de mol bij de denkers of doeners heeft gezeten, vallen dick, kerstin en ellen (voorlopig) af. Kertsin reageerde wel erg emotioneel, als dat werkelijk gespeeld is, dan kan ik me niet voorstellen dat ze zo zou durven overdrijven.
De mol kan zowel bij de doeners als denkers hebben gezeten. Stel dat de mol bij de doeners zat, dan hoefde de mol alleen in te grijpen als de denkers alles goed hadden gedaan... wat niet zo was. Omgekeerd, bij de denkers is de mogelijkheid tot sabotage het grootst. Wat ik me van george afvraag... is hij zo klunzig of doet hij maar alsof? Als hij de mol zou zijn, zou hij hebben geweten dat ver waterskieen uiteindelijk het behalen van de opdracht zou bemoeilijken. En de anderen zouden hem niet verdenken, hij deed immers alleen zijn uiterste best zover mogelijk te varen! Degene die met een voertuig dat niet echt handig was, zaten niet in een optimale mollenposiyie: John, ellen, harry, jantien, prince...
Wat ik van dick vreemd vond, is dat hij zich meteen aanbod toen er werd gevraagd naar een vrijwilliger...
John en harry schitteren weer door hun onopvallendheid, maar zaten beide bij de denkers (zie opmerking hierboven). En john herkende karen. Tsja. Ik moet er nog een nachtje over slapen... Ik houd het even op een rijtje niet-mollen: prince, jantien, karen, kerstin, ellen.  George is gestegen met stip (vorige keer wist hij toch geld te beperken door op zijn amerikaans naar beneden te gaan)... maar ik vlak john, harry en dick ook nog niet uit.

Wat trouwens te denken van doe rare toestanden met die enveloppen? Iemand daar wat zinnigs over te zeggen?
Groeten,
Heike

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #9 Gepost op: 16-02-2002, 01:26:13 »
Als ik het me goed herinner was het in de vorige series ook al zo dat er soms een naam grijs werd of bleef bij de test. Volgens mij betekende dat niets, maar ik weet het natuurlijk niet zeker.
Als we het dan toch over de test hebben: bij de eerste test (vorige week) kwam er al een vraag & antwoord in beeld voordat de eerste kandidaat binnen was gekomen.
De vraag was: heeft de mol hoogtevrees?
Het antwoord was: nee
Dit zou kunnen betekenen dat George niet de mol is. Tenzij hij natuurlijk wel de mol is en die hoogtevrees heeft gespeeld. In dat geval vind ik hem een erg goed acteur.

Maar goed, eigenlijk komen we hier niet echt mee verder.

O ja, Heike, John en Harry zaten bij de doeners, niet de denkers...

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 16-02-2002, 02:17:04 »
Citaat

Als het waarschijnlijk is dat de mol bij de denkers of doeners heeft gezeten, vallen dick, kerstin en ellen (voorlopig) af.

Ja, maar als het niet zo is valllen dick, kerstin en ellen niet af...  :P
Citaat

Kertsin reageerde wel erg emotioneel, als dat werkelijk gespeeld is, dan kan ik me niet voorstellen dat ze zo zou durven overdrijven.

Ook als mol zijnde kan je het echt erg vinden dat iemand eruit moet... Dat hoeft dan niet meteen gespeeld te zijn...

Citaat

Wat trouwens te denken van doe rare toestanden met die enveloppen? Iemand daar wat zinnigs over te zeggen?

Als iemand dat heeft doe dat dan toch wel hier.
Citaat

Als ik het me goed herinner was het in de vorige series ook al zo dat er soms een naam grijs werd of bleef bij de test. Volgens mij betekende dat niets, maar ik weet het natuurlijk niet zeker.

Klopt, herinner ik me ook nog. Ik meen dat het toen Dan's naam was die opgelicht bleef...
Had iig niet veel te betekenen anders wist iedereen het nog wel precies hoe het zat...

Gr. B.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 16-02-2002, 02:20:16 »

Citaat
Kertsin reageerde wel erg emotioneel, als dat werkelijk gespeeld is, dan kan ik me niet voorstellen dat ze zo zou durven overdrijven.

Ja dat was echt belachelijk, waarschijnlijk is Kerstin gewoon heel sneaky en moest ze vreselijk lachen dat Paméla eruit vloog, en deed ze voorkomen of ze het heel erg vond.

Of, en dat kan ook, is zij de mol en kan dat nu al niet meer aan, zit er helemaal doorheen met al dat liegen en bedriegen.
Wie weet hoeveel mollenstreken Kerstin inmiddels op haar naam heeft waar wij geen weet van hebben.

Offline Miek

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 16-02-2002, 07:13:29 »
Tja George heeft zich natuurlijk het meest verdacht gemaakt deze aflevering:

mogelijke actie:
-de telefoonverbinding met de auto werd verbroken, waar hij Prince van beschuldigde, hij kan de verbinding ook zelf verbroken hebben of er was hier idd gewoon sprake van een slechte telefoonlijn.

wel op zeker door zijn toedoen:
-de koptelefoon die hij met grote zekerheid aan de doeners doorbelde als zijnde het artikel wat ze moesten kopen, dit zonder te zoeken op internet wat ze bij de andere aanwijzingen wel meteen hadden gedaan
-het noemen van Karen ipv Kerstin als druivenplukster waar de anderen, Dick, Ellen, Pamela en Prince hem in verbeterden.

Dat zijn 2 aanwijzingen die het alleszins rechtvaardigen om hem in hoge mate te verdenken.

Maar daarentegen communiceert hij zo kinderlijk, er komt niks vloeiends, op een stellige manier uit, het is allemaal warrig, onder het vertellen is hij ook voortdurend aan het giechelen en druk aan het gebaren met z'n handen.

Ik kan me bij hem dan ook zo moeilijk de rol van de Mol voorstellen die donders goed weet wat ie aan het doen is en heel slinks iedereen tegen elkaar aan het uitspelen is. Dan verwacht ik iemand die praktisch denkt, flexibel is, uitstekend kan improviseren, exact aanvoelt wanneer ie wel of juist niet kan saboteren en dingen helder en bondig over kan brengen aan anderen. En da's nou niet bepaald het beeld wat ik van George heb gekregen in deze 2 afleveringen.

Maar wie weet, speelt ie het heel erg goed en worden we zo op het verkeerde been gezet, het is zeker geen voor de hand liggende kandidaat voor de Mol en dat is nou juist weer iets wat als aanwijzing wordt meegegeven op de site, niks is zoals het lijkt.

Karen tikte overigens bij de andere aanwijzingen heel resoluut de url in op de laptop maar met het gedicht kwam dat niet bij haar op? De verdachtmakingen aan het adres vd Mol die ze deed tegen de anderen waren weer net iets te veel van het goede om serieus te nemen vond ik.

Dan een vraagje aan degenen die dit wel duidelijk hebben gezien of anders wellicht nog op video hebben staan, nadat iedereen zijn of haar enveloppe had opengescheurd en aan de anderen had laten zien haalde Jantien de inhoud uit haar enveloppe.

Op het moment dat ze alles er uit trok viel er toen iets uit? of stak er iets onder uit de papieren? iets glimmends? het was hetgeen waar Prince naar wees. En wat zei hij toen het aanwijzend, ik verstond "telefoonnummers"?

Hoe dan ook, ik vond het vreemd dat Prince na, wat althans leek op een korte blik op iets aan de achterkant van het setje paperassen, meteen zei nadat Jantien begon voor te lezen: "maar er zit voor ons allemaal zo'n papier in."

Want hoe heeft hij dat zo snel kunnen zien? volgens mij keek hij alleen naar iets op de achterkant van de set paperassen en valt daar onmogelijk uit op te maken dat het geen lijvig document was, maar een set kopieen die bestemd waren voor elk van de deelnemers?

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 16-02-2002, 09:32:47 »
Tweety je hebt gelijk, john prince en harry zaten bij de doeners... Een kleine vergissing, ik lijk george wel  ;)

Maar feit blijft dat ik (voorlopig....) denk dat de mol in de groep van de denkers of doeners zit. Prince is geen mol, want zijn enthousiasme en inzet zijn niet gespeeld. John en harry blijven wat op de achtergrond, maar anderzijds heb ik ze nog niet op een mollenstreek kunnen betrappen. Dankzij de montage van het programma? George is geen mol, want hij lijkt me te warrig en is niet stressbestendig. Hij saboteert geen opdrachten, althans niet bewust, maar voert ze gewoon slecht uit. En daar maken de programmamakers dankbaar gebruik van.

Jantien en Karen... daar kan ik echt niks mee. Karen verdenkt jantien en maakt haar verdacht. Terwijl dat een domme actie is... want je gaat anderen niet vertellen wie de mol is! Tenzij je zelf de mol bent, of tenzij je teveel opgaat in het spel. Ik gok op dat laatste wat betreft karen. Anderzijds, zij heeft al redelijk wat geld doen verliezen.

Opmerkelijk vind ik wel dat vrijwel iedereen denkt dat de mol een vrouw is, behalve ellen (john). En dick twijfelde tussen george en karen. En van prince weten we het niet.

Wheelp! Ik weet het niet meer, ik blijf maar even hangen op mijn eerste gevoel... john, harry, misschien dick of karen. De rest valt wat mij betreft even af als mol.... voorlopig!

Groet, heike

Stephanie

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 16-02-2002, 10:20:21 »
Inderdaad Miek, George komt wat 'dom' over.
en wat staat er in het dagboek van de mol?

En dat terwijl ik niet van mezelf zou zeggen dat ik dom ben. Wacht maar af. Als je me wat beter leert kennen, zou jij dat ook zeggen

Dus de mol zegt eigenlijk in het dagboek dat hij nu dommer overkomt dan hij is. Of begrijp ik dat nu verkeerd???

Offline Parrot007

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 16-02-2002, 10:28:39 »
nog ff over die vrijstelling , die heeft de mol niet nodig , maar als de mol een vrijstelling verdiend weet ie zeker dat deze niet naar iemand anders gaat.

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 16-02-2002, 10:38:34 »
ja en? er moet toch iemand weg, zou het de mol wat uitmaken wie er weg gaat? het is voor de mol een goede dekmantel om heel erg je best te doen voor een vrijstelling... zie hugo in mol 2 in belgie... hij won ten koste van iedereen en een vrijstelling en liet de opdracht mislukken. anderen namen het hem verschrikkelijk kwalijk dat hij eigenbelang belangrijker vond dan het groepsbelang... hij had dit alles over voor een vrijstelling, wat hem een stuk minder verdaht maakte... maar hij was wel de mol!

mooi staaltje groepsdynamica was dat overigens.

Offline Parrot007

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 16-02-2002, 10:42:05 »
ja heike , precies wat ik bedoel

Offline Clint

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 16-02-2002, 10:53:59 »
Of George zo klunzig is vraag ik me ook af. Heb je hem zien waterskieen? Hij weet volgens mij precies wanneer hij zijn MolRol moet spelen.

Offline Chiara

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 16-02-2002, 12:21:49 »

Citaat

....Prince is geen mol, want zijn enthousiasme en inzet zijn niet gespeeld....

Vergis je niet! Dergelijk enthousiasme kan een tweede natuur voor iemand worden, zeker bij leraren die op het juiste moment naar een bepaalde 'mode' moeten kunnen omschakelen.